Vettel Indiában sem tágít az első helyről

Vágólapra másolva!
2012.10.26. 06:22
null
Sebastian Vettelnek van oka a nevetésre Indiában (Fotók: Reuters)
Címkék
Indiába érkezett a Formula–1 mezőnye. Az ázsiai országban másodszor rendeznek futamot, s amíg tavaly már gyakorlatilag eldőlt, hogy Sebastian Vettel nyeri meg a világbajnoki címet, az idén még nyílt a csata a vb-trófeáért a címvédő és Fernando Alonso között. Az első edzésen a német a tavalyi hétvégét idézte, magabiztosan zárt az élen. A Saubernél közben a betegségéből felgyógyult Sergio Pérez helyére erre a tréningre Esteban Gutiérrezt ültették be az autóba.

 

Sergio Pérezről az a hír járta, hogy megfázott, ezért kérdéses a szereplése az Indiai Nagydíjon. A mexikói pénteken elismerte, hogy a hét közepén kisebb megfázással és lázzal nyűglődött, de azt mondta, már jól van. Ennek ellenére a Sauber az első edzésen a tartalék pilótát, Esteban Gutiérrezt ülteti be az autójába. A fiatal mexikói várhatóan már a csapat versenyzője lesz, ezért lehetőséget akarnak adni neki a McLarenhez távozó honfitársa autójában.

A pályáról ide kattintva olvashat
A pályáról ide kattintva olvashat

Gutiérrez mellett Valtteri Bottas (Williams, Bruno Senna helyett) és Giedo van der Garde (Caterham, Heikki Kovalainen helyett) kap lehetőséget az első tréningen.

A 24 fokos levegőben, helyi idő szerint 10 órakor Vergne hajtott ki elsőként a 30 fokos aszfaltra. A Pirelli, akárcsak tavaly, a kemény és a lágy gumikat hozta el Újdelhibe, az első edzésen csak a keményeket használják a versenyzők.

A pilóták első reakciója természetesen az, hogy nagyon poros a pálya.

A mezőnyben Narain Karthikeyan az egyetlen indiai pilóta, a hazai pálya miatt nem is kellett átadnia az autóját az első edzésre Dani Closnak, aki az utóbbi időben rendszeresen vezetett a pénteki első tréningen.

A poros pályán a próbaköröket követően szűk tízperces csend honolt, mielőtt Vergne visszatért a pályára. A francia azonban nem futott mért kört. A koszos pályán a csapatok a végsőkig vártak a körözés megkezdésével, a pilóták többsége nem is ült az autójában – a paddock egyik épületében pedig üvegablak mögött a Ferrari és a McLaren csapatfőnöke beszélgetett.

A McLaren a Twitteren szokásos pénteki kérdezz, felelekjét intézi, s az autója mellett ácsorgó Hamilton kedvenc pályájára vonatkozó kérdésre a következő a válasz: „Szingapúr, az éjszakai futam a csúcs. Hepehupás is a pálya, nagyon karakteres, nagyszerű ott lenni. Ó, és Magyarországon is!"

2. INDIAI NAGYDÍJ
10.30–12.00: 2. szabadedzés
SZOMBAT
7.30–8.30: 3. szabadedzés
10.30–11.30: időmérő edzés
VASÁRNAP
10.30: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Gutiérrez volt a következő próbálkozó a pályán. A 2010-es GP3-as bajnok jövőre valószínűleg Nico Hülkenberg csapattársaként versenyez a Saubernél, bár még nem volt hivatalos bejelentés. A mexikói 1:46.071-gyel nyitott, Hamilton és Maldonado is a pályán volt. Másodikra több mint öt másodpercet javított, de Hamilton 1:37.354-es kezdésétől jócskán elmaradt. Harmadikra már megközelítette az angolt.

Előbb Maldonado, majd a szintén a pályára hajtó Button állt az élre, a mclarenes ideje 1:33.342 volt. Maldonado aztán az egyre tisztább pályán 1:32.381-et futott, Button 1:32.349-et. Hamilton néhány pillanatra az élre állt, de Button 1:31.141-gyel tovább gyorsult. És még tovább: 1:29.684 perces köre két és fél másodperccel volt jobb Hamiltonénál – de még mindig öt és féllel elmaradt Vettel tavalyi pole pozíciós eredményétől.

Egyre többen kijöttek a pályára, az edzés felénél Button, Roisberg, Hülkenberg, Schumacher, Di Resta, Grosjean, Bottas, Petrov, Maldonado, Massa, Hamilton, Ricciardo volt a sorrend. Alonso ezután hajtott a pályára, a két Red Bull továbbra is várt a boxban.

BUDDH INTERNATIONAL CIRCUIT

A pálya adatai:
Hossza: 5.137 km
Teljes versenytáv: 60 kör (308.2 km)
Körrekord: 1:27.249 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

 

Tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:24.178; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:30:35.002; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (1:27.249; Red Bull)

Rosberg az 50. percben 127 ezredre megközelítette Buttont. A két Red Bull is elhagyta a boxutcát. Webber rövidesen az élre is állt 1:28.963-mal, Vettel 3 tized hátránnyal felzárkózott mögé – csak úgy jelezve, hogy a Red Bull továbbra is tartja remek formáját.

Alonso eközben a 12. helyen állt a Ferrarival.Nem sokáig, az 58. percben feljött a harmadik helyre Schumacher elé. A 62. percben ezredre azonos időt ment Webberrel, Button is megelőzte Vettelt.

A két Sauber nem remekelt: Gutiérrez a 20. helyen, Pic és Van der Garde mögött állt, Kobajasi pedig a 24. helyen szerénykedett.

Webber nem sokáig tűrte meg Alonsót maga mellett, 1:28.229-cel ismét egyeduralkodóvá vált. Vettel ismét feljött mögé.

Kobajasi is a gázra lépett, és feljött a 11. helyre, kiverekedve magát a kiscsapatok pilótái mögül. Hamilton is sokáig hátul volt, 22 perccel a zárás előtt jött fel a 3. helyre. Gutiérrez a 22. helyről igyekezett felfelé, de megcsúszott, és nem sokon múlt, hogy a falnak csapja a Saubert. A következő körében óvatosabb volt, a 19. helyre jött előre.

Mark Webbert is meleg fogadtatás érte Indiában
Mark Webbert is meleg fogadtatás érte Indiában

Az élen is változott a helyzet, előbb Alonso, majd Hamilton állt az élre – utóbbi 1:28.046-tal.A következő körében az első szektorban rekord részidőt futott, de a végén a boxba hajtott.

Az edzés végén azért tudott szinte mindenki javítani szinte minden körében, mert a poros pálya gyorsabban tisztult, mint ahogy a gumik koptak. Vettel tíz perccel a vége előtt 1:28.036-tal, egy századdal Hamiltont megelőzve az élre állt.

A tavalyi Indiai GP-t uraló német élvezte a dimbes-dombos pályát, legjobbját 1:27.619-re javítva megerősítette első helyét. Két perc maradt hátra. Ezalatt Button és Alonso megelőzte Hamiltont, aki Webber és Rosberg előtt a negyedik helyen zárt.

INDIAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:27.619 átlag: 210.570 km/ó 22 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.929 0.310 mp h. 22
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:28.044 0.425 24
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:28.046 0.427 25
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:28.175 0.556 22
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:28.447 0.828 25
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:28.542 0.923 24
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:28.993 1.374 23
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:29.204 1.585 24
10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:29.291 1.672 24
11. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:29.691 2.072 26
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:29.760 2.141 23
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:29.802 2.183 18
14. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:29.850 2.231 19
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:29.895 2.276 19
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:30.041 2.422 26
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:30.401 2.782 23
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:30.630 3.011 24
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:30.896 3.277 20
20. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:31.212 3.593 29
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:31.903 4.284 22
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:32.125 4.506 24
23. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:32.369 4.750 19
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:32.859 5.240 13

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 4 7 13 215
2. Fernando Alonso 3 9 14 209
3. Kimi Räikkönen 6 15 167
4. Lewis Hamilton 3 6 12 153
5. Mark Webber 2 3 13 152
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 8 88
9. Felipe Massa 1 10 81
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Nico Hülkenberg 8 45
13. Paul di Resta 8 44
14. Michael Schumacher 1 7 43
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 3 12
18. Daniel Ricciardo 5 9
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 367
2. Ferrari 290
3. McLaren-Mercedes 284
4. Lotus-Renault 255
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 89
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 21

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik