RED BULL
Amióta Ázsiába érkezett az F1, a német százszázalékos: szingapúri, japán és dél-koreai győzelmével 39 pontos hátrányból hatpontos előnyt szerzett, amivel saját kezébe vette a világbajnokság sorsát.
Kilátások. Tavaly Indiában élete első F1-es Grand Slamjét (pole, leggyorsabb kör és rajt-cél győzelem) érte el, s az utóbbi hetekben is idézi jó formáját. Egyértelmű esélyes.
Lewis Hamilton Vettel „szerencsesorozatáról”: „Amikor én megnyertem a világbajnoki címet, a szabályokat teljesen megváltoztatták a következő szezonra. Nem volt szerencsém, szemben Vettellel, aki akkor ülhetett be jó autóba, amikor éveken át nagyjából ugyanazok maradtak a szabályok, így folyamatosan az övé a legjobb autó.”
PÉNTEK |
6.30–8.00: 1. szabadedzés |
10.30–12.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
7.30–8.30: 3. szabadedzés |
10.30–11.30: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.30: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Miután egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Vettel 2014-ben a Ferrarihoz szerződik, az ausztrál előtt nagy lehetőség adódhat két év múlva. A német mellett ugyanis eddig nem sok sót evett meg az osztrák istállónál.
Kilátások. Azzal, hogy a Red Bull lépéselőnybe került a riválisaival szemben, Webber is visszakerült a mezőny élére, igaz, amíg Vettel versenyben lesz, nemigen fog nyerni.
Jenson Button Webber szerepéről: „A Red Bullnál is tudják, mi kell a vb-címhez, hiába mondják, hogy szabadon versenyezhetnek, megeszem a kalapom, ha Webber nyer Vettel előtt.”
McLAREN
Az angol tavaly remekül hajrázott, de az idén nem tudja megismételni 2011-es formáját. A McLaren is visszaesett a legutóbbi két versenyen.
Kilátások. A csapat mérnökei szerint a McLaren versenyképesebb lesz Indiában, mint a Távol-Keleten, de kérdés, mit ér ez a Red Bull és a szintén bizakodó Ferrari ellen?
A világbajnoki cím elúszott, a legnagyobb fejlemény az elmúlt két hétben az volt, hogy Hamilton végre beszélt Ron Dennisszel azután, hogy aláírt a Mercedeshez.
Kilátások. Szépen akar búcsúzni a McLarentől, négy versenye van rá, hogy nyerjen legalább egyet, de Indiában a legkisebb az esélye a sikerre.
FERRARI
A Ferrarinál állítják, felülkerekedtek a csapat szélcsatornájának lassan kétéves hibáján, és jó esély van arra, hogy a legújabb fejlesztések már a pályán is azt az eredményt hozzák, amit a teszten. Hogy valóban így van-e, és ha igen, késői-e a feltámadás, egy hónapon belül kiderül.
Kilátások. A spanyol szerint semmi sem változott azzal, hogy Vettel átvette a vezetést a vb-pontversenyben, de ahhoz, hogy megtartsa esélyét a vb-címre, legalább a német közelében kell maradnia a versenyen – ahogy azt Dél-Koreában is tette.
A brazil sokkal jobban teljesített a legutóbbi néhány futamon, mint az év első kétharmadában, amivel elérte, hogy új szerződést kapjon 2013-ra. Vajon ezután is meg tudja tartani a jó formáját?
Kilátások. Ha valóban fejlődik a Ferrari, a tőle várható 4-6. helyezést hozni tudja. S nem valószínű, hogy Rowan Atkinsont az idén is kihozza a sodrából.
MERCEDES
A Mercedes az utóbbi hetekben nem mutatta jelét annak, hogy dicsővé tudná tenni a német F1-es búcsúját, így Schumi legfeljebb a strigulákat húzogathatja, mennyi van még hátra.
Kilátások. India sem az a pálya, amely kedvezhet a Mercedesnek, újabb nehéz hétvégére számíthatnak a németek.
„Amikor aláírtam a Mercedeshez, azt hittem, két éven belül világbajnok lehetek. A csapat ugyanis az előző idényben megnyerte a világbajnokságot, és a Mercedes támogatását is megkapta. Azt hittem, nagyon egyszerű a képlet, de sajnos másképp alakultak a dolgok, és nem lettünk sikeresek.”
Rosberg nem saját hibája miatt adta fel a japán és a dél-koreai versenyt, mindkét alkalommal kilökték az első kanyarokban.
Kilátások. Bár Rosbergnek meggyőződése, hogy némi szerencsével az élmezőnyben versenyezhetne, a Mercedes formáját látva erre nincs sok esély.
LOTUS
Az idény előtt visszatérő finn az egyetlen az élmezőnyből, aki még nem versenyzett az indiai pályán, de ugyanez elmondható volt Dél-Koreáról is, ahol nem vallott szégyent.
Kilátások. A Lotus finomított átépített autóján, és az indiai forróság is neki kedvez. Räikkönen meglepheti Vettelt és Alonsót.
„Nincs baj a motivációmmal, sohasem volt. A legjobb eredményre török, és a 2007-es vb-címem a példa rá, hogy nincs vesztett helyzet. Igaz, akkor azért olyan autóm volt, amellyel tudtam, az összes futamot megnyerhetem, míg most nem ez a helyzet. Ám így is minden lehetséges, nem mondtam le a vb-címről. Nem ismerem Indiát, de más országok indiai éttermeiben nagyon jó élményeket szereztem. Az új pálya megtanulása nem okozhat problémát.”
A francia elismerte, hogy saját maga volt a legnagyobb ellenfele a 2012-es idényben, és ezúttal is számít riválisai agresszivitására a rajtnál, hiszen tudják, hogy nem mehet bele a kétes manőverekbe, hanem inkább visszavesz.
Kilátások. Ha a Lotus tényleg erős lesz, és a meleg is neki kedvez, az első körön túljutva újra villanhat.
FORCE INDIA | |
A skót boldogan beszélt arról, hogy több élcsapatnál is szóba került a neve, de kicsit csalódott amiatt, hogy a következő idényt is a Force Indiánál kezdi meg – ám ami késik, nem múlik, a 2014-es idény előtt Vettel várható Ferrarihoz szerződésével újabb lyukak keletkeznek a topgárdáknál. | Bár Dél-Koreában mindenki tényként közölte, hogy Hülkenberg a McLarenhez szerződő Sergio Pérez helyére a Sauberhez igazol, bejelentés azóta sem hangzott el erről. Indiában is csak annyit mondott az őt faggató újságíróknak, hogy nem akarja kommentálni a híreket. |
SAUBER | |
„Sajnos nem tudom még, hol folytatom jövőre, de mindent megteszek, hogy sínen maradjon a karrierem. Magas falat kell megmásznom, de a rajongóim segítségével sikerülhet.” | Miközben csapattársa kétségbeesetten üzenget a szurkolóknak, Pérez betegséggel küzd: megfázás miatt bizonytalan a hétvégi szereplése, Estebán Gutiérrez beugrásra kész. |
TORO ROSSO | |
A Toro Rosso az idény végére összeszedte magát, a legutóbbi öt futamból négyen pontot szerzett, de a Williams még így is messze van az ausztrál pilóta csapatától. | A francia rövid F1-ews pályafutása eddigi legjobbját nyújtotta Dél-Koreában, igaz, 8. helyezésével csak beállította legjobbját. Indiában viszont meg is javítaná. |
WILLIAMS | |
„Semmi sem jött össze Dél-Koreában, pedig az autó ugyanolyan volt, mint Szingapúrban, ahol az első sorból rajtoltam. Nem pánikolhatunk, bízzunk benne, hogy minden ismét rendben lesz.” | Míg a Toro Rosso a legjobb futamán van túl, a Williams számára a Dél-koreai GP volt a mélypont. Senna szerint is csak egyszeri kisiklásról volt szó, így megtörné 3 futam óta tartó pontínségét. |
CATERHAM | |
Eddie Jordan korábbi F1-es csapatfőnök, akit Hamilton Mercedeshez szerződése és Schumi visszavonulása helyes megjósolása óta komolyan vesznek, biztosra veszi, hogy Kovalainen távozni akar a Caterhamtől. Hogy kap-e szerződést máshol, más kérdés. | Okszana Koszacsenko, Petrov menedzsere a 2013-as szerződést nem tudja garantálni az orosz pilótának, de azt már elérte, hogy a 2014-es szocsi futamon rajthoz álljon. „Szinte biztos, hogy Vitalij ott lesz 2014-ben az Orosz Nagydíj rajtjánál” – mondta a menedzsernő. |
HRT | |
Lewis Hamilton szerint nagyon jó lenne, ha Karthikeyan a Force Indiába szerződne – az angol ezzel a kijelentésével az indiaiaknál próbált meg bevágódni, de igazából talán ő sem gondolta komolyan. | „Kétéves szerződést kötöttem a csapattal, és semmi sem utal rá, hogy ezt a megállapodást bárki fel akarná bontani. Meglepődnék, ha szélnek eresztenének, hiszen remek munkát végzünk együtt.” |
MARUSSIA | |
„Nem ez a legnehezebb vonalvezetésű pálya, de az indiai forróság miatt nagyon megterhelő a verseny. A pálya nagyon széles, több használható ív van a kanyarokban, ami miatt jó esély van az előzésre.” | Bár nem tudni, hogy Picnek van-e lehetősége más csapatnál versenyezni 2013-ban, az egyre biztosabb, hogy nem marad a Marussiánál, amely a brit Max Chiltont szerződteti, és Abu-Dzabiban teszteli is. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 13 | 215 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 9 | 14 | 209 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 15 | 167 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 12 | 153 |
5. | Mark Webber | 2 | 3 | 13 | 152 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 8 | 88 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 10 | 81 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 45 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 367 |
2. | Ferrari | 290 |
3. | McLaren-Mercedes | 284 |
4. | Lotus-Renault | 255 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 89 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |