Sebastian Vettel pályafutása 35. rajtelsőségét szerezte meg Indiában, ahol a 48. alkalommal indulhat az első sorból – ugyanannyiszor, mint Juan Manuel Fangio és Jim Clark. Az Indiai Nagydíjon előzetesen is favoritnak tartott német szerint nehezebb volt a vártnál az időmérő, de annak örül, hogy Fernando Alonso csak az 5. helyről indul.
„Szoros időmérő volt, amelyet még izgalmasabbá tett, hogy a harmadik szakasz első mért körében elrontottam a négyes kanyart – mondta Vettel, aki emiatt csak a tízperces szakasz végén futott mért kört. – Nagyon gyorsak a riválisok, de eddig jól alakul a hétvége. A verseny azonban csak holnap lesz, azon már nem tényleg nem szabad hibázni. Örülök, hogy a McLaren befért a második sorba Fernando elé.”
A két hete Dél-Koreában a pole pozíciót Vettel elől elhappoló Mark Webber már azon is meglepődött, hogy meg tudta verni a McLaren pilótáit, és az első sorba került.
„Seb és én hibáztunk a gyors körünkben, lehetett volna jobb is. Én ott szúrtam el, hogy a McLarenek mögött maradtam a boxból kivezető körben, amelyet lassan tettek meg, a gumijaim nem melegedtek fel eléggé, és a kör eleje lassú lett. Az utolsó kanyart is elszúrtam, összességében meglep, hogy az első sorba kerültem” – mondta Webber.
Fernando Alonso szerint a Red Bull időmérős formája azt bizonyítja, hogy nem Vettel, hanem Adrian Newey, a Red Bull főtervezője a Ferrari fő riválisa a világbajnokságon.
„Nem Seb, hanem Adrian Newey a fő riválisunk a világbajnokságban. Nézzék meg a legutóbbi három rajtsorrendet, az első két helyről a Red Bull indult – magyarázta a televíziósoknak Alonso az indiai időmérő után. – Vasárnap versenyképesek vagyunk, de ez keveset ér, ha az időmérőn nem tudjuk megverni őket.”
„A versenyen igyekeznünk kell, korán meg kell előzni a McLareneket, és nyomást kell helyezni a Red Bullra. Hátha hibáznak a boxkiállásoknál vagy tönkremegy az autójuk. Azt nem engedhetjük, hogy a rajt után elhúzzanak, mert az lenne a legrosszabb forgatókönyv” – fogalmazott a magyar idő szerint 10.30-kor rajtoló futamot az 5. rajtkockából váró Alonso.
A Ferrarit közben megnyugtatták, hogy az autója orrkúpjára ragasztott zászló nem minősül politikai üzenetnek: a Scuderia az olasz haditengerészet zászlaját ragasztotta az autó elejére, ezzel is kifejezve együttérzését az indiai börtönben ülő két tengerész iránt. A Ferrari vezetőinek voltak kellemetlen pillanatai emiatt, de úgy tűnik, mindenki túltette magát a történteken.
A Red Bullokat a rajtrácson Alonsótól elválasztó McLaren párosából Lewis Hamilton szerint a versenyen ő is harcba szállhat a győzelemért – ehhez jó rajt és megbízható autó kell.
„Bármilyen jó munkát is végeztek a fiúk a kocsival, egy körön nem tudtunk a Red Bull elé kerülni. Ám a futamon biztosan fel tudjuk venni velük a versenyt. A hosszú távú tempónk ugyanolyan jó volt, mint az övék, ezért izgatottan várom a rajtot – mondta Hamilton. – A Ferrari pénteki menetei voltak a leginkább biztatóak, de nem tudjuk, ki mennyi üzemanyagot használt. Ha jól sikerül a rajt, biztosan jobb versenyünk lesz az előző kettőnél. Persze ehhez az is kell, hogy az autó megbízhatóan működjön.”
Jenson Button azt emelte ki, hogy a McLaren képes volt péntekről szombatra rengeteget javítani az autón.
„Pénteken nem volt tökéletes az autó, de szombatra sikerült rendbe tenni. Remélem, a versenyen is ugyanazt a fejlődést fogom érzékelni, amit a könnyű autóval – mondta Button. – A második sorból indulva minden lehetséges, igaz, a jól sikerült második szakasz után többen reménykedtem.”
Kimi Räikkönen csalódott a hetedik rajthelye miatt, a finn a harmadik szabadedzést követően reménykedett többen.
„A délelőtti tréninget követően úgy döntöttünk, állítunk a kocsin. Utólag azt kell mondanom, sz*r döntés volt” – mondta a finn a tévétársaságoknak. A Lotus pilótája azt is elmondta, hogy csapata szélmalomharcot vívott a fejlesztések terén a Red Bull, McLaren, Ferrari hármassal, és el kell ismernie, hogy alulmaradt.
„Sajnos be kell látnunk, hogy alulmaradtunk a fejlesztési háborúban. Megpróbáltunk beleszólni a nagyok harcába, de a pénzünk és a létszámunk nem volt meg ahhoz, hogy lépést tartsunk velük – mondta Räikkönen. – Így is büszkék lehetünk arra, amit elértünk, és folytatnunk is kell a munkát, mert minden új fejlesztés segíti a felkészülést a következő szezonra. Nem pazaroljuk az energiánkat és az időnket, jobbá tehetjük a jövő évi kocsit is, és a csapat jobb pozícióból kezdheti meg a következő szezont.”
Felipe Massa (6.): – Elégedett vagyok a hatodik hellyel, még akkor is, ha előrébb is végezhettem volna, ha nem hibázok a hatos kanyarban. Nem volt könnyű összerakni a tökéletes kört, az aszfalt még mindig csúszós. A Red Bull gyorsabb, míg a McLaren csak kevéssel van előttünk. A versenynek rengeteg kulcspontja lesz: a rajt, a stratégia, a gumik kezelése és az, hogy ki nem követ el hibákat. |
Sergio Pérez (8.): – Mind a nyolcadik hellyel, mind a csapat teljesítményével elégedett vagyok. Pénteken rengeteget szenvedtünk az autóval, nagyszerű, hogy ilyen sokat tudtak fejleszteni a kocsin. A második szakaszban tökéletes kört raktam össze, motivált vagyok, annyi pontot szeretnék szerezni, amennyi csak lehet. |
Pastor Maldonado (9.): – Elkövettem egy kisebb hibát az utolsó gyors körömben az utolsó kanyarban, pedig a kilencedik helynél előrébb is végezhettem volna. A versenytempónk erősnek tűnik, optimista vagyok. |
Nico Rosberg (10.): – A versenystratégiánk miatt úgy döntöttünk, nem megyek ki a harmadik szakaszban, így a friss gumikon nyerhetek az elején. Nem volt könnyű végignézni a bokszból, hogy mire jutnak a többiek a pályán. |
Romain Grosjean (11.): – Arra számítottam, hogy jobb leszek, két századmásodperccel lemaradni a harmadik szakaszról elég frusztráló. A tizenegyedik helynek az az egyetlen előnye, hogy így szabadon megválaszthatjuk, milyen gumival rajtoljunk. |
Nico Hülkenberg (12.): – Arra készültünk, hogy bejutunk a harmadik szakaszba, kiábrándító, hogy ez nem jött össze. A második szakaszban futott köröm egész jó volt, nem hibáztam, ez volt a maximum. Néhány autó gyorsult Dél-Korea óta, ezért végeztünk mögöttük. |
Bruno Senna (13.): – Az utolsó gyors körömben hibáztam, ami kiábrándító, hiszen ha nincs az a rontás, akkor bejutottam volna a harmadik szakaszba. Hosszabb etapokon erősek voltunk, remélem, sikerül néhány helyet javítva pontot szereznem. |
Michael Schumacher (14.): – Nem tudom, miért volt ilyen nehéz az időmérő, délelőtt még úgy tűnt, minden rendben. A szabadedzésen teletankolt autóval is képesek voltunk hasonló köridőket teljesíteni, míg az időmérőn nem tudtuk kihozni a megfelelő teljesítményt az abroncsokból. |
Daniel Ricciardo (15.): – Az utolsó gyors köröm a második szakaszban nem volt valami jó, de összességében elégedett vagyok az eredménnyel. Abban reménykedtem, hogy közelebb leszünk majd a harmadik szakaszhoz, de látva a reggeli tempónkat még így is sikerült valamelyest javulnunk a kvalifikációra. |
Paul di Resta (16.): – Az autó egyensúlya nem tökéletes, ráadásul a második szakaszban elkövettem néhány hibát. Sok munka vár még ránk. |
Kobajasi Kamui (17.): – Az autó gyorsabb volt, mint korábban, de a második szakasz végén minden rosszul sült el. Eldöntöttem, hogy csak egyetlen körre elegendő üzemanyaggal megyek ki a pályára, de a rossz beállítások miatt leblokkoltak a fékek. Ezután már nem volt elég üzemanyagom újabb gyors kör megkezdéséhez. |
Jean-Éric Vergne (18.): – Nehéz volt megtalálni a megfelelő egyensúlyát az autónak, és csalódott vagyok, hogy nem sikerült bejutnom a második szakaszba. |
Vitalij Petrov (19.): – A csapat nagyszerű munkát végzett, az autó egyensúlya mindegyik szabadedzésen jó volt. Az időmérőre változtattunk néhány beállításon, és a köridőim megmutatták, hogy sikerült előrelépnünk. |
Heikki Kovalainen (20.): – Az autó egyensúlya jobb volt, mint Dél-Koreában, és talán többet is kihozhattunk volna belőle, de a második gyors körömben forgalomba kerültem a tízes kanyarban. A megpördüléssel nem veszítettem pozíciókat, ezért úgy gondolom, hogy jó versenyt futhatunk holnap. |
Timo Glock (21.): – Nem volt rossz időmérő, de bosszant, hogy a lágy gumikon nem tudtam elég gyors lenni. A versenyen meg kell próbálni elkapni a két Caterhamet. |
Pedro de la Rosa (22.): – Az első szett gumival sikerült három tiszta kört teljesítenem, az autó is nagyon jól működött. A köridők tovább is javulhattak volna, hiszen a pálya felgumizódott, de forgalomba kerültem, és nem tudtam már tiszta kört futni. |
Narain Karthikeyan (23.): – A második gyors körömben hibáztam a tízes kanyarban, ami néhány tizedmásodpercembe került, de a legnagyobb gond a hatalmas forgalom volt, nem tudtunk olyan gyorsak lenni, mint amennyire szerettünk volna. Ennek ellenére elégedett vagyok, mert sikerült egy Marussiát megelőznöm, és a köridőm is majdnem olyan jó volt, mint Pedróé. |
Charles Pic (24.): – A kemény keverékű gumikon gyorsak voltunk, ugyanakkor a lágyabb gumikon valamiért lassabbak voltunk, ki kell elemeznünk az adatokat, hogy megértsük, miért volt ez így. Nehéz lesz a HRT-k mögül rajtolni, az lesz a célom, hogy olyan gyorsan megelőzzem őket, amilyen gyorsan csak lehetséges. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.283 | átlag: 216.338 km/ó |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.327 | 0.044 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.544 | 0.261 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.659 | 0.376 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.773 | 0.490 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.857 | 0.574 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:26.236 | 0.953 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.360 | 1.077 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:26.713 | 1.430 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:26.136 | |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:26.241 | |
13. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:26.331 | |
14. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.574 | |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.777 | |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.989 | |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:27.219 | |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.525 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:28.756 | |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:29.500 | |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:29.613 | |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:30.592 | |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:30.593 | |
24. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:30.662 |