Sebastian Vettel karrierje 26., idei ötödik győzelmével 13 pontra növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben. A német eddig verhetetlen az Indiai Nagydíjon, amelynek második kiadásán is diadalmaskodott, ráadásul a megszakítás nélkül élen befejezett köreinek számát 205-re növelte.
„Fontos lépést tettem a világbajnoki cím felé, de a tizenhárom pont nem sok, minden gyorsan megváltozhat az F1-ben – mondta Vettel. – A rajt jól sikerült, hamar elszöktem Marktól, hogy ne használhassa a DRS-t, és fontos volt, hogy a többieket is hamar lerázzuk. Szeretem ezt a pályát, úgy tűnik, szerencsét hoz nekem India."
A záró körökben a Red Bullnál rémülten látták, hogy Vettel padlólemeze az aszfalthoz érve szikrákat vet, de a jelenség rövid ideig tartott, és végül is nem sodorta veszélybe a címvédő győzelmét.
„Észrevettem a hibát, amely akkor jelentkezett, amikor a DRS-t használtam az egyik lekörözésnél. Máskor egyáltalán nem viselkedett furcsán a kocsi, utána is gyors volt, meg kell néznünk, mi történt."
Adrian Newey, a Red Bull autóinak tervezője és az osztrák licenccel versenyző csapat sikerkovácsa a Sky Sportsnak elmondta a Sebastian Vettel győzelmével záruló futam után, hogy nem fog a Ferrarihoz szerződni.
„Mint minden pilótának, számomra is különleges istálló a Ferrari, de a Red Bull az én csapatom, és nem akarom elhagyni. A Ferrarihoz vezető kapu már bezárult" – mondta a Sky Sportsnak dolgozó Damon Hill kérdésére a Red Bull előtt a Williamsszel (többek között éppen Hill-lel) és a McLarennel is világbajnoki címeket nyerő szakember, akiről szombaton Fernando Alonso mondta azt, hogy Vettel mellett ő tekinthető a Ferrari igazi ellenfelének.
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Red Bull-Renault | 407 |
2. | Ferrari | 316 |
3. | McLaren-Mercedes | 306 |
4. | Lotus-Renault | 263 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 93 |
8. | Williams-Renault | 59 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |
A Red Bull Indiában a harmadik konstruktőr-világbajnoki címe küszöbére ért: a Ferrarinak legalább öt, vagy a McLarennek legalább 15 ponttal kellene többet szereznie jövő héten Abu-Dzabiban, hogy maradjon matematikai esélyük a trónfosztásra.
Az egyéniben viszont még nem dőlt el semmi sem. A vasárnap az 5. rajtkockából indulva a 2. helyre felzárkózó Alonso úgy véli, a lehető legtöbbet tudta kihozni a versenyből, és arra emlékeztette Vettelt, hogy az nevet, aki az idényzáró után nevet Brazíliában.
„Nem könnyű legyőzni a Red Bullt, de nem adhatjuk fel – mondta Alonso az indiai dobogón. – Gratulálok Sebastiannak a mostani győzelméhez, ám Brazíliában én akarok örülni, mert az számít, hogy ott ki lesz a legboldogabb."
„Tudtuk, hogy nem ez lesz az a pálya, amelyen legyőzöm Vettelt, de elértük, hogy a lehető legkevesebb pontot veszítsem el, és ennél sokkal jobb versenyek következnek – folytatta Alonso. – Az egyenesekben elég gyorsak vagyunk, a kanyarokban viszont nincs meg a kellő tapadás. Remélem, pár héten belül ezen is segítünk."
Mark Webber a KERS-ére panaszkodott: az eszköz, mint a mesében, hol volt, hol nem volt. A végén Alonso meg is tudta előzni.
„A 19. vagy a 20. kör környékén kezdett tönkremenni az eszköz, egyszer jó volt, aztán nem, a végére meg teljesen elszállt. Nehéz volt így menni, ráadásul meg kellett próbálni a DRS-zónán kívül tartani Fernandót, majd Lewist. Szerencsém volt azzal, hogy Lewis a végén elrontotta az egyenes előtti kanyart" – ismerte el Webber, aki egyébként a verseny utáni sajtótájékoztatón egy Alonsónak és Vettelnek feltett buta kérdés (mit ajándékoznának egymásnak) után a sapkájukat mutogató vb-aspiránsokat látva felállt, és elviharzott.
Lewis Hamilton a rajtnál visszaesett a 3. helyről az 5.-re, s bár utána Jenson Buttont megelőzve visszajött a negyedik pozícióba, Mark Webber megelőzésére nem maradt ideje.
„Nem tudom megmagyarázni, miért estem vissza az első körben; amíg arra összpontosítottam, hogy ne ütközzek össze Jensonnal, a másik oldalon Alonso messziről mellénk ért, és megelőzött – mondta Hamilton, akinek már valóban csak matematikai esélye van a vb-cím megszerzésére: három futammal a vége előtt 75 pont a hátránya Vettellel szemben. – Utólag úgy látom, jó rajttal sem lett volna esélyem tartani a Red Bull tempóját. Ráadásul gondom volt a visszaváltásokkal, de ezen segített a kormánycsere, és hosszú idő után ismét keményen nyomhattam. Nagyon élveztem a versenyt, kár, hogy Mark megelőzésére nem maradt időm."
Ha Hamiltonnak sikerült volna a manőver, először állhatott volna a dobogón a Vettel, Alonso, Hamilton trió. Az angol továbbra is bízik a McLarenben és abban, hogy hátralévő három futamból az egyiket megnyeri a wokingiakkal. Csapata legfeljebb annak örülhetett, hogy zsinórban 55. alkalommal is pontot szerzett, és ezzel beállította a Ferrari 1999 és 2003 között felállított örökrekordját.
Csapattársa, Jenson Button az istálló 150. leggyorsabb körét jegyezte az utolsó körben, és megfosztotta Vettelt attól, hogy zsinórban két Grand Slamet (pole, leggyorsabb kör és rajt–cél győzelem) jegyezzen ugyanazon a pályán – ez legutóbb Nigel Mansellnek sikerült, 1991-ben és 1992-ben Silverstone-ban.
„A verseny végén pazar volt az autó, gyorsabbak voltunk az első háromnál, de az elején olyan sok időt veszítettünk a lágy gumikon, hogy nem volt esély ellenük. A rajtnál remek csatát vívtunk Lewisszal és Fernandóval, így küzd tisztán három világbajnok. Az első és az utolsó kör közötti időszak felejthető" – mondta Button.
Felipe Massa (6.): – Kőkemény volt a rajttól a célig. A huszadik körtől spórolnom kellett az üzemanyaggal, de közben Kimi ellen is védekezni kellett. A boxkiállás utáni csatában csak arra figyeltem, hogy a DRS mérőpontjánál mögötte legyek, és az egyenesben el is tudtam húzni mellette. |
Kimi Räikkönen (7.): – Én tényleg úgy gondoltam, hogy képesek leszünk a dobogóért harcolni itt, de szombaton a rossz beállításokkal elszúrtuk az esélyeinket. Jó volt az autó, de senkit sem tudtam megelőzni a hosszú egyenesben. A világbajnokság kezd elúszni, ám ez most nem számít igazán. Csalódott vagyok az időmérő miatt, mert az autó nagyon jó volt, de semmire sem mentünk vele. |
Nico Hülkenberg (8.): – Boldog vagyok, a nyolcadik helyezés volt a maximum. A rajtot elrontottam, de aztán Rosberget és Maldonadót is visszaelőztem. Utána eseménytelenül teltek a körök, csak Grosjeannal kellett megküzdenem a végén, de ellenálltam a nyomásának. |
Romain Grosjean (9.): – A 11. helyről indulva nem rossz a 9. helyezés, de lehetett volna jobb is. Ha az egyenesekben nagyobb a végsebességünk, előzhettünk is volna. |
Bruno Senna (10.): – Az autónk erős volt, elégedett vagyok a pontszerzéssel. Nagyon élveztem a futamot, olyan autókat kellett megelőznöm, amelyeknek hasonló sebességük volt. |
Nico Rosberg (11.): – Abban reménykedtem, hogy friss lágy gumikon rajtolva képes leszek előreverekedni magam, de nem volt meg a sebességünk, és inkább védekeznem kellett. |
Paul di Resta (12.): – Sajnos nem tudtam elég közel kerülni az utolsó pontért csatázó bolyhoz, valahogy az egész hétvégén hiába kerestem a kocsi megfelelő egyensúlyát. Remélem, Abu-Dzabiban meglesz. |
Daniel Ricciardo (13.): – A rajtot követően megelőztem Schumachert az egyes kanyarban, de Di Restával szemben nem tudtam megtartani a pozíciómat. Miután a lágyabb gumikra váltottunk, az autó jobb lett, ám Di Restát már nem tudtam befogni, a végén még védekeznem is kellett Kobajasival szemben. |
Kobajasi Kamui (14.): – Ez nem a mi hétvégénk volt. A futam során mindig volt valaki előttem, de nem volt elég jó a tempónk ahhoz, hogy előzzek. Miután Maldonado megelőzött, hirtelen visszavágott elém, és nem tudtam elkerülni az összeütközést. |
Jean-Éric Vergne (15.): – A startot követően leblokkoltak a kerekeim, és eltaláltam Schumacher autójának a hátulját, emiatt eltört az első vezetőszárnyam. Be kellett mennem a boxba, és ott véget is ért a versenyem. |
Pastor Maldonado (16.): – Biztos vagyok benne, hogy képes lettem volna pontokat szerezni, de a defektemet követően tulajdonképpen véget ért a versenyem. Balszerencsések voltunk, ám az autó sebessége javult, az utolsó három futamon talán még versenyképesebbek leszünk. |
Vitalij Petrov (17.): – Az autó sebessége és a gumik kopása rendben volt, ezért úgy döntöttünk, hogy átállunk az egykiállásos stratégiára. A végén feljöttem a 15. helyre, mert a csapattársamnak gondja akadt a KERS-szel, de az utolsó körökben megelőzött pár gyorsabb autó. |
Heikki Kovalainen (18.): – Az első körben feljöttem a 17. helyre, és Kobajasival is tartani tudtam a tempót. Menet közben átálltunk az egy kerékcserés stratégiára, de körülbelül a futam kétharmadánál gondom adódott a KERS-szel, ezért el kellett engednem Vitalijt. Innentől már csak célba akartam érni. |
Charles Pic (19.): – Az első kanyarban öt autót sikerült megelőznöm, és később is együtt mentem a Caterhamekkel, a végén Kovalainent utol is értem. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. |
Timo Glock (20.): – Elég különös versenyem volt. Az első kanyarban pozíciót veszítettem a HRT-kkel szemben, aztán beszorultam Petrov mögé, és azt vettem észre, hogy mindenki eltűnt körülöttünk. Szenvedtem az autóval, a jobb első kerekem folyamatosan vibrált. |
Narain Karthikeyan (21.): – Az első kanyarban volt egy kisebb koccanásom, emiatt letörött egy darabka az első vezetőszárnyamból. Innentől a verseny végéig gond volt az autó egyensúlyával, de a legnagyobb problémát a fékek túlmelegedése okozta. Örülök, hogy sikerült befejeznem a hazai versenyemet. |
Michael Schumacher (nem ért célba): – A futamom gyakorlatilag a rajtot követően véget ért, túl sok időt veszítettem azzal, amíg körbeértem a defektes gumival a pályán. A sebesség jó volt, de túlságosan hátracsúsztam ahhoz, hogy feljebb jöjjek néhány hellyel. A végén technikai problémák miatt kiálltam a versenyből. |
Pedro de la Rosa (kiesett): – Nagy kár, hogy kiestem, mert az autó nagyon jól működött a keményebb keverékű abroncsokon. A fékhiba a semmiből jött. |
Sergio Pérez (feladta): – Hatalmas csalódottságot érzet. Először is be kellett mennem a boxba a tizennegyedik körben, mert a bal első gumi felhólyagosodott. Még nem tudjuk, miért. Ezután Ricciardo első vezetőszárnya miatt defektes lett a jobb hátsó kerekem, ráadásul valami miatt annyira megsérült az autó hátsó része, hogy húsz kört követően ki kellett állnom. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:31:10.744 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 9.437 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 13.217 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 13.909 mp h. |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 26.266 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 44.674 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 45.227 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 54.998 mp h. |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 56.103 mp h. |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:14.975 p h. |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.694 p h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.815 p h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.064 p h. |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.495 p h. |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 5 kör h.* |
*Nem ért célba | ||||
FELADTA | ||||
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 42 megtett kör | |
Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 20 | |
Leggyorsabb kör: Button (60. kör) 1:28.203 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 8 | 14 | 240 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 10 | 15 | 227 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 16 | 173 |
4. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
5. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 13 | 165 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 11 | 141 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 9 | 90 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 11 | 89 |
10. | Sergio Perez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 49 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 8 | 26 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |