A szombati szabadedzés előtt a legfontosabb beszédtémát Robert Kubica esetleges visszatérése adta, a lengyelnek felajánlotta a Pirelli a tesztpilótai állást 2013-ra, hátha ezzel is segíteni tud neki a visszatérésben.A Pirelli állása többeknek is jót tett már, Nick Heidfeld, Pedro de la Rosa és Romain Grosjean is kapott versenyzői állást az F1-ben a pirellis munkája után, és Jaime Alguersuari, a jelenlegi tesztelő is azt mondja, biztos helye van 2013-ra.
Az említettek közül De la Rosa számára rossz hír, hogy váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap, ami azért az ő esetében azt jelenti, hogy legjobb esetben az utolsó előtti helyről csúszik vissza az utolsóra. Itt ugyanis a Marussia ellen sem lesz esélye, nemhogy a Caterham ellen.
SZOMBAT |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Az edzés elején a pálya teljesen száraz, a felhők ritkábbak, mint pénteken, a GP2-es mezőny nemrég futotta az idény utolsó versenyét, amelyet Max Chilton, a Marussia új tesztpilótája nyert meg. A bajnok az olasz Davide Valsecchi lett.
A 30 fokos, roppant párás levegőben Glock Marussiája volt elsőként a pályán, őt Räikkönen követte. A Lotusnál, akárcsak a Mercedesnél nem éppen derűlátóak a mérnökök a pénteki edzéseket követően, tanácstalanok az erőviszonyok kapcsán.
Ami a gumik használatát illeti, a szuperlágy abroncsok számára túl hosszú a pálya egy mért körön, ezért a pilótáknak választaniuk kell: vagy a kör elejére hozzák ideális állapotba a gumit, és számolnak vele, hogy a végére relatíve lelassulnak, vagy megkímélik a gumit a felvezető körben, és az elején szenvednek hátrányt,miközben a pálya második felére csúcsformába kerül a gumi. Az időmérőn e két verzió között variálnak majd a csapatok, illetve azokon belül a pilóták.
Még nem ment le a nap, Di Resta meg is jegyezte a csapatrádión, hogy furcsa így vezetni. „Nem éjszakai versenyre jöttünk?" – méltatlankodott félig viccesen a Force India skót pilótája. Nagyon nem lehet oka a panaszra, pénteken ő és csapattársa is kifejezetten gyors volt.
Az első szombati mért kör Kobajasié: 1:56.339. Eltelt az első negyedóra, és egyre többen jelentek meg a pályán – egyelőre a lágy (azaz a kettő választás i lehetőség közül a keményebb) gumikon.
Räikkönen 1:52.594-gyel az élre állt, majd 1:52.018-at futott. Bár a pénteki, félig-meddig nedves edzéshez képest jobbak a körülmények, a pilóták panaszkodnak arra, hogy a lágy gumik lassan melegednek fel. Bár ez azzal is összefüggésben lehet, hogy ne koptassák el túl gyorsan majd a szuperlágyakat.
Hülkenberg 1:51.201-gyel átvette a vezetést, miközben Button is megfutotta első mért körét, és 32 ezredre felzárkózott rá. Hamilton közben megcsúszott, első köre értékelhetetlenné vált. Pérez a lelátó alatt átfutó rövid egyenesre fordító kanyarban nekikoccant a szalagkorlátnak, de folytatta.
A pálya adatai: Hossza: 5.073 km |
Hamilton újabb kísérletére 1:50.730-cal az élre állt, 20 perc elteltével a két Red Bull is kijött a boxból, de a két Ferrari még bent maradt. Webber elfékezte magát, első köre úgy alakult, ahogy korábban Hamiltoné. Button egy lassabb kör után ismét odalépett, s visszaelőzte csapattársát, de Hamilton nem hagyta magát (1:50.223). Vettel közvetlenül mögéjük iratkozott fel az eredménylistára.
Webbernek is összejött egy jobb kör, 139 ezredes lemaradással Hamilton és Button közé jött be a 2. helyre.
A 27. percben megjelent a pályán a két Ferrari is. Alonsóék nem annyira jók, mint remélték, ezért újabb bravúros teljesítmény kell a spanyoltól, ha bele akar szólni a McLaren és a Red Bull csatájába.
Glock Marussiája leállt a pálya utolsó szakaszán, a német kiegyenesítette az egyik kanyart, és füstölgő kerekekkel leállt a bukótérben. Vettel közben 5 századra megközelítette Hamiltont (az utolsó szektorban a Glock miatt lengetett sárga zászlók következtében hat tizedet veszített), de mérnöke szerint az első szektorban lehetne gyorsabb is.
A szingapúriak egyébként jó ötlettel álltak elő: a pályát szegélyező falat az első szektorban kékre, a másodikban zöldre, a harmadikban narancsra festették.
Miután Glock autóját kihúzták a veszélyes zónából, és ismét tiszta lett a pálya, Alonso megfutotta a nap leggyorsabb körét: 1:50.075. Massa fél másodperccel lemaradva a 6. helyre jött be. Vettel 1:49.614-gyel átvette a vezetést.
Elsőként Brunio Senna kapta meg a szuperlágy gumikat, 1 tizedes hátránnyal feljött a 2. helyre, miközben Webber a jobb hátsó kerekével a szalagkorlátnak csúszott, és defektet kapott. Lassan visszacsorgott a boxba. Az ilyen jellegű koccanások után a váltót ellenőrizni kell, mert az oldalirányú ütéstől megroppanhat.
Az élmezőnyből elsőként Vettel ment ki a szuperlágy gumikon. Mögötte Senna, Alonso, Webber, Hamilton, Button, Massa, Hülkenberg, Räikkönen, Maldonado, Schumacher, Grosjean, Rosberg, Di Resta volt a sorrend. 10 perc maradt az edzésből.
Vettel az összes szektorban rekordidőt futva 1:47.947-re javított. Ez már a pénteki legjobbjánál is gyorsabb volt.
Alonso volt a következő a szuperlágy gumisok sorában: 676 ezreddel kikapott Vetteltől, de feljött a 2. helyre. Massa közel egy másodpercet kapott csapattársától, Räikkönen bejött a két Ferrari közé. Öt perccel a vége előtt mindenki a pályán volt – értelemszerűen Glockot leszámítva.
Hamilton 325 ezreddel jött be Vettel mögé, Hülkenberg Alonso mögé, a 4. helyre ugrott előre.
Az edzés végén Petrov megcsúszott, és a boxutca bejárata előtt összetörte a Caterhamet, amely miatt két perccel a vége előtt piros zászlóval leintették az edzést.
Vettel maradt az élen, egyedül Hamilton közelítette meg, mellett Alonso, Hülkenberg és Raikkönen kerül egy másodpercen belülre Vettelhez képest. Persze többek gyors körét tönkretette Petrov.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:47.947 | átlag: 169.183 km/ó | 15 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.272 | 0.325 mp h. | 15 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:48.623 | 0.676 | 11 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:48.859 | 0.912 | 16 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:48.865 | 0.918 | 17 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:49.458 | 1.511 | 13 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:49.684 | 1.737 | 15 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49.699 | 1.752 | 16 |
9. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:49.715 | 1.768 | 14 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:49.981 | 2.034 | 14 |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:50.110 | 2.163 | 12 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.524 | 2.577 | 10 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:50.664 | 2.717 | 16 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:50.777 | 2.830 | 15 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:50.840 | 2.893 | 15 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:51.012 | 3.065 | 15 |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:51.059 | 3.112 | 17 |
18. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:51.272 | 3.325 | 10 |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:52.290 | 4.343 | 16 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:53.781 | 5.834 | 12 |
21. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:54.326 | 6.379 | 14 |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:54.421 | 6.474 | 14 |
23. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:54.630 | 6.683 | 9 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:54.875 | 6.928 | 14 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 7 | 12 | 179 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 12 | 141 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 9 | 83 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 6 | 65 |
10. | Felipe Massa | – | – | 7 | 47 |
11. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
13. | Paul di Resta | – | – | 7 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 243 |
3. | Ferrari | 226 |
4. | Lotus-Renault | 217 |
5. | Mercedes | 126 |
6. | Sauber-Ferrari | 100 |
7. | Force India-Mercedes | 63 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |