A kilencvenes évek első felében majdhogynem verhetetlen Williams-Renault egy napra ismét a leggyorsabb volt a Formula–1-ben, az 1997 után az F1-ben ismét összeálló konstrukció Pastor Maldonadóval a volánjánál az élen zárta a barcelonai tréningezés harmadik napját. A venezuelai hét ezred híján egy másodperccel volt gyorsabb Michael Schumacher Mercedesénél.
Persze mindez nem jelenti azt, hogy a Williams a Renault-val összeállva ismét világverő csapattá válik, hiszen emlékezhetünk rá, tavaly Jerezben Rubens Barrichello volt a leggyorsabb a Williams-Cosworthtal, mégis a konstruktőr-vb 9. helyén zárt a csapat, méghozzá messze elmaradva a 8. helyezett Toro Rossótól. Szóval a tesztelésen bárki megvillanhat, de ebből botorság lenne arra következtetni, hogy a versenyeken is jó lesz majd.
Elég csak arra gondolni, hogy a szerdai napot Nico Hülkenberggel uraló Force India csütörtökön a lista alján „szerénykedett", s nem azért, mert Paul Di Resta rosszabb versenyző lenne, mint német társa. Inkább az lehet az ok, hogy a Force India egy nappal korábban teljesítette azt a programot, mint a Williams.
Az első piros zászlós megszakítást a Di Resta autójáról lerepülő motorfedél okozta, a pilóta vissza tudott térni a garázsba, s az alkatrészt a pályabírók gyorsan eltakarították, így folytatódhatott a száguldás.
A Ferrarinál nemigen javult a helyzet, Felipe Massa délben hosszasan időzött a Scuderia garázsában, ahol a csapat szerelői mechanikai hibát igyekeztek kijavítani a kocsin. A brazil a tesztnap utolsó perceiben a boxutca végén megállt, ezzel piros zászlóval ért véget a gyakorlás. A csapat a napi összefoglalójának Massa „kemény” napja címet adta – bár az idézőjelbe tett szó a gumi keverékére vonatkozott, a brazilnak és a Ferrarinak mostanában egyébként is kemény napjai vannak.
Fél órával Massa leállása előtt Mark Webber Red Bull-Renault-ja is megállt a pályán, a világbajnok autót a 8-as kanyarban szedték össze a pályabírók a platós kocsival. Webber ezredre olyan időt futott, mint Massa, ami megint csak nem jelenti azt, hogy a Red Bull és a Ferrari egy szinten van – pláne nem azt, hogy a Williams, a Sauber és a Toro Rosso mögött – a McLarenről és a Mercedesről ezt még nem jelentenénk ki, biztató lehet a két csapat számára, hogy a legtöbb kört teljesítették Jenson Buttonnal és Schumacherrel a volánjuknál.
Schumi teljes versenyszimulációt teljesített lágy és kemény gumikon, s a csapat nem tapasztalt problémát a W03-ason.
A Caterhamnél Vitalij Petrov is sokáig vesztegelt a boxban, a zöld-sárga autó első kerékfelfüggesztésével akadtak problémák, ezeket igyekezett megoldani a csapat (Petrovnak volt egy nagy pillanata, amikor az időmérőrendszer az első helyre tette a Caterhamjét, de perceken belül kiderült, csak mérési hiba történt, így az orosz a lista másig végén zárta a napot). A Sauber a gumik felmelegítésének felgyorsításán dolgozott, a svájci istálló ezen a téren maradt el riválisaitól az előző évben. A japán autója a délelőtti szakasz utolsó perceiben leállt a pályán, miután a csapat szándékosan tesztelte, mikor ürül ki a tank benne.
3. NAP | |||||
1. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:22.391 | 106 kör |
2. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.384 | 127 |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.582 | 99 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.918 | 114 |
5. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.433 | 78 |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.771 | 97 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:24.771 | 84 |
8. | Paul Di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:25.646 | 83 |
9. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:26.173 | 108 |
10. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:26.448 | 70 |
Az eredmények nem hivatalosak. |