Az „Európának annyi" Ecclestone-kijelentés Gyulay Zsolt szerint az üzlet része, a versenysorozat jogaival rendelkező angol üzletember szereti az ilyeneket. „A kijelentés nyilván az európai válságnak is szól. Az európai környezet évek óta nem kedvez a Formula–1-es cirkusznak, Ázsiában vagy az arab világban kedvezőbb feltételekkel rendezhetnek versenyeket" – fogalmazott Gyulay Zsolt.
„Nekünk ezzel most nem kell foglalkoznunk. Ha kapnánk a Nemzetközi Automobil-szövetségtől, a FIA-tól egy olyan levelet, hogy a Hungaroringet hozzuk fel az Abu Dzabi pálya színvonalára, nyilván nagy bajban lennénk, de nincs erről szó. A mogyoródi pálya valóban nem a legmodernebb, ez a legrégebbi pálya, a főépület és a lelátórendszer sem túl korszerű, a csapatok és a FIA mégis nagyon szeretik, nincsenek félelmeim″ – mondta Gyulay Zsolt, aki szerint legalább akkora a különbség a modern, új pályák és a mogyoródi között, mint az omladozó MTK-stadion és a müncheni Allianz Arena között. „Ésszerű változtatásokkal lehetne javítani a különbségen, és a felújítás közel sem kerülne annyiba, mint egy új stadion felépítése″ – tette hozzá.
Az olimpiai bajnok kajakos szerint most nem a felújítással kell foglalkozni, hanem azzal, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is legyenek versenyek, és sok magyar néző kilátogasson ezekre. „Ez egy nagyon jó üzlet, nemcsak a televíziós közvetítésekben tűnik fel Magyarország, az állami támogatás több mint kétszerese jön vissza adóbevételként, és a magyar GDP-hez tizennégy milliárd forinttal járul hozzá a Magyar Nagydíj. A szerződés meghosszabbításáról 2013-2014-ben kell megkezdeni a tárgyalásokat, ekkorra viszont egy nagyobb beruházásra is szükség lesz Mogyoródon, az ugyanis nem fog menni, hogy csak makettet mutatunk arról, 2016 után milyen is lesz majd a pálya″ – mondta Gyulay Zsolt, aki szerint a silverstone-i pályát és a Wembley Stadiont tervező angol cég ingyen is elkészítené az átalakítási terveket.
A Hungaroring vezetője kijelentette, van terve arra, hogyan lehetne a 125 hektáros pályát önfenntartóvá tenni, és megújuló energiával fűteni vagy világítani. „Rengeteg olyan lehetőség van, hogy ne mindig csak pénzt kelljen kérni. Egy év alatt nyereségessé tudtuk tenni magát a gazdasági társaságot is. 2014-ig a toldozás-foldozást ugyan a FIA utasításai szerint el kell végezni, de ezeket ki tudjuk termelni most már saját magunk is″ – közölte a sportvezető.
2012-re eddig 111 napra kötötték le a Hungaroringet, idén több mint 140 napon lehetett hasznosítani. „Mogyoródon százhatvan-százhetven napnál többet nem is lehetne lekötni. Valenciában ugyanez háromszáztíz nap, ott jobb az idő. Ráadásul jövőre aszfaltozni akarunk, ezért az áprilist szabadon kell hagynunk. Jól alakul a 2012-es kihasználtság, nem aggódom, lesznek nagy versenyeink is. Köztük a túraautó-világbajnokság, a World Series by Renault, a Ferrari Challenge, és még több más eseményt is tervezünk idehozni″ – mondta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke.