Webber: Reménykedjünk benne, hogy a DRS csodát tesz

Vágólapra másolva!
2011.11.12. 20:40
null
Mark Webber úgy véli, a vasárnapi futamon a háttér izgalmasabb lesz, mint a pályán zajló események <br />(Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel nem lepődött meg azon, hogy megszerezte az Abu-dzabi Nagydíj első rajtkockáját, a Red Bull kétszeres világbajnoka vasárnap az emírségbeli naplementében megszerezheti harmadik győzelmét is a futurisztikus pályán. A McLaren pilótái abban bízhatnak, hogy az első körben valahogy a német elé keverednek, de Jenson Button és Mark Webber úgy véli, a két DRS-zóna ellenére sem lesz könnyű az előzés.

 

Sebastian Vettel az Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzésén megszerezte az idei 14. rajtelsőségét, amivel beállította Nigel Mansell rekordját. A BBC-nél szakértőként tevékenykedő Eddie Jordan szerint a német versenyző emberfeletti módon „a vízen jár", míg maga Vettel csak annyit mondott, a naplemente után jobban működött az autója, mint a napfényes szabadedzéseken.

„Pénteken nem volt jó az autó, de tudtuk, hogy javulni fogunk – mondta Vettel, aki nem lepődött meg a részsikerén, hiszen tudta, hogy a szabadedzések eredményei csalókák. – A szombati szabadedzésen már érezhető volt a fejlődés, ám nagy a különbség a nappali és az esti aszfalt között. Én sokkal jobban éreztem a kocsit naplemente után. A körben nagyon sok helyen lehet időt nyerni és veszíteni, a harmadik szakaszban az első mért köröm nem sikerült jól, de a második összejött, és Lewis elé tudtam ugrani, ami nagyon nagy szó, mert pazarul vezet a hétvégén.″

Lewis Hamilton annak ellenére hiszi, hogy a McLaren nagyot lépett előre az Indiai Nagydíj óta, hogy Abu-Dzabiban lemaradt a pole pozícióról. A 2. és a 3. szabadedzésen a legjobb köridőt elérő angol elismeri Vettel teljesítményét, de tudja, hogy jobb kört is tudott volna menni – az időmérő második szakaszában ment is, igaz, akkor még melegebb volt az aszfalt.

„Nagyon jó volt ez a két nap, India óta rá sem ismerek az autóra, annyival jobb – mondta Hamilton. – Az időmérőn gyorsak voltunk, tulajdonképpen összességében én voltam a leggyorsabb, de nem ez számít. Sajnos a legvégén nem volt elég jó a köröm, de így jártam, gratulálok Sebastiannak. Szép köre volt, de a legfontosabb nap a holnap.″

Jenson Button szerint a 3. szakaszban furcsa volt az autó viselkedése, hűvösebb lett az aszfalt, és az autó tapadása érezhetően csökkent.

„Nem hiszem, hogy nagyon meg kellene döbbennünk a végeredményen, de legalább tudjuk, hogy az autó versenyképes – mondta a 2009-es világbajnok. – Nem érzem százszázalékosnak a kocsit, az időmérő harmadik szakasza különösen furcsa volt, mert a hűvösebb aszfalton jóval kisebb lett a tapadás. Az autó másképpen viselkedett, mint korábban, az elején csökkent a tapadás. Ám ahogy Lewis is mondta, nagyon gyorsak vagyunk.″

A negyedik rajtkockát megszerző Mark Webber nem volt felhőtlenül boldog az eredményével, és Buttonhoz hasonlóan nem igazán hisz abban, hogy a két DRS-zóna megkönnyíti az előzést a versenyen, amely így szerinte unalmassá válhat.

„Rendben van a negyedik rajtkocka, de az utolsó körömmel cseppet sem vagyok elégedett – mondta Webber. – Nagy kapkodás volt a végén, jobban kellene kommunikálnunk a csapattal, mert hátrébb kerülhettem volna. Nem tudom, mennyire lesz izgalmas a verseny, itt szinte lehetetlen előzni, de reménykedjünk benne, hogy a DRS csodát tesz."

Fernando Alonso nem lepődött meg azon, hogy meg kellett elégednie az 5. rajtkockával.

„Erre számítottunk, az idei tizennyolc időmérőből ez a nyolcadik, amelyen ötödik lettem. Néhány ritka kivételtől eltekintve a Red Bull és a McLaren mögött zártuk az időmérőt, tehát ez mondható papírformának – mondta Alonso. – Érdekes volt az időmérő, talán előrébb kerülhettem volna, ha ugyanazon a gumin még egy vagy két kört teljesítek, de akkor kopottabb gumikon kellene rajtolnom, és a versenyen fizetnék rá a jobb rajtpozícióra. Az első légterelőmmel semmi gond nem volt.″

Az 55 körös futam vasárnap magyar idő szerint 14, helyi idő szerint 17 órakor kezdődik, még naplemente előtt, a nap a futam derekán nyugszik.

TOVÁBBI REAKCIÓK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Felipe Massa (6.): – Többet vártam ettől az időmérőtől, azt hittem, jobban fel tudom hevíteni a gumikat a boxból kivezető körben, de ez nem sikerült. A régi első szárnyat használtam, ami miatt lassabb voltam, de nem hiszem, hogy azzal is az első két sorba tudtam volna kerülni.
Nico Rosberg (7.): – Sajnálom, hogy nem tudtuk kihozni a maximumot az időmérőből, sajnos az aszfalt hőmérsékletének csökkenése rosszabb hatással volt az autóra, mint más csapatok esetében, ráadásul az utolsó körömben nagy forgalomba kerültem, nem tudtam előrébb kerülni.
Michael Schumacher (8.): – Nagyon nehéz időmérő volt, az első szakasz végén megtehettem, hogy ne fussam végig a mért körömet, így azokat a gumikat tudtam használni a második szakaszban, és a harmadikban meg tudtam spórolni egy készletet a versenyre. A gumik kopásával nem lesz gond a versenyen, annál inkább a tapadásával, nehéz megtartani az ideális hőmérsékletét.
Adrian Sutil (9.): – A harmadik szakaszban a Mercedest figyeltük, de sokáig várt, így kapkodva kellett kimennem, és csak egy mért kört futottam, azon sem voltak megfelelően felhevítve a gumijaim. Talán előrébb is kerülhettem volna, de ez a kilencedik rajthely reális.
Paul di Resta (10.): – Az elsődleges célunk az volt, hogy mindkét autó az első tízbe kerüljön, és ez sikerült is. Nem futottam mért kört, ennél jobb stratégiát nem tudok elképzelni. A csapat-vb hatodik helyezésének megtartása a célunk, és jól is állunk ebben a tekintetben. Az autó a hűvösebb pályán jobban kezelhető.
Sergio Pérez (11.): – Nagyon jó ez a tizenegyedik helyezés, a csapat szép munkát végzett. Az első szakaszban használt lágy gumijaimon értem el legjobb köridőmet a másodikban. A csapat-vb-ben fontos, hogy megelőzzük a Toro Rossót, és jól is állunk, de bármi megtörténhet.
Vitalij Petrov (12.): – Pénteken a kormánymű és az elektronikus rendszer is meghibásodott a kocsiban, ezért onnantól kezdve kapaszkodnunk kellett, ráadásul a pálya nem kedvez nekünk. Ennek fényében a tizenkettedik rajtkockával elégedett vagyok, de a verseny nagyon hosszú lesz.
Sébastien Buemi (13.): – Igaz, hogy csak a tizenharmadik lettem, elégedett vagyok a teljesítményemmel, hiszen nagyon szoros volt a középmezőny. A pálya lassabb, mint az előző három helyszín, és ez nem kedvez nekünk, de remélem, lesz esélyem pontot szerezni.
Bruno Senna (14.): – Az utolsó körömben hibáztam, rengeteg időt veszítettem, amit azért sajnálok, mert a második szakaszban ez volt az egyetlen mért köröm. A tizenegyedik rajthely meglehetett volna.
Jaime Alguersuari (15.): – A szabadedzésekhez képest sokat javult az autó, és ha azt vesszük, hogy a versenyeken jobb szoktam lenni, mint az időmérőkön, bizakodhatom.
Kobajasi Kamui (16.): – Sergióhoz hasonlóan én is használt gumikon értem el legjobb időmet a második szakaszban, az új szettet már nem tudtam olyan jó hőmérsékletre hevíteni.
Heikki Kovalainen (17.): – Hihetetlen, hogy 1:43 alá tudtam menni, nem számítottunk rá, hogy ezt tudja a kocsi. A versenytempónk elég jó lehet ahhoz, hogy a középmezőny csapataival küzdjünk.
Jarno Trulli (18.): – Sajnos váltóhiba miatt ki kellett hagynom a kora délutáni szabadedzést, már az is nagy dolog, hogy sikerült megjavítani az eszközt, és nem kell büntetésre számítanom, s még ki is tudtam menni az időmérőre, hogy megelőzzem a másik két új csapat versenyzőit.
Timo Glock (19.): – Nehezebb volt ma vezetni az autót, mint pénteken, a fékezéssel már a szabadedzésen gondom volt. Kanyarról kanyarra másképpen reagált a kocsi a fékezéskor, örülök, hogy így is mindkét Hispania és a csapattársam előtt tudtam zárni.
Daniel Ricciardo (20.): – Nem tudtam, mire számíthatok az időmérőn, végül kellemesen megleptem magam. A beállítások jól sikerültek, és kihoztam a kocsiból, ami benne volt. A leggyorsabb körömben a középső szektorban meg kellett előznöm Glockot, ha nincs ez az incidens, talán az időlistán is elé kerültem volna.
Jérome d’Ambrosio (21.): – Közepes köröm volt, remélem, a beállításaim előnyeit a versenyen élvezhetem majd, hiszen a hűvösebb aszfalton jobban kell működnie a kocsinak.
Vitantonio Liuzzi (22.): – Az időmérőig egész jó hétvégém volt, ezért megdöbbentő, hogy senkit sem tudtam megelőzni. Az autó megközelítőleg sem volt olyan gyors, mint a szabadedzéseken, és az egyensúly hiányzott. Talán a verseny jobb lesz.
Pastor Maldonado (23. – büntetés után): – A büntetésem miatt nagyon jó stratégiára lesz szükségem ahhoz, hogy a huszonharmadik helyről indulva pontot szerezzek. Még nem tudjuk, mi lesz az, de az éjszaka kitaláljuk.
Rubens Barrichello (24.): – A szabadedzésen új motort kaptam, amely nem igazán működött, de úgy tűnt, az időmérőre megjavul. Aztán mégsem így történt, ezért nem tudtam kimenni a boxból. Továbbra is mosolyognunk kell, bízom a csapatban.
ABU-DZABI GP, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:38.481 átlag: 203.027 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:38.622 0.141 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.631 0.150
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:38.858 0.377
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.058 0.577
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.695 1.214
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.773 1.292
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:40.662 2.181
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:40.768 2.287
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes idő nélkül
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.874
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1:40.919
13. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:41.009
14. Bruno Senna brazil Renault 1:41.079
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:41.162
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:41.240
17. Pastor Maldonado* venezuelai Williams-Cosworth 1:41.760
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:42.979
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:43.884
20. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:44.515
21. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:44.641
22. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:44.699
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:45.159
24. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth idő nélkül
*Maldonadót idei 9. motorja használatáért tíz rajthellyel hátrébb sorolják.
Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as, illetve a 11-es kanyar előtt
Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as, illetve a 11-es kanyar előtt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik