Sebastian Vettel az Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzésén megszerezte az idei 14. rajtelsőségét, amivel beállította Nigel Mansell rekordját. A BBC-nél szakértőként tevékenykedő Eddie Jordan szerint a német versenyző emberfeletti módon „a vízen jár", míg maga Vettel csak annyit mondott, a naplemente után jobban működött az autója, mint a napfényes szabadedzéseken.
„Pénteken nem volt jó az autó, de tudtuk, hogy javulni fogunk – mondta Vettel, aki nem lepődött meg a részsikerén, hiszen tudta, hogy a szabadedzések eredményei csalókák. – A szombati szabadedzésen már érezhető volt a fejlődés, ám nagy a különbség a nappali és az esti aszfalt között. Én sokkal jobban éreztem a kocsit naplemente után. A körben nagyon sok helyen lehet időt nyerni és veszíteni, a harmadik szakaszban az első mért köröm nem sikerült jól, de a második összejött, és Lewis elé tudtam ugrani, ami nagyon nagy szó, mert pazarul vezet a hétvégén.″
Lewis Hamilton annak ellenére hiszi, hogy a McLaren nagyot lépett előre az Indiai Nagydíj óta, hogy Abu-Dzabiban lemaradt a pole pozícióról. A 2. és a 3. szabadedzésen a legjobb köridőt elérő angol elismeri Vettel teljesítményét, de tudja, hogy jobb kört is tudott volna menni – az időmérő második szakaszában ment is, igaz, akkor még melegebb volt az aszfalt.
„Nagyon jó volt ez a két nap, India óta rá sem ismerek az autóra, annyival jobb – mondta Hamilton. – Az időmérőn gyorsak voltunk, tulajdonképpen összességében én voltam a leggyorsabb, de nem ez számít. Sajnos a legvégén nem volt elég jó a köröm, de így jártam, gratulálok Sebastiannak. Szép köre volt, de a legfontosabb nap a holnap.″
Jenson Button szerint a 3. szakaszban furcsa volt az autó viselkedése, hűvösebb lett az aszfalt, és az autó tapadása érezhetően csökkent.
„Nem hiszem, hogy nagyon meg kellene döbbennünk a végeredményen, de legalább tudjuk, hogy az autó versenyképes – mondta a 2009-es világbajnok. – Nem érzem százszázalékosnak a kocsit, az időmérő harmadik szakasza különösen furcsa volt, mert a hűvösebb aszfalton jóval kisebb lett a tapadás. Az autó másképpen viselkedett, mint korábban, az elején csökkent a tapadás. Ám ahogy Lewis is mondta, nagyon gyorsak vagyunk.″
A negyedik rajtkockát megszerző Mark Webber nem volt felhőtlenül boldog az eredményével, és Buttonhoz hasonlóan nem igazán hisz abban, hogy a két DRS-zóna megkönnyíti az előzést a versenyen, amely így szerinte unalmassá válhat.
„Rendben van a negyedik rajtkocka, de az utolsó körömmel cseppet sem vagyok elégedett – mondta Webber. – Nagy kapkodás volt a végén, jobban kellene kommunikálnunk a csapattal, mert hátrébb kerülhettem volna. Nem tudom, mennyire lesz izgalmas a verseny, itt szinte lehetetlen előzni, de reménykedjünk benne, hogy a DRS csodát tesz."
Fernando Alonso nem lepődött meg azon, hogy meg kellett elégednie az 5. rajtkockával.
„Erre számítottunk, az idei tizennyolc időmérőből ez a nyolcadik, amelyen ötödik lettem. Néhány ritka kivételtől eltekintve a Red Bull és a McLaren mögött zártuk az időmérőt, tehát ez mondható papírformának – mondta Alonso. – Érdekes volt az időmérő, talán előrébb kerülhettem volna, ha ugyanazon a gumin még egy vagy két kört teljesítek, de akkor kopottabb gumikon kellene rajtolnom, és a versenyen fizetnék rá a jobb rajtpozícióra. Az első légterelőmmel semmi gond nem volt.″
Az 55 körös futam vasárnap magyar idő szerint 14, helyi idő szerint 17 órakor kezdődik, még naplemente előtt, a nap a futam derekán nyugszik.
Felipe Massa (6.): – Többet vártam ettől az időmérőtől, azt hittem, jobban fel tudom hevíteni a gumikat a boxból kivezető körben, de ez nem sikerült. A régi első szárnyat használtam, ami miatt lassabb voltam, de nem hiszem, hogy azzal is az első két sorba tudtam volna kerülni. |
Nico Rosberg (7.): – Sajnálom, hogy nem tudtuk kihozni a maximumot az időmérőből, sajnos az aszfalt hőmérsékletének csökkenése rosszabb hatással volt az autóra, mint más csapatok esetében, ráadásul az utolsó körömben nagy forgalomba kerültem, nem tudtam előrébb kerülni. |
Michael Schumacher (8.): – Nagyon nehéz időmérő volt, az első szakasz végén megtehettem, hogy ne fussam végig a mért körömet, így azokat a gumikat tudtam használni a második szakaszban, és a harmadikban meg tudtam spórolni egy készletet a versenyre. A gumik kopásával nem lesz gond a versenyen, annál inkább a tapadásával, nehéz megtartani az ideális hőmérsékletét. |
Adrian Sutil (9.): – A harmadik szakaszban a Mercedest figyeltük, de sokáig várt, így kapkodva kellett kimennem, és csak egy mért kört futottam, azon sem voltak megfelelően felhevítve a gumijaim. Talán előrébb is kerülhettem volna, de ez a kilencedik rajthely reális. |
Paul di Resta (10.): – Az elsődleges célunk az volt, hogy mindkét autó az első tízbe kerüljön, és ez sikerült is. Nem futottam mért kört, ennél jobb stratégiát nem tudok elképzelni. A csapat-vb hatodik helyezésének megtartása a célunk, és jól is állunk ebben a tekintetben. Az autó a hűvösebb pályán jobban kezelhető. |
Sergio Pérez (11.): – Nagyon jó ez a tizenegyedik helyezés, a csapat szép munkát végzett. Az első szakaszban használt lágy gumijaimon értem el legjobb köridőmet a másodikban. A csapat-vb-ben fontos, hogy megelőzzük a Toro Rossót, és jól is állunk, de bármi megtörténhet. |
Vitalij Petrov (12.): – Pénteken a kormánymű és az elektronikus rendszer is meghibásodott a kocsiban, ezért onnantól kezdve kapaszkodnunk kellett, ráadásul a pálya nem kedvez nekünk. Ennek fényében a tizenkettedik rajtkockával elégedett vagyok, de a verseny nagyon hosszú lesz. |
Sébastien Buemi (13.): – Igaz, hogy csak a tizenharmadik lettem, elégedett vagyok a teljesítményemmel, hiszen nagyon szoros volt a középmezőny. A pálya lassabb, mint az előző három helyszín, és ez nem kedvez nekünk, de remélem, lesz esélyem pontot szerezni. |
Bruno Senna (14.): – Az utolsó körömben hibáztam, rengeteg időt veszítettem, amit azért sajnálok, mert a második szakaszban ez volt az egyetlen mért köröm. A tizenegyedik rajthely meglehetett volna. |
Jaime Alguersuari (15.): – A szabadedzésekhez képest sokat javult az autó, és ha azt vesszük, hogy a versenyeken jobb szoktam lenni, mint az időmérőkön, bizakodhatom. |
Kobajasi Kamui (16.): – Sergióhoz hasonlóan én is használt gumikon értem el legjobb időmet a második szakaszban, az új szettet már nem tudtam olyan jó hőmérsékletre hevíteni. |
Heikki Kovalainen (17.): – Hihetetlen, hogy 1:43 alá tudtam menni, nem számítottunk rá, hogy ezt tudja a kocsi. A versenytempónk elég jó lehet ahhoz, hogy a középmezőny csapataival küzdjünk. |
Jarno Trulli (18.): – Sajnos váltóhiba miatt ki kellett hagynom a kora délutáni szabadedzést, már az is nagy dolog, hogy sikerült megjavítani az eszközt, és nem kell büntetésre számítanom, s még ki is tudtam menni az időmérőre, hogy megelőzzem a másik két új csapat versenyzőit. |
Timo Glock (19.): – Nehezebb volt ma vezetni az autót, mint pénteken, a fékezéssel már a szabadedzésen gondom volt. Kanyarról kanyarra másképpen reagált a kocsi a fékezéskor, örülök, hogy így is mindkét Hispania és a csapattársam előtt tudtam zárni. |
Daniel Ricciardo (20.): – Nem tudtam, mire számíthatok az időmérőn, végül kellemesen megleptem magam. A beállítások jól sikerültek, és kihoztam a kocsiból, ami benne volt. A leggyorsabb körömben a középső szektorban meg kellett előznöm Glockot, ha nincs ez az incidens, talán az időlistán is elé kerültem volna. |
Jérome d’Ambrosio (21.): – Közepes köröm volt, remélem, a beállításaim előnyeit a versenyen élvezhetem majd, hiszen a hűvösebb aszfalton jobban kell működnie a kocsinak. |
Vitantonio Liuzzi (22.): – Az időmérőig egész jó hétvégém volt, ezért megdöbbentő, hogy senkit sem tudtam megelőzni. Az autó megközelítőleg sem volt olyan gyors, mint a szabadedzéseken, és az egyensúly hiányzott. Talán a verseny jobb lesz. |
Pastor Maldonado (23. – büntetés után): – A büntetésem miatt nagyon jó stratégiára lesz szükségem ahhoz, hogy a huszonharmadik helyről indulva pontot szerezzek. Még nem tudjuk, mi lesz az, de az éjszaka kitaláljuk. |
Rubens Barrichello (24.): – A szabadedzésen új motort kaptam, amely nem igazán működött, de úgy tűnt, az időmérőre megjavul. Aztán mégsem így történt, ezért nem tudtam kimenni a boxból. Továbbra is mosolyognunk kell, bízom a csapatban. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38.481 | átlag: 203.027 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.622 | 0.141 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.631 | 0.150 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.858 | 0.377 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.058 | 0.577 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.695 | 1.214 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.773 | 1.292 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:40.662 | 2.181 |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:40.768 | 2.287 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.874 | |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:40.919 | |
13. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.009 | |
14. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:41.079 | |
15. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.162 | |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:41.240 | |
17. | Pastor Maldonado* | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:41.760 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:42.979 | |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:43.884 | |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:44.515 | |
21. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:44.641 | |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:44.699 | |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:45.159 | |
24. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | idő nélkül | |
*Maldonadót idei 9. motorja használatáért tíz rajthellyel hátrébb sorolják. |