Sebastian Vettel tavaly az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon biztosította be első világbajnoki címét, idén viszont már a második elsőségével a zsebében érkezik az emírségbe, ahol nemcsak tavaly, tavalyelőtt is ő nyert, azaz százszázalékos a futurisztikus helyszínen.
„Nagyon különleges számomra ez a futam, harmadszor is nyernék ott – mondta Vettel. – Az, hogy az óra járásával szemben autózunk, máshol is megesik, de naplementében csak itt versenyzünk, amihez speciális sisakrostély kell a váltakozó fényviszonyok miatt. A Yas Hotel helyenként benyúlik a pálya fölé, néha a szobánk alatt száguldunk el, míg a pálya alatt keresztbemenő boxkijárat olyan, mintha egy mélygarázsból jönnénk ki. Nagyon várom, hogy ismét átéljem ezeket a pillanatokat."
(magyar idő szerint) | ||||
PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés | 10.00–11.30 | |||
2. szabadedzés | 14.00–15.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Csapattársa, Mark Webber még mindig csak két második helyezést tud felmutatni Vettel 11 győzelme mellé, az ausztrál továbbra is első idei győzelmére hajt. Az ausztrál azonban önerőből akar a dobogó tetejére állni, az előző futamon, Indiában nem kért a Red Bull-istálló ajánlatából, amely szerint Vettel segít neki a győzelem megszerzésében – végül nem is kerültek olyan helyzetbe, hogy a német át tudta volna adni a pozícióját...
„Nem ez a legizgalmasabb pálya a naptárban, hiszen a kanyarok többségét második vagy harmadik sebességi fokozatban vesszük be – mondta Webber. – Ennek ellenére igazán látványos a futam, hiszen naplementében versenyzünk, és mindig szép idő van. Remélem, a szezon végén sikerül végre kiugró eredményt elérnem."
A Ferrari által szakértői feltételezések szerint a Red Bullról „koppintott" első légterelőt módosítják az olaszok az Abu-dzabi Nagydíjra. No nem azért, mert tartanak a Red Bull feljelentésétől, hanem mert a Felipe Massa autójára szerelt példány túlságosan is rugalmasra sikerült, és nagy sebességnél többször is leért az aszfaltra.
„Egyértelmű, hogy az első légterelő a legnagyobb előrelépésünk az elmúlt időszakban, de volt némi anyaghiba, amit korrigálnunk kell. Módosítunk a légterelőn, a javított verziót visszük Abu-Dzabiba" – mondta Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója.
Az Abu-dzabi Nagydíjon ismét két DRS-zóna lesz, a pilóták a 8-as és a 11-es kanyar előtti egyenesben is kinyithatják a hátsó légterelőjüket, hogy ezzel csökkentsék légellenállásukat, és nagyobb végsebességet érjenek el, mint az előttük haladó. Az eszköz használatát elsősorban a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj miatt támogatták a csapatok, hiszen egy éve roppant nehéz volt előzni itt, Fernando Alonso a hosszú egyenesek ellenére Vitalij Petrov mögött maradt a verseny nagy részén.
„Tavaly kisebb kritika érte a futamot, de a két DRS-zóna külön-külön mérőponttal garantálni fogja, hogy az idén más lesz a helyzet" – mondta Charlie Whiting FIA-versenyigazgató.
A Pirelli a közepesen kemény és a lágy keverékű gumijait kínálja a csapatoknak a hétvégére, s pénteken a csapatok kipróbálhatják a 2012-es idényre tervezett lágy keverékeket is. A csapatok a versenyt követő napokban tesztelnek a pályán, de nem állandó pilótáikkal, hanem fiatal tehetségekkel – a Pirelli arra a tréningre is visz a 2012-es gumikból.
A sportfelügyelő testületben a korábbi pilótákat Derek Warwick képviseli, az 1981 és 1993 között 146 futamon induló brit (aki Damon Hilltől átvette a Brit Autóversenyzők Klubjának elnöki pozícióját) negyedszer lesz sportbíró a tavalyi Spanyol és Magyar Nagydíj, valamint az idei Török GP után.