F1: néhány csapat nevet vált; büntetőpontok jöhetnek? - összeült a Világtanács

Vágólapra másolva!
2011.11.03. 17:51
Címkék
Noha még két verseny hátra van az idei Formula–1-es világbajnokságból, csütörtökön a sportág Világtanácsának genfi tanácskozásán nagyon sok vitás kérdésben döntés született a 2012-es szezont illetően. Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke a világtanács tagjaként részt vett a ülésen, és elmondta, egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Dél-koreai Nagydíj, valamint engedélyezték jövőre a névváltoztatást három istállónak. Több kérdésben – Q3-as szabályok, illetve a kipufogógáz újrahasznosítása – elhalasztották a döntést.

„Számos kérdésben megállapodásra jutottunk, így például elfogadtuk a három csapat névváltoztatási kérelmét, így jövőre a Lotus-Renault Lotusként, a Team Lotus Caterhamként, míg a Virgin Marussiaként fog rajthoz állni. Egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Dél-koreai Nagydíj, ám végleges döntés decemberben várható” – nyilatkozott a mai ülésről Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke.Lotusként, a Team Lotus Caterhamként, míg a Virgin Marussiaként fog rajthoz állni. Egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Dél-koreai Nagydíj, ám végleges döntés decemberben várható” – nyilatkozott a mai ülésről Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke.

Az F1-es Világtanács magyar tagja elmondta, a Q3-as szabálymódosításhoz nem tartották elegendőnek, hogy a Pirelli a kvalifikáció harmadik szakaszába jutó csapatoknak egy plusz garnitúra abroncsot adjon, mivel a jelenleg érvényben lévő szabályok lehetőséget adnak arra, hogy egy pilóta ne teljesítsen mért kört a Q3-ba, így itt további egyeztetések szükségesek.

„Az FIA Technikai Bizottsága mindenképpen szeretné eltörölni a kipufogógázok újrahasznosítását, míg az élcsapatok ezzel nem értenek egyet. Mivel ebben az esetben konszenzusra van szükség a szabálymódosításhoz, további megbeszélések várhatóak ez ügyben az Abu-dzabi Nagydíj ideje alatt" – sorolta Frank Tamás.

A Hungaroring Sport Zrt. alelnöke azt is elárulta, hogy az idei pontrendszer a következő szezonra is megmarad, ugyanakkor elfogadták a 2012-es szezon versenyszabályait, és több újítás bevezetése is szóba került.

„Felvetődött a tanácskozáson, hogy a versenyhétvégén hibázó pilóták büntetőpontokat kapjanak, hasonlatosan a hazai közúti közlekedésben használtakhoz, és bizonyos ponthatár elérése esetén szankcionálnánk azt. Ugyancsak javaslat született arra, hogy a nézők minél jobb kiszolgálása érdekében még jobban különböztessük meg a csapattársakat egymástól, például nagyobb rajtszámokkal, az autóra szerelt kamerák eltérő festésével. Mindkét esetben természetesen további egyeztetések várhatóak" – tette hozzá Frank.

Legfrissebb hírek

Három órával hamarabb kezdődik a budapesti BL-döntő

Bajnokok Ligája
20 perce

Robbie Keane kekeckedő kérdések kereszttűzébe került

Bajnokok Ligája
33 perce

Stabilnak tűnő Szeged, kicserélődő Veszprém – indul a férfi kézilabda NB I 2025–2026-os idénye

Kézilabda
56 perce

ZTE: Dénes áráról megegyeztek a belgákkal, megjött a brazil csatár – NS-infó

Labdarúgó NB I
1 órája

Az első perctől teljes gázzal – így várja a bécsi sajtó a Rapid–ETO mérkőzést

Európa-konferencialiga
1 órája

Parázs szócsata a US Openen, veszekedett ellenfelével a korábbi Garros-bajnok

Tenisz
1 órája

Kölcsönadta támadóját a Nyíregyháza – hivatalos

Labdarúgó NB I
2 órája

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

Egyéb autó-motor
2 órája
Ezek is érdekelhetik