Két évvel ezelőtt Lewis Hamilton az első rajtkockából kezdte az akkor bemutatkozó Abu-dzabi Nagydíjat, de fékproblémák miatt nem tudta befejezni a futamot, 2010-ben pedig másodikként ért célba, miután megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
„Minden versenyre azzal a meggyőződéssel érkezem, hogy győzhetek, ez sohasem fog megváltozni – fogalmazott Hamilton. – Abu-Dzabiban mindig gyors voltam, szeretem a pálya kialakítását is. Ez az egyik legnagyszerűbb verseny az évben, de még nem nyertem itt, úgyhogy minden tőlem telhetőt megteszek, hogy végre ez is sikerüljön.”
„A változó fényviszonyok miatt egyedi a verseny – mondta a McLaren pilótája. – Ragyogó napsütésben kezdjük, és sötétben fejezzük be, amit a Yas Hotel gyönyörű fényei tesznek igazán impozánssá. Elképesztő élmény, de egyben felveti azt a problémát is, hogy milyen sisakrostélyt válasszunk. Néhány versenyző sötét védőfóliát használ a színezetlen rostélyon annak érdekében, hogy a lehető legjobban tudjanak alkalmazkodni a változó látási viszonyokhoz. Én inkább végig az átlátszó rostélyt használom. Igen okos megoldás, mivel én kilátok rajta, de be nem lehet látni!”
Hamiltont a héten arról is kérdezték, mit tud tenni annak érdekében, hogy elkerülje a Felipe Massával való újabb ütközést.
(magyar idő szerint) | ||||
PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés | 10.00–11.30 | |||
2. szabadedzés | 14.00–15.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
„Elsősorban arra kell törekednem, hogy ne csússzak annyira hátra, hiszen a korábbi ütközéseink is abból eredtek, hogy valami miatt rossz rajthelyről indultam vagy visszaestem a középmezőnybe, és amikor utolértem Felipét, összeakadtunk. Ám amikor gondtalan versenyem volt, nem is kerültünk közel egymáshoz, úgyhogy ez lehet a legjobb megoldás” – mondta Hamilton.
Csapattársa, Jenson Button jó emlékeket őriz az arab helyszínről.
„Két éve ez volt a szezon utolsó versenye, és az első, amelyen már világbajnokként indultam, csodás volt felszabadultan versenyezni a nagy nyomással járó hajrá végén, és fantasztikus csatát vívtam Mark Webberrel a második helyért – mondta Button. – A pálya futurisztikus, ráadásul csodálatos, ahogy a napfényből átváltozik a környezet éjszakaira, s a lelátók szinte a pálya fölött húzódnak. Az autónknak feküdni fog a pálya, bizakodó vagyok, hiszen a vb-cím már elszállt, de a győzelmekért még csatázhatunk.”
Fernando Alonso tavaly világbajnoki éllovasként érkezett az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjra, ám korai kerékcseréje után Vitalij Petrov mögött ragadt, és nem tudta megakadályozni Sebastian Vettelt a vb-cím megszerzésében.
„Nincsenek hiú reményeim, tudom, hogy nagyon nehéz hétvége lesz, várhatóan a harmadik rajtsorból kell indulnom, és legfeljebb a dobogót célozhatom meg. Persze vannak kivételes versenyek, mint például a szuzukai, amelyen a győzelemért csatáztam – mondta Alonso. – Nagyon örülnék a dobogós helyezésnek, mert a versenynaptár pályái közül csak innen nincs trófeám. Tudom, hogy a tavalyi futam fő témája az volt, hogy Petrov mögött autóztam végig a futamot, és be kell vallanom, össze is szorult kicsit a gyomrom, amikor először visszajöttem a paddockba. Ám ez a fájdalom elmúlik, és itt most nincs is akkora tét, és már előre tekintek.”
Felipe Massa: – A 2009-es sérülésem miatt a tavalyi volt az első futamon Abu-Dzabiban, ahol fantasztikus az infrastruktúra, de a verseny maga unalmas volt. Az idén a DRS sokat segíthet, két egyenesben is kinyithatjuk a hátsó légterelőt, ami megoldást jelenthet a problémára. A csapatot több szál is a városhoz köti, a Ferrari World élménypark önmagáért beszél. |
Michael Schumacher: – Érdekes versenyekkel zárul az F1-es idény, az indiai debütálás után a fényűző Abu-Dzabiba utazunk, az egyik társtulajdonosunk, az Aabar otthonába, ahol jó lenne hasonló teljesítményt nyújtani, mint két hete. |
Nico Rosberg: – Szeretem Hermann Tilke pályáit, ez az egyik kedvencem. A hotel és a kikötő nagyon szép hátteret ad a pályának, ráadásul a lelátókat is meg szokták tölteni a nézők. Indiában jó volt a kocsi, az ottani eredményre kell alapoznunk. |
Bruno Senna: – Tavaly nagyon megszerettem ezt a pályát, ráéreztem, hogyan kell vezetni, remélem, ezzel segíteni tudok, és ellensúlyozom a rivális csapatok teljesítménybeli fölényét. A középmezőny nagyon sűrű, valóban a pilóták döntenek arról, ki hol végez. |
Vitalij Petrov: – Érdekes módon sok orosz el szokott jönni Abu-Dzabiba, hogy megnézze a versenyt. Fogalmam sincs, hogy fekszik-e az autónknak a pálya, de mivel az előző három futamon voltak jó pillanataink, reménykedem. |
Rubens Barrichello: – Ha valahol nélkülözhetetlen a DRS egy jó versenyhez, az Abu-Dzabi. A pálya vezetési szempontból élvezetes, és most már előzésekben sem lesz hiány. A brazíliai idényzáró előtt szeretnék pontszerzéssel melegíteni. |
Pastor Maldonado: – Hosszú, a gumikat cseppet sem kímélő kör az abu-dzabi. A GP2-ből és a tavalyi fiatal pilótatesztről jól ismerem, és a csapatnak is sok adata van róla annak ellenére, mennyire új. |
Adrian Sutil: – Egy éve nehéz versenyünk volt itt, de az idei sokkal jobb lesz. A hosszú egyenesek és a lassú kanyarok kedveznek nekünk, ezért bizakodom. |
Paul di Resta: – Tavaly a fiatal pilóták tesztjén fél, a Pirelli-teszten egy teljes napot köröztem, megtanultam a pályát, ezzel nem lehet gond. Az aszfaltcsík Szingapúrhoz hasonlít leginkább, ami számunkra nagyszerű előjel. |
Kobajasi Kamui: – Két éve életem második F1-es futamán a hatodik lettem itt, és ezzel először szereztem vb-pontokat. A naplementekor való versenyzés nem a fényviszonyok miatt kényelmetlen, hanem mert a sötétben csökken az aszfalt hőmérséklete, és másképpen viselkedik a kocsi, mint a futam elején, világosban. |
Sergio Pérez: – Életemben először itt vezettem F1-es autót a tavalyi teszten, és itt indultam az utolsó GP2-es futamomon, amelyen 20 másodperces előnnyel nyerni tudtam. Szeretem a sivatag száraz forróságát, de először fogok naplementében versenyezni. |
Sébastien Buemi: – Keményen kell harcolnom Abu-Dzabiban és Brazíliában is, mert a pályafutásom a tét. Az elmúlt időszakban üldözött a balszerencse, még sohasem voltam ennyire peches, de ki kell lábalnom belőle, hogy megtarthassam az állásomat, és a negyedik idényemet is a Toro Rossónál kezdhessem meg. |
Jaime Alguersuari: – Indiában sikerült utolérnünk a Saubert a vb-pontversenyben, és ha sikerül megtartanunk a jó formánkat, Abu-Dzabiban eléjük kerülhetünk.. |
Heikki Kovalainen: – Két remek pálya maradt hátra a versenynaptárból. Abu-Dzabi a naplementére időzített edzéseivel és versennyel különleges élményt nyújt a szurkolók számára, de minket nem különösebben zavar. |
Jarno Trulli: – Nem volt szerencsém a legutóbbi néhány futamon, remélem, itt véget ér a pechszériám, és sikerül olyan eredményt elérnem, amellyel bebiztosíthatom a csapat 10. helyezését a konstruktőr-vb-ben. Az előzést segítő rendszer miatt nagyon izgalmas futamra számítok. |
Vitantonio Liuzzi: – Miután kölcsönadtam az autómat Narain Karthikeyannak a hazai versenyére, ismét visszaülök bele. A pálya lassú kanyarjai miatt a fékezés és a kigyorsítás hatékonyságára különös hangsúlyt kell fektetni, akárcsak arra, hogy az autó jól viselje a kerékvető kőre futást. |
Daniel Ricciardo: – Még sohasem versenyeztem itt, de a fiatal pilóták tesztjén megismerhettem a pályát. Élvezetes száguldani rajta, és mivel már csak két futam van hátra az idényből, élvezni akarom a versenyt. |
Timo Glock: – Hermann Tilke legújabb pályája után egy másik, kicsit régebbi felé vesszük az irányt. Abu-Dzabi több más pálya egyvelege: az időjárás Bahreinhez, a pálya borítása a Hungaroringhez és Dél-Koreához, a vezetési élmény és az erőhatások Valenciához hasonlóak. |
Jérome d’Ambrosio: – Jó emlékeim vannak Abu-Dzabiról, először itt vezettem az autót, mielőtt aláírtam a csapathoz. Remélem, sikerül jó eredményekkel zárnom a szezont. |