Alonso Abu-Dzabiban teljessé tenné trófeakollekcióját

Vágólapra másolva!
2011.11.10. 17:40
null
Fernando Alonso elismerte, összeszorult a gyomra, amikor belépett az abu-dzabi paddockba (Fotó: Reuters)
Címkék
Az idény utolsó előtti versenyére is a Red Bull-istálló érkezik favoritként, de a McLaren párosa nem mondott le róla, hogy legyőzze Sebastian Vettelt. Fernando Alonso, aki tavaly itt bukta el a vb-címet, már annak is örülne, ha dobogóra állhatna, mert így lenne teljes az F1-es trófeakollekciója.

 

Két évvel ezelőtt Lewis Hamilton az első rajtkockából kezdte az akkor bemutatkozó Abu-dzabi Nagydíjat, de fékproblémák miatt nem tudta befejezni a futamot, 2010-ben pedig másodikként ért célba, miután megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

„Minden versenyre azzal a meggyőződéssel érkezem, hogy győzhetek, ez sohasem fog megváltozni – fogalmazott Hamilton. – Abu-Dzabiban mindig gyors voltam, szeretem a pálya kialakítását is. Ez az egyik legnagyszerűbb verseny az évben, de még nem nyertem itt, úgyhogy minden tőlem telhetőt megteszek, hogy végre ez is sikerüljön.”

Vettel triplázásra, az FIA izgalmas Abu-dzabi GP-re készül
Vettel triplázásra, az FIA izgalmas Abu-dzabi GP-re készül

„A változó fényviszonyok miatt egyedi a verseny – mondta a McLaren pilótája. – Ragyogó napsütésben kezdjük, és sötétben fejezzük be, amit a Yas Hotel gyönyörű fényei tesznek igazán impozánssá. Elképesztő élmény, de egyben felveti azt a problémát is, hogy milyen sisakrostélyt válasszunk. Néhány versenyző sötét védőfóliát használ a színezetlen rostélyon annak érdekében, hogy a lehető legjobban tudjanak alkalmazkodni a változó látási viszonyokhoz. Én inkább végig az átlátszó rostélyt használom. Igen okos megoldás, mivel én kilátok rajta, de be nem lehet látni!”

Hamiltont a héten arról is kérdezték, mit tud tenni annak érdekében, hogy elkerülje a Felipe Massával való újabb ütközést.

3. ABU-DZABI NAGYDÍJ
(a vb 18. futama, november 13.)
(magyar idő szerint)
PÉNTEK
1. szabadedzés
10.00–11.30
2. szabadedzés
14.00–15.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 11.00–12.00
Időmérő edzés
14.00–15.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

„Elsősorban arra kell törekednem, hogy ne csússzak annyira hátra, hiszen a korábbi ütközéseink is abból eredtek, hogy valami miatt rossz rajthelyről indultam vagy visszaestem a középmezőnybe, és amikor utolértem Felipét, összeakadtunk. Ám amikor gondtalan versenyem volt, nem is kerültünk közel egymáshoz, úgyhogy ez lehet a legjobb megoldás” – mondta Hamilton.

Csapattársa, Jenson Button jó emlékeket őriz az arab helyszínről.

„Két éve ez volt a szezon utolsó versenye, és az első, amelyen már világbajnokként indultam, csodás volt felszabadultan versenyezni a nagy nyomással járó hajrá végén, és fantasztikus csatát vívtam Mark Webberrel a második helyért – mondta Button. – A pálya futurisztikus, ráadásul csodálatos, ahogy a napfényből átváltozik a környezet éjszakaira, s a lelátók szinte a pálya fölött húzódnak. Az autónknak feküdni fog a pálya, bizakodó vagyok, hiszen a vb-cím már elszállt, de a győzelmekért még csatázhatunk.”

Fernando Alonso tavaly világbajnoki éllovasként érkezett az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjra, ám korai kerékcseréje után Vitalij Petrov mögött ragadt, és nem tudta megakadályozni Sebastian Vettelt a vb-cím megszerzésében.

„Nincsenek hiú reményeim, tudom, hogy nagyon nehéz hétvége lesz, várhatóan a harmadik rajtsorból kell indulnom, és legfeljebb a dobogót célozhatom meg. Persze vannak kivételes versenyek, mint például a szuzukai, amelyen a győzelemért csatáztam – mondta Alonso. – Nagyon örülnék a dobogós helyezésnek, mert a versenynaptár pályái közül csak innen nincs trófeám. Tudom, hogy a tavalyi futam fő témája az volt, hogy Petrov mögött autóztam végig a futamot, és be kell vallanom, össze is szorult kicsit a gyomrom, amikor először visszajöttem a paddockba. Ám ez a fájdalom elmúlik, és itt most nincs is akkora tét, és már előre tekintek.”

TOVÁBBI VÁRAKOZÁSOK AZ ABU-DZABI GP ELŐTT
Felipe Massa: – A 2009-es sérülésem miatt a tavalyi volt az első futamon Abu-Dzabiban, ahol fantasztikus az infrastruktúra, de a verseny maga unalmas volt. Az idén a DRS sokat segíthet, két egyenesben is kinyithatjuk a hátsó légterelőt, ami megoldást jelenthet a problémára. A csapatot több szál is a városhoz köti, a Ferrari World élménypark önmagáért beszél.
Michael Schumacher: – Érdekes versenyekkel zárul az F1-es idény, az indiai debütálás után a fényűző Abu-Dzabiba utazunk, az egyik társtulajdonosunk, az Aabar otthonába, ahol jó lenne hasonló teljesítményt nyújtani, mint két hete.
Nico Rosberg: – Szeretem Hermann Tilke pályáit, ez az egyik kedvencem. A hotel és a kikötő nagyon szép hátteret ad a pályának, ráadásul a lelátókat is meg szokták tölteni a nézők. Indiában jó volt a kocsi, az ottani eredményre kell alapoznunk.
Bruno Senna: – Tavaly nagyon megszerettem ezt a pályát, ráéreztem, hogyan kell vezetni, remélem, ezzel segíteni tudok, és ellensúlyozom a rivális csapatok teljesítménybeli fölényét. A középmezőny nagyon sűrű, valóban a pilóták döntenek arról, ki hol végez.
Vitalij Petrov: – Érdekes módon sok orosz el szokott jönni Abu-Dzabiba, hogy megnézze a versenyt. Fogalmam sincs, hogy fekszik-e az autónknak a pálya, de mivel az előző három futamon voltak jó pillanataink, reménykedem.
Rubens Barrichello: – Ha valahol nélkülözhetetlen a DRS egy jó versenyhez, az Abu-Dzabi. A pálya vezetési szempontból élvezetes, és most már előzésekben sem lesz hiány. A brazíliai idényzáró előtt szeretnék pontszerzéssel melegíteni.
Pastor Maldonado: – Hosszú, a gumikat cseppet sem kímélő kör az abu-dzabi. A GP2-ből és a tavalyi fiatal pilótatesztről jól ismerem, és a csapatnak is sok adata van róla annak ellenére, mennyire új.
Adrian Sutil: – Egy éve nehéz versenyünk volt itt, de az idei sokkal jobb lesz. A hosszú egyenesek és a lassú kanyarok kedveznek nekünk, ezért bizakodom.
Paul di Resta: – Tavaly a fiatal pilóták tesztjén fél, a Pirelli-teszten egy teljes napot köröztem, megtanultam a pályát, ezzel nem lehet gond. Az aszfaltcsík Szingapúrhoz hasonlít leginkább, ami számunkra nagyszerű előjel.
Kobajasi Kamui: – Két éve életem második F1-es futamán a hatodik lettem itt, és ezzel először szereztem vb-pontokat. A naplementekor való versenyzés nem a fényviszonyok miatt kényelmetlen, hanem mert a sötétben csökken az aszfalt hőmérséklete, és másképpen viselkedik a kocsi, mint a futam elején, világosban.
Sergio Pérez: – Életemben először itt vezettem F1-es autót a tavalyi teszten, és itt indultam az utolsó GP2-es futamomon, amelyen 20 másodperces előnnyel nyerni tudtam. Szeretem a sivatag száraz forróságát, de először fogok naplementében versenyezni.
Sébastien Buemi: – Keményen kell harcolnom Abu-Dzabiban és Brazíliában is, mert a pályafutásom a tét. Az elmúlt időszakban üldözött a balszerencse, még sohasem voltam ennyire peches, de ki kell lábalnom belőle, hogy megtarthassam az állásomat, és a negyedik idényemet is a Toro Rossónál kezdhessem meg.
Jaime Alguersuari: – Indiában sikerült utolérnünk a Saubert a vb-pontversenyben, és ha sikerül megtartanunk a jó formánkat, Abu-Dzabiban eléjük kerülhetünk..
Heikki Kovalainen: – Két remek pálya maradt hátra a versenynaptárból. Abu-Dzabi a naplementére időzített edzéseivel és versennyel különleges élményt nyújt a szurkolók számára, de minket nem különösebben zavar.
Jarno Trulli: – Nem volt szerencsém a legutóbbi néhány futamon, remélem, itt véget ér a pechszériám, és sikerül olyan eredményt elérnem, amellyel bebiztosíthatom a csapat 10. helyezését a konstruktőr-vb-ben. Az előzést segítő rendszer miatt nagyon izgalmas futamra számítok.
Vitantonio Liuzzi: – Miután kölcsönadtam az autómat Narain Karthikeyannak a hazai versenyére, ismét visszaülök bele. A pálya lassú kanyarjai miatt a fékezés és a kigyorsítás hatékonyságára különös hangsúlyt kell fektetni, akárcsak arra, hogy az autó jól viselje a kerékvető kőre futást.
Daniel Ricciardo: – Még sohasem versenyeztem itt, de a fiatal pilóták tesztjén megismerhettem a pályát. Élvezetes száguldani rajta, és mivel már csak két futam van hátra az idényből, élvezni akarom a versenyt.
Timo Glock: – Hermann Tilke legújabb pályája után egy másik, kicsit régebbi felé vesszük az irányt. Abu-Dzabi több más pálya egyvelege: az időjárás Bahreinhez, a pálya borítása a Hungaroringhez és Dél-Koreához, a vezetési élmény és az erőhatások Valenciához hasonlóak.
Jérome d’Ambrosio: – Jó emlékeim vannak Abu-Dzabiról, először itt vezettem az autót, mielőtt aláírtam a csapathoz. Remélem, sikerül jó eredményekkel zárnom a szezont.
Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as, illetve a 11-es  kanyar előtt
Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as, illetve a 11-es kanyar előtt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik