A McLarenek zártak az élen, Vettel és Alonso kicsúszott

Vágólapra másolva!
2011.11.11. 14:00
null
Lewis Hamilton pazar formában van, riválisai közül többen is hibáztak (Fotók: Reuters)
Címkék
A McLaren-istálló maradt az élen az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésén, a napsütésben kezdődő, de a naplemente után az éjszakában befejeződő tréningen nem Jenson Button, hanem Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A világbajnok Sebastian Vettel és a 3. helyezett Fernando Alonso a célegyenes utáni kanyarban kicsúszott, és autója a gumifalba csapódott, de egyik négykerekű sem sérült meg súlyosan, Vettel az edzés végén vissza tudott menni a pályára.

A McLaren-istálló folytatta remek szereplését az Abu-dzabi Nagydíjon, az első szabadedzés után a másodikon is a wokingiak autója volt a leggyorsabb, sőt ezúttal Lewis Hamilton és Jenson Button a teljes mezőnyt maga mögött hagyta lágy gumis gyors körei során.

A wokingiak teljes fölényéhez hozzájárult Sebastian Vettel és Fernando Alonso kicsúszása a tréning utolsó fél órájában, amikor már teljesen besötétedett és hűlt az aszfalt, a két kétszeres világbajnok a célegyenes végén szinte ugyanúgy veszítette el az uralmát autója felett.

A tréning végén a két McLaren mögött a két Ferrari és a két Red Bull zárt.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

A nap a horizont felé közeledve egyre gyengébben sugározza fényével az abu-dzabi pálya aszfaltját, amely az első szabadedzés elejéhez képest 11 fokkal hűvösebbé vált az esti tréning elejére, azaz 30 fokos volt. A levegő hőmérsékletét mérő műszerek ugyanúgy 27 fokot mutattak, mint négy órával korábban.

A nap helyi idő szerint 17.38-kor, azaz az edzés 38. percében nyugszik, ezt követően körülbelül negyedórával sötét lesz a pályán.

3. ABU-DZABI NAGYDÍJ
(a vb 18. futama, november 13.)
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint)
SZOMBAT
3. szabadedzés 11.00–12.00
Időmérő edzés
14.00–15.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

Elsőként a kora délutáni tréninget kihagyó Bruno Senna hajtott ki a pályára (a brazil mellett a Toro Rossó-s Sébastien Buemi és a virgines Jérome d'Ambrosio is visszaült az autójába), a brazilt többen is követték. A szokásos próbakörök elmaradtak, szinte mindenki azonnal mért kört futott, Jaime Alguersuari 1:43.662-vel nyitott. A spanyolt Paul di Resta előzte meg, a lágy gumin 1:42.550-et futott, majd jött Webber, aki 1:42.002-vel átvette a vezetést.

Vettel átvette tőle a vezetést 1:41.392-vel, de Webber 1:40.723-mal válaszolt. A következő körében a világbajnok 1:40.514-et futott, ami jobb volt saját első edzésbeli legjobbjánál. Webber válaszlépése már kevésbé volt sikeres, 84 ezreddel elmaradt csapattársától.

Az edzés 11. percében már csak Rosbergnek nem volt mért köre, a két Red Bullt Hamilton 4 tizeddel lemaradva követte. A McLaren pilótája a közepesen kemény abroncsokat használta.

A világbajnok istálló két versenyzője néhány lassabb kör után ismét felgyorsult, Vettel 1:40.197 perces köre már az edzésnap legjobbja volt.

Alonso az első menetét közepesen kemény gumikon teljesítette, majd a lágyakra váltott, amelyekkel első próbálkozásával 272 ezredre megközelítette Vettelt. Másodszorra át is vette a vezetést, 1:40.141-es kört futott. Ezt követően a spanyol vissza is tért a boxba.

Az első három mögött Sutil, Hamilton és Schumacher sorakozott, őket követte Button, Massa és Di Resta. Negyedóra elteltével eljött az első pihenő ideje.

Amíg az élcsapatok pilótái a boxban várakoztak, a középmezőny tagjai a lágy gumikon gyors köröket futottak: Pérez a Sauberrel feljött a 7. helyre Button elé, Massát Kobajasi és Petrov is megelőzte. Schumacher nagy igyekezetében rövid időn belül többször is elhagyta a pályát, ám a nagy bukótereknek köszönhetően autója sértetlenül megúszta a kitérőket, és a német folytatta a száguldást.

Webber a 25. percben visszatért a pályára, és megközelítette Vettelt, miközben Schumi feljött mögé a 4. helyre. Button tért vissza a pályára, az első edzésen a legjobb eredményt elérő angol felj9ött a 6. helyre, miközben Webber újra faragott idejéből, de továbbra is a 3. pozícióban maradt.

Vettel és Hamilton is csatlakozott a többiekhez. A német kiváló első szektora után rontott, így nem tudott javítani, Hamilton a közepesen kemény gumikon 8 tizeddel maradt el Alonso legjobbjától. Másodjára javítani tudott, 667 ezredre faragva lemaradását a 4. helyre ugrott előre.

Massánál ismét jelentkezett az első légterelő problémája (túlságosan meghajlott, és az aszfalthoz érve szikrázott), amely már Indiában is borzolta a kedélyeket a Scuderiánál és a paddockban. Webber közben megpördült a 18-as kanyarban, de folytatni tudta.

Alonso a lágy gumikon elsőként jutott 1:40 perc alá, 1:39.971-gyel állt. Az edzés feléhez közeledve lement a nap, s be is sötétedett.

A három élcsapat pilótái újabb szünetet tartottak, Schumacher volt a főszereplő a pályán, a német továbbra is rengeteg hibát követett el.

A McLaren és a Red Bull pilótái a 47. percben visszatértek a pályára. Button 1:39.970-nel, egy ezreddel Alonsót megelőzve az élre állt, majd Hamilton 1:39.586-tal csapattársát is felülmúlta. Mindketten lágy gumikon száguldottak.

A Red Bull-osok nem tudtak Alonso elé ugrani, Button viszont javított, közelebb került Hamiltonhoz.

Bár nem annyira  látványos a kikötő, mint Monacóban, 
 a jachtok ugyanolyan értékesek Abu-Dzabiban is
Bár nem annyira látványos a kikötő, mint Monacóban, a jachtok ugyanolyan értékesek Abu-Dzabiban is

Az 55. percben Vettel kicsúszott az egyes kanyarban, s a gumifalnak csúszva befejezte az edzést. A német kiszállt az autóból. Vettel az idén már Törökországban, Kanadában és Japánban is összetörte az autóját pénteken, de ilyen súlyos hibát szombaton és vasárnap még sehol sem követett el. Ugyanakkor a korábbi három alkalomból kétszer vasárnap elveszítette a futamot…

Miután kiemelték az autóját a pályáról, a többiek folytatták a száguldást. Alonso és Massa a lágy gumikon száguldott, a brazil feljött csapattársa mögé a 4. helyre, Alonso nem tudott javítani, sőt ő is kicsúszott, az egyes kanyarban 20 méterrel arrébb csapódott a falnak, mint korábban Vettel. Itt is alakul a Bajnokok Fala, mint Montrealban?

Az edzés végén a szokásoknak megfelelően teli tankos meneteket teljesítettek a versenyzők, senki sem javított a köridején, maradtak az élen a McLarenek, mögöttük a Ferrari és a Red Bull párosa, majd Schumacher következett.

A pályabírók Vettel Red Bullját a garázsba juttatták, a kocsi körül sürögtek a Red Bull szerelői, akik az utolsó 8 és fél percre kiengedték a világbajnokot a pályára.

Az utolsó percekben Alonsón kívül mindenki kihajtott az aszfaltcsíkra, de az időeredmények nem változtak.

ABU-DZABI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:39.586 átlag: 200.775 km/ó 31 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:39.785 0.199 mp h. 30
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.971 0.385 20
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.980 0.394 34
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:40.104 0.518 35
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:40.132 0.546 26
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:40.553 0.967 34
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:40.951 1.365 34
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:41.021 1.435 37
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:41.490 1.904 34
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:41.565 1.979 34
12. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:41.680 2.094 33
13. Vitalij Petrov orosz Renault 1:41.947 2.361 31
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:41.983 2.397 34
15. Bruno Senna brazil Renault 1:42.369 2.783 36
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:42.798 3.212 35
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:42.910 3.324 34
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:43.562 3.976 36
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:44.050 4.464 38
20. Nico Rosberg német Mercedes 1:44.265 4.679 41
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:45.486 5.900 34
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:46.142 6.556 32
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:46.249 6.663 21
24. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:46.328 6.742 34

Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as,  illetve a 11-es   kanyar előtt
Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as, illetve a 11-es kanyar előtt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik