A McLaren-istálló folytatta remek szereplését az Abu-dzabi Nagydíjon, az első szabadedzés után a másodikon is a wokingiak autója volt a leggyorsabb, sőt ezúttal Lewis Hamilton és Jenson Button a teljes mezőnyt maga mögött hagyta lágy gumis gyors körei során.
A wokingiak teljes fölényéhez hozzájárult Sebastian Vettel és Fernando Alonso kicsúszása a tréning utolsó fél órájában, amikor már teljesen besötétedett és hűlt az aszfalt, a két kétszeres világbajnok a célegyenes végén szinte ugyanúgy veszítette el az uralmát autója felett.
A tréning végén a két McLaren mögött a két Ferrari és a két Red Bull zárt.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A nap a horizont felé közeledve egyre gyengébben sugározza fényével az abu-dzabi pálya aszfaltját, amely az első szabadedzés elejéhez képest 11 fokkal hűvösebbé vált az esti tréning elejére, azaz 30 fokos volt. A levegő hőmérsékletét mérő műszerek ugyanúgy 27 fokot mutattak, mint négy órával korábban.
A nap helyi idő szerint 17.38-kor, azaz az edzés 38. percében nyugszik, ezt követően körülbelül negyedórával sötét lesz a pályán.
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Elsőként a kora délutáni tréninget kihagyó Bruno Senna hajtott ki a pályára (a brazil mellett a Toro Rossó-s Sébastien Buemi és a virgines Jérome d'Ambrosio is visszaült az autójába), a brazilt többen is követték. A szokásos próbakörök elmaradtak, szinte mindenki azonnal mért kört futott, Jaime Alguersuari 1:43.662-vel nyitott. A spanyolt Paul di Resta előzte meg, a lágy gumin 1:42.550-et futott, majd jött Webber, aki 1:42.002-vel átvette a vezetést.
Vettel átvette tőle a vezetést 1:41.392-vel, de Webber 1:40.723-mal válaszolt. A következő körében a világbajnok 1:40.514-et futott, ami jobb volt saját első edzésbeli legjobbjánál. Webber válaszlépése már kevésbé volt sikeres, 84 ezreddel elmaradt csapattársától.
Az edzés 11. percében már csak Rosbergnek nem volt mért köre, a két Red Bullt Hamilton 4 tizeddel lemaradva követte. A McLaren pilótája a közepesen kemény abroncsokat használta.
A világbajnok istálló két versenyzője néhány lassabb kör után ismét felgyorsult, Vettel 1:40.197 perces köre már az edzésnap legjobbja volt.
Alonso az első menetét közepesen kemény gumikon teljesítette, majd a lágyakra váltott, amelyekkel első próbálkozásával 272 ezredre megközelítette Vettelt. Másodszorra át is vette a vezetést, 1:40.141-es kört futott. Ezt követően a spanyol vissza is tért a boxba.
Az első három mögött Sutil, Hamilton és Schumacher sorakozott, őket követte Button, Massa és Di Resta. Negyedóra elteltével eljött az első pihenő ideje.
Amíg az élcsapatok pilótái a boxban várakoztak, a középmezőny tagjai a lágy gumikon gyors köröket futottak: Pérez a Sauberrel feljött a 7. helyre Button elé, Massát Kobajasi és Petrov is megelőzte. Schumacher nagy igyekezetében rövid időn belül többször is elhagyta a pályát, ám a nagy bukótereknek köszönhetően autója sértetlenül megúszta a kitérőket, és a német folytatta a száguldást.
Webber a 25. percben visszatért a pályára, és megközelítette Vettelt, miközben Schumi feljött mögé a 4. helyre. Button tért vissza a pályára, az első edzésen a legjobb eredményt elérő angol felj9ött a 6. helyre, miközben Webber újra faragott idejéből, de továbbra is a 3. pozícióban maradt.
Vettel és Hamilton is csatlakozott a többiekhez. A német kiváló első szektora után rontott, így nem tudott javítani, Hamilton a közepesen kemény gumikon 8 tizeddel maradt el Alonso legjobbjától. Másodjára javítani tudott, 667 ezredre faragva lemaradását a 4. helyre ugrott előre.
Massánál ismét jelentkezett az első légterelő problémája (túlságosan meghajlott, és az aszfalthoz érve szikrázott), amely már Indiában is borzolta a kedélyeket a Scuderiánál és a paddockban. Webber közben megpördült a 18-as kanyarban, de folytatni tudta.
Alonso a lágy gumikon elsőként jutott 1:40 perc alá, 1:39.971-gyel állt. Az edzés feléhez közeledve lement a nap, s be is sötétedett.
A három élcsapat pilótái újabb szünetet tartottak, Schumacher volt a főszereplő a pályán, a német továbbra is rengeteg hibát követett el.
A McLaren és a Red Bull pilótái a 47. percben visszatértek a pályára. Button 1:39.970-nel, egy ezreddel Alonsót megelőzve az élre állt, majd Hamilton 1:39.586-tal csapattársát is felülmúlta. Mindketten lágy gumikon száguldottak.
A Red Bull-osok nem tudtak Alonso elé ugrani, Button viszont javított, közelebb került Hamiltonhoz.
Az 55. percben Vettel kicsúszott az egyes kanyarban, s a gumifalnak csúszva befejezte az edzést. A német kiszállt az autóból. Vettel az idén már Törökországban, Kanadában és Japánban is összetörte az autóját pénteken, de ilyen súlyos hibát szombaton és vasárnap még sehol sem követett el. Ugyanakkor a korábbi három alkalomból kétszer vasárnap elveszítette a futamot…
Miután kiemelték az autóját a pályáról, a többiek folytatták a száguldást. Alonso és Massa a lágy gumikon száguldott, a brazil feljött csapattársa mögé a 4. helyre, Alonso nem tudott javítani, sőt ő is kicsúszott, az egyes kanyarban 20 méterrel arrébb csapódott a falnak, mint korábban Vettel. Itt is alakul a Bajnokok Fala, mint Montrealban?
Az edzés végén a szokásoknak megfelelően teli tankos meneteket teljesítettek a versenyzők, senki sem javított a köridején, maradtak az élen a McLarenek, mögöttük a Ferrari és a Red Bull párosa, majd Schumacher következett.
A pályabírók Vettel Red Bullját a garázsba juttatták, a kocsi körül sürögtek a Red Bull szerelői, akik az utolsó 8 és fél percre kiengedték a világbajnokot a pályára.
Az utolsó percekben Alonsón kívül mindenki kihajtott az aszfaltcsíkra, de az időeredmények nem változtak.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.586 | átlag: 200.775 km/ó | 31 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.785 | 0.199 mp h. | 30 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.971 | 0.385 | 20 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.980 | 0.394 | 34 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:40.104 | 0.518 | 35 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:40.132 | 0.546 | 26 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:40.553 | 0.967 | 34 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:40.951 | 1.365 | 34 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:41.021 | 1.435 | 37 |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:41.490 | 1.904 | 34 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.565 | 1.979 | 34 |
12. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.680 | 2.094 | 33 |
13. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:41.947 | 2.361 | 31 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.983 | 2.397 | 34 |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:42.369 | 2.783 | 36 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:42.798 | 3.212 | 35 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:42.910 | 3.324 | 34 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:43.562 | 3.976 | 36 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:44.050 | 4.464 | 38 |
20. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:44.265 | 4.679 | 41 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:45.486 | 5.900 | 34 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:46.142 | 6.556 | 32 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:46.249 | 6.663 | 21 |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:46.328 | 6.742 | 34 |