Vettel még nem foglalkozik vele, Button már lemondott róla

Vágólapra másolva!
2011.10.06. 16:17
null
A szuzukai pálya a versenyzők egyik kedvence (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettelnek már csak egy pont kell a címvédéshez, a Red Bull német pilótája azonban egyelőre nem foglalkozik a vb-címmel a Formula–1-es Japán Nagydíj előtt. Matematikailag Jenson Button még beérhetné, de a mclerenes már lemondott róla. Fernando Alonsót jobban foglalkoztatja egy futamgyőzelem, mint a második hely, míg Lewis Hamilton a balszerencsét okolja idei szerepléséért. Várakozások a mezőny egyik kedvenc versenye előtt.

Mint ismert, Vettelnek már csak egy pontra van szüksége ahhoz, hogy megvédje vb-címét, és minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka legyen. Ezt a rangsort jelenleg a spanyol Fernando Alonso vezeti, aki 2006-ban 25 évesen és 85 naposan szerezte meg második vb-címét. Vettel vasárnap 24 évesen és 98 naposan teheti meg ugyanezt.

27. JAPÁN NAGYDÍJ
(a vb 15. futama, október 9.)
(magyar idő szerint)
PÉNTEK
1. szabadedzés
03.00–04.30
2. szabadedzés
07.00–08.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 04.00–05.00
Időmérő edzés
07.00–08.00
VASÁRNAP
A verseny
08.00

A 24 éves német pilóta egyelőre nem foglalkozik a vb-címmel, csak a soron következő, szuzukai futamra összpontosít.

„Jelen pillanatban próbálok nem gondolni a vb-címre. Most csak erre a versenyre akarok koncentrálni, aztán meglátjuk, hogy kedvező helyzetben vagyunk-e vagy nem. Ez teljesen más szituáció, mint a tavalyi, amikor tudtuk, hogy küzdenünk kell az esélyeink életben tartásáért. Most erős pozícióban vagyunk, így is tekintünk a futam elé, de fontos, hogy meg tudjuk tenni az utolsó lépést. Mindegy, hogy tíz pontról, vagy egyről van-e szó, ugyanúgy ki kell mennünk, és begyűjteni” – mondta Vettel a hétvégi Japán Nagydíj előtt, hozzátéve, hogy ugyanúgy a futamgyőzelem a célja, mint korábban.

„Ha valaki szívességet akar tenni, és kiüti Jensont, az persze segítene, de nem így gondolkodunk a versenyről. Mindennél jobban várom a futamot, ez egy különleges pálya, amely sok kihívást tartalmaz. Az előző két évben emlékezetes győzelmeket arattunk itt, az idén is valami hasonlót tervezünk.”

Matematikailag még a mclarenes Jenson Button behozhatná Vettelt, ám ehhez nagy sorozatot kellene futnia – ötből öt futamgyőzelemmel, miközben a német nem szerez egyetlen pontot sem.

WEBBER ÍGÉRI: 2012-BEN ERŐSEBB LESZ

„Számítsanak rá, hogy a következő szezonban erősebb leszek! Remélem, olyan jól kezdek majd, mint 2010-ben – nyilatkozta Webber. – A mostani idény végét megnyomom, ahogy tudom, és megpróbálok néhány jó eredményt elérni.” A teljes cikket ide kattintva olvashatják el.

„Japánt a második hazámnak tartom, ez az ország rendkívül közel áll a szívemhez, így nagyon érzelemdús futam lesz a számomra, különösen hogy először versenyzek majd itt a tavaly márciusi események után. Büszke vagyok rá, hogy az F1 révén Japán a világ érdeklődésének középpontjába kerül a hétvégén, miközben az ország még mindig csak újjáépíti magát" – mondta Button.

„Boldog vagyok, hogy Vettel szerint még van esélyem megnyerni a vb-t, talán ő az egyetlen, aki így gondolja. Nyilvánvaló, hogy még nem akar a címvédésre gondolni, amíg át nem halad a célvonalon. Én is szeretnék itt nyerni, ez a pálya Spával és Monacóval egyetemben a kedvenceim közé tartozik. Szuzuka hasonlít Spához, ahol jól működött az autónk, remélhetőleg itt is versenyképesek leszünk.”

Alonso inkább futamot nyerne
Alonso inkább futamot nyerne

Az első hely sorsa tehát már gyakorlatilag eldőlt, a képzeletbeli dobogó második fokáért azonban még tart a versenyfutás Button (185 pont), valamint a spanyol Fernando Alonso (Ferrari, 184), az ausztrál Mark Webber (Red Bull, 182) és a brit Lewis Hamilton (McLaren, 168) között.

Alonso hiába van még versenyben a 2. helyért, inkább egy futamot nyerne meg a hátralevő ötből:

„Két hónap múlva már senki sem fog emlékezni a helyezésekre, ezért számomra előrébb való lenne egy futamgyőzelem, mint a második hely. Ez lesz az első futam, hogy már matematikailag sem leszünk versenyben a vb-címért, de ez nem változtat azon, hogy meg szeretném nyerni a versenyt és a pole pozícióból indulni. Lehet, hogy erre a jelenlegi teljesítményünket elnézve nincs sok esélyünk, de reménykedem benne” – nyilatkozta Alonso, aki szerint kockázatos stratégiákhoz is folyamodhatnak a hátralevő versenyeken a Ferrarinál, hogy csökkentsék 85 pontos lemaradásukat a McLarennel szemben a konstruktőrök versenyében.

A Red Bull tavaly tarolt Japánban
A Red Bull tavaly tarolt Japánban

Hamilton szerint csupán balszerencsés volt a szezonban, de így sincs nagyon lemaradva a második helyen álló csapattársától:

„Szerintem csak balszerencsés voltam, csináltam néhány hibát, ennyi az egész. Jenson kiváló munkát végzett, de az emberek elfelejtik, hogy így is csak 17 ponttal vagyok lemaradva tőle, és Sebastian mögött mindenki több mint 100 pontos hátrányban van.”

Mint több nyilatkozatból is kitűnt, Szuzuka a versenyzők egyik kedvenc pályája, amely a kanyarkombinációi és a hangulata miatt is rendkívüli népszerűségnek örvend. A japán az egyetlen olyan versenypálya, amely keresztezi önmagát. A DRS-zónát nem meglepő módon a célegyenesben jelölték ki, itt lehet tehát majd használni az állítható hátsó szárnyakat.

 

TOVÁBBI VÁRAKOZÁSOK A JAPÁN NAGYDÍJ ELŐTT
Felipe Massa: – Nem akarok jósolgatni, mert az idén volt már olyan pálya, amely papíron nem kedvezett nekünk, mégis nagyon jók voltunk, míg azokon, amelyeken jól kellett volna szerepelnünk, elmaradtunk a várakozásoktól. A pénteki szabadedzések után talán tisztul majd a kép. Bár a pályán hatalmas élmény száguldani, az előzés cseppet sem könnyű, talán az idei autókkal majd lehet.
Michael Schumacher: – A karrierem során rengeteg élménnyel gazdagodtam Szuzukában, évről évre vonzott a kihívás, amit az autó beállítása jelent. Az első szektor óriási, akárcsak a gyors hajlatok, ez az egyik kedvencem.
Nico Rosberg: – Japánba mindig szívesen jövök, az ország és az emberek csodálatosak. Spa mellett ez az a pálya, amelyet minden pilóta imád. A japán emberek sokat szenvedtek az idén, megérdemlik, hogy elkápráztassuk őket egy remek versennyel, és erre a délutánra kikapcsolódjanak.
Bruno Senna: – Az eddigi három futamomat három teljesen eltérő pályán teljesítettem, Szuzuka pedig megint más lesz. Ez az egyik kedvenc pályám, jó lenne újra pontot szerezni.
Vitalij Petrov: – A szuzukai nagyon híres pálya, de borzasztóan nehéz is. Tavaly ismertem meg a pályát, amelyen a legtöbb, legalább négyes fokozatban bevehető kanyar van. Nagyon fontos, hogy megbízz az autódban, mert ha bizonytalan vagy, a gyors íveken rengeteg időt veszítesz. Más pályákon alig veszed észre, ha hibázol, mert a pálya mellett aszfaltozott rész van, de itt nem így van.
Rubens Barrichello: – Ezen a pályán sokat számíthat a versenyző képessége, remélem, sikerül pontot szerezni. A hangulat itt mindig remek, s mivel valószínűleg vasárnap eldől a vb, ezúttal sem lehet majd panasz az atmoszférára.
Pastor Maldonado: – A szuzukai az egyik igazi történelmi pálya a versenynaptárban, alig változott az évtizedek során. Még sohasem vezettem itt, de úgy érzem, hamar a kedvencemmé fog válni.
Adrian Sutil: – Az év elején történt borzasztó események után kész csoda, hogy most itt versenyezhetünk. Amikor a japán Formula–3-ban versenyeztem, egy évig itt éltem. Tavaly az év végére elfogyott a lendületünk, de az idén éppen fordítva történik, sohasem vezettem még olyan jó autót, mint a mostani Force India. A legutóbbi négy verseny alapján jó esélyünk van a pontszerzésre.
Paul di Resta: – Egy éve volt lehetőségem végigsétálni a pályán, és lenyűgözött, amit láttam. Nem könnyű, lesz mit tanulni a pénteki szabadedzéseken. A csapat vezetősége szerint a jó formánk miatt utolérhetjük a Renault-t, és megszerezhetjük a konstruktőr-vb 5. helyezését, de tudnunk kell, hogy ez borzasztóan nehéz lesz.
Kobajasi Kamui: – Nem tudom szavakba önteni, milyen csodálatos Japánban versenyezni. Tavaly hosszú idő, hét év szünet után először indultam futamon Japánban, és a rengeteg szurkoló előtt jól sikerült a versenyem. A szüleim is itt voltak, talán az idén is eljönnek. Japánnak fontos az F1, és a sportágnak is fontos, hogy legyen futama ebben az országban, remélem, még sokáig így marad.
Sergio Pérez: – Először vagyok Japánban, de a pályát a szimulátorból kiválóan ismerem. Kiváló a vonalvezetése, remélem, sikerül megtartanom az elmúlt versenyeken szerzett lendületemet. Bízom benne, a csapat sok támogatást kap Kamui miatt.
Heikki Kovalainen: – A szingapúri futam másnapján hazautaztam, és a következő két futamra a csapat szimulátorában készültem. A pálya elején lévő S-kanyarok mellett a 130R nevű ív igazi klasszikus, nagyon élvezetes átszáguldani rajta, még csak nem is gondolhatsz rá, hogy leveszed a gázt.
Jarno Trulli: – Japánt mindig is imádtam, sokkal élvezetesebb itt versenyezni, mint Olaszországban, ahol a rám nehezedő nyomás miatt nem tudok felszabadulni. Szingapúrban remek versenyem volt, a 11. helyen is haladtam, remélem, meg tudjuk ismételni azt a produkciót.
Vitantonio Liuzzi: – Az idény célegyenesébe fordultunk, Japánban nehéz versenyünk lesz, de az idény végéig küzdeni fogunk, hogy jól zárjunk. A futamon speciális festésű sisakot használok, amelyet elárvereztetek majd, és a bevételt az év eleji földrengés károsultjait segítő alapítványnak ajánlom.
Daniel Ricciardo: – Először járok Szuzukában, de ismerem a pályát, sokat hallottam már róla, és a szimulátorban gyakoroltam is. Tudom például, hogy az S-kanyarokat követő emelkedő élőben sokkal húzósabb, mint a tévén keresztül látva. No meg a valóság mindig sokkal jobb, mint a szimulátor.
Timo Glock: – A borzasztóan alakult szingapúri futam után különösen várom a Japán Nagydíjat, a pálya Silverstone-hoz és Spa-Francorchamps-hoz hasonlít, mindegyik nagyon gyors és kiváló a ritmusa. A szingapúri futam után hazautaztam Európába, Svájcban kerékpároztam, így készültem a következő két versenyre, mert a Japán GP utáni hétvégén Dél-Koreában versenyzünk.
Jérome d’Ambrosio: – Életem legnehezebb versenyén vagyok túl, és a legélvezetesebb pályák egyike vár rám és versenyzőtársaimra. Tavaly az első szabadedzésen mehettem Szuzukában, tudom, hogy az első szektor a legélvezetesebb, nagyon várom, hogy versenyezhessek rajta.

 

A LEGUTÓBBI TÍZ JAPÁN GP LEGJOBBJAI
Győztes Pole pozíció Leggyorsabb kör
2001 Michael Schumacher Michael Schumacher Ralf Schumacher
2002 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2003 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Ralf Schumacher
2004 Michael Schumacher Michael Schumacher Rubens Barrichello
2005 Kimi Räikkönen Ralf Schumacher Kimi Räikkönen
2006 Fernando Alonso Felipe Massa Fernando Alonso
2007 (Fudzsi) Lewis Hamilton Lewis Hamilton Lewis Hamilton
2008 (Fudzsi) Fernando Alonso Lewis Hamilton Felipe Massa
2009 Sebasttian Vettel Sebasttian Vettel Mark Webber
2010 Sebasttian Vettel Sebasttian Vettel Mark Webber


A célegyenesben lesz a DRS-zóna
A célegyenesben lesz a DRS-zóna

 

Az óriáskerék a pálya egyik szimbóluma
Az óriáskerék a pálya egyik szimbóluma
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik