Sebastian Vettel a Formula–1-es világbajnokság idei 16. versenyén a 10. győzelmét aratta, amivel Michael Schumacher után másodikként két számjegyű diadalig jutott egy idényen belül. A hétszeres világbajnok 2002-ben 11, 2004-ben 13 diadalig jutott, Vettelnek a rekordbeállításhoz Indiában, Abu-Dzabiban és Brazíliában is győznie kell.
A német pilóta pályafutása 20. győzelmével utolérte az örökranglistán Mika Häkkinent, most holt versenyben állnak a 12. helyen. A 11. helyen Damon Hill áll 22 győzelemmel.
A Red Bull-istálló másodszor lett konstruktőr-világbajnok, ezzel a nyolcadik olyan F1-es csapat lett, amely egynél többször a legjobb csapatnak bizonyult a istállók pontversenyének 1958 óta íródó történetében. |
Esetleges harmadik vb-elsőségével maga mögött hagyná a Coopert, a Brabhamet és a Renault-t is, és a Ferrari (16 konstruktőr-vb-cím), a Williams (9), a McLaren (8) és a Lotus (7) után a sportág ötödik legsikeresebb istállójává válna. |
Renault-motoros autó tizedszer lett csapat-világbajnok, kétszer-kétszer a Red Bull-lal, illetve gyári csapatként, egyszer a Benettonnal és ötször a Williamsszel. |
Futamgyőzelmek tekintetében a Red Bull a 8. helyen áll, pole pozíciókban a 7., leggyorsabb körökben és dobogós helyezésekben pedig a 9. az örökranglistán. |
A McLaren a 700. F1-es versenyét teljesítette, csak a Ferrarinak van több, 828. A wokingiak ebből 174-et megnyertek, 147-szer indultak az élről, és az esetek közel 54 százalékában, 376-szor legalább egy pilótájuk dobogóra állt. |
Vettel 15. dobogós helyezésével beállította Schumacher 2004-es és Fernando Alonso 2005-ös teljesítményét, és versenyben maradt Schumi 2002-es rekordjáért, a 17 dobogós helyezésért. Az élen töltött körök tekintetében az idén 651-nél jár, csak 43-mal marad el Nigel Mansell 1992-es rekordjától. Az eddigi 947 versenykörnek ez a 68.74 százaléka, Jim Clark 1963-as 71.47 százalékos csúcsának megjavításához uralnia kellene a hátralévő futamokat is, a hátralévő 186 körből 159-et kell az első helyen töltenie.
Az idén csupán a második leggyorsabb körét jegyző Red Bull-pilóta 15. első rajtsoros indulásával egyre megközelítette az Ayrton Senna, Alain Prost és Hill által tartott szezonon belüli rekordot. A kétszeres világbajnok zsinórban a 18. versenyén szerzett pontot (tavaly Dél-Koreában esett ki legutóbb), ezzel ugyanannyinál tart, mint amennyit Alonso a 2005-ös és 2006-os idényben jegyzett egyhuzamban, de még hattal elmarad Schumacher 2001-es Magyar Nagydíj és 2003-as Malajziai GP közötti szériájától.
Vettel öt pole pozíció után kapott ki az időmérőn, a Red Bull pedig az idén először nem szerezte meg az első rajtkockát. Nico Hülkenberg tavalyi Brazil Nagydíjon elért rajtelsősége után zsinórban 16 versenyen indult Red Bull az élről, ám most Lewis Hamilton véget vetett a nagy sorozatnak. Az osztrák színeket képviselő gárdánál csak a Williamsnek (24 verseny 1992-ből és 1993-ból) és a McLarennek (17, 1988–1989) volt hosszabb szériája.
Hamilton pályafutása leghosszabb pole-mentes sorozatának vetett véget, a tavalyi Kanadai Nagydíj óta 26 verseny telt el úgy, hogy egyszer sem indult az élről. Hamilton öt verseny után tért vissza a dobogóra, miközben csapattársa, Jenson Button ugyanennyi viadalt követően maradt le róla.
Button a legutóbbi négy versenyből harmadszor volt harmadik a rajtrácson, míg Mark Webber az idén hetedszer zárta a versenyt ebben a pozícióban. Az ausztrál teljesítménye új idénycsúcs, Gerhard Berger 1995-ben és Button 2004-ben hatszor-hatszor ért célba a 3. helyen. Az ausztrál ezen kívül két második helyezést tud felmutatni, győznie még nem sikerült 2011-ben.
Fernando Alonso kilenc verseny óta nem zárt olyan alacsony pozícióban, mint Jongnamban – csapattársa, Felipe Massa azonban az ötödik helynél az idén még egyszer sem ért célba előkelőbb helyen. A brazil éppen egy éve, a tavalyi dél-koreai futamon állt dobogón legutóbb.
Jaime Alguersuari beállította pályafutása legjobb eredményét, Monzában is hetedik lett. A Toro Rosso az idén negyedszer szerzett pontot mindkét autójával – a Force Indiának ez kétszer, a Renault-nak és a Saubernek egyszer-egyszer sikerült, a Williamsnek és a három kiscsapatnak egyszer sem.
Vitalij Petrov az idén negyedszer esett ki baleset miatt, a Schumacherrel ütköző orosz a 2010-es és a 2011-es idényben hat viadalt adott fel ütközés vagy kicsúszás miatt, amivel az „élen áll" az F1-ben.