Szomorúsággal vegyült öröm Indiában - reakciók

Vágólapra másolva!
2011.10.30. 17:46
null
Vettel megérdemelte a tapsot indiai győzelme után (Fotó: Action Images)
Címkék
Az Indiai Nagydíj után a három dobogós egyaránt megemlékezett az elmúlt hetekben elhunyt Dan Wheldonról és Marco Simoncelliről, a Sebastian Vettel, Jenson Button, Fernando Alonso trió öröme emiatt nem lehetett felhőtlen a vadonatúj Buddh-versenypályán. A győztes Vettel mellett a 11. helyről indulva az 5. pozícióba felzárkózó Michael Schumachernek volt kiváló versenye, a veterán német okos stratégiát alkalmazva verte meg csapattársát, Nico Rosberget.

A világbajnok Sebastian Vettel az Indiai Nagydíj leintése után önkívületben ordított a csapatrádión, megünnepelve idei 11. győzelmét, majd a dobogón is vidáman pezsgőzött. A verseny utáni sajtótájékoztatón aztán komolyra fordította a szót, s megemlékezett az elmúlt hetekben elhunyt Dan Wheldonról és Marco Simoncelliről.

„Vegyes érzelmekkel zártam a versenyt, hiszen fantasztikus érzés volt vezetni, és végig az élen állva győzni ezen a remek új pályán, ugyanakkor nem megy ki a fejemből Dan Wheldon és Marco Simoncelli tragédiája – mondta a világbajnok. – Dant nem ismertem, de tiszteltem az eredményeit. Marcót az idén sikerült megismernem, remek srác volt. Versenyzés közben mindig van kockázat, ez elkerülhetetlen, s elfogadjuk."

Vettel a győzelme során az egy idény alatt az élen töltött körök számában új rekordot állított fel, már 711-nél jár.

„Nem azért akarok nyerni, hogy rekordokat döntögessek. Igazából nincs választásom, bármikor belépek a garázsba, azt látom, hogy az egész csapat gőzerővel dolgozik, s nekem is ezt kell tennem, nem hagyhatom cserben a fiúkat. Nem szeretném, ha vége szakadna ennek a sorozatnak" – tette hozzá Vettel.

A futamot a második helyen záró Jenson Button is a tragédiákra emlékezett, Wheldon és Simoncelli emlékének ajánlotta a Buddh-versenypályán megtartott viadalon elért eredményét.

„Az elmúlt hetekben két tragédia is történt a versenypályákon, ezt a versenyt Dan Wheldon és Marco Simoncelli emlékének kell felajánlanunk. Dant gyerekkorom óta ismertem, Marcónál izgalmasabban pedig senki sem vezetett versenymotort – mondta Button. – A rajtom nem volt tökéletes, de Fernandót így is megelőztem az első kanyarban, aztán Mark hibáját kihasználva a sarkába értem, és őt is megelőztem. Utána nyolc körön keresztül nagyon keményen támadott, de ettől tönkrementek a gumijai, és el tudtam húzni."

A harmadik helyezett Fernando Alonso nem különösebben izgatja magát amiatt, hogy elrontotta a verseny első kanyarját, és visszaesett Jenson Button mögé, mert úgy véli, semmiképp sem tudta volna veszélyeztetni Sebastian Vettel győzelmét.

„Nagyon örülök, hogy a dobogóra állhattam az első Indiai Nagydíjon, remek stratégiai húzásnak bizonyult, hogy két körrel Mark után jöttem ki a második kerékcserémre – mondta Alonso. – A rajtrácson volt némi gond az első légterelőmmel, de megoldották a srácok. A rajtom nem volt tökéletes, de hittem benne, hogy az első kanyarban még lesz esélyem Mark elé kerülni, ám elfékeztem magam. Annyiból nem sajnálom, hogy Vettellel senki sem tudta volna tartani a lépést, így én sem. Ma mindannyian Dan és Marco tiszteletére versenyeztünk."

Mark Webber már meg sem lepődött azon, hogy az első rajtsorból indulva pozíciót veszített, de arra ő sem számított, hogy a futam végére visszacsúszik, és lemarad a dobogóról.

„A dobogó a verseny közepén úszott el. Az idei visszatérő történet, hogy a kerékcserék előtt valamitől sokkal jobban elkopnak a gumijaim, mint a riválisaim autóján, és ezért visszaesek. Most is korábban kellett kiállnom a boxba, és a végén nem tudtam támadni Fernandót, mert a McLarenekhez hasonlóan túl gyors volt az első szektorban. Csalódott vagyok, talán Abu-Dzabiban sikerül javítani" – mondta az ausztrál.

Michael Schumacher az Indiai Nagydíjon az idén harmadszor végzett az ötödik helyen (Spában és Monzában volt már ötödik), a veterán német kiváló rajtjának, a KERS okos használatának és a gumikkal való spórolásának tudta be, hogy a 11. helyről indulva megelőzte a 7. helyről startoló csapattársát.

„Elértük azt, amit ma elérhettünk, az autómat nagyon jól beállítottuk, tökéletesen működött. A rajtnál sikerült feljönnöm Nico mögé, utána pedig arra törekedtem, hogy a KERS-t csak a hosszú egyenesben használjam, ami bevált, nagyon gyors voltam ott. Azt terveztem, hogy az első boxkiállás után a második készlet gumit megkímélem, és tovább kint maradok a pályán, ami nagyon jól sikerült, Nico elé jöttem vissza" – mondta Schumacher.

Nico Rosberg is örült a csapat eredményének, a Mercedes ugyanis a Belga Nagydíj után másodszor szerzett 18 pontot, azaz holtversenyben idei legjobb futamát teljesítette.

„Örülök a csapat eredményének, és hogy egy pozíciót nyertem a rajthelyemhez képest. A stratégiám azonban nem volt a legjobb, ráadásul a második boxkiállásom kicsit elhúzódott, ami miatt Michael mögé csúsztam. Hiába nyomtam úgy, ahogy csak tudtam, túl gyors volt. Remélem, a szurkolók is élvezték ezt a remek versenyt, és a hátralévő két futamon hasonlóan jók leszünk" – mondta Rosberg.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Jaime Alguersuari (8.): – Újabb jó verseny, ugyanaz a gyors tempó, mint Koreában – ennek köszönhetően tudtam megelőzni Sennát és Sutilt. A Saubereket is magunk mögött tudhatjuk, normál esetben ez a helyünk, ráadásul az egyik Renault-t is túlszárnyaltuk.
Adrian Sutil (9.): – Jó kis verseny volt, elégedettek lehetünk a pontokkal. A verseny elején volt egy kis gondom az autó hátuljával, túlkormányozott volt kicsit, így nem is tudtam magam mögött tartani a Toro Rossókat, akik valamivel gyorsabbak voltak ma. A második és a harmadik szakaszban az autó egyensúlya már jobb volt, Pérez előtt tudtam maradni, és Buemi kiesésével még egy pozíciót nyertünk, remélem, Vijay ma este boldog lesz.
Sergio Pérez (10.): – Nagyon örülök ennek a pontnak, így legalább valamennyit vissza tudtam fizetni a csapatnak a pénteki hibámért cserébe, ami miatt háromhelyes rajtbüntetést kaptam. Kockázatos, de nagyon jó stratégiánk volt, amely végül bejött. Csak az első körben használtam a keményebb keverékű gumit, és számítottunk a safety carra is, ami végül nem jött, de Di Resta megelőzése után jó tempót tudtam menni, viszont Sutilt nem kaphattam el, ő nagyon gyors volt.
Vitalij Petrov (11.): – A kemény keveréken rajtoltam, korán kijöttem kerékcserére, de hibáztam a kuplunggal, ami keresztülhúzta a számításainkat, és így nem tudtam Sergio és a Force Indiák elé visszajönni. Ezek az autók gyorsabbak voltak az egyenesekben, így lehetetlen volt az előzés, de mindent beleadtam, hogy elmehessek mellettük. Túlkormányzott volt az autóm, ami miatt nehéz volt vezetni, a kilences kanyarban majdnem ki is csúsztam, de szerencsére sikerült megfognom, az szép pillanat volt.
Bruno Senna (12.): – A rajtot követően négy helyet előreugrottam, de gondom akadt a KERS-szel, úgyhogy e nélkül kellett végigküzdenem a versenyt, ami megnehezítette a dolgomat. A gyenge első szakaszt követően a második jobban sikerült, akár a pontszerzésre is lehetett volna esélyünk, de most már előre tekintünk.
Paul di Resta (13.): – Viszonylag agresszív stratégiát alkalmaztunk, kemény keverékkel rajtoltunk, korai cserével számoltunk, és számítottunk a safety carra is. Ha bejön, nyerünk egy kiállást, és három lágy szettel mehettünk volna végig. Jó, hogy Adriannak sikerült szereznie két pontot, ez fontos a bajnokság szempontjából – egyébként ezért is voltunk eltérő stratégián.
Heikki Kovalainen (14.): – Az egyes és a hármas kanyarban elkerültem a baleseteket, és onnantól kezdve nagyon erős versenyt teljesítettem, egy ideig a tizedik helyen is álltam. A keményebb keveréken gondom akadt, ahogyan a HRT autóival is, amelyek a kék zászló ellenére feltartottak. Azt hiszem, Lewisnak is gondot okoztak, én ezzel elég sok időt vesztettem, de valószínűleg e nélkül is ezen a helyen értem volna célba.
Rubens Barrichello (15.): – A legelső kanyarban elvesztettem az első légterelőt, és ez tönkretette az egész versenyemet. Stratégiát kellett váltanunk, egy kiállásból kellett megoldanunk a futamot, hogy ne veszítsünk még több időt. Valamennyit visszahoztunk ezzel, de ez kevés volt a pontszerzéshez.
Jérome d’Ambrosio (16.): – A csapat is jól dolgozott, én is megtettem mindent, hogy felzárkózzak, de nem volt könnyű hétvégém. A gumik furcsán viselkedtek, mivel nagyon hosszú szakaszokat tudtunk menni az alacsony szintű kopás miatt, viszont a verseny elején és a kvalifikáción nem működtek jól, de összességében elégedettek lehetünk.
Narain Karthikeyan (17.): – Célba értem, versenyképes voltam, sőt megelőztem a csapattársamat, boldog vagyok. Hat éve mutatkoztam be az F1-ben, azóta folyamatosan nő a támogatás, amit kapok. Most is rengeteg ember eljött, tömve voltak a lelátók, óriási siker ez India számára. Ez a hatalmas esemény nagy előrelépést jelenthet az ország számára, az országunk biztosan megbecsüli ezt az eseményt.
Daniel Ricciardo (18.): – Az első körök nem sikerültek jól, de aztán megelőztem néhány embert, köztük Naraint is, és jó ritmusban tudtam autózni. Az első szakaszban minden remekül működött, a másodikban instabillá vált az autóm, aminek még nem tudom az okát, talán az egyik gumimmal volt gond. Emiatt eggyel többször kellett kiállnunk, és noha a harmadik szakaszban megint jól mentünk, megtörte a ritmusunkat.
Jarno Trulli (19.): – Balszerencse megint. A rajtot követően a hármas kanyarból kifelé jövet az egyik HRT eltalált hátulról. Szinte egy egész kört kellett megtennem defektes kerékkel, ebből a helyzetből már nem nagyon tudtam mit csinálni, ráadásul az autó egyensúlya is elveszett az ütközésnek köszönhetően, nem tudtam értékelhető időeredményt produkálni az egész verseny alatt.
Kobajasi Kamui (kiesett): – Sajnos ma nagyon rövidre sikerült a versenyem, a rajt után eltaláltak hátulról, a kocsim kigyulladt és füstölni kezdett, nyilvánvalóan súlyos károsodás érte, így ki kellett állnom.
Timo Glock (kiesett): – Újabb szerencsétlen nap a csalódást keltő időmérő után. A külső íven érkeztem az egyes kanyarhoz, és hirtelen alkatrészek kezdtek röpködni körülöttem. Korán fékeztem, de amikor befordultam, Kobajasi egyenesen belémjött, nem tudtam elkerülni az ütközést. Elvesztettem az első szárnyat, és az autó bal oldala is igen komolyan károsodott, így inkább befejeztük.
Pastor Maldonado (kiesett): – Sebességváltó-problémánk volt, de még nem tudjuk a pontos okát. Egészen addig jó tempót mentem, és a gumik is jól működtek, nem volt szerencsénk.
Sébastien Buemi (kiesett): – Nagyon csalódott vagyok, hiszen jól indult a versenyem, és a kvalifikációm is kiváló volt. Épp megelőztem Hamiltont, nyolcadik voltam, amikor megállt az autóm. Nehéz elfogadni, hogy ilyen pozíció megszerzése után pont nélkül kell távoznom, de legalább a helyzetünk ígéretes.
1. INDIAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:30:35.002
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 8.433 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 24.301 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 25.529 mp h.
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:05.421 p h.
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:06.851 p h.
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:24.183 p h.
8. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1 kör h.
10. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1 kör h.
12. Bruno Senna brazil Renault 1 kör h.
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1 kör h.
14. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 2 kör h.
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 kör h.
16. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 3 kör h.
17. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 3 kör h.
18. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 3 kör h.
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 5 kör h.
FELADTÁK
Felipe Massa brazil Ferrari 32 megtett kör után
Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 24
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 12
Timo Glock német Virgin-Cosworth 2
Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 0
A leggyorsabb kör: Vettel (60. kör) 1:27.249
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 11 16 17 374
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 3 10 15 240
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 9 16 227
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 9 16 221
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2 5 15 202
6. Felipe Massa brazil Ferrari 13 98
7. Nico Rosberg német Mercedes 12 75
8. Michael Schumacher német Mercedes 10 70
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1 7 36
10. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 7 30
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 7 27
13. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 7 26
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 6 21
15. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 7 15
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 5 14
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
18. Bruno Senna brazil Renault 1 2
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 595
2. McLaren-Mercedes 442
3. Ferrari 325
4. Mercedes 145
5. Renault 72
6. Force India-Mercedes 51
7. Sauber-Ferrari 41
8. Toro Rosso-Ferrari 41
9. Williams-Cosworth 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik