Az FIA megerősítette, hogy két zónában nyithatják majd a pilóták a hátsó szárnyakat a vasárnapi nagydíjon, az előzetesen várt, hármas kanyar utáni hosszú egyenesben kialakított szakasz mellett ugyanis a rajt-cél egyenesben is engedélyezik a DRS használatát a versenyfelügyelők.
Hermann Tilke, a pálya tervezője kicsit ugyan ideges, de bízik a problémamentes versenyben: „Minden rendben van, a pálya átvétele gond nélkül megtörtént. Mivel tesztelésre még nem volt lehetőség, apróbb bakik előfordulhatnak, ahogyan a legelső nagydíjakon minden helyszínen adódnak ilyenek, de a fő dolgok menjenek rendben, ez a lényeg. Ilyenkor mindig ideges az ember, ez megszokott. Van egy nagyon hosszú jobbkanyar, ami nagy kihívást jelent a gumiknak, de ettől eltekintve nem lesznek gumiproblémák.”
Az indiai versenyhelyszínnel kapcsolatos korábbi fenntartásokon ugyan nagyrészt túltette magát a Formula–1 mezőnye, viszont a verseny közeledtével előkerültek olyan gyakorlati problémák, mint például a vízum beszerzése, amely nem egyszerű dolog a milliárdos dél-ázsiai országgal kapcsolatban: „Mintha az indiaiak nem is igazán lennének kíváncsiak ránk – kezdte Timo Glock. – Remélem, hogy a rajongók melegebben fogadnak majd, mint a bevándorlásiak.”
Korábban már lehetett hallani arról, hogy a kedden Delhibe érkező Nico Rosbergtől megtagadták az India területére való belépést, és Heikki Kovalainen is nevetségesnek tartja a körülményeket: „Körülbelül hetven oldalnyi papírt kellett kitöltenem, elképesztő, mennyire bonyolult volt.”
Michael Schumacher elárulta, hogy – a legtöbb pilótával ellentétben – abban a szerencsés helyzetben van, hogy nincs szüksége a szimulátorra egy új pálya begyakorlásához: „Úgy készülök, mint bármikor máskor, nem a szimulátort bújom. Szerencsére nagyon gyorsan adaptálódom az új pályákhoz, és már néhány kör elteltével érzem, hogy milyen alapbeállításokkal kell dolgoznunk. Ebben mindig jó voltam, és ez nem változott. Fizikailag is tökéletes állapotban vagyok, ami előnyt jelent majd Indiában, ugyanis nagy lesz a forróság. Erre nem tudsz külön készülni, jó erőnlétre van szükséged.”
Az előző futamokon a Red Bullhoz közelebb kerülő McLaren tovább csökkentené a két topcsapat közti különbséget: „Hozunk néhány új aerodinamikai elemet erre a futamra – árulta el Paddy Lowe, a wokingi istálló technikai igazgatója – Van egy új első szárnyunk, ez a fő újítás, és remélhetőleg ezt használhatjuk majd a hátralévő futamokon, valamint a 2012-es autóhoz is vélhetően ezt fogjuk továbbfejleszteni, hiszen az autó elejére vonatkozó szabályok nem változnak jövőre.”
A Force India tulajdonosa Vijay Mallya a csapat történetének legnagyobb versenyére készül, így harangozta be az istálló első hazai nagydíját: „A nyolcvanas években sikerült először elhoznom egy F1-es autót Indiába, és mindig az volt az álmom, hogy egyszer versenyt rendezhessen ez a kiváló nemzet. Ez különleges pillanat, amire kivételesen büszke vagyok. Nagy lépés az indiai motorsport számára, és úgy általában az indiai sport számára is.”