Sebastian Vettel attól tart, hogy az esős pénteki szabadedzések miatt a csapatoknak annyira a sötétben kell tapogatózniuk a Dél-koreai Nagydíj hátralévő részében a gumik kopásának megbecslésében, hogy sokan képtelenek lesznek kezelni az abroncsok elhasználódását.
„Száraz verseny esetén három-három készlet lágy és szuperlágy gumi áll rendelkezésünkre, ami legfeljebb öt boxkiállást jelent, de az is lehet, hogy hatodikra is szükség lesz, és a verseny végén száraz pályán intermediate gumikon kell célba érnünk – viccelődött Vettel, majd komolyabban folytatta. – A következő két napban nem lesz eső, tehát valószínűleg semmit sem ér, amit ezen a két edzésen tapasztaltunk. Ám a hosszú egyenesek ellenére gumigyilkos a pálya, a gyors, de kanyargós szakaszokon gyorsan elkophatnak a lágy és a szuperlágy gumik. Hogy milyen gyorsan, arról egyelőre fogalmunk sincs."
A világbajnok nem aggódik a McLaren csaknem két másodperces előnye miatt, már csak az időjárás miatt sem.
„Nem hiszem, hogy sokkal eltérnének az erőviszonyok a korábbi versenyekétől, talán akkor ijednék meg, ha kiderülne, a McLaren az eddigi futamokon fél gőzzel hajtott. Délután erős volt a két autója, de láttunk már ilyet korábban is, aztán a versenyre megfordult a sorrend" – mondta Vettel.
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 04.00–05.00 | |||
Időmérő edzés | 07.00–08.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 08.00 |
A délutáni tréninget az első helyen záró Lewis Hamilton tisztában van azzal, hogy ha száraz pályán folytatódik szombattól a versenyhétvége, a pénteken mutatott remek teljesítménye nem mérvadó. Ugyanakkor bízik benne, hogy át tudja menteni a formáját az időmérőre és a versenyre is, és megszerzi idei harmadik győzelmét.
„Nagyszerű lenne legyőzni Sebastiant az időmérőn, de pusztán az edzéseredményekből nem indulhatunk ki, hiszen nem tudhatjuk, a Red Bull milyen programot teljesített – mondta az idei Kínai és Német Nagydíjat megnyerő, ám a dobogóról a legutóbbi öt futamon lemaradó Hamilton. – Abban viszont biztos vagyok, hogy az autónk nagyon gyors. Jenson Japánban megmutatta, hogy a versenytempónk remek, és fel tudjuk venni a harcot a Red Bull-lal. Az időmérő különösen érdekes lesz, az idén még nem tudtuk megverni őket egy körön, talán most sikerülni fog.″
„A száraz pályán újra kell kezdeni az autó beállításait, de ha véletlenül mégis esne, nagyon jó pozícióból indulunk" – tette hozzá Hamilton, aki különössé teheti a McLaren-istálló 700. Formula–1-es viadalát.
Ugyanerre készül Jenson Button is, aki a Japán Nagydíj után duplázna.
„Jó érzés ránézni az időeredményeket mutató listára, ám sajnos valószínűleg nem tudjuk megtartani az előnyünket a szombati folytatásban. Az edzés végén kipróbáltam a slick gumikat, de képtelenség volt üzemi hőfokra melegíteni azokat – mondta a vb-pontverseny 2. helyén álló 2009-es világbajnok. – Az időmérőkön egyre jobbak vagyunk, jó lenne megszerezni a pole pozíciót, de mivel nem tudjuk, milyen az autó slick gumin, a harmadik rajtkocka sem lenne tragédia."
A tavalyi futamot megnyerő Fernando Alonso elárulta, hogy a Ferrari a vizes pályán nem versenyképes, de a spanyol bízik benne, hogy szombatra és vasárnapra kisüt a nap.
„Nagyon nehéz edzésnap volt, folyton változtak a körülmények, amelyek sohasem kerültek közel az ideálishoz, így értékes adattal nem nagyon gazdagodtunk. Annak tekintetében főleg nem, hogy szombatra és vasárnapra száraz időt jósolnak, és remélem, ez be is jön – mondta Alonso. – Az edzéseken új légterelőt próbálgattunk, de ilyen körülmények között azt is nagyon nehéz megítélni, hogy mit tud az alkatrész. Az viszont nem túl biztató, hogy miközben a McLaren kiegyensúlyozott tempót tudott futni az intermediate gumikon, a mieink nehezen melegedtek be, és amikor ez megtörtént, máris kopni kezdtek."
Mark Webber nem volt elragadtatva a körülményektől.
„Nem volt valami izgalmas az edzés, egy készlet gumink volt, azon mentünk, de csak tisztességből, hiszen mindenki tudja, hogy a folytatás száraz pályán lesz. A McLaren vizes pályán nagyon erős, de nagy kérdés, mi lesz szárazon. A slick gumik sok megválaszolatlan kérdést tartogatnak, szombaton egy óra alatt meg kell találnunk a válaszokat″ – mondta Webber.
Nico Rosberg a második szabadedzést követően a Nemzetközi Automobil-szövetség jongnami irodájába sietett, s panaszt emelt a pálya miatt: a német szerint ugyanis életveszélyes a boxutca kijárata. A Mercedes pilótája a szabadedzésen megcsúszott a célegyenes végén, és nekiment a boxból kifelé igyekvő Jaime Alguersuarinak.
„Meg kellene fontolni a box kijáratának átépítését – mondta Rosberg, akit a sportfelügyelők kérdőre vontak a baleset miatt. – A vizes pályán kicsit elfékeztem magam, az autó kifelé sodródott, és nem tudtam elkerülni az ütközést. Talán ha Jaime meglátta volna, hogy jövök, ő le tud fékezni, és elmegyek előtte, de sajnos ez nem így alakult. Aztán az ütközés miatt az első légterelő leszakadt, begyűrődött a kocsi alá, és bár végig tudtam volna menni a pályán, nem akartam súlyosabb károsodást kockáztatni."
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.828 | átlag: 182.390 km/ó | 26 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.932 | 0.104 mp h. | 19 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:52.646 | 1.818 | 30 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:52.774 | 1.946 | 25 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:53.049 | 2.221 | 27 |
6. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.402 | 2.574 | 25 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:53.707 | 2.879 | 24 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:53.914 | 3.086 | 18 |
9. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.948 | 3.120 | 27 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:53.957 | 3.129 | 32 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:54.200 | 3.372 | 26 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:54.392 | 3.564 | 26 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:54.831 | 4.003 | 30 |
14. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:54.965 | 4.137 | 21 |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:55.187 | 4.359 | 28 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:55.203 | 4.375 | 24 |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:55.544 | 4.716 | 23 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:56.067 | 5.239 | 22 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:56.669 | 5.841 | 20 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:57.173 | 6.345 | 19 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:58.269 | 7.441 | 25 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:59.458 | 8.630 | 26 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:59.958 | 9.130 | 19 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 2:00.165 | 9.337 | 20 |
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 2:02.784 | átlag: 164.630 km/ó | 10 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2:02.840 | 0.056 mp h. | 8 |
3. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 2:02.912 | 0.128 | 12 |
4. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 2:03.141 | 0.357 | 12 |
5. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 2:03.182 | 0.398 | 9 |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 2:03.292 | 0.508 | 13 |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2:03.391 | 0.607 | 6 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 2:04.311 | 1.527 | 12 |
9. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2:04.797 | 2.013 | 8 |
10. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 2:05.183 | 2.399 | 5 |
11. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 2:06.350 | 3.566 | 11 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 2:06.852 | 4.068 | 11 |
13. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 2:07.541 | 4.757 | 9 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 2:08.218 | 5.434 | 5 |
15. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 2:08.832 | 6.048 | 14 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 2:09.232 | 6.448 | 14 |
17. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2:12.658 | 9.874 | 7 |
18. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2:14.508 | 11.724 | 4 |
19. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | idő nélkül | 1 | |
20. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | idő nélkül | 5 | |
21. | Bruno Senna | brazil | Renault | idő nélkül | 1 | |
22. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | idő nélkül | 1 | |
23. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 | |
24. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 1 |