Lewis Hamilton a Dél-koreai Nagydíjon megszerezte a McLaren-istálló idei első rajtelsőségét, ennek ellenére nem ünnepelt nagyon az autójából kiszállva, és az edzést követő sajtótájékoztatón sem ült ki az arcára az ilyenkor a pole pozícióstól megszokott széles vigyor. Az angol pilóta elárulta, semmi gondja sincs, csak tisztában van vele, hogy a pole önmagában mit sem ér, az örömködést vasárnapra tartogatja – már ha lesz oka rá
„Nagyon boldog vagyok, és büszke a csapatra azért, amit az előző néhány futamon tett az autóval, csak éppen a vasárnapi verseny az, ami igazán számít, és ahol a pontokat osztják – mondta Hamilton. – Az elmúlt időszakban ez az egyetlen sikerélményem, ami nagyon jó érzés, és Jenson Japánban aratott győzelme után nekem is sikerült valamit tennem a csapatért. A versenyt azonban még nem futottuk le. Az utóbbi időben nehéz futamaim voltak, remélem, vasárnap sikerül kitörnöm ebből a rossz szériából. Bízom benne, hogy Jensonnal együtt vissza tudjuk adni a csapatnak, amit kaptunk tőle."
A Dél-koreai Nagydíj sportfelügyelő testülete vizsgálatot indított Sebastian Vettel ellen, mert a német az időmérő edzés harmadik szakaszában az első menete után a boxba igyekezve levágta az ötös kanyart. Vettel a sportfelügyelők feltételezése szerint szándékosan hagyta el a pályát a 4-es kanyarnál, majd csatlakozott vissza a 6-osnál, mert így hamar vissza tudott érni a boxba, és még volt ideje arra, hogy a többiek után eredve második mért kört is futhasson, amellyel Jenson Button előtt maradva megszerezte a második rajtkockát. A németet végül is azért nem büntették meg, mert mivel nem a mért körében követte el, nem jutott előnyhöz az akciójával – így 17 másodperccel az idő lejárta előtt kezdte meg utolsó mért körét, ami sokkal több, mint amit azzal veszített volna, ha az ötös kanyart is beveszi. Így a Red Bull kétszeres világbajnoka megtarthatja második rajthelyét, aminek a 3. helyezett Button is örül.„Nagyon jó nekem a harmadik rajthely,igazából ugyanis az a második legjobb a pole után. Az edzéseken csak a pálya jobb oldalán mentünk, a bal oldal teljesen szűz felület, sokkal rosszabb lesz ott a kigyorsítás. Remélem, megússza figyelmeztetéssel" – mondta Button. |
Sebastian Vettel nem gondolta, hogy be tud férkőzni a két McLaren közé, ezért a második világbajnoki címét a múlt heti Japán GP-n bebiztosító német örül neki, hogy megszerezte a második rajtkockát.
„A McLaren nagyon versenyképes volt, a pénteki és a szombat délelőtti szabadedzésen is jelentős előnnyel zárt, ami nem lehet véletlen – mondta Vettel, aki 222 ezreddel kapott ki Lewis Hamiltontól, de elveszítheti a második starthelyét (lásd keretes írásunkat). – Mindent megtettünk, hogy nehéz dolguk legyen az időmérőn, és közelebb is kerültünk hozzájuk, mint amit ők vagy akár mi sejtettünk az edzés előtt, ezért nagyon elégedettek lehetünk."
A Szuzukában csak harmadikként célba érő Vettel továbbra is arra számít, hogy a gumik nagyon gyorsan elkopnak a futamon.
„Az összes lágy guminkat megkíméltük, ami a versenyen döntő lehet. Az első kör nagyon érdekes lesz, a célegyenes végén és a harmadik kanyar előtt is adódik majd lehetőség az előzésre. A gumik megkímélése a rajtnál is fontosabb lesz, Jenson Japánban megmutatta, hogy ez a döntő" – mondta Vettel.
Jenson Button elismerte, nem volt azonos szinten Hamiltonnal, de nem mert jósolni a versenyre, mert fogalma sincs, mi fog történni. Csak azt sejti, hogy a McLaren és a Red Bull nem marad olyan nagy előnyben a Ferrarival szemben, mint az időmérőn.
„Nem sikerült tökéletesen az edzésem, ám Lewis annyira jó volt az egész hétvégén, hogy egyébként is nagyon nehéz lenne vele tartani a lépést – mondta Button, aki tavaly a 7. helyről indulva 12. lett Jongnamban. – A harmadik rajtkockával elégedett vagyok, de fogalmam sincs, milyen lesz a verseny. Nem köröztünk nehéz autóval szuperlágy gumikon, úgyhogy az abroncsok kopásának mértéke rejtély számunkra."
„Nagy kár, hogy ez a teljesítmény csak az idény végére jött meg, és nem korábban, izgalmasabbá tehettük volna a szezont" – tette hozzá a múlt heti Japán GP győztese.
A negyedik rajtkockát megszerző Mark Webber a rajtnál tarthat a Ferrari pilótáitól, Felipe Massa ugyanis a tiszta oldalról indul, míg Fernando Alonso rendszerint sokkal jobban rajtol, mint az ausztrál.
„Kár, hogy nem tudtam megelőzni Jensont, aki így a bal oldalamról fog rajtolni, és nagyon nehéz lesz a start. A verseny roppant érdekesnek ígérkezik, nem tudjuk, mit bírnak majd a gumik" – mondta Webber.
Bár Fernando Alonso a McLaren és a Red Bull pilótái mellett Massától is kikapott, és csak a 6. rajtkockából indul, úgy véli, van esélye arra, hogy a futamgyőzelemért csatázzon a vasárnap 8 órakor kezdődő futamon.
„Nem örülök a hatodik helyezésnek, de tisztában vagyunk vele, hogy a Red Bull és a McLaren erősebb nálunk – mondta Alonso, aki annak ellenére kikapott csapattársától, hogy a brazillal ellentétben a Ferrari legújabb fejlesztésű első légterelőjét használta. – A szombat számunkra a harmadik sorról szól, ám bízom benne, hogy a vasárnap ugyanolyan lesz, mint Szuzukában, és az első helyekért csatázhatok. Ha gyorsan kopnak a gumik, a kíméletes autónk előnyt jelenthet, de ebben még nem vagyunk biztosak, mert a szabadedzéseken ez nem derülhetett ki."
A spanyol elárulta, a Ferrarinál is gondolkodtak azon, hogy a Red Bullhoz hasonlóan az időmérő első szakaszában is szuperlágy gumikat használnak, hogy a lágyakat megspórolják a versenyre, végül azonban nem variáltak.
„A hatodik rajthellyel az a baj, hogy a pálya koszos oldala itt jelenti a legnagyobb hátrányt, de remélem, nem veszítek pozíciót Rosberggel szemben"– mondta Alonso.
Felipe Massa elégedett volt a saját teljesítményével.
„Egyre jobbak vagyunk az időmérőkön, kár, hogy ez nem jelentkezik abban, hogy versenybe szállunk a pole pozícióért, mindig csak egy-egy Red Bullt vagy McLarent sikerül megelőzni. Az eredményemmel most elégedett vagyok, ám a versenyen vigyázni kell a gumikra – még ha nem is tűnik olyan súlyosnak a helyzet, mint amitől először tartottunk" – mondta Massa.
Nico Rosberg (7.): – Nehéz volt megtalálni azt a pontot, amelyen az edzésen is esélyünk volt a jó eredményre, de a versenyt sem adjuk fel. Szerintem megtaláltuk, az egyik készlet szuperlágy gumit frissen tartottam. A jó rajt ugyanolyan fontos lehet, mint a gyors kerékcserék, amiben mindig jók voltunk. |
Vitalij Petrov (8.): – A nyolcadik rajtkockára büszkék lehetünk, de nem értem a csapatot, miért küldött ki a pályára a harmadik szakaszban. Ezzel együtt fantasztikus munkát végeztek a srácok, az autó hibátlanul működik. |
Paul di Resta (9.): – Szoros volt az edzés, több autó hasonló teljesítményre képes, ezért is jó, hogy bejutottunk a harmadik szakaszba, amelyben elértem, hogy a tiszta oldalról indulhassak, ami még néhány helyezést érhet a rajtnál. Az egyik Mercedes mögöttünk van, nehéz lesz hátul tartani, de megpróbáljuk. |
Adrian Sutil (10.): – A kevés edzés után kiváló ez az eredmény, mindkét autónk az első tízbe került, és én úgy éreztem, jobb, ha spórolok a gumikkal. Az én döntésem volt, hogy nem mentem ki, a versenyen ugyanis jobban jön a friss készlet gumi, mint egy vagy két rajthely. |
Jaime Alguersuari (11.): – Három század hiányzott ahhoz, hogy bejussak a harmadik szakaszba, ezzel elégedettek lehetünk. A szuzukai fejlesztéseinket mostanra kezdjük teljesen megérteni, a gumikkal nagyon kíméletesen bánik az autó, a versenyen nagyon jó eredményre számítok. Jó lenne faragni a Sauberrel szembeni hátrányunkon a vb-pontversenyben. |
Michael Schumacher (12.): – A mai eredményben is van pozitívum: két készlet szuperlágy gumit is megspóroltam, ami többet érhet, mint néhány rajtkockányi különbség. Az első szakasz olyan jól sikerült, hogy elégnek tűnt egy mért kört menni a másodikban, de valamitől vibrált az autó, és az eredményem nem volt elég a továbbjutásra. Remélem, tehetünk valamit a kocsival a rajt előtt. |
Sébastien Buemi (13.): – Nem a 13. rajtkockáról álmodtam, mégis elégedett vagyok, mert az autó egyre jobb, és a szabadedzésen kiválóan sikerült a hosszú menetünk. Mindkét autóval megcélozhatjuk a pontszerzést. |
Kobajasi Kamui (14.): – Nem könnyű ez a hétvége, sajnos nagyon lemaradtunk a közvetlen riválisainktól, a Force Indiától és a Toro Rossótól, hiszen úgy éreztem, semmi gond nem volt a körömmel, mégis csak a 14. lettem. A verseny ettől még alakulhat másképpen, remélem, jobbak leszünk. |
Bruno Senna (15.): – Remélem, ez az utolsó eset, hogy ennyire gyengén sikerül az időmérőm. Az autó jó, ezt Vitalij is megmutatta, de nekem sajnos nem volt elég lehetőségem arra, hogy felkészüljek az ilyen éles gyors körökre. Jobb eredménnyel is megünnepelhettem volna a 28. születésnapomat, a vasárnap csak jobb lehet. |
Pastor Maldonado (16.): – A délelőtti edzésen nem a könnyű autós menetekre összpontosítottunk, s bár itt a 2-es és a 3-as szektorban nehéz ráérezni a ritmusra, ennek ellenére az időmérőn jó köröket futottam. |
Sergio Pérez (17.): – Borzasztó időmérőm volt, a délelőtti edzésen nem tudtuk beállítani az autót, nem érzem kényelmesnek a vezetést. A második szakaszra a fékegyensúly-beállítás is elszállt, ezért lettem csak 17. |
Rubens Barrichello (18.): – Az első köröm jól sikerült, de utána gyorsan koptak a gumijaim, és nem tudtam továbbjutni. Az edzés előtt elhatároztuk, hogy spórolunk a gumikkal, ami nem rossz döntés, sokkal több nem is volt az autóban. |
Heikki Kovalainen (19.): – A Magyar Nagydíj mellett ezen az időmérőn volt a legjobb köröm, a pálya minden kanyarjában sikerült kihozni a kocsiból a maximumot, és úgy szálltam ki a kocsiból, hogy tudom, ezzel az autóval jelenleg nem lehet jobb eredményt elérni. A verseny előtt jó előérzetem van, ha meg tudjuk ismételni a szuzukai teljesítményünket, elégedettek lehetünk. |
Jarno Trulli (20.): – A kormányművel a délelőtti edzésen gondok adódtak, és az időmérőn sem volt tökéletes, ezért örülök, hogy így is megelőztem a közvetlen riválisainkat. |
Timo Glock (21.): – Az előző néhány verseny beállítási problémája után most sokkal jobb hétvégénk van, a vizes és a száraz pályán is remek a kocsi, a mérnökök és a szerelők nagyon jól dolgoztak együtt, hogy tökéletesítsék az autót. Ennek köszönhető, hogy a szokásosnál jobban meg tudtuk közelíteni a Lotust. |
Jérome d’Ambrosio (22.): – Nem volt tökéletes napom, az autó sebessége közel sem olyan jó, mint reméltem, nem tudom, mit tehetünk a versenyig. |
Vitantonio Liuzzi (23.): – Nem volt rossz az időmérőnk, az autó egyensúlya rendben van, a Virgintől nem vagyunk messze. A mért kör végére nagyon szemcsésedtek a gumik, a versenyt ez még nagyon nehézzé teheti. |
Daniel Ricciardo (24., 107 százalékos határon kívül): – A szabadedzésen, majd az időmérő elején is gond volt a kocsival, az első mért köröm közben szólt a mérnököm, hogy jöjjek vissza a boxba, mert még nincs rendben az autó. Remélem, a versenyre meg tudjuk oldani a problémát. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.820 | átlag: 210.958 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.042 | 0.222 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.126 | 0.306 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.468 | 0.648 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:36.831 | 1.011 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:36.980 | 1.160 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.754 | 1.934 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:38.124 | 2.304 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.315 | |
12. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.354 | |
13. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.508 | |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.775 | |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:38.791 | |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:39.189 | |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.443 | |
18. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:39.538 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:40.522 | |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:41.101 | |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:42.091 | |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:43.483 | |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:43.758 | |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | idő nélkül |