Csak a kettős győzelem elszalasztását bánja a Red Bull

Vágólapra másolva!
2011.10.16. 14:06
null
A Red Bull-istálló az idén is mindent besöpört – pedig még három verseny hátravan (Fotó: Action Images)
Címkék
A Red Bull-istálló egymás után második versenyén ünnepelhet világbajnoki címet, Sebastian Vettel egyéni duplázása után a konstruktőr-világbajnokságban is sikerült megvédenie bajnoki címét. A német pilóta kiemelte csapata állhatatosságát, Christian Horner csapatfőnök szerint páratlan hangulatban versenyezte végig a gárda az idényt, míg Mark Webber azt sajnálja, nem sikerült kettős győzelemmel megkoronázni a szezont. A McLaren versenyzői csalódtak autójuk kezelhetetlensége miatt, míg Vitalij Petrov hiába kért bocsánatot Michael Schumachertől, rajtbüntetést kapott az Indiai Nagydíjra.

Sebastian Vettel, a Red Bull kétszeres világbajnoka boldogan nyilatkozott a Dél-koreai Nagydíjon aratott győzelem és a konstruktőr-világbajnoki cím megnyerése után.

„Nagyon jó látni, hogy az egész csapat odateszi magát, és az utolsó pillanatokig hajt, komolyan veszi az idényt – mondta Vettel. – Kicsit másnaposan érkeztünk Japánból, és a felkészülést az is megnehezítette, hogy pénteken és szombaton nem a legjobb körülmények között edzettünk, az időjárás kibabrált velünk. Ennek ellenére az időmérő remekül sikerült, csodálatos volt az autó."

„A biztonsági autós időszak nem hiányzott, Lewis visszazárkózhatott rám, és nehezen lehetett formába hozni a gumikat. Szerencsére sikerült, és a végén már kiengedhettem, mert Lewis és Mark egymással foglalkozott. Örülök, hogy a csapat-vb-címet is megszereztük" – mondta Vettel.

Csapatfőnöke, Christian Horner is boldog volt.

„Fenomenális verseny volt, az autóink nagyon gyorsak voltak – mondta Horner. – A második vb-cím jelképezi azt az odaadást és szakértelmet, amely a csapatot jellemzi, Adrian Newey és a technikai részleg hihetetlen munkát végez. Csodás időszakot élünk meg, élvezzük minden pillanatát, elmondhatatlanul büszke vagyok az istálló minden tagjára. A csapatban olyan hangulat uralkodik, mint sehol máshol az F1-es paddockban."

Bár a Dél-koreai Nagydíj edzései után úgy tűnt, a McLaren-Mercedeseknek fekszik leginkább a jongnami versenypálya, a pole-ból rajtolva a második helyet megszerző Lewis Hamilton elmondta: nem ez volt a helyzet.

„Nem volt rossz verseny, Sebet nagyon nehéz lett volna utolérni és megelőzni, és Mark is nagyon jól vezetett. Az autóval küszködtem, a kerekek szinte minden kanyarban leblokkoltak fékezéskor, az autó alulkormányzott volt, de még így is sokkal jobb hétvégém volt, mint a korábbi futamokon" – mondta Hamilton, majd cáfolta, hogy haragban lenne csapatával.

Ezt azután feltételezték a helyszínen tartózkodó újságírók, hogy szombaton nem ünnepelte meg pole pozícióját, és a versenyen is rátett egy lapáttal, ingerülten beszélt mérnökével.

„A csapat bízik bennem, és nekem sem rendült meg a hitem önmagamban, ez szóba sem kerülhet. Voltak nehéz versenyeim, de nem inogtam meg. A hétvégén az volt a fő célom, hogy elkerüljem a bajt, és ne hívjanak be a sportfelügyelők irodájába. Ezzel együtt a jó eredmény is jött, úgyhogy boldog vagyok" – tette hozzá Hamilton.

Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája úgy véli, egy okos döntéssel megelőzhette volna Lewis Hamiltont, és istállója kettős győzelemmel ünnepelhette volna meg második konstruktőr-világbajnoki címét.

„Ez a verseny egyértelműen a miénk volt, a csapat kiváló munkát végzett, de nagyon sajnálom, hogy nem tudtam megelőzni Lewist. Az az igazság, hogy a második boxkiálláskor a lehető legrosszabb döntést hoztuk, amikor Lewisszal együtt kiálltam a boxba, egy körrel korábban vagy később kellett volna jönnöm, és akkor biztosan elé kerülök" – mondta Webber.

Jenson Button Hamiltonhoz hasonlóan sokat szenvedett az autójával, az első két nap után arra számított, jobban kezelhető lesz a McLaren-Mercedes.

„A boxkiállások előtt gyorsabb voltam, mint a többiek, a verseny végén is feljöttem Markra, de a pálya utolsó szektorában nem tudtam tartani vele a lépést, nagyon gyors volt, meglógott előlem – mondta Button. – Az alulkormányzottságra azt hittem, rosszul van beállítva az első légterelő, de a kerékcseréimkor hiába állítottunk a szárnyon, visszajött a probléma."

„Nem nagy eredmény, de jobb, mint a tavalyi tizenkettedik helyezés. Az első körben visszaestem a hatodik helyre, de nem hiszem, hogy más lett volna a vége, ha akkor a harmadik maradok, a sebességemet tökéletesen tükrözi ez a negyedik helyezés" – tette hozzá Button.

Fernando Alonso két körrel a vége előtt a rádión beszólt a csapatának, hogy feladja, a spanyol láthatóan csalódott volt, hogy a Felipe Massa mögött eltöltött köröket követő gyors felzárkózása ellenére nem tudott támadást indítani Button ellen, és csak 5. lett.

„Érdekes verseny volt, sajnos az elején a forgalomban sok időt veszítettem, így hiába az utolsó boxkiállásom utáni szabad út, a felzárkózásomat követően nem tudtam előzni. A rádióüzenetem is arra vonatkozott, hogy húsz, kvalifikációs körnek is betudható kör után semmit sem tehettem Jenson ellen, és már csak két kör volt hátra. A szombati teljesítményünkön valahogy javítani kell, mert még van három verseny, és az egyiken meglehet a győzelem" – mondta Alonso.

PETROV BELEMEGY SCHUMIBA


A spanyol a Vitalij Petrov elleni csatája során a 16. körben elfékezte magát, akárcsak a Renault orosz pilótája, de a spanyol senkinek sem ment neki. Petrov viszont nekiment Michael Schumachernek, s mivel kiesett, az Indiai Nagydíjon életbe lépő, öt rajthelyes büntetést kapott.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK A DÉL-KOREAI NAGYDÍJ UTÁN
Felipe Massa (6.): – Nem vagyok elégedett, apróságok miatt maradtam le a jobb eredményről. Az első körben a harmadik helyre is sikerült feljönnöm, de aztán az első boxkiállás után visszaestem Rosberg és Button mögé. A második boxkiállásomnál az egymással csatázó Toro Rosso és Force India mögé kerültem, és Fernando is elém jött be. Innen nehéz volt visszakapaszkodni, pedig a lágy gumi sokkal jobb volt, mint a szuperlágy.
Jaime Alguersuari (7.): – Az egész csapat fantasztikus munkát végzett az utóbbi két futamon, az újítások nagyon beváltak. Az autó az egyenesekben hihetetlenül gyors volt, így tudtam leelőzni Rosberget az utolsó körben, és a két kiállásos stratégiánk is jól működött. Közelebb kerültünk a Sauberekhez, és úgy gondolom, hogy a hátralévő három futamon meg is előzhetjük őket az összetettben.
Nico Rosberg (8.): – A verseny elején gyors voltam, de a keményebb keverékre váltás után gyorsabban koptak a gumijaim, mint a riválisaimnak. Így is csatáztam Jensonnal és a két Ferrarival, ám a Massa elleni ütközetben elfékeztem magam, kereket kellett cserélnem, és az utolsó szakasza nagyon hosszú lett a versenynek, a gumijaim annyira elkoptak, hogy Jaiméval szemben semmit sem tehettem az utolsó körben.
Sébastien Buemi (9.): – Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. Valaki a rajtnál belém jött, ezért négy helyet is vesztettem – még most sem tudom, mi történt egészen pontosan. Az autó nagyon versenyképes volt főleg az egyenesekben, és a boxkiállások is jól mentek, amiért köszönettel tartozok a csapatnak. Alig várom már Indiát, az autó nagyon jó, akár ma is több pontot szerezhettem volna.
Paul di Resta (10.): – Ma nem tudtunk versenyezni a Toro Rossókkal. Az utolsó körben esélyem sem volt visszaverni Buemi támadását, hiszen az ő gumijai hat-hét körrel frissebbek voltak, mint az enyéim. Talán agresszívabb stratégiával több pontot tudtunk volna szerezni, de ezt az egyet is meg kell becsülni.
Adrian Sutil (11.): – Csalódott vagyok, hiszen nem tudtam pontokat szerezni. A stratégiánk jó volt, de így sem tudtuk felvenni a harcot a Toro Rossóval. Egyértelműen nehéz lesz az utolsó három futam, hiszen a vetélytársaink sokat fejlődtek, nekünk viszont pontokat kell szereznünk, ha meg akarjuk őrizni a hatodik helyet összetettben.
Rubens Barrichello (12.): – A sebességünk megvolt, és így tudtam harcolni a gyorsabb autókkal is, de a biztonsági autó miatt veszítettem pár pozíciót. Még mindig élvezem a versenyzést, és az előzéseket, csak kár, hogy közben pontokat nem tudok szerezni.
Bruno Senna (13.): – Nem ez volt a legjobb versenyem, és még finom voltam. Rosszul rajtoltam, és utána végig hegymenetben kellett haladnom. Előzni nehéz volt, a pontszerzésre esélyem sem volt. Az autó nem rossz, csak éppen nem tudtam előrébb verekedni magam. Indiában talán jobb lesz, várom már, hogy megismerjem azt a kultúrát.
Heikki Kovalainen (14.): – A fantasztikus múlt heti teljesítményünk után újabb nagy lépést tettünk előre, hiszen sikerült megelőzni mindkét Saubert, és Sennához is közel voltam az utolsó körben, ami nagyon jó érzés. A rajtom ismét kiválóan sikerült, néhány kocsit megelőztem, és a sebességem is megfelelő volt végig, így a stratégiánk is bevált. Alig bírom kivárni az Indiai Nagydíjat!
Kobajasi Kamui (15.): – A startom rendben volt, de az első légterelőm megsérült, amikor Buemivel csatáztam. A biztonsági autó a lehető legrosszabbkor jött be, mert én pont előtte váltottam szuperlágy abroncsokra. Aztán a hátsó szárnyam is megsérült, az autó alulkormányzottá vált, a gumik pedig elkezdtek szemcsésedni, így nem csoda, hogy ma nem volt esélyünk a pontszerzésre.
Sergio Pérez (16.): – A rajtom még egész jó volt, de aztán beragadtam néhány autó mögé, és sok időt vesztettem. A szuperlágy gumik hihetetlenül gyorsan elkoptak, főleg az utolsó etapban, így ma pontokért sem tudtam harcolni.
Jarno Trulli (17.): – Egyértelműen ez volt a legjobb versenyünk a szezonban, szeretnék az egész csapatnak gratulálni ezért a fantasztikus hétvégéért. A rajtom nem sikerült jól, de aztán elkaptam a ritmust, a második boxkiállásnál azonban forgalomba kerültem, és időt veszítettem. Végül a verseny végén a sok kék zászlós szakasz miatt lassítanom kellett, de biztos vagyok benne, hogy ha nincsenek ezek a problémák, akkor hasonló tempót tudtam volna menni, mint Heikki.
Timo Glock (18.): – Nagyon jó hétvégén vagyunk túl. Mindent kihoztam az autóból, és a stratégiánk is jó volt. A verseny közepén a Hispaniák hirtelen begyorsultak, de sikerült visszaverni a támadásukat. Az egész csapat izgatottan várja már Indiát.
Daniel Ricciardo (19.): – Jó versenyt zártunk, hiszen ismét sikerült befejeznünk a futamot, és megint tudtunk a Virginnel harcolni, ezt az is bizonyítja, hogy mielőtt bejött volna a biztonsági autó, éppen Glockot támadtam. Legközelebb még keményebben kell dolgoznunk, hogy eléjük tudjunk kerülni.
Jérome d’Ambrosio (20.): – Nem volt valami nagy versenyem, de rosszabbra számítottam, hiszen a szabályok miatt nem csinálhattunk semmit az autóval az időmérő edzés után.
Vitantonio Liuzzi (21.): – Nagyon jól indult a versenyem, de aztán ráhajtottam valamire, ami miatt megsérült az első szárnyam. Ennek ellenére az első etapban jó tempónk volt, de a biztonsági autó nem a legjobb ütemben érkezett a mi szempontunkból. Nehéz verseny volt, de legalább ismét elértük a kockás zászlót.
Michael Schumacher (kiesett): – Sajnos ennek a versenynek is rossz vége lett, pedig nagyon jól alakultak az események, a rajtnál több helyezést is nyertem, és jól ment a kocsi. Ám abban a kanyarban nem tehettem semmit, Vitalij belém jött, megpördültem, és leszakadt a hátsó légterelőm. Előfordul az ilyen, többször is ütköztünk már, néha az én hibámból, most pedig az övéből. Nagyon jó versenyző, de ő is ember, hibázhat.
Vitalij Petrov (kiesett): – Nagyon sajnálom Michaelt, ez az ütközés egyértelműen az én hibám volt. Pozícióért csatáztam Alonsóval, mindketten a lehető legkésőbb akartunk fékezni, de elmértük a fékezési pontot. Még ő is, annak ellenére, hogy az ideális íven volt, kisodródott a kanyarban, míg nekem a koszos vonalon ezután már esélyem sem volt megállni, és sajnos nekimentem Michaelnek.
Pastor Maldonado (kiesett): – Jó volt a rajtom, és a sebességem is megvolt, de aztán hibáztam, amikor bementem a boxba, ezért áthajtásos büntetést kaptam. A versenyem akkor ért véget, amikor a csapat szólt, hogy baj van a motorrommal. Nem volt jó hétvége számunkra, de most már csak arra koncentrálunk, hogy Indiában minél több pontot szerezzünk.
DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:38:01.994
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 12.019 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 12.477 mp h.
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 14.694 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 15.689 mp h.
6. Felipe Massa brazil Ferrari 25.133 mp h.
7. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 49.538 mp h.
8. Nico Rosberg német Mercedes 54.053 mp h.
9. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:02.762 p h.
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:08.602 p h.
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:11.229 p h.
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:33.068 p h.
13. Bruno Senna brazil Renault 1 kör h.
14. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1 kör h.
15. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1 kör h.
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1 kör h.
18. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1 kör h.
19. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1 kör h.
20. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1 kör h.
21. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 3 kör h.
FELADTÁK
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 30 megtett kör
Vitalij Petrov orosz Renault 16
Michael Schumacher német Mercedes 15
Leggyorsabb kör: Vettel (55. kör) 1:39.605
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 10 15 16 349
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 3 9 14 222
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 8 15 212
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 9 15 209
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2 5 14 196
6. Felipe Massa brazil Ferrari 13 98
7. Nico Rosberg német Mercedes 11 67
8. Michael Schumacher német Mercedes 9 60
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1 7 36
10. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 7 27
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 5 22
13. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 6 22
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 6 21
15. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 7 15
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 4 13
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
18. Bruno Senna brazil Renault 1 2
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 1

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 558
2. McLaren-Mercedes 418
3. Ferrari 310
4. Mercedes 127
5. Renault 72
6. Force India-Mercedes 43
7. Sauber-Ferrari 40
8. Toro Rosso-Ferrari 37
9. Williams-Cosworth 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik