Bizakodnak a McLarenek, megkavarodott a számítógép

Vágólapra másolva!
2011.10.08. 12:12
null
Hiába a McLaren korábbi fölénye, a végén Vettel azért csak behúzta az időmérőt (Fotó: Action Images)
Címkék
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, bár az egész hétvége során végig gyorsabbak voltak a mezőnynél a McLarenek, a Japán Nagydíj időmérő edzésén a vb-címvédő Sebastian Vettel az utolsó másodpercben kilenc ezreddel gyorsabb kört teljesített a brit Jenson Buttonnál, így továbbra is csak a Red Bull pilótái szereztek pole pozíciót idén. A világbajnoki elsőségének bebiztosításától mindössze egy pontra lévő Vettelt verseny közben nem fogja izgatni a pontszerzés gondolata, a mögüle induló McLarenek bizakodnak, hogy a futamon ismét gyorsabbak lesznek a németnél, a Ferrarik pedig a dobogóért küzdenének. A számítógép megkavarodása miatt több helyezés is változhat az eredetileg kiadotthoz képest. Íme, az edzés utáni nyilatkozatok!

 

SEBASTIAN VETTEL (1.):

„A tegnapi incidenskor az első szárnyat ért károsodás miatt az utolsó szabadedzésen nem volt az igazi az autó egyensúlya, lassúak is voltunk, de szerencsére még az időmérő kezdete előtt sikerült orvosolnunk a problémát, ami létfontosságúnak bizonyult. Nem volt sok köztem és Jenson között, ezért mindenképp köszönet illeti a csapatot és a gyárat, amiért új szárnyat tudtak nekem biztosítani. Enélkül nem indulhatnék az első helyről, úgyhogy nagyon boldog vagyok és büszke. Tegnap megtanultam, hogy ha csak egy pillanatra nem fókuszálok százszázalékosan, rögtön elvesztem az uralmat az autó fölött, így holnap nem fog izgatni, hogy szerzek-e pontot. Hosszú verseny lesz a holnapi, sok minden előfordulhat. Nagyon szeretünk idejönni, különleges a hangulat, a szurkolók szenvedélyesek és őrültek.”

 

KOBAJASI INDULHAT A 7. HELYRŐL
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kiadta az ideiglenes rajtsorrendet a Formula–1-es Japán Nagydíjra, mely megerősítette, a korábban már általunk is megírt forgatókönyvet, hogy japán Kobajasi Kamui startolhat a 7. pozícióból.
Az időmérő rendszer a Q3-ban a mért körrel nem rendelkező pilótákat automatikusan a rajtszámuk szerint rangsorolta, holott a szabály szerint a mért kört megkezdő, illetve a pályára kihajtó versenyzők megelőzik a sorban a végig a boxban maradókat. Így fordulhatott elő, hogy Kobajasi Kamuit – noha a szabály alapján a hetedik helyen kvalifikálta magát, hiszen megkezdett egy mért kört, amit nem fejezett be a Q3 legelején – a számítógép Michael Schumacher, Bruno Senna és Vitalij Petrov mögé rangsorolta a rajtszáma alapján.
Az FIA megvizsgálta a történteket, a szabály alapján a mért kört megkezdő, de nem befejező Kobajasi rajtolhat a hetedik helyről, a pályára kihajtó, de mért körét megkezdeni nem tudó Michael Schumacher a nyolcadik rajtkockából, a két Renault-pilóta között pedig a rajtszám dönt, ugyanis egyikük sem hajtott ki a pályára az időmérő utolsó fázisában, így Bruno Sennáé a kilencedik, Vitalij Petrové pedig a tizedik pozíció.

JENSON BUTTON (2.):

„Egész évben most jártam a legközelebb a pole-hoz, de ezúttal sem jött össze. Ennek ellenére elégedett vagyok, mivel semmit nem hagytam a pályán, mindent kihoztam az autóból. Az egész csapat magabiztos, hiszen komolyabb fejlesztések nélkül érkeztünk, egyszerűen jól működik az autó a gyors pályákon.”

LEWIS HAMILTON (3.):

„Örülök a harmadik helynek, a pálya tiszta oldaláról rajtolhatok, és jó versenyt futhatunk. Örülök annak is, hogy ennyire versenyképesek vagyunk az egész hétvégén, és az, hogy egy ilyen gyors pályán ennyire közel járunk az első helyhez, azt jelenti, jól teljesítünk. Ha ilyen lett volna az autó az év elejétől, teljesen máshogy alakulhatott volna a bajnokság. A Q3-ban nem sikerült elkezdenem az utolsó mért körömet, mert a felvezető körben Mark és Michael is akadályozott, így nem értem el időben a rajtvonalat. A harmadik helyről indulok, de vagyok olyan gyors, mint az előlem startolók, és remélem, hogy jól sikerül a holnapi versenyem.”

FELIPE MASSA (4.):

„Nem volt könnyű időmérő, de legalább egyet magunk mögött tudtunk tartani a négy leggyorsabb autó közül. Itt sosem egyszerű tökéletes kört futni, ám az utolsó próbálkozásom nagyon jól sikerült, még úgy is, hogy az utolsó szektorban vesztettem némi időt. Holnap fontos lesz a jó rajt, és nem zavar, hogy Hamilton mellől kell indulnom. A verseny elég bonyolultnak ígérkezik, sok kiállással, a stratégia tehát kulcsfontosságú lesz. Létfontosságú lesz eltalálni a tempót, hogy gyorsak legyünk, de ugyanakkor a gumival is tudjunk spórolni. Előzni nem lesz egyszerű a KERS és a DRS segítségével sem. A célunk a dobogó, csak egy helyet kell javítanunk a pozíciónkon, hogy elérjük, tehát reális célkitűzés.”

FERNANDO ALONSO (5.):

„Nem lep meg az eredmény, mindent összevetve a McLarenek és a Red Bullok egész hétvégén gyorsabbak voltak nálunk, de legalább Webbert meg tudtuk előzni. Úgy tűnik, bérletem van az ötödik helyre, így legalább a pálya tiszta oldaláról indulhatok majd. Reméljük, holnap nem lesznek olyan problémáink, mint Szingapúrban két héttel ezelőtt, igyekszünk a legjobb döntéseket hozni, és harcolni a dobogóért. A győzelem talán nem reális, láttuk, hogy a McLarenek nagyon közel vannak a Red Bullokhoz. A rajt roppant fontos lesz, Felipével megpróbálunk nyomást gyakorolni az előlünk indulókra, hátha sikerül előrelépnünk pár hellyel.”

MARK WEBBER (6.):

„Meglepett ez a hatodik hely, és az, hogy mindent megpróbáltam, de nem voltam elég gyors. Seb elképesztő kört rakott össze, amivel épphogy meg tudta szerezni a pole-t, kiváló teljesítmény. Csalódott vagyok, amiért csak a harmadik sorból rajtolhatok, hiszen az autó jól működött tegnap. Főleg a hosszabb szakaszokon viselkedett jól a kocsi, ám a rövideken sem volt vele gond, egészen az időmérő végéig. Nem tudtam kihozni belőle mindent, de holnap felkelek, és mindent beleadok.”

MICHAEL SCHUMACHER (8.):


„Furcsán ért véget a kvalifikációm, de legalább megspóroltunk egy szett gumit a versenyre. Jó helyen vagyunk ahhoz, hogy értékes pontokat szerezzünk, és nagyon elégedett azzal, ahogyan sikerült javítanunk a teljesítményünkön a hétvége folyamán. Nagyon várom a futamot ezen a kiváló pályán, amely az egyik kedvencem.”

NICO ROSBERG (23.):

„Az első körömön voltam a Q1-ben, amikor egy probléma miatt a csapat visszahívott a boxba. Próbáltuk megjavítani, de a hidraulikai rendszer túl bonyolult ahhoz, hogy ilyen rövid idő alatt helyre lehessen hozni. A versenyre ígéretes stratégiával, csupa új gumival készülök, és megpróbálok az első tízben végezni.”

JAPÁN NAGYDÍJ
IDŐMÉRŐ EDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault Q1
1:33.051
Q2
1:31.424
Q3
1:30.466
14 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:32.947 1:31.434 1:30.475 14
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.843 1:31.139 1:30.617 14
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:33.235 1:31.909 1:30.804 15
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:32.817 1:31.612 1:30.886 13
6. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:33.135 1:31.576 1:31.156 14
7. Kobajasi Kamuijapán Sauber-Ferrari 1:33.748 1:32.116 10
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:33.359 1:32.297 12
9. Bruno Senna brazil Renault 1:32.877 1:32.245 17
10. Vitalij Petrov
orosz Renault 1:32.626 1:32.380 15
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:32.761 1:32.463 14
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.499 1:32.746 10
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:33.921 1:33.079 13
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:33.781 1:33.224 14
15. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:33.064 1:33.227 10
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:35.111 1:33.427 10
17. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:34.704 6
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:35.454 3
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:35.514 6
20. Jérome d'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:36.439 8
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:36.507 7
22. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:37.846 7
Nico Rosberg német Mercedes nincs mért idő 1
Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth nincs mért idő 2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik