Az indiai pályán nem lehet majd előzni - vagy mégis?

Vágólapra másolva!
2011.10.28. 17:49
null
Fernando Alonso: „Ha lecsúszol az ívről, olyan, mintha a jégen vezetnél" (Fotó: Action Imnages)
Címkék
Kisebb meglepetésre a brazil Felipe Massa volt a leggyorsabb az első Indiai Nagydíj pénteki edzésnapján, és a másik Ferrariban ülő Fernando Alonso is felfért a képzeletbeli dobogóra. A pilótáknak nagyon tetszik az izgalmas vonalvezetésű Buddh-versenypálya, melyen Jenson Button szerint a háromhelyes rajtbüntetést összeszedő Lewis Hamiltonnak is lehet esélye a győzelemre.

A Ferrari pilótája, Felipe Massa futotta a legjobb időt a pénteki edzésnapon: „Mindig jó az első helyen befejezni a napot, még akkor is, ha ezek csak viszonylagos eredmények. Nagyon jó lenne az egész hétvégét ugyanebben a pozícióban zárni, de ez nem lesz könnyű. Ma a beállításokra és a gumik viselkedésére koncentráltunk. Tetszik a pálya, van néhány kanyar, ahol a vezetői tudás lehet a döntő. Helyenként egészen széles az aszfalt, így választhatunk különböző íveket, ami megkönnyítheti az előzést.”

A másik Ferrariban Fernando Alonso a harmadik legjobb időt autózta: „Motorprobléma miatt szinte az egész délelőttöm kárba veszett, de délután már nem volt gondom. Ma a pálya, közelebbről az aszfalt megismerése jelentette az első számú feladatunkat, és az első benyomások pozitívak, az autó jól viselkedik. Tetszik a pálya, még akkor is, ha piszkos, és ha lecsúszol az ívről, olyan, mintha jégen vezetnél – ez nem fogja segíteni az előzési manővereket vasárnap, de addigra talán változik a pálya állapota.”

Tetszik a Buddh-versenypálya Sebastian Vettelnek, az idény világbajnokának is, akinek különösen kedvére vannak a széles kanyarbejáratok. „Nagyon poros a pálya, de élvezetes a vonalvezetése, főleg a kanyarok széles bemenete – mondta Vettel, aki az első edzést Lewis Hamilton, a másodikat Felipe Massa mögött zárta a 2. helyen. – Nagyon trükkös az autózás, az ideális íven kívül ugyanis rettentően poros az aszfalt, és ha valaki elhagyja a pályát, majd visszatér az ívre, teljesen összekoszolja azt. Nem könnyű helyzet, és az lesz a legfontosabb, hogy a lehető legtovább az íven tudj maradni. A versenyre talán tisztul a pálya másik része is, és már nem lesz ekkora különbség a tiszta és a poros rész között."

CSAPATUTASÍTÁS A RED BULLNÁL?

A Red Bull-istálló eddig sem titkolta el, hogy az idény utolsó három futamán Mark Webber világbajnoki második helyezése lesz a legfontosabb számára, s ennek érdekében csapatutasítás alkalmazását is kilátásba helyezte – már ha az ausztrál pilóta igényli a világbajnok Sebastian Vettel segítségét.

„A csapat érdeke, hogy Mark megszerezze a pontverseny második helyét, és ennek érdekében mindent elkövetünk – mondta Christian Horner csapatfőnök Webberről, aki 209 pontjával a vb 4. helyén áll, 13 ponttal elmaradva a második Jenson Buttontól. – Leülök a pilótákkal, és átbeszéljük, mit tehetünk. Biztos vagyok benne, hogy Mark elsőre nemet mond, mert a saját erejéből akarja megoldani, nem akar ajándékot kapni Sebastiantól. Ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy ha megkérem Sebet, azonnal igent mond."

Csapattársa, az ötödik helyen záró Mark Webber érdekes módon írta le autójához való viszonyát: „A reggeli edzés jó volt, de a délutáni… A kiscsaj addigra kicsit megváltozott, nem lehetett szót érteni vele a második tréningen, kicsit feleselt, de szombaton ismét leülünk, és majd akkor megbeszéljük" – fogalmazott az ausztrál.

Lewis Hamilton – Sergio Pérezzel egyetemben – háromhelyes rajtbüntetést kap majd a vasárnapi futamra, ugyanis a délelőtti szabadedzésen sárga zászló alatt futottak gyors kört: „Használtam a DRS-t a sárga zászlók alatt, és ez szabálytalan. Feltett kézzel mentem be [a versenybírákhoz], és mondtam, hogy szó nélkül elfogadok bármilyen büntetést. Csak magamra haragudhatok, az én hibám, ahogyan általában lenni szokott. Nem vagyunk a leggyorsabbak között, és a háromhelyes büntetés tovább nehezíti a helyzetünket.”

Márkatársa, Jenson Button szerint Hamilton a büntetés ellenére is az esélyesek közé tartozik: „Nyertem már az utolsó helyről is, tehát csak arra koncentráljunk, hogy a lehető legjobb pozícióba juttassuk az autóinkat. Az ötödik-hatodik helyről rajtolva még lehet nyerni egy ilyen pályán.” Magával az aszfaltcsíkkal a brit világbajnok is nagyon elégedett: „Nagyon élvezetes végigmenni rajta, a gyors szakaszok még gyorsabbnak tűnnek, mint amilyennek előzetesen gondoltuk volna. Meglepően nagy a tapadás, így a gyors kanyarokat igazán nagy tempóval vehetjük be.”

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher az Indiai Nagydíj első napja után nem tudta eldönteni, mi miatt aggódjon igazán: az ideális íven kívüli poros aszfalt vagy az autó rossz egyensúlya miatt. „Annyira poros a pálya, hogy önszántából senki sem fog letérni az ideális ívről, így a többi vonal ugyanilyen poros marad, ami az egyenesekben nagyon nehézzé teszi az előzést, ráadásul aki lemegy a poros ívre, visszahordja a port a tisztára, és a féktávon is bajba kerülhet – mondta Schumacher, aki a 21. helyen zárta a délutáni tréninget. – Nagyon érdekes a pálya, nagy szükség van az autó megfelelő egyensúlyára, ami sajnos délután egyáltalán nem volt meg nálunk."

Nico Rosbergnek sem ment sokkal jobban, ő a 18. helyen zárta a második gyakorlást: „Remek pálya, nagyon érdekes kanyarokkal, viszont kicsit tovább tart megszokni a vonalvezetést, mint általában. A kettes forduló után következő hajtűkanyart például egyáltalán nem látni, hiszen lejtő után hirtelen emelkedő következik.”

Karun Chandhok ugyan csak az első szabadedzésen kapott lehetőséget, de az ő nevéhez fűződik az indiai versenyhétvége első mért köre: „Nagyszerű érzés volt lehetőséget kapni a Buddh-versenypályán, igazi megtiszteltetés, hogy a hazai szurkolók előtt én teljesíthettem az első mért kört. Szeretném megköszönni a lehetőséget a csapatnak, és mindenkinek, aki hozzájárult az Indiai GP megvalósításához. A pálya maga élvezetes, főleg a gyors középső szektor.”

Narain Karthikeyan július óta először kaphat lehetőséget futamon, a HRT-nél Liuzzi helyét foglalhatja el az első Indiai Nagydíjon: „Az első kör nagyon különleges volt, elöntöttek az érzelmek. Egyszerűen nem hittem el, hogy Indiában vezethetek, sok minden átfutott a fejemen. Az első edzésen csak a ritmust próbáltuk meg felvenni, a második már sokkal jobban ment. Mivel július óta nem vezettem versenytávot, a szervezetemnek kicsit még magához kell térnie.”

A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya egy megvalósult álomról beszélt: „Nagyon különleges érzés a Formula–1-es motorokat felbőgni hallani itt Indiában, harminc éve álmodom erről a pillanatról, és jó volt látni a Force India autóit elsőként kigurulni a pályára. A pilótáknak tetszik a vonalvezetés, mindannyian kiváló futamra számítunk, és nem titkolom, hogy mindkét Force Indiát bőven a pontszerző helyeken szeretném tudni vasárnap délután.”

INDIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Felipe Massa brazil Ferrari 1:25.706 átlag: 215.270 km/ó 33 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:25.794 0.088 mp h. 34
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.930 0.224 34
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:26.454 0.748 26
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.500 0.794 30
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:26.714 1.008 28
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:27.316 1.610 34
8. Bruno Senna brazil Renault 1:27.498 1.792 36
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:27.853 2.147 35
10. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:27.868 2.162 35
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1:27.890 2.184 37
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:28.050 2.344 34
13. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:28.289 2.583 36
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:28.552 2.846 31
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:28.691 2.985 29
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:28.708 3.002 24
17. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:29.332 3.626 39
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:30.241 4.535 41
19. Nico Rosberg német Mercedes 1:31.098 5.392 38
20. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:31.469 5.763 32
21. Michael Schumacher német Mercedes 1:31.804 6.098 28
22. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:32.593 6.887 12
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:32.768 7.062 33
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:32.824 7.118 33

A versenyen a célegyenesben és a 4-es  kanyar előtt lesz  DRS-zóna
A versenyen a célegyenesben és a 4-es kanyar előtt lesz DRS-zóna
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik