A Ferrari pilótája, Felipe Massa futotta a legjobb időt a pénteki edzésnapon: „Mindig jó az első helyen befejezni a napot, még akkor is, ha ezek csak viszonylagos eredmények. Nagyon jó lenne az egész hétvégét ugyanebben a pozícióban zárni, de ez nem lesz könnyű. Ma a beállításokra és a gumik viselkedésére koncentráltunk. Tetszik a pálya, van néhány kanyar, ahol a vezetői tudás lehet a döntő. Helyenként egészen széles az aszfalt, így választhatunk különböző íveket, ami megkönnyítheti az előzést.”
A másik Ferrariban Fernando Alonso a harmadik legjobb időt autózta: „Motorprobléma miatt szinte az egész délelőttöm kárba veszett, de délután már nem volt gondom. Ma a pálya, közelebbről az aszfalt megismerése jelentette az első számú feladatunkat, és az első benyomások pozitívak, az autó jól viselkedik. Tetszik a pálya, még akkor is, ha piszkos, és ha lecsúszol az ívről, olyan, mintha jégen vezetnél – ez nem fogja segíteni az előzési manővereket vasárnap, de addigra talán változik a pálya állapota.”
Tetszik a Buddh-versenypálya Sebastian Vettelnek, az idény világbajnokának is, akinek különösen kedvére vannak a széles kanyarbejáratok. „Nagyon poros a pálya, de élvezetes a vonalvezetése, főleg a kanyarok széles bemenete – mondta Vettel, aki az első edzést Lewis Hamilton, a másodikat Felipe Massa mögött zárta a 2. helyen. – Nagyon trükkös az autózás, az ideális íven kívül ugyanis rettentően poros az aszfalt, és ha valaki elhagyja a pályát, majd visszatér az ívre, teljesen összekoszolja azt. Nem könnyű helyzet, és az lesz a legfontosabb, hogy a lehető legtovább az íven tudj maradni. A versenyre talán tisztul a pálya másik része is, és már nem lesz ekkora különbség a tiszta és a poros rész között."
A Red Bull-istálló eddig sem titkolta el, hogy az idény utolsó három futamán Mark Webber világbajnoki második helyezése lesz a legfontosabb számára, s ennek érdekében csapatutasítás alkalmazását is kilátásba helyezte – már ha az ausztrál pilóta igényli a világbajnok Sebastian Vettel segítségét. „A csapat érdeke, hogy Mark megszerezze a pontverseny második helyét, és ennek érdekében mindent elkövetünk – mondta Christian Horner csapatfőnök Webberről, aki 209 pontjával a vb 4. helyén áll, 13 ponttal elmaradva a második Jenson Buttontól. – Leülök a pilótákkal, és átbeszéljük, mit tehetünk. Biztos vagyok benne, hogy Mark elsőre nemet mond, mert a saját erejéből akarja megoldani, nem akar ajándékot kapni Sebastiantól. Ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy ha megkérem Sebet, azonnal igent mond." |
Csapattársa, az ötödik helyen záró Mark Webber érdekes módon írta le autójához való viszonyát: „A reggeli edzés jó volt, de a délutáni… A kiscsaj addigra kicsit megváltozott, nem lehetett szót érteni vele a második tréningen, kicsit feleselt, de szombaton ismét leülünk, és majd akkor megbeszéljük" – fogalmazott az ausztrál.
Lewis Hamilton – Sergio Pérezzel egyetemben – háromhelyes rajtbüntetést kap majd a vasárnapi futamra, ugyanis a délelőtti szabadedzésen sárga zászló alatt futottak gyors kört: „Használtam a DRS-t a sárga zászlók alatt, és ez szabálytalan. Feltett kézzel mentem be [a versenybírákhoz], és mondtam, hogy szó nélkül elfogadok bármilyen büntetést. Csak magamra haragudhatok, az én hibám, ahogyan általában lenni szokott. Nem vagyunk a leggyorsabbak között, és a háromhelyes büntetés tovább nehezíti a helyzetünket.”
Márkatársa, Jenson Button szerint Hamilton a büntetés ellenére is az esélyesek közé tartozik: „Nyertem már az utolsó helyről is, tehát csak arra koncentráljunk, hogy a lehető legjobb pozícióba juttassuk az autóinkat. Az ötödik-hatodik helyről rajtolva még lehet nyerni egy ilyen pályán.” Magával az aszfaltcsíkkal a brit világbajnok is nagyon elégedett: „Nagyon élvezetes végigmenni rajta, a gyors szakaszok még gyorsabbnak tűnnek, mint amilyennek előzetesen gondoltuk volna. Meglepően nagy a tapadás, így a gyors kanyarokat igazán nagy tempóval vehetjük be.”
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher az Indiai Nagydíj első napja után nem tudta eldönteni, mi miatt aggódjon igazán: az ideális íven kívüli poros aszfalt vagy az autó rossz egyensúlya miatt. „Annyira poros a pálya, hogy önszántából senki sem fog letérni az ideális ívről, így a többi vonal ugyanilyen poros marad, ami az egyenesekben nagyon nehézzé teszi az előzést, ráadásul aki lemegy a poros ívre, visszahordja a port a tisztára, és a féktávon is bajba kerülhet – mondta Schumacher, aki a 21. helyen zárta a délutáni tréninget. – Nagyon érdekes a pálya, nagy szükség van az autó megfelelő egyensúlyára, ami sajnos délután egyáltalán nem volt meg nálunk."
Nico Rosbergnek sem ment sokkal jobban, ő a 18. helyen zárta a második gyakorlást: „Remek pálya, nagyon érdekes kanyarokkal, viszont kicsit tovább tart megszokni a vonalvezetést, mint általában. A kettes forduló után következő hajtűkanyart például egyáltalán nem látni, hiszen lejtő után hirtelen emelkedő következik.”
Karun Chandhok ugyan csak az első szabadedzésen kapott lehetőséget, de az ő nevéhez fűződik az indiai versenyhétvége első mért köre: „Nagyszerű érzés volt lehetőséget kapni a Buddh-versenypályán, igazi megtiszteltetés, hogy a hazai szurkolók előtt én teljesíthettem az első mért kört. Szeretném megköszönni a lehetőséget a csapatnak, és mindenkinek, aki hozzájárult az Indiai GP megvalósításához. A pálya maga élvezetes, főleg a gyors középső szektor.”
Narain Karthikeyan július óta először kaphat lehetőséget futamon, a HRT-nél Liuzzi helyét foglalhatja el az első Indiai Nagydíjon: „Az első kör nagyon különleges volt, elöntöttek az érzelmek. Egyszerűen nem hittem el, hogy Indiában vezethetek, sok minden átfutott a fejemen. Az első edzésen csak a ritmust próbáltuk meg felvenni, a második már sokkal jobban ment. Mivel július óta nem vezettem versenytávot, a szervezetemnek kicsit még magához kell térnie.”
A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya egy megvalósult álomról beszélt: „Nagyon különleges érzés a Formula–1-es motorokat felbőgni hallani itt Indiában, harminc éve álmodom erről a pillanatról, és jó volt látni a Force India autóit elsőként kigurulni a pályára. A pilótáknak tetszik a vonalvezetés, mindannyian kiváló futamra számítunk, és nem titkolom, hogy mindkét Force Indiát bőven a pontszerző helyeken szeretném tudni vasárnap délután.”
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.706 | átlag: 215.270 km/ó | 33 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.794 | 0.088 mp h. | 34 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.930 | 0.224 | 34 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.454 | 0.748 | 26 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.500 | 0.794 | 30 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.714 | 1.008 | 28 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:27.316 | 1.610 | 34 |
8. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:27.498 | 1.792 | 36 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:27.853 | 2.147 | 35 |
10. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.868 | 2.162 | 35 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:27.890 | 2.184 | 37 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:28.050 | 2.344 | 34 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:28.289 | 2.583 | 36 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.552 | 2.846 | 31 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:28.691 | 2.985 | 29 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:28.708 | 3.002 | 24 |
17. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:29.332 | 3.626 | 39 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:30.241 | 4.535 | 41 |
19. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:31.098 | 5.392 | 38 |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:31.469 | 5.763 | 32 |
21. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:31.804 | 6.098 | 28 |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:32.593 | 6.887 | 12 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:32.768 | 7.062 | 33 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:32.824 | 7.118 | 33 |