Sebastian Vettel az idei 13. pole pozícióját szerezte meg a Formula–1-es Indiai Nagydíjon, s ha csapattársán, a Red Bull-istálló vezetősége által favorizált Mark Webberen múlik, nem kell lemondania a győzelemről, ha gyorsabb lesz riválisainál, megtarthatja az első helyet vasárnap.
„Új ország, új pálya, de a pole pozíció megint a miénk lett, amire büszke vagyok, hiszen nagyon nehéz edzés volt – mondta Vettel. – A por volt a téma egész hétvégén, de csak sikerült létrehoznunk egy olyan versenyvonalat, amelyen van tapadás, és ezért fontos volt, hogy ne térjünk le erről a vonalról. A gyors körömben az első szektor nem volt tökéletes, lehettem volna gyorsabb is. A verseny érdekes lesz, kíváncsi vagyok, mi történik.”
Mark Webber Lewis Hamilton büntetése miatt a 3. helyről feljött a 2. rajtkockába, s nem kér alamizsnát, tiszta versenyen igyekszik megszerezni a győzelmet.
„Semmi sem fog változni, a csapat vezetői túl sokat beszélnek arról, hogy Sebnek segítenie kell nekem, de nem akarom, hogy szándékosan visszavegye a gázt miattam – mondta Webber, akit a Red Bull mindenáron felhozna az egyéni vb 2. helyére a negyedikről. – Az edzés érdekes volt, nagyon tetszik a pálya, és az is, hogy rengeteg módon próbálkoznak a csapatok az autó beállításával, még nincs egyértelmű módszer. Az első körömben elrontottam az első szektort, a másodikban pedig a Felipe kicsúszása után lengetett sárga zászlók miatt lassítanom kellett.”
Lewis Hamilton elégedett volt a teljesítményével, és már elfogadja büntetését. „Jól sikerült az edzésem, nem számítottam rá, hogy sikerül beférkőzni a két Red Bull közé, és elméletben megszerezni a második rajtkockát. Persze tudom, hogy van büntetésem, nagyon buta hibát követtem el pénteken, amelyért drágán megfizethetek, de nem adom fel a reményt, két DRS-zóna van, és a széles kanyarokban is lehet majd előzni” – mondta Hamilton.
Sergio Pérez ugyanazért kapott büntetést, mint Hamilton, a mexikói is úgy futotta leggyorsabb körét az első szabadedzésen, hogy közben a sárga zászló miatt lassítania kellett volna. Rajtuk kívül Daniel Ricciardo váltócsere, Narain Karthikeyan Michael Schumacher feltartása miatt kap 5-5 rajthelyes büntetést, míg Vitalij Petrov Schumi kilökése miatt Dél-Koreából hozott magával öt rajthelyes visszasorolást.
Fernando Alonso derűlátóan várja a versenyt azok után, hogy az időmérőn saját magát is meglepve megelőzte Buttont, és Hamilton büntetése miatt a Red Bull duója mögül, a 3. rajtkockából indulhat.
„Eddig elég jó hétvégénk van, az időmérő eredménye is remek, semmi gondunk sem volt az edzés során – mondta Alonso. – Kellemes meglepetés, hogy Jenson elé kerültem, sőt Lewis büntetésének köszönhetően a harmadik rajtkocka az enyém, ami kiváló hír, mert nagyon jól kijöttünk a hétvégéink leggyengébb fázisából, az időmérőből, és a versenyen ennél csak erősebbek lehetünk. A két oldal között nincs nagy különbség, a tiszta rész középen van, a páros és a páratlan rajthelyek is porosak.”
Jenson Button a 4. rajtkockát szerezte meg, de a korábbi büntetések miatt óvatosan nyilatkozott, mert Massa kicsúszását követően elhúzott a kanyar mellett anélkül, hogy visszavett volna a gázból.
„Láttam a füstöt és a féknyomot, de sárga zászlót akkor még nem lengettek, csak a zöldet láttam a következő kanyarban, nem vettem vissza a gázt. Remélem, nem lesz bajom belőle – mondta Button, aki végül büntetés nélkül megúszta az FIA-vizsgálatot, a sportfelügyelők szerint ugyanis a pályabírók nem lengették még a sárga zászlót. – Az edzéseken délelőtt és délután is gondom volt a kocsival, a hátulján egyáltalán nem találtam tapadást, legyen az kemény vagy lágy gumi. Mivel két kör kell a gumiknak ahhoz, hogy felmelegedjenek, kétszer annyi ideig játszadoznak a versenyzők a fékekkel, és nehezebb volt tiszta gyors kört futni.”
Felipe Massáról kiderült, hogy nem vetette el a csapat a szabadedzéseken használt légterelőjének bevetését, csak éppen egy másik példányt tett fel az autójára az időmérőre, nem azt az egyet, amely pénteken és szombaton is leért az aszfaltra a hosszú egyenesben, és szikrázott. Ám ez a jó légterelő az időmérőn elszenvedett balesete során összetört, s mivel a szabályok szerint az időmérő és a verseny között nem lehet más típusú alkatrészre váltani (ez esetben a boxból kellene rajtolnia a brazilnak), vissza kell tenni a „túlságosan is rugalmast”, amelyet az FIA vizsgált a 3. szabadedzésen.
A brazil mindenesetre a kerékvető megváltoztatását kérte abban a kanyarban, amelyben eltört a jobb első kerekének felfüggesztése. Az FIA azonban biztonságosnak ítélte.
„Nagyon gyors az a kanyar, előbb alacsony kerékvető kővel, majd egy nagy huppanóval a közepén, ami ilyen sebességnél teljesen logikátlan megoldás – mondta Massa. – Csak kicsit vettem szűkebben a kanyart a szokásosnál, nem volt olyan nagy a hiba, mégis súlyos következménnyel járt. A versenyen könnyen megismétlődhet ugyanez. Ez az egyetlen gond a pályával, jövőre meg lehetne változtatni, és akkor tökéletes lenne.”
Nico Rosberg (7.): – Úgy érzem, több is volt a kocsiban, de az első szakaszban az egyik kanyarban megdobta a kocsit a kerékvető, és megrongálódott a fenéklemez, ami miatt a továbbiakban lelassultam. A Felipe balesete miatt meglengetett sárga zászló sem jött jól, legalább őt megelőzhettem volna. A pálya csodálatos, büszkék lehetnek rá az indiaiak, nagyon jó verseny lehet rajta. |
Adrian Sutil (8.): – Napok óta azt hajtogatjuk, hogy ez a verseny a legfontosabb a csapat számára, örülök is a nyolcadik rajtkockának. Ez az idei legjobb eredményem az időmérőn, kihoztuk az autóból, amit lehetett. Nagyon fontos, hogy kihasználjuk a lehetőséget, és jó stratégiát dolgozzunk ki a versenyre. Erősebbnek leszünk, mint a legutóbbi futamon. |
Sébastien Buemi (9.): – Nem tudom, hogy gratuláljak a csapatnak, vagy hálás legyek neki, mindkettőt megérdemli, csodás, hogy két autóval a legjobb tízben vagyunk. A pontokat vasárnap osztják, remélem, megismételjük ezt a teljesítményt. |
Jaime Alguersuari (10.): – Sébastien már tegnap is nagyon gyors volt, és bár nekem gondjaim voltak a kocsival, az időmérőre megoldódtak. Sébastien köre szenzációs volt. Jó esélyünk van a pontszerzésre, s mivel a Sauber pilótái nagyon hátra kerültek, le is dolgozhatjuk hárompontos hátrányunkat. |
Michael Schumacher (11.): – Az első szakaszban csúnyán feltartottak, de nem ezzel magyarázható, hogy Nico a második etapban annyival gyorsabb volt. Talán tud valamit arról, hogyan kell előkészíteni a gumikat a felvezető körben a gyors körre, és én még nem jöttem rá erre. Nekem is meg kell tanulnom, a hosszú menetekkel ugyanis semmi gondom nem volt. Egyedül az egykörös teljesítményemmel van gond. |
Paul di Resta (12.): – Kissé csalódott vagyok, a délelőtti edzés után azt hittem, bekerülök az első tízbe. Alulkormányozott volt az autóm, nem tudtuk beállítani, de vasárnap ettől még pontokat szerezhetünk. |
Pastor Maldonado (13.): – Körről körre jobb lett a pálya, érdemes volt a lehető legkésőbbre hagyni a gyors kört. Ennek köszönhettem a jó eredményemet, remélem, közel leszünk a pontszerzéshez. |
Bruno Senna (14.): – Csak annak örülök, hogy maradt egy készlet friss lágy gumim. Úgy érzem, a hűvösebb idő kedvez nekünk, ezért remélem, vasárnap nem lesz olyan meleg, mint ma volt. |
Rubens Barrichello (15.): – Érdekes, hogy a két, azonos keverékű gumikészleten is másképpen viselkedett az autó, ezért tudtam az elsővel jobb kört futni, hiába javult a pálya. Nagyon szoros as középmezőny, érdekes verseny lesz. |
Vitalij Petrov (16. – büntetés után): – Büszke vagyok arra, hogy az első helyen zártam az első szakaszt, addig nem is volt gond a sebességemmel. Sajnos a második szakaszban több apró hibám is volt, ezért nem tudtam megismételni az első szakaszbeli eredményemet, és lemaradtam az első tízről. Az öt rajthelyes büntetésem ellenére is bizakodó vagyok. |
Kobajasi Kamui (17.): – Az autóban megvolt az a teljesítmény, amellyel továbbjuthattam volna az első szakaszból, de Massa éppen akkor jött ki a boxból, amikor odaértem, és fékeznem kellett, az utolsó mért köröm pedig odalett. De maradtak friss gumijaim, ezért bizakodom. |
Heikki Kovalainen (18.): – A szabadedzések történései alapján nem reméltem, hogy ilyen gyors leszek, de az időmérőre sikerült rendbe rakni a kocsit, és a köröm is jól sikerült. Hét tizeddel kaptam ki Kamuitól, ami kiváló teljesítmény. |
Jarno Trulli (19.): – Nem kedvezett nekem a forgalom, de legfeljebb néhány tizedet buktam rajta, a második szakaszba jutás pedig távolabb volt. Remélem, jól sikerül a rajtom, azután pedig jobb versenyem is lehet. |
Sergio Pérez (20. – büntetés után): – Nincs mit szépíteni rajta, nagyon rossz időmérőm volt, főleg a biztató harmadik szabadedzés után. A gumikat nem tudtuk felmelegíteni, ezért és a büntetésem miatt a második szakaszban használt gumival mentem, mert felesleges lett volna még egy friss készletet megkezdeni. |
Jérome d’Ambrosio (21.): – Nehéz hétvége a mostani, edzésről edzésre úgy érzem, teljesen más autót kell vezetnem, ami a pálya állandó változása mellett különösen borzasztó. Pedig szenzációs a pálya. |
Timo Glock (22.): – Borzasztó edzés volt a csapattól, az ötödik sebességfokozatom elszállt, így nem mehettem ki az első köröm után. Hiszem, hogy elég gyors lettem volna a Hispaniák legyőzéséhez, majd a versenyen sikerülni fog. |
Daniel Ricciardo (23. – büntetés után): – Talán az eddigi legjobb F1-es időmérőm volt, három autót is megelőztem. A versenyen mindig erősebbek vagyunk, ezért bizakodom. |
Narain Karthikeyan (24. – büntetés után): – Mindkét Virgint megvertem az időmérőn, ami nagyszerű, és ha nem követek el egy apró bakit, a csapattársamat is megvertem volna. Kihoztuk a maximumot a kocsikból, nagyon jó lesz a hazai közönség előtt versenyezni. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.178 | átlag: 219.178 km/ó |
2. | Lewis Hamilton* | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.474 | 0.296 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.508 | 0.330 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.519 | 0.341 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.950 | 0.772 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.122 | 0.944 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.451 | 1.273 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
9. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Vitalij Petrov** | orosz | Renault | 1:26.319 | |
12. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.337 | |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.503 | |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:26.537 | |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:26.651 | |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:27.247 | |
17. | Sergio Pérez* | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.562 | |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:27.876 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:28.565 | |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:28.752 | |
21. | Daniel Ricciardo** | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:30.216 | |
22. | Narain Karthikeyan** | indiai | Hispania-Cosworth | 1:30.238 | |
23. | Jérome d’Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:30.866 | |
24. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:34.046 | |
*Három rajthelyes büntetés, **öt rajthelyes büntetés |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.178 | átlag: 219.178 km/ó |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.508 | 0.330 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.519 | 0.341 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.950 | 0.772 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.474 | 0.296 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.122 | 0.944 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.451 | 1.273 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
9. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.337 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.503 | |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:26.537 | |
14. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:26.651 | |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:27.247 | |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:26.319 | |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:27.876 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:28.565 | |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:28.752 | |
20. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.562 | |
21. | Jérome d’Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:30.866 | |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:34.046 | |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:30.216 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:30.238 |