Alonso: Nincs ideális oldal, mindenhol poros

Vágólapra másolva!
2011.10.29. 17:09
null
Hamilton a büntetése ellenére beállhatott fotózkodni <br />a két Red Bull-pilóta mellé (Fotó: Action Images)
Címkék
Mark Webber nem kér Sebastian Vettel segítségéből az Indiai Nagydíjon, pedig a Red Bull már csak azon dolgozik az idén, hogy behozza az ausztrált a vb-pontverseny második helyére. Ehhez Jenson Buttont és Fernando Alonsót kell visszaelőznie a tabellán, de csak saját erőből tenné meg. Alonso a harmadik rajtkockából indulva nem tett le a győzelemről, mint mondta, túl van a hétvége nehezén, a versenyen csak jobb lehet. A spanyol szerint a rajtnál mindegy, ki honnan indul, mindkét oldal poros. Felipe Massa a 9-es kanyar kerékvetőjének átépítését kéri, mert veszélyesnek tartja – joggal, hiszen miután túl szűken vette, kitört a kereke.

Sebastian Vettel az idei 13. pole pozícióját szerezte meg a Formula–1-es Indiai Nagydíjon, s ha csapattársán, a Red Bull-istálló vezetősége által favorizált Mark Webberen múlik, nem kell lemondania a győzelemről, ha gyorsabb lesz riválisainál, megtarthatja az első helyet vasárnap.

„Új ország, új pálya, de a pole pozíció megint a miénk lett, amire büszke vagyok, hiszen nagyon nehéz edzés volt – mondta Vettel. – A por volt a téma egész hétvégén, de csak sikerült létrehoznunk egy olyan versenyvonalat, amelyen van tapadás, és ezért fontos volt, hogy ne térjünk le erről a vonalról. A gyors körömben az első szektor nem volt tökéletes, lehettem volna gyorsabb is. A verseny érdekes lesz, kíváncsi vagyok, mi történik.”

Mark Webber Lewis Hamilton büntetése miatt a 3. helyről feljött a 2. rajtkockába, s nem kér alamizsnát, tiszta versenyen igyekszik megszerezni a győzelmet.

„Semmi sem fog változni, a csapat vezetői túl sokat beszélnek arról, hogy Sebnek segítenie kell nekem, de nem akarom, hogy szándékosan visszavegye a gázt miattam – mondta Webber, akit a Red Bull mindenáron felhozna az egyéni vb 2. helyére a negyedikről. – Az edzés érdekes volt, nagyon tetszik a pálya, és az is, hogy rengeteg módon próbálkoznak a csapatok az autó beállításával, még nincs egyértelmű módszer. Az első körömben elrontottam az első szektort, a másodikban pedig a Felipe kicsúszása után lengetett sárga zászlók miatt lassítanom kellett.”

Lewis Hamilton elégedett volt a teljesítményével, és már elfogadja büntetését. „Jól sikerült az edzésem, nem számítottam rá, hogy sikerül beférkőzni a két Red Bull közé, és elméletben megszerezni a második rajtkockát. Persze tudom, hogy van büntetésem, nagyon buta hibát követtem el pénteken, amelyért drágán megfizethetek, de nem adom fel a reményt, két DRS-zóna van, és a széles kanyarokban is lehet majd előzni” – mondta Hamilton.

Sergio Pérez ugyanazért kapott büntetést, mint Hamilton, a mexikói is úgy futotta leggyorsabb körét az első szabadedzésen, hogy közben a sárga zászló miatt lassítania kellett volna. Rajtuk kívül Daniel Ricciardo váltócsere, Narain Karthikeyan Michael Schumacher feltartása miatt kap 5-5 rajthelyes büntetést, míg Vitalij Petrov Schumi kilökése miatt Dél-Koreából hozott magával öt rajthelyes visszasorolást.

Fernando Alonso derűlátóan várja a versenyt azok után, hogy az időmérőn saját magát is meglepve megelőzte Buttont, és Hamilton büntetése miatt a Red Bull duója mögül, a 3. rajtkockából indulhat.

„Eddig elég jó hétvégénk van, az időmérő eredménye is remek, semmi gondunk sem volt az edzés során – mondta Alonso. – Kellemes meglepetés, hogy Jenson elé kerültem, sőt Lewis büntetésének köszönhetően a harmadik rajtkocka az enyém, ami kiváló hír, mert nagyon jól kijöttünk a hétvégéink leggyengébb fázisából, az időmérőből, és a versenyen ennél csak erősebbek lehetünk. A két oldal között nincs nagy különbség, a tiszta rész középen van, a páros és a páratlan rajthelyek is porosak.”

Jenson Button a 4. rajtkockát szerezte meg, de a korábbi büntetések miatt óvatosan nyilatkozott, mert Massa kicsúszását követően elhúzott a kanyar mellett anélkül, hogy visszavett volna a gázból.

„Láttam a füstöt és a féknyomot, de sárga zászlót akkor még nem lengettek, csak a zöldet láttam a következő kanyarban, nem vettem vissza a gázt. Remélem, nem lesz bajom belőle – mondta Button, aki végül büntetés nélkül megúszta az FIA-vizsgálatot, a sportfelügyelők szerint ugyanis a pályabírók nem lengették még a sárga zászlót. – Az edzéseken délelőtt és délután is gondom volt a kocsival, a hátulján egyáltalán nem találtam tapadást, legyen az kemény vagy lágy gumi. Mivel két kör kell a gumiknak ahhoz, hogy felmelegedjenek, kétszer annyi ideig játszadoznak a versenyzők a fékekkel, és nehezebb volt tiszta gyors kört futni.”

Felipe Massáról kiderült, hogy nem vetette el a csapat a szabadedzéseken használt légterelőjének bevetését, csak éppen egy másik példányt tett fel az autójára az időmérőre, nem azt az egyet, amely pénteken és szombaton is leért az aszfaltra a hosszú egyenesben, és szikrázott. Ám ez a jó légterelő az időmérőn elszenvedett balesete során összetört, s mivel a szabályok szerint az időmérő és a verseny között nem lehet más típusú alkatrészre váltani (ez esetben a boxból kellene rajtolnia a brazilnak), vissza kell tenni a „túlságosan is rugalmast”, amelyet az FIA vizsgált a 3. szabadedzésen.

A brazil mindenesetre a kerékvető megváltoztatását kérte abban a kanyarban, amelyben eltört a jobb első kerekének felfüggesztése. Az FIA azonban biztonságosnak ítélte.

„Nagyon gyors az a kanyar, előbb alacsony kerékvető kővel, majd egy nagy huppanóval a közepén, ami ilyen sebességnél teljesen logikátlan megoldás – mondta Massa. – Csak kicsit vettem szűkebben a kanyart a szokásosnál, nem volt olyan nagy a hiba, mégis súlyos következménnyel járt. A versenyen könnyen megismétlődhet ugyanez. Ez az egyetlen gond a pályával, jövőre meg lehetne változtatni, és akkor tökéletes lenne.”

TOVÁBBI REAKCIÓK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Nico Rosberg (7.): – Úgy érzem, több is volt a kocsiban, de az első szakaszban az egyik kanyarban megdobta a kocsit a kerékvető, és megrongálódott a fenéklemez, ami miatt a továbbiakban lelassultam. A Felipe balesete miatt meglengetett sárga zászló sem jött jól, legalább őt megelőzhettem volna. A pálya csodálatos, büszkék lehetnek rá az indiaiak, nagyon jó verseny lehet rajta.
Adrian Sutil (8.): – Napok óta azt hajtogatjuk, hogy ez a verseny a legfontosabb a csapat számára, örülök is a nyolcadik rajtkockának. Ez az idei legjobb eredményem az időmérőn, kihoztuk az autóból, amit lehetett. Nagyon fontos, hogy kihasználjuk a lehetőséget, és jó stratégiát dolgozzunk ki a versenyre. Erősebbnek leszünk, mint a legutóbbi futamon.
Sébastien Buemi (9.): – Nem tudom, hogy gratuláljak a csapatnak, vagy hálás legyek neki, mindkettőt megérdemli, csodás, hogy két autóval a legjobb tízben vagyunk. A pontokat vasárnap osztják, remélem, megismételjük ezt a teljesítményt.
Jaime Alguersuari (10.): – Sébastien már tegnap is nagyon gyors volt, és bár nekem gondjaim voltak a kocsival, az időmérőre megoldódtak. Sébastien köre szenzációs volt. Jó esélyünk van a pontszerzésre, s mivel a Sauber pilótái nagyon hátra kerültek, le is dolgozhatjuk hárompontos hátrányunkat.
Michael Schumacher (11.): – Az első szakaszban csúnyán feltartottak, de nem ezzel magyarázható, hogy Nico a második etapban annyival gyorsabb volt. Talán tud valamit arról, hogyan kell előkészíteni a gumikat a felvezető körben a gyors körre, és én még nem jöttem rá erre. Nekem is meg kell tanulnom, a hosszú menetekkel ugyanis semmi gondom nem volt. Egyedül az egykörös teljesítményemmel van gond.
Paul di Resta (12.): – Kissé csalódott vagyok, a délelőtti edzés után azt hittem, bekerülök az első tízbe. Alulkormányozott volt az autóm, nem tudtuk beállítani, de vasárnap ettől még pontokat szerezhetünk.
Pastor Maldonado (13.): – Körről körre jobb lett a pálya, érdemes volt a lehető legkésőbbre hagyni a gyors kört. Ennek köszönhettem a jó eredményemet, remélem, közel leszünk a pontszerzéshez.
Bruno Senna (14.): – Csak annak örülök, hogy maradt egy készlet friss lágy gumim. Úgy érzem, a hűvösebb idő kedvez nekünk, ezért remélem, vasárnap nem lesz olyan meleg, mint ma volt.
Rubens Barrichello (15.): – Érdekes, hogy a két, azonos keverékű gumikészleten is másképpen viselkedett az autó, ezért tudtam az elsővel jobb kört futni, hiába javult a pálya. Nagyon szoros as középmezőny, érdekes verseny lesz.
Vitalij Petrov (16. – büntetés után): – Büszke vagyok arra, hogy az első helyen zártam az első szakaszt, addig nem is volt gond a sebességemmel. Sajnos a második szakaszban több apró hibám is volt, ezért nem tudtam megismételni az első szakaszbeli eredményemet, és lemaradtam az első tízről. Az öt rajthelyes büntetésem ellenére is bizakodó vagyok.
Kobajasi Kamui (17.): – Az autóban megvolt az a teljesítmény, amellyel továbbjuthattam volna az első szakaszból, de Massa éppen akkor jött ki a boxból, amikor odaértem, és fékeznem kellett, az utolsó mért köröm pedig odalett. De maradtak friss gumijaim, ezért bizakodom.
Heikki Kovalainen (18.): – A szabadedzések történései alapján nem reméltem, hogy ilyen gyors leszek, de az időmérőre sikerült rendbe rakni a kocsit, és a köröm is jól sikerült. Hét tizeddel kaptam ki Kamuitól, ami kiváló teljesítmény.
Jarno Trulli (19.): – Nem kedvezett nekem a forgalom, de legfeljebb néhány tizedet buktam rajta, a második szakaszba jutás pedig távolabb volt. Remélem, jól sikerül a rajtom, azután pedig jobb versenyem is lehet.
Sergio Pérez (20. – büntetés után): – Nincs mit szépíteni rajta, nagyon rossz időmérőm volt, főleg a biztató harmadik szabadedzés után. A gumikat nem tudtuk felmelegíteni, ezért és a büntetésem miatt a második szakaszban használt gumival mentem, mert felesleges lett volna még egy friss készletet megkezdeni.
Jérome d’Ambrosio (21.): – Nehéz hétvége a mostani, edzésről edzésre úgy érzem, teljesen más autót kell vezetnem, ami a pálya állandó változása mellett különösen borzasztó. Pedig szenzációs a pálya.
Timo Glock (22.): – Borzasztó edzés volt a csapattól, az ötödik sebességfokozatom elszállt, így nem mehettem ki az első köröm után. Hiszem, hogy elég gyors lettem volna a Hispaniák legyőzéséhez, majd a versenyen sikerülni fog.
Daniel Ricciardo (23. – büntetés után): – Talán az eddigi legjobb F1-es időmérőm volt, három autót is megelőztem. A versenyen mindig erősebbek vagyunk, ezért bizakodom.
Narain Karthikeyan (24. – büntetés után): – Mindkét Virgint megvertem az időmérőn, ami nagyszerű, és ha nem követek el egy apró bakit, a csapattársamat is megvertem volna. Kihoztuk a maximumot a kocsikból, nagyon jó lesz a hazai közönség előtt versenyezni.
INDIAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:24.178 átlag: 219.178 km/ó
2. Lewis Hamilton* brit McLaren-Mercedes 1:24.474 0.296 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:24.508 0.330
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:24.519 0.341
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:24.950 0.772
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:25.122 0.944
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.451 1.273
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes idő nélkül
9. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari idő nélkül
10. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari idő nélkül
11. Vitalij Petrov** orosz Renault 1:26.319
12. Michael Schumacher német Mercedes 1:26.337
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:26.503
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:26.537
15. Bruno Senna brazil Renault 1:26.651
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:27.247
17. Sergio Pérez* mexikói Sauber-Ferrari 1:27.562
18. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:27.876
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:28.565
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:28.752
21. Daniel Ricciardo** ausztrál Hispania-Cosworth 1:30.216
22. Narain Karthikeyan** indiai Hispania-Cosworth 1:30.238
23. Jérome d’Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:30.866
24. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:34.046
*Három rajthelyes büntetés, **öt rajthelyes büntetés
A NEM HIVATALOS RAJTSORREND A BÜNTETÉSEK UTÁN
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:24.178 átlag: 219.178 km/ó
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:24.508 0.330
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:24.519 0.341
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:24.950 0.772
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:24.474 0.296 mp h.
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:25.122 0.944
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.451 1.273
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes idő nélkül
9. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari idő nélkül
10. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari idő nélkül
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:26.337
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:26.503
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:26.537
14. Bruno Senna brazil Renault 1:26.651
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:27.247
16. Vitalij Petrov orosz Renault 1:26.319
17. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:27.876
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:28.565
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:28.752
20. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.562
21. Jérome d’Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:30.866
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:34.046
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:30.216
24.
Narain Karthikeyan
indiai
Hispania-Cosworth
1:30.238
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik