Vettel az éjszakában sem ingott meg, megvan az idei 11. pole

Vágólapra másolva!
2011.09.24. 15:53
null
Sebastian Vettel idei 11. rajtelsőségét szerezte meg Szingapúrban (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel nem ingott meg a szingapúri éjszakában, a tőle megszokott magabiztossággal szerezte meg az első rajtkockát. A német mellől csapattársa, Mark Webber rajtolhat,. a 2. sor a McLarené, a 3. a Ferrarié, a 4. a Mercedesé, az 5. pedig a Force Indiáé lett az idény 14. hivatalos időmérő edzésén.

A Red Bull-istálló az idény 14. időmérő edzésén sem talált legyőzőre, a világbajnoki éllovas Sebastian Vettel pedig idei 11. rajtelsőségét ünnepelhette meg a szingapúri éjszakában.

A riválisok nemigen reménykedhettek a címvédő legyőzésében, Lewis Hamilton a McLarennel defektes kereke miatt ki sem mehetett a harmadik szakasz végén, így pórul járt, mert a második pozícióból visszacsúszott a negyedikbe. A szingapúri pályán mindenesetre megmutatkoznak az autók képességei, az első öt sorban csapattársak indulhatnak egy-egy sorból, s az utolsó három sorban is ugyanazok a színek lesznek.

Egyedül a Saubernél látható nagyobb eltérés, de ez Kobajasi Kamui balesetének tulajdonítható, a versenyről tavaly kicsúszó japán a második szakasz elején a falnak csapta autóját.

ELŐZMÉNYEK

A szombat esti szabadedzésen Sebastian Vettel csak harmadik lett Mark Webber és Jenson Button mögött, de a szuperlágy gumis menet előtt a lágy abroncsokon a német kimagaslott a mezőnyből. A világbajnoki címének biztosítására törő német általában az időmérő harmadik szakaszában előhúz annyi pluszt, amelyről a többiek álmodni sem mernek, úgyhogy a riválisok elég rezignáltan vághatnak neki az edzésnek.

Bár a város körül kisebb záporok vannak, a pálya fölé nem várnak esőfelhőket.

A nap sztorija eddig a Red Bull, a Mercedes és a Virgin megbüntetése volt, az idén bevezetett „takarodót” mindhárom csapatnál a sajtós szegte meg.

Az edzés kezdetekor az aszfalt 31, a levegő 30 fokos, a páratartalom 70 százalékos.

1. SZAKASZ

A száguldást Barrichello kezdte meg. A brazilt több riválisa is követte. A két gumitípussal elérhető időeredmények között nagy különbség van, ennek ellenére a három élcsapat pilótáinak a keményebb keveréken sem okozhat problémát a második szakaszba jutás. A Renault és a Mercedes pilótáinak viszont szükségük lehet a szuperlágy abroncsokra.

ELDŐLHET A VB
HA VETTEL NYER, ÉS…
…Alonso legfeljebb 4.
…Button és Webber legfeljebb 3.
HA VETTEL 2., ÉS…
…Alonso legfeljebb 8.
…Button és Webber legfeljebb 5.
…Hamilton nem nyer.
HA VETTEL 3., ÉS…
…Alonso legfeljebb 9.
…Button és Webber legfeljebb 7.
…Hamilton legfeljebb 4.

Barrichello 1:51.042-vel kezdett, Maldonado 1:49.893-mal, Kobajasi 1:49.097-tel állt az élre.

Vettel érkezett elsőként az élmenők közül, a német 1:47.137 perces kört futott, Webber egy másodperccel elmaradt tőle, Hamilton viszont 1:47.014-gyel, Button pedig 1:46.993-mal megelőzte. Vettel másodikra 1:46.397-es kört futott, és az élre állt.

Alonso Hamilton mögé, a 4. helyre jött be első éles körével. Hátul mindenki a 107 százalékos határon belül volt, D'Ambrosio három tizeddel volt jobb a határértéknél.

Hamilton újabb körében nagyon gyorsan kezdett, az első szektorban csúcsidőt ment, de a másodikban elfékezte magát az egyik kanyarban, így nem javított, és a kiscsapatok pilótái is megnyugodhattak, nem változott a 107 százalékos határidő.

Az első „menet” után Petrov a két Lotus közé szorult, az orosznak a szuperlágyon is ki kell mennie. Az utolsó percekben a négy élcsapat kivételével mindenki kiment a pályára – szuperlágy gumikon. Alguersuari nem tudta megelőzni Schumachert, akinek így biztossá vált a továbbjutása.

Petrov Kovalainen mellett csak Sennát tudta megelőzni, de a brazilnak még volt egy gyors köre. A brazil javítani tudott, így végül orosz csapattársa esett ki a három új csapat versenyzői mellett.

A 18. és a 24. rajtkocka között Petrov, Kovalainen, Trulli, Glock, D’Ambrosio, Ricciardo, Liuzzi sorrend alakult ki, a sereghajtó olasz egy másodperccel jobbat ment a 107 százalékos határidőnél.

2. SZAKASZ

A következő, 15 perces szakaszra váró pilóták az autójukban maradtak, várakozás közben a szerelők jéghideg levegőt fújtak rájuk, hogy elviseljék a hőséget.

A 2. szakaszban Hamilton ment ki elsőként a pályára, az angolt a két Williams-Cosworth követte – ugyanúgy szuperlágy gumikon.

Barrichello 1:48.781-et futott, Hamilton, Webber, majd Button állt az élre – utóbbi 1:45.472-vel. Vettel is érkezett, a német 1:44.931-gyel javított pályacsúcsot.

Kobajasi nagy igyekezetében a falnak ütközött, az edzést piros zászlóval leállították. A 10. kanyarban történt esetet karcolás nélkül megúszó japánnak nincs mért köre ebben a szakaszban, borítékolható a 17. rajtpozíciója – ha csak nem a boxból kell kezdenie a versenyt.

A Sauber-roncs eltakarításának idejére a többiek visszatértek a boxba. Többen nem tudták befejezni mért körüket, így járt Massa, Rosberg és Schumacher is. Ők az edzés újraindításakor azonnal a pályára hajtottak. Massa ugyanazt a készlet gumit használta, mint félbeszakított menete során.

Massa és Rosberg megelőzte Hamiltont, aki azonnal a pályára hajtott. Schumacher is bejött az angol elé, Hamilton a 8. helyre csúszott vissza.

Bár az angolt csak a két Force India tudta megközelíteni – megelőzni ők sem –, Hamilton gyors körbe kezdett, de nem fejezte be. Sutil és Di Resta végül magabiztosan jutott be a harmadik szakaszba, csak Pérez jutott 1:48 percen belülre.

A 11. helyezett mexikói mögött Barrichello, Maldonado, Buemi, Senna, Alguersuari, Kobajasi sorrend alakult ki.

3. SZAKASZ

A Red Bull, a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és a Force India pilótái maradtak versenyben. Button ment ki elsőként a pályára.

Hamilton kisebb csatába keveredett Massával, aki végül elengedte az angolt. A Force India és a Mercedes pilótái a boxban maradtak.

Button 1:44.928-cal nyitott, Hamilton 1:44.809-cel megelőzte. Vettel 1:44.381 perccel ábrándította ki riválisait. Az első menet után Vettel, Hamilton, Button, Webber, Alonso sorrend alakult ki, Massa megszakította körét.

Két perccel az edzés vége előtt a Force India párosán és Hamiltonon kívül mindenki a pályára hajtott.

Webber pazar első szektorral kezdett, Schumacher mért kör nélkül a boxba hajtott. Vettel is visszavett, Webber feljött mögé a 2. helyre. Hamiltont Button is megelőzte, méghozzá öt ezreddel.

Alonso lett az 5., Massa egy másodperccel kikapott csapattársától, de két tizeddel megelőzte Rosberget.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:44.381 átlag: 174.962 km/ó
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:44.732 0.351 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:44.804 0.423
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:44.809 0.428
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:44.874 0.493
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:45.800 1.419
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:46.013 1.632
8. Michael Schumacher német Mercedes idő nélkül
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes idő nélkül
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes idő nélkül
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:47.616
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:48.082
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:48.270
14. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:48.634
15. Bruno Senna brazil Renault 1:48.662
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:49.862
17. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari idő nélkül
18. Vitalij Petrov orosz Renault 1:49.835
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:50.948
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:51.012
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:52.154
22. Jérome D’Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:52.363
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:52.404
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:52.810
AZ EDDIGI SZINGAPÚRI GP-K LEGJOBBJAI
győzelem pole pozíció leggyorsabb kör
2008 Fernando Alonso Felipe Massa Kimi Räikkönen
2009 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Fernando Alonso
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös   és a 7-es kanyar  között lesz a DRS-zóna a versenyen
A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös és a 7-es kanyar között lesz a DRS-zóna a versenyen
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik