Vettel a lágy gumikon az élre repült Monzában

Vágólapra másolva!
2011.09.10. 10:59
null
Sebastian Vettel a monzai időmérőt is favoritként várja (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel és a Red Bull-istálló szombat délelőtt a hétvége legjobb időeredményével jelezte, a Belga Nagydíjon elért siker után Olaszországban is készen áll arra, hogy győzelmet arasson. A lágy gumival megtett körök alapján a vb-címvédő csapat egy lépéssel a McLaren, Ferrari, Mercedes hármas előtt jár, de az egyórás tréningre jellemző nagy forgalom miatt végső következtetést nem szabad levonni az időmérő előtt.

Bár pénteken még úgy tűnt, a McLaren kiemelkedik a mezőnyből az Olasz Nagydíjon, szombat délelőtt helyreállt az idei évad rendje, és a Sebastian Vettel, Mark Webber duó zárta az első két helyen az időmérő előtti szabadedzést.

A tréning utolsó perceiben lágy gumikon megtett körökben több pilóta sem tudta kihozni autójából a maximumot, ezért nem lehet még leírni, hogy biztosan Vettelé vagy Webberé lesz a pole – mindenesetre meglepő lenne, ha Monzában megszakadna a Red Bull hibátlan idei szériája.

Az éllovas csapat mögött a Ferrari és a McLaren mellé felzárkózott a Mercedes, legalábbis egy körön.

Az időmérő 14 órakor kezdődik.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Remek időjárás fogadta szombaton is a mezőnyt Monzában. A versenyzők közül elsőként Jérome D'Ambrosio hajtott ki a pályára, majd a Virgin pilótáját nyomban követték a többiek.

A legkésőbb Vettel és a két McLaren-pilóta hagyta el a boxutcát, a többség addigra vissza is ért a bemelegítő köréről. A 8. percben már csak a wokingiak voltak a pályán, a többiek az ellenőrzéseket végezték az autóikon a bemelegítő körök után.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke jó szokásához híven megérkezett az Olasz Nagydíj második napjára, ő az időmérőt mindig a helyszínen figyeli.

Fernando Alonso pénteken elismerte, hogy az autója nem elég versenyképes, így nincs sok esélye rá, hogy megismételje a tavalyi sikerét – egymás utáni években legutóbb Damon Hillnek sikerült győznie Monzában, még 1993-ban és 1994-ben.

A szombat reggeli hírek a Pirelliről szóltak. Előbb ötezer eurós büntetést szabtak ki a Williamsre, mert pénteken olyan készlet gumit használt, amelyet még nem lett volna szabad, majd az FIA közölte: kötelezővé tették a Pirelli által eddig csak javasolt elsőkerék-dőlésszögek maximális mértékét. Utóbbira azért volt szükség, mert a Red Bull Belgiumban átlépte a gumiszállító által ajánlott határt, és a defekt esélyének növelésével veszélybe sodorta pilótáit. Nem történt baleset, sőt a Red Bull kettős győzelmet aratott, de a Pirelli és az FIA úgy vélte, jobb nem játszani a tűzzel.

Az első mért kör D'Ambrosióé volt 1:32.578-cal, majd Kovalainen érkezett a Lotusszal, s 1:29.327-re javított. Rosberg elmaradt tőle, de Trulli gyorsabbnak bizonyult a 1:28.936-tal. Aztán a pénteki 3. helyezett Schumacher 1:26.943-mal átvette a vezetést a 30 fokos aszfalton.

Schumi 1:26.152-ra javított, majd Rosberg már 1:24.957-et ért el. A Mercedes fiatalabb pilótájától Button és Webber is kikapott az első körében. Rosberg utána 1:24.688 percre gyorsult.

Button a felmelegített gumijaival átvette a vezetést (1:24.489), míg Webber 21 ezredes előnnyel állt az élre. Ezután pihenő következett a versenyzőknek, az élbolyból 28 perc elteltével csak Vettel volt a pályán.

A vb-éllovas viszont nem tétlenkedett, 1:24.000-val a lista tetejére ugrott. Ekkor Alonso is kijött a pályára, és gyors körbe kezdett. A spanyol előbb a 12. helyre jött be, majd 1.767 másodperces hátránnyal a 7. helyig zárkózott fel.

Az FIA azt is jelezte, hogy szigorúan fog bánni a pilótákkal: akik a mért körükben az Ascari-kombinációból kijövet mind a négy kerekükkel áthajtanak a pályát szegélyező fehér vonalon, büntetésre számíthatnak az időmérőn, s adott esetben a versenyen is.

Nico Rosberg Mercedesére felkerültek a lágy gumik, s a 35. percben a német gyors körbe kezdett. Első kísérletével az 5. pozícióba jött fel, 688 ezreddel Vettel mögé. Másodjára 1:23.875-tel az élre ugrott, de egy századdal még elmaradt Hamilton pénteki csúcsidejétől.

Schumacher elsőre 239 ezreddel lassabb volt Rosbergnél a lágy gumikon, aztán egy „abroncshűtő” köre következett.

A monzai hangulat számos egykori pilótát visszacsábított a paddockba, az állandó jelenlévők mellett Keke Rosberg, Jean Alesi, Mika Salo és Alex Wurz is feltűnt a pályán.

Schumi később nem tudott javítani az idején, maradt a 3. helyen. A többiek az utolsó tíz percre tartogatták a lágy gumijaikat, amelyeken kvalifikációs próbát készültek megtenni.

A három topcsapat pilótái közül Alonso és Massa jött ki először a lágy abroncsokon. A tavalyi győztes közvetlenül Schumacher mögé, a 4. helyre érkezett. A többiek is kijöttek, de Webber forgalomba került, így az ő köre nem feltétlenül alkot hű képet arról, mit tud a Red Bull…

Így is az élre állt, 1:23.569-cel átvette a vezetést, ami már a hétvége legjobb köre lett – 99 ezreddel Massa előtt. Vettel 189 ezredes hátránnyal a 3. helyre ért be, Hamilton pedig csak a 6. volt, 527 ezredes lemaradással. Még egy gyors körre maradt idő.

A nagy forgalom zavarta a többséget, ám az egyértelműen látszott, hogy a Mercedes egy körön képes beleszólni a Red Bull–McLaren–Ferrari csatába. Mögöttük a Force India a Renault-val van azonos szinten.

Vettel 1:23.170-nel állt az élre, s ezzel véget is ért az edzés.

OLASZ NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:23.170 átlag: 250.749 km/ó 18 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:23.534 0.364 mp h. 19
3. Felipe Massa brazil Ferrari 1:23.668 0.498 14
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:23.741 0.571 17
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:23.787 0.617 16
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:23.875 0.705 22
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:24.114 0.944 20
8. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:24.133 0.963 14
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:24.543 1.373 21
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:24.581 1.411 22
11. Bruno Senna brazil Renault 1:24.853 1.683 20
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1:24.889 1.719 19
13. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:24.948 1.778 22
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:25.261 2.091 21
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:25.319 2.149 19
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:25.426 2.256 19
17. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:25.439 2.269 22
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:25.539 2.369 19
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:27.328 4.158 19
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:27.491 4.321 21
21. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:28.186 5.016 23
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:28.441 5.271 22
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:28.962 5.792 17
24. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:30.316 7.146 16
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a   másik a  Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen.
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik