Az 1997-től 2006-ig a Ferrari technikai igazgatójaként Michael Schumacherrel sikert sikerre halmozó Brawn Costát jól ismeri Maranellóból, az olasz az egyik legmegbízhatóbb és legügyesebb mérnök volt az autót tervező és építő stábban.
„Jól ismerem Aldót, biztos vagyok benne, hogy jó vásárt csináltunk vele, hiszen nagyon elkötelezett, és világbajnoki tapasztalata is van" – mondta Brawn a mérnök-igazgatóként december elsején munkába álló Costáról, akit a Ferrari az idei sikertelensége miatt bocsátott el.
Geoff Willis a HRT-nél a bizonytalan tulajdonosi helyzet és a folyamatosan változó szakmai elképzelések miatt nem tudta megvalósítani terveit, de 2001-től 2007-ig a BAR-, majd Honda-istállónál, a Mercedes jogelődjénél dolgozott, jól ismeri a brackleyi főhadiszállást.
„Geoff elismert szakember, húsz éve dolgozik az F1-ben, és nagy előrelépés lesz a Mercedes számára, hogy a következő hónapban elkezd dolgozni" – mondta Brawn a technológiai igazgatónak kinevezett, október 17-én áll munkába.
„Nagyon érdekes kihívás egy nyerő csapat felépítése, a két új szakember nagyon értékes tagja lett a Bob Bell által vezetett szakmai stábnak, csak ilyen erős csapattal érhetjük el céljainkat" – tette hozzá Brawn, aki állítólag az Olasz Nagydíjon Chris Dyerrel, Michael Schumacher és Kimi Räikkönen ferraris versenymérnökével is tárgyalt már.
Az ausztrál legutóbb vezető versenymérnökként dolgozott a Ferrarinál, de miután a 2010-es idényzárón őt kiáltották ki bűnbakként Fernando Alonso elrontott versenystratégiája miatt, eltávolították a csapattól. Úgy tűnik, a Ferrari vezetőségének személyi döntéseiből a végén a Mercedes húz hasznot…