A Nick Heidfeld helyére a Belga Nagydíjon beülő Senna szerződtetése után több nagy brazil és nemzetközi vállalattal szponzori szerződést kötött a Renault. A német szaklap szerint a csapat vezetősége meglepődve tapasztalta, hogy Brazíliában (valamint a Senna névvel) sokkal könnyebben talált szponzorokat, mint Oroszországban, ezért hosszú távon inkább a brazilt alkalmazná.
Grosjean, a GP2-es sorozat idei szezonjának bajnoka – 2009-ben hét futamon indult a Renault-istállóban F1-es futamon – a motorszállító Renault miatt jönne kapóra, az ingyenes motorszállítást a Red Bull miatt elveszítő csapat abban reménykedhet, hogy Franciaország egyetlen F1-es pilótájának alkalmazásáért cserébe jókora kedvezménnyel jutna hozzá az erőforrásokhoz.
A döntést sürgetendő a Renault-csapat felajánlotta a természetesen mindenkivel szemben elsőbbséget élvező Robert Kubicának, hogy amint képesnek érzi magát arra, hogy autóba üljön, vezetheti a csapat 2009-es autóját, amelyet korlátozás nélkül lehet tesztelni. A gárda abban bízik, így hamarabb választ kap a lengyeltől arra, hogy képes lesz-e a visszatérésre.