Button a lekörözötteket, Webber a rajtját, Massa Hamiltont szidja

Vágólapra másolva!
2011.09.25. 19:17
null
Felipe Massa nem először akaszkodott össze az idén Lewis Hamiltonnal (Fotó: Reuters)
Címkék
Hiába érezték úgy a McLarennél, hogy Jenson Button a Szingapúri Nagydíj hajrájában esetleg megingathatja az éllovas Sebastian Vettelt, a német nem hibázott a futam hajrájában, és a fékhibája sem volt olyan súlyos. Button a lekörözöttekre is panaszkodott, igaz, az idén már nem él az a szabály, amely szerint a biztonsági időszakban a lekörözöttek visszavehetik köreiket. Mark Webber az elrontott rajtját sajnálja, míg Felipe Massa megint nekiesett Lewis Hamiltonnak, aki, akárcsak két hete Monzában, tartja a száját.

Bár még nem nyerte meg a világbajnokságot Sebastian Vettel, a szingapúri győzelmével egyetlen pontra került a dicsőségtől, s ezzel bőven beérte a forró délkelet-ázsiai éjszakában.

„Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, az autó a rajttól a célig fantasztikus volt. Amikor az volt a fontos, hogy nyomjam a gázt, könnyedén otthagytam a többieket, és a végén sem inogtam meg – mondta Vettel. – A biztonsági időszak nem hiányzott, de utána is könnyedén meglógtam, és gyorsan megtaláltam a ritmust. Tavaly második lettem itt, az idén örülök, hogy nyerni is sikerült. Büszke vagyok a csapatra, tökéletes napunk volt."

Vettelnek az utolsó öt futamon egyetlen pontot kell szereznie ahhoz, hogy világbajnok legyen – ha ez nem sikerülne neki, Jenson Buttonnak akkor is nyernie kellene Japánban, Dél-Koreában, Indiában, Abu-Dzabiban és Brazíliában egyaránt.

Vettel a hajrában is ura volt a helyzetnek
Vettel a hajrában is ura volt a helyzetnek

„Azt hiszem, képes vagyok még egy pont megszerzésére, de azért még meg is kell tennem – mosolygott Vettel. – Az eddigi versenyek alapján nincs nehéz dolgom, de várjuk meg az ünnepléssel a következő verseny végét."

Bár úgy tűnt, Vettelnek a hajrában fékproblémája volt, a német elmondta: végig kézben tartotta a futamot.

Button, a Japán GP előtt az egyetlen talpon maradt rivális elsősorban a lekörözöttekkel volt elégedetlen a Szingapúri Nagydíj után, az angol pilóta úgy érzi, miattuk az a kis esélye is elszállt a győzelemre, amelyet a hajrában futott gyors körei teremtettek volna meg.

„Megértem, hogy nehéz lehúzódni ezen a pályán a lekörözötteknek, és a mezőny hátsó felében is komoly csaták zajlanak, de mindenkinek meg kell értenie, hogy nem véletlenül körözzük le a lassabb autókat. Voltak bosszantó pillanatok, Kobajasi például egy körön át feltartott, mire félrehúzódott előlem, és Sebastian addigra messze volt – mondta Button. – Végül is a második helyezés volt a legtöbb, amit ebből a versenyből kihozhattam, amit tudtam, beleadtam, főleg a végén igyekeztem, de nem volt elég."

A rajtnál Button és Fernando Alonso mögé kerülő Mark Webber megfogadta, megpróbál javítani indulásain, amelyek során a legutóbbi öt futamon is legalább egy pozíciót veszített rajtpozíciójához képest. A Red Bull ausztrál pilótáját egyre inkább bosszantja, hogy miközben csapattársa már csak egy pontra van a vb-címtől, neki még a futamgyőzelem sem jött össze az idén.

„Sajnos az idén túl gyakran kell visszakapaszkodnom a rossz rajtom után, valamiért nem tudok úgy startolni, mint tavaly – mondta Webber. – Meg kell néznünk, mi a baj, és mindenképpen javítanunk kell. Nem egyszerű visszajönni, ezen a pályán veszélyes is, főleg ha nem működik a DRS. Seb megérdemelten nyert, de én elveszítettem egy pozíciót ahhoz képest, ahol célba kell érnem. Jó lenne véget vetni az idei nyeretlenségemnek, nem elég, ha csak a verseny bizonyos szakaszain vagyok a leggyorsabb."

Alonso az éjszakai futam történetében először maradt le a dobogóról, a spanyol ezzel a matematikai esélyét is elveszítette arra, hogy világbajnok legyen, ezért a hátralévő versenyeket csak élvezni akarja.

„A rajtom megint nagyon jó volt, de Webber vissza tudott előzni. A Red Bullnak sajnos előttünk van a helyem, annyival gyorsabbak az autói – mondta Alonso. – A negyedik helyezés volt a maximum, ezért a McLarennel kell megküzdenünk, más helyszíneken pedig a Mercedesszel. Az egyéni vb eldőlt, a konstruktőrök között nagyon nehéz lesz utolérni a McLarent. Mögöttünk senki sincs, akik előttünk vannak, azok messze vannak. A második helyezést jó lenne megszerezni az egyéniben, de az utolsó öt verseny inkább kikapcsolódás lesz, élvezni akarom, a csapat pedig tesztelni fogja a 2012-es alkatrészeket."

Felipe Massa dühösen beszélt a verseny után Lewis Hamiltonról, a Ferrari pilótája már a szombati időmérő edzés után is kifogásolta az angol agresszív stílusát, s most sem leplezte haragját. A Szingapúri Nagydíjon Hamilton megpróbálta megelőzni Massát, de miután a brazil visszaverte a támadást, a McLaren-pilóta első légterelőjével elvágta a Ferrari jobb hátsó kerekét. Massa defektet, Hamilton büntetést kapott, a brazil a 9., az angol az 5. lett.

„Nem először kell azt mondanom, hogy Lewis képtelen használni az eszét, még az időmérőn sem ment neki – mondta Massa a verseny után a BBC-nek. Szemtanúk szerint a brazil megkereste Hamiltont a McLaren motorhome-jánál, de a brit csapat tagjai kitessékelték a brazilt. – Most a versenyen is nagy balesetet okozhatott volna, de megfizet érte, most is kapott büntetést. Csakhogy nem tanul ebből sem, az idén már túl sokszor került hasonló helyzetbe. Nagyon fontos, hogy az FIA rajta tartsa a szemét, és minden ilyen esetben megbüntesse. Beszéltem vele most is,d e nem érti, mire gondolok. Talán az apjához fordulok, ha valaki, ő megérteti vele, miről van szó."

Hamilton a McLaren sajtóanyagában beszélt a versenyről, s egy szót sem ejtett a Massával történt koccanásáról – a hétvége előtt elmondta, hogy ha csendben marad, sok fejfájást előz meg.

„Gratulálok Sebnek, az egész hétvégén fantasztikusan versenyzett, és Jenson előtt is meghajolok, megmutatta, mire képes az autónk, majdnem nyerni tudott, megmutatta, hogy van még esélyünk néhány győzelemre az idén. A büntetésem után élvezetes volt előre törni, és előzgetni a többieket, kár, hogy hátulról kellett felkapaszkodnom, ki tudja,. mire lettem volna képes elöl? Elszalasztott esély volt ez a futam, talán Szuzuka jobb lesz" – idézi a sajtóanyag Hamiltont.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK A VERSENY UTÁN
Paul di Resta (6.): – Nagyon élvezetes volt az első Szingapúri Nagydíjam, az autó legújabb fejlesztései tökéletesen beváltak, ez volt a legjobb versenyünk az idén. A biztonsági időszak nem jött jól, de szerintem nem is ezen múlt az ötödik helyezésem. Rosberget magam mögött tudtam tartani, a futam végén szabadon autózhattam, ami nagyon jó volt.
Nico Rosberg (7.): – A hatodik helyezés lett volna a maximum, de a kocsi hátulja nem volt elég stabil, és a gumikkal is több gondom volt, mint a körülöttem lévő autóknak. A biztonsági autó a legrosszabbkor jött be, meg kellett változtatnom a stratégiámat, esélyem sem volt előrébb kerülni.
Adrian Sutil (8.): – Elégedettek lehetünk ezzel az eredménnyel, mindketten pontot szereztünk, és növeltük az előnyünket a Sauberrel szemben. A biztonsági időszakban Rosberg mögé kerültem, és már nem tudtam visszaelőzni. A végén éppen hogy magam mögött tudtam tartani Massát, nagyon gyorsan jött a friss gumijain, az enyémekben meg közel 30 kör volt.
Sergio Pérez (10.): – Michael túlságosan is bátor volt ebben az esetben, nem volt elég helye arra, hogy ott megelőzzön. A verseny végén sajnos Massa meg tudott előzni, de már annyira kopottak voltak a gumijaim, hogy esélyem sem volt magam mögött tartani őt.
Michael Schumacher (kiesett): – A belső ívre akartam húzódni, hogy megelőzzem, mert sokkal gyorsabb voltam nála. Ám amikor behúzódtam, elvette a gázt, és még tovább nőtt a sebességkülönbség, s összeértünk. Nem gondoltam volna, hogy ilyen korán fékeznie kell, ez meglepett. Nincs mit megbeszélnem Sergióval, versenybaleset volt, bármelyikünkkel előfordulhat.
Pastor Maldonado (11.): – Az autó nagyon túlkormányzott volt, ami miatt komolyabb terhelés nehezedett a hátsó gumikra - korábban ki is kellett jönnöm cserére emiatt, de ez nem igazán befolyásolta a stratégiánkat, és jól is jöttünk ki belőle a végén. Jó ritmusban autóztam, főleg a verseny második felében, amikor Massával is tudtam tartani a lépést.
Sébastien Buemi (12.): – Nem volt elég leszorító erőnk, így habár gyorsak voltunk az egyenesekben, a kanyarokban már sokkal gyengébbek. Ez a tizenkettedik hely a maximum, amit ma elérhettünk, Suzukában remélhetőleg sokkal jobbak leszünk.
Rubens Barrichello (13.): – Tudtuk, hogy nehéz nap vár a gumikra, és a safety car beküldésekor kockáztattunk, megpróbáltunk kint maradni, hogy a pontokért mehessünk. Amikor megláttam Massát magam mögött, tudtam, hogy nincs mit tenni. Megpróbáltuk, de ma nem jött be.
Kobajasi Kamui (14.): – Nagyon nehéz hétvégém volt. A tempónk rendben volt, de a forgalom és a biztonsági időszakban meghozott hibás döntés miatt nem sikerült jól a versenyem. Az áthajtásos büntetésen meglepődtem, mert nem láttam kék zászlót.
Bruno Senna (15.): – Kemény futam volt, igyekeztem jó köridőket elérni, de állítanunk kellett a fékerő-elosztáson, hogy csökkentsük a hátsó abroncsok kopását, és a lágy gumi aztán nem működött olyan jól, mint a szuperlágy. A hajtűkanyarban blokkoltak a kerekeim, aminek köszönhetően eltaláltam a falat - ez megnehezítette a versenyemet az extra kiállás, illetve az ott elveszített idő miatt.
Heikki Kovalainen (16.): – Az egész csapat számára remek versenyen vagyunk túl, büszkék lehetünk rá. A boxstratégiánk kiválóan működött, és a fiúk is nagyon gyorsan dolgoztak, így minden kiállás után Petrov előtt tudtam maradni.
Vitalij Petrov (17.): – Felejthető versenyen vagyunk túl. Gondjaim voltak a KERS-szel, a gumik is rosszul működtek, aztán a lekörözések alatt lassítanom kellett, aminek köszönhetően csökkent a nyomás a kerekeimben. Rá kell jönnünk, hogy az autó miért nem működik az ilyen típusú pályákon.
Jérome d’Ambrosio (18.): – Jól rajtoltam és az első két körben meg is nyomtam a tempót, aztán pedig igyekeztem spórolni a gumikkal, mert kétkiállásos stratégián voltunk. Az utolsó szakasz hosszú volt és nehéz – ez volt a legkeményebb versenyem, de különösebb probléma nélkül letudtam, úgyhogy elégedett vagyok.
Daniel Ricciardo (19.): – Nehéz volt vezetni az autót, és szerencsém sem volt. A futam utolsó negyedében az edzésen használt gumikat kellett föltennünk, amelyek sokkal kisebb tapadást nyújtottak – a 14-es kanyart nem is tudtam bevenni rendesen, hozzáértem a falhoz és eltört a szárnyam, így megint ki kellett állnom. Ezt követően még nehezebb volt vezetni az autót, nagyon alulkormányzottá vált, de végül be tudtam hozni a célba.
Vitantonio Liuzzi (20.): – Sajnos túl izgalmas sikeredett a versenyem, az első körben az én hibámból letört az autóm orra, ami sokba került, hiszen hamar elkezdtem kapni a kék zászlókat, és ez tönkretette a ritmusomat, de végül jó érzés volt célba érni a szezon legnehezebb versenyén.
Jaime Alguersuari (21., kicsúszott): – A szombat alapján már tudtuk, milyen versenyre számíthatunk, és noha igyekeztem a legjobbat nyújtani, nem vártam sokat a ma estétől. Nagyon túlkormányzott volt az autóm, és néhány körrel a rajt után neki is csapódtam a korlátnak, ami gyakorlatilag véget is vetett a versenyemnek. A csapattársam más stratégián volt mint én, de a teljesítménye alapján nem hiszem, hogy a pontszerző helyek elérhetőek lettek volna. Nem tudom, miért kaptam áthajtásos büntetést, alig értem hozzá Trullihoz.
Jarno Trulli (kiesett): – A rajtom jól sikerült, utána a Renault-k és az egyik Toro Rosso elé kerültem, és az autó nagyon jól működött, így előttük tudtam maradni. Aztán sajnos Jaime eltalálta a bal hátsómat, ami miatt ki kellett jönnöm, de ezután is megpróbáltam visszaküzdeni magam, viszont a sebességváltó problémája miatt ki kellett állnom.
Timo Glock (kiesett): – Csalódást keltő hétvége, Ricciardo az első körben eltalálta a jobb hátsómat, és onnantól kezdve jobbra húzott az autó. Amikor elkezdett komolyabban kopni a gumim, megcsúszott a hátulja, és a falnak csapódtam, eltört a felfüggesztésem, vége volt a versenyemnek.
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:59:06.757
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1.737 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 29.279 mp h.
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 55.449 mp h.
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:07.766 p h.
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:51.067 p h.
7. Nico Rosberg német Mercedes 1 kör h.
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1 kör h.
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1 kör h.
10. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
11. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 kör h.
12. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1 kör h.
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 2 kör h.
15. Bruno Senna brazil Renault 2 kör h.
16. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 2 kör h.
17. Vitalij Petrov orosz Renault 2 kör h.
18. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 2 kör h.
19. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 4 kör h.
20. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 4 kör h. - nem ért célba
21. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 5 kör h.
FELADTÁK
Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 47 megtett kör
Michael Schumacher német Mercedes 28
Timo Glock német Virgin-Cosworth 9
Leggyorsabb kör: Button (54. kör) 1:48.454
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 9 13 14 309
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 8 12 185
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 7 13 184
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 8 13 182
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2 4 12 168
6. Felipe Massa brazil Ferrari 11 84
7. Nico Rosberg német Mercedes 9 62
8. Michael Schumacher német Mercedes 8 52
9. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
10. Vitalij Petrov orosz Renault 1 6 34
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 7 27
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 5 22
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 5 20
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 5 16
15. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 6 13
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 3 9
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
18. Bruno Senna brazil Renault 1 2
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 491
2. McLaren-Mercedes 353
3. Ferrari 268
4. Mercedes 114
5. Renault 70
6. Force India-Mercedes 42
7. Sauber-Ferrari 36
8. Toro Rosso-Ferrari 29
9. Williams-Cosworth 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik