Alonso: Ha nincsenek meg az ívek, óriási árat kell fizetnünk

Vágólapra másolva!
2011.09.23. 20:35
null
"Az ilyen pályákon sokkal nehezebb a határon autózni" (Fotó: Action Images)
Címkék
A Szingapúri Nagydíj pénteki edzésnapján a pálya átalakítása miatt a pilóták a szokásosnál kevesebbet tudtak autózni. A rövidebb edzésidő néhány pilótának gondot okozott, ugyanis az utcai pályákon nehezebb begyakorolni a leggyorsabb íveket, és a poros aszfalt is hátráltatja az optimális beállítások megtalálását.

Sebastian Vettel szerint semmit sem jelent, hogy az élen zárta a Szingapúri Nagydíj második szabadedzését. Autójával roppant elégedett volt az edzésnap után, de kicsit tart a Ferraritól: „Nem nevezném előnynek azt a két tizedet, amivel Fernando előtt zártam a második szabadedzést, nagyon szoros a verseny, ráadásul még csak péntek van – mondta Vettel. – Az autót jó érzés volt vezetni, de nem tudjuk, mit is tettek a többiek. Az autó eleve jól volt beállítva, s még finomítottunk néhány apróságot. Nem nagyon nézegettem az időeredményeket, de a pályán a Ferrarik nagyon jónak tűntek, még Felipe is gyors volt, van okunk rá, hogy tartsunk a Ferraritól."

Mark Webber nem tudta azt a tempót elérni, amit csapattársa autózott: „Nem volt rossz, kell még gyorsulnom, de nem lesz nehéz javítanunk a tempón. Seb is jól megy, tőlem is egy kicsit több kell holnapra. Az első szabadedzésen volt egy kisebb balesetem, azt hittem, Glock elenged, de nem tudta, hogy jövök, így a kanyar csúcsában összeértünk.”

A második helyen végzett Fernando Alonso kitért a Szingapúri Nagydíj különlegességére is: „Mivel az első szabadedzésen csak korlátozott idő állt rendelkezésünkre, az esti kilencven percből kellett kihoznunk a lehető legtöbbet, de legalább ekkor simán ment minden. Itt, ahogyan Monacóban is, nagyon fontos, hogy rengeteg kört tudjunk megtenni, hogy megtalálhassuk a tájékozódási pontokat, amelyek segítenek a határon autózni. Ha egy centiméterrel is túllépjük, rögtön nagy árat kell fizetnünk. Az éjszakai versenyzés mindig különleges: egy kis ideig eltart, amíg alkalmazkodunk hozzá, de onnantól kezdve a maximumot tudjuk nyújtani. Az autó úgy viselkedik, ahogyan számítottunk rá, ez a péntekünk jobb volt, mint a monzai vagy a spái, ennek ellenére a Red Bull továbbra is favoritnak számít és a McLarenek is nagyon erősek.”

Felipe Massa főleg a hőséggel és a gumikkal küzdött, a forróságot tartja a hétvége egyik legkomolyabb kihívásának: „Nagyon meleg volt ma a cockpitben, ez volt a legnagyobb probléma. A gumikopás elég erős, de ez még változni fog, ugyanis ma nagyon poros volt a pálya. Fontos lesz a megfelelő hűtési szint megválasztása a fékek és a motor számára: a verseny nagyon hosszú lesz és kemény – a versenyzők és az autók számára is. Jobb formában vagyunk, mint a két legutóbbi futamon, talán versenyben lehetünk a McLarenekkel.”

Az első gyakorlást megnyerő, az estit a harmadik helyen záró Lewis Hamilton az eltávolított kerékvetők adta ívekben lát még extra lehetőséget: „Az első edzésen versenyképesek voltunk, de a másodikban nőtt a hátrányunk, és gondunk akadt a hátsó abroncsokkal is. Még nem tudjuk, hogy holnap fent lesznek-e a ma eltávolított kerékvetők, ezért ma is úgy vezettem, mintha a pályán lennének. Ha nem kerülnek vissza, pár tizedet még nyerhetünk azzal, hogy olyan szélesre vesszük a kanyarokat, mint a többiek közül néhányan.”

Jenson Button beszorult az egyik kanyarba az esti edzésen, így nem tudta befejezni a tréninget: „A második edzésen rosszul vettem a 14-es kanyart, épphogy meg tudtam állni a korlát előtt, de befordulni már nem volt hely. Próbáltam tolatni, de valami gond volt a sebességváltóval – ezt a problémát azóta, hogy visszakerült az autó a garázsba, sikerült orvosolnunk. Csak a keményebb keverékű gumit használtam ma, de nem igazán sikerült megtalálnom a jó beállítást, ezért is kár, hogy nem tudtam több kört menni, mert még javíthattam volna. Viszont van még néhány ötletünk holnapra, biztos vagyok benne, hogy tudunk javulni.”

Michael Schumacher a nehéz körülmények ellenére is pozitív maradt: „Ahogy az ilyen típusú pályákon lenni szokott, az aszfalt nagyon csúszik, alig van tapadás, ezért különösen rosszul jött, hogy kevesebb időnk jutott a munkára. A rendelkezésre álló időből azonban sikerült kihoznunk a maximumot, és a legszembetűnőbb dolog az, hogy elég nagy a különbség a két gumikeverék között.”

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:46.374 átlag: 171.684 km/ó 33 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:46.575 0.201 mp h. 28
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:47.115 0.741 22
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:47.120 0.746 23
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:47.265 0.891 28
6. Michael Schumacher német Mercedes 1:48.418 2.044 27
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:48.866 2.492 32
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:49.578 3.204 27
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:49.730 3.356 29
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:49.751 3.377 10
11. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:49.792 3.418 14
12. Bruno Senna brazil Renault 1:50.241 3.867 31
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:50.345 3.971 8
14. Vitalij Petrov orosz Renault 1:50.399 4.025 29
15. Nico Rosberg német Mercedes 1:50.790 4.416 28
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:50.897 4.523 24
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:50.937 4.563 30
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:51.950 5.576 26
19. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:52.257 5.883 15
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:52.489 6.115 25
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:53.579 7.205 25
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:54.649 8.275 25
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:54.754 8.380 29
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:55.198 8.824 26
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:48.599 átlag: 168.167 km/ó 10 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:49.005 0.406 mp h. 15
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:50.066 1.467 16
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:50.596 1.997 11
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:50.952 2.353 12
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:52.043 3.444 14
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:52.251 3.652 13
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:52.416 3.817 12
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:52.435 3.836 13
10. Nico Rosberg német Mercedes 1:52.815 4.216 13
11. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:52.991 4.392 17
12. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:53.050 4.451 17
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:53.399 4.800 18
14. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:53.703 5.104 19
15. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:53.749 5.150 12
16. Bruno Senna brazil Renault 1:53.765 5.166 17
17. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:53.785 5.186 16
18. Vitalij Petrov orosz Renault 1:54.736 6.137 8
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:54.821 6.222 9
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:56.198 7.599 8
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:57.798 9.199 13
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:58.792 10.193 6
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:59.169 10.570 17
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:59.214 10.615 18

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik