Sebastian Vettel szerint semmit sem jelent, hogy az élen zárta a Szingapúri Nagydíj második szabadedzését. Autójával roppant elégedett volt az edzésnap után, de kicsit tart a Ferraritól: „Nem nevezném előnynek azt a két tizedet, amivel Fernando előtt zártam a második szabadedzést, nagyon szoros a verseny, ráadásul még csak péntek van – mondta Vettel. – Az autót jó érzés volt vezetni, de nem tudjuk, mit is tettek a többiek. Az autó eleve jól volt beállítva, s még finomítottunk néhány apróságot. Nem nagyon nézegettem az időeredményeket, de a pályán a Ferrarik nagyon jónak tűntek, még Felipe is gyors volt, van okunk rá, hogy tartsunk a Ferraritól."
Mark Webber nem tudta azt a tempót elérni, amit csapattársa autózott: „Nem volt rossz, kell még gyorsulnom, de nem lesz nehéz javítanunk a tempón. Seb is jól megy, tőlem is egy kicsit több kell holnapra. Az első szabadedzésen volt egy kisebb balesetem, azt hittem, Glock elenged, de nem tudta, hogy jövök, így a kanyar csúcsában összeértünk.”
A második helyen végzett Fernando Alonso kitért a Szingapúri Nagydíj különlegességére is: „Mivel az első szabadedzésen csak korlátozott idő állt rendelkezésünkre, az esti kilencven percből kellett kihoznunk a lehető legtöbbet, de legalább ekkor simán ment minden. Itt, ahogyan Monacóban is, nagyon fontos, hogy rengeteg kört tudjunk megtenni, hogy megtalálhassuk a tájékozódási pontokat, amelyek segítenek a határon autózni. Ha egy centiméterrel is túllépjük, rögtön nagy árat kell fizetnünk. Az éjszakai versenyzés mindig különleges: egy kis ideig eltart, amíg alkalmazkodunk hozzá, de onnantól kezdve a maximumot tudjuk nyújtani. Az autó úgy viselkedik, ahogyan számítottunk rá, ez a péntekünk jobb volt, mint a monzai vagy a spái, ennek ellenére a Red Bull továbbra is favoritnak számít és a McLarenek is nagyon erősek.”
Felipe Massa főleg a hőséggel és a gumikkal küzdött, a forróságot tartja a hétvége egyik legkomolyabb kihívásának: „Nagyon meleg volt ma a cockpitben, ez volt a legnagyobb probléma. A gumikopás elég erős, de ez még változni fog, ugyanis ma nagyon poros volt a pálya. Fontos lesz a megfelelő hűtési szint megválasztása a fékek és a motor számára: a verseny nagyon hosszú lesz és kemény – a versenyzők és az autók számára is. Jobb formában vagyunk, mint a két legutóbbi futamon, talán versenyben lehetünk a McLarenekkel.”
Az első gyakorlást megnyerő, az estit a harmadik helyen záró Lewis Hamilton az eltávolított kerékvetők adta ívekben lát még extra lehetőséget: „Az első edzésen versenyképesek voltunk, de a másodikban nőtt a hátrányunk, és gondunk akadt a hátsó abroncsokkal is. Még nem tudjuk, hogy holnap fent lesznek-e a ma eltávolított kerékvetők, ezért ma is úgy vezettem, mintha a pályán lennének. Ha nem kerülnek vissza, pár tizedet még nyerhetünk azzal, hogy olyan szélesre vesszük a kanyarokat, mint a többiek közül néhányan.”
Jenson Button beszorult az egyik kanyarba az esti edzésen, így nem tudta befejezni a tréninget: „A második edzésen rosszul vettem a 14-es kanyart, épphogy meg tudtam állni a korlát előtt, de befordulni már nem volt hely. Próbáltam tolatni, de valami gond volt a sebességváltóval – ezt a problémát azóta, hogy visszakerült az autó a garázsba, sikerült orvosolnunk. Csak a keményebb keverékű gumit használtam ma, de nem igazán sikerült megtalálnom a jó beállítást, ezért is kár, hogy nem tudtam több kört menni, mert még javíthattam volna. Viszont van még néhány ötletünk holnapra, biztos vagyok benne, hogy tudunk javulni.”
Michael Schumacher a nehéz körülmények ellenére is pozitív maradt: „Ahogy az ilyen típusú pályákon lenni szokott, az aszfalt nagyon csúszik, alig van tapadás, ezért különösen rosszul jött, hogy kevesebb időnk jutott a munkára. A rendelkezésre álló időből azonban sikerült kihoznunk a maximumot, és a legszembetűnőbb dolog az, hogy elég nagy a különbség a két gumikeverék között.”
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:46.374 | átlag: 171.684 km/ó | 33 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:46.575 | 0.201 mp h. | 28 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:47.115 | 0.741 | 22 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:47.120 | 0.746 | 23 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:47.265 | 0.891 | 28 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:48.418 | 2.044 | 27 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:48.866 | 2.492 | 32 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:49.578 | 3.204 | 27 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:49.730 | 3.356 | 29 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:49.751 | 3.377 | 10 |
11. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:49.792 | 3.418 | 14 |
12. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:50.241 | 3.867 | 31 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:50.345 | 3.971 | 8 |
14. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:50.399 | 4.025 | 29 |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:50.790 | 4.416 | 28 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:50.897 | 4.523 | 24 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:50.937 | 4.563 | 30 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:51.950 | 5.576 | 26 |
19. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.257 | 5.883 | 15 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:52.489 | 6.115 | 25 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:53.579 | 7.205 | 25 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:54.649 | 8.275 | 25 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:54.754 | 8.380 | 29 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:55.198 | 8.824 | 26 |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.599 | átlag: 168.167 km/ó | 10 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:49.005 | 0.406 mp h. | 15 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:50.066 | 1.467 | 16 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:50.596 | 1.997 | 11 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.952 | 2.353 | 12 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:52.043 | 3.444 | 14 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:52.251 | 3.652 | 13 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:52.416 | 3.817 | 12 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:52.435 | 3.836 | 13 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:52.815 | 4.216 | 13 |
11. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:52.991 | 4.392 | 17 |
12. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.050 | 4.451 | 17 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:53.399 | 4.800 | 18 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:53.703 | 5.104 | 19 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:53.749 | 5.150 | 12 |
16. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:53.765 | 5.166 | 17 |
17. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.785 | 5.186 | 16 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:54.736 | 6.137 | 8 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:54.821 | 6.222 | 9 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:56.198 | 7.599 | 8 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:57.798 | 9.199 | 13 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:58.792 | 10.193 | 6 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:59.169 | 10.570 | 17 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:59.214 | 10.615 | 18 |