Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója Monzában érdekes történetet osztott meg az újságírókkal. Amikor tavaly az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjat követően megtartották az első kollektív tesztet, amelyen először használták az olasz gyár abroncsait a csapatok, minden pilótának jelezték, ha tehetik, nézzék meg egyszer a Pirelli központját, ismerkedjenek meg a cég történetével, és úgy általában, milyen a hangulat az olasz cégnél.
A vb-cím megünneplésének harmadnapján az arab országban már az új beszállító gumijait koptató Vettel volt az egyetlen, aki el is fogadta az invitálást, és decemberben látogatást tett a gyár milánói főhadiszállásán. Hembery rámutatott: maga a látogatás nem tette gyorsabbá vagy jobb versenyzővé Vettelt, de ízelítőt adott a német pilóta odaadó munkájából.
„Az emberek hajlamosak jelentéktelennek tekinteni ezeket az apró részleteket, de ha összeadjuk a sok apróságot, máris érthetővé válik, miért sikeresebbek bizonyos versenyzők a többinél. Mindenki azt kérdezgeti Vettelről, hogyan csinálja, mi az, amit jobban csinál. Itt a válasz – idézte az autosport.com Hemberyt. – Lekötelezett minket a látogatásával, s mi is jobban megismerhettük őt. Ez a vizitje is megmutatja, mennyire odafigyel a részletekre, milyen alapos versenyző. Én csak azt látom, a gumikkal mennyit törődik, bizonyára nem ez az egyetlen fontos terület a számára."
Hembery elmondta, Vettel decemberben találkozott a vezetőség tagjaival, s rengeteg kérdést feltett, tudni akarta, milyen jellegű abroncsok lesznek, miféle stratégia várható a versenyeken.
„Kétségtelen, hogy nagyon jó autója van, és kiválóan vezet is, de ami a többiek, s főleg a csapattársa fölé emeli, hogy képes rendszeresen kihozni a maximumot magából és az autóból. Ezt pedig csak rengeteg munkával érheti el – folytatta Hembery. – Monzában például a Red Bull vezetői biztosan nem hittek benne, hogy az autó képes arra a körre, amellyel végül a pole-t megszerezte, de valahogy ő képes volt megcsinálni, s talán csak ő tudja, hogy abban az egy körben miképpen lehet a maximumot is kihozni az autóból."
Hembery elárulta, hogy Vettel a versenyhétvégéken is rendszeresen beköszön a Pirelli paddockban lévő motorhome-jába, és a saját mérnökeivel való egyeztetés után az olasz cég szakembereivel is rendszeresen elbeszélget, nem úgy a többiek.
„Nagyon odaadó, csak egy pilótát tudok hozzá hasonlítani a mezőnyből, ő is rengeteget kérdez. Vettelhez hasonlóan német, ám neki már van hét vb-címe – mondta Hembery Michael Schumacherre utalva. – Ugyanakkor furcsa, hogy másoknak eszükbe sem jut ez, talán túl félénkek. Pedig nem harapunk, sőt nagyon is barátságosak vagyunk. Többször buzdítottuk már a csapatokat, hogy jöjjenek, néhány csapatfőnök át is jött, de a pilóták nem. Ezt nem is értem."
Persze ettől még mindenki ugyanolyan minőségű abroncsot kap, nincs kivételezés, csak éppen Vettel azt is megteszi, ami fő riválisainak eszébe sem jut.