A Szingapúri Nagydíj 3. szabadedzésén a lágy gumikon futott körök során a vb-éllovas Sebastian Vettel kiemelkedett a mezőnyből, s bár a szuperlágy gumis menetek során Mark Webber és Jenson Button is megelőzte, a pole pozícióra még mindig a vb-címvédő német a legesélyesebb.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Bár a hétvégére esőt jósoltak, s a szingapúri klímára jellemzőek is a naponta visszatérő zivatarok, a második edzésnap is száraz az F1-es idény 14. versenyének helyszínén. A 3. szabadedzés kezdetén az aszfalt 35, a levegő 31 fokos, a páratartalom 68 százalékos volt.
Szombaton napközben kijavították a pénteken gondot okozó kerékvető köveket, a 3-as és a 14-es kanyarban véglegesen felszedték őket, így ezeken a pontokon a fal lesz a pálya széle. Míg többen pénteken is úgy mentek, hogy kiszélesítették a pálya ívét, a McLaren pilótái a fehér vonalon belül maradtak; Lewis Hamilton szerint az új helyzet néhány tizednyi javulást eredményez számára.
A szingapúri hétvége megelőző edzéseinek megfelelően Jaime Alguersuari hagyta el elsőként a boxutcát, a Toro Rosso spanyolja után mentek a többiek is a kocsit ellenőrző körükre.
Az élbolyból Jenson Buttonra elvileg nagy munka várt ezen az edzésen, pénteken ugyanis a 14-es kanyart elnézte, korán véget ért a gyakorlása, így nem tudta kipróbálni a szuperlágy abroncsokat. Ehhez képest a 2009-es világbajnok és Vettel maradt legtovább a boxban.
Miután a legutóbbi két vb győztese is körbement egyszer a pályán, elcsendesedett a szingapúri éjszaka. A csendet Jérome D'Ambrosio törte meg a Virginnel. Csúnyán elrontotta az egyik kanyart, így 2:01.917-tel nyitott. Többen is csatlakoztak hozzá a pályán.
A belga másodikra 1:58.174-et ment, majd Kobajasi hat másodperccet vert rá, és 1:52.574 perccel állt az élre. Hamilton bemutatkozó köre három másodperccel volt gyengébb a japánénál, a McLarent alaposan megtankolták. Kobajasi másodikra 1:52.198-at ért el, csapattársa, míg Sergio Pérez közel került hozzá, csak 343 ezreddel maradt el tőle.
Button érkezett, a pénteki elmaradását behozni igyekvő angol 1:50.707-tel repítette az élre a McLaren-Mercedest. Michael Schumacher 369 ezredre megközelítette Buttont, aki egy lassabb kör után ismét belehúzott. Nico Rosberg 1:50.494-gyel ideiglenesen az élre ugrott, de amikor Button átszelte a célvonalat, 1:49.490-nél állt meg az óra.
A Lotus pilótáinak jelentése szerint a kerékvető köveket sikerült tökéletesen megjavítani, egyik kanyarban sem érzékeltek problémát. Pénteken a meglazuló elemek és a belőlük kilógó csavarok több autó fenéklemezéről is letéptek kisebb darabokat.
Az edzésből 25 perc telt el, a két Ferrari és a két Red Bull a bemelegítő köre óta nem volt a pályán. A 27. percben aztán Alonso elindult.
Schumacher a gyors körének végén utolérte Pastor Maldonadót, idegesen integetett az őt feltartó venezuelainak, majd a boxba irányította az autóját. Button újabb gyors kört futott, 1:48.421-re javította a legjobbját.
Fernando Alonso és Webber az első gyors körében fél másodperccel maradt el Buttontól, míg Vettel másfél másodpercet kapott az angoltól. A német másodikra 1:47.737-tel átvette a vezetést.
Alonso az újabb gyors körében megcsúszott az egyik kanyarban, hatalmas mentéssel tartotta irányban és a faltól távol a Ferrariját. A következő körében 178 ezredre megközelítette Vettelt, aki 1:47.313-as körrel válaszolt. A szuperlágy gumik még nem kerültek fel az autókra.
A 39. percben a Williams párosa, valamint Schumacher gurult elsőként a piros feliratú gumikkal a pályára. Schumi első mért köre 773 ezreddel elmaradt Vettel keményebb gumis legjobbjától, de a hétszeres világbajnok így is feljött a második helyre.
A Pirelli számításai szerint két vagy három etapot mennek majd a pilóták a szuperlágy gumikon, mielőtt a futam hajrájában a lágyra váltanak. Azaz két-három boxkiállásra lehet számítani a 61 körös versenyen.
Maldonado és Rubens Barrichello feljött a 7. és a 9. helyre, de még mindig három másodperccel lassabbak voltak a lágyabb gumin, mint Vettel a keményen.
Rosberg hat ezreddel megelőzte Schumachert, de ő is messze volt az éllovastól.
Az utolsó tíz percre mindenki feltette a szuperlágy gumikat, s Alonso 1:46.452 perccel az élre állt. A következő gyors kör Buttoné volt, 1:46.108-cal megelőzte a spanyolt. Hamilton a 20. helyről igyekezett javítani, de az első körében nem sikerült neki, 7.6 másodperces hátrányban volt csapattársához képest.
A Red Bull pilótái is megérkeztek: Webber 27 ezreddel megelőzte Buttont. Hamilton a második körében egy másodpercre jött fel az ausztrál mögé, így az 5. helyen állt a két Mercedes és Massa előtt. Vettel a 3. helyezést szerezte meg.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:46.081 | átlag: 172.159 km/ó | 15 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.108 | 0.027 mp h. | 17 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:46.345 | 0.264 | 14 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:46.396 | 0.315 | 14 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.936 | 0.855 | 20 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:47.831 | 1.750 | 14 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:47.837 | 1.756 | 12 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:48.711 | 2.630 | 12 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:49.057 | 2.976 | 15 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:49.304 | 3.223 | 16 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:49.583 | 3.502 | 17 |
12. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:49.679 | 3.598 | 18 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:49.816 | 3.735 | 18 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:49.851 | 3.770 | 17 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:50.189 | 4.108 | 15 |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:50.229 | 4.148 | 15 |
17. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:50.523 | 4.442 | 14 |
18. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:50.547 | 4.466 | 17 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:52.510 | 6.429 | 17 |
20. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:52.697 | 6.616 | 19 |
21. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:53.728 | 7.647 | 17 |
22. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:53.823 | 7.742 | 18 |
23. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:53.829 | 7.748 | 16 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:55.203 | 9.122 | 17 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |