Webber: Vettel dominanciája véget ért

Vágólapra másolva!
2011.08.26. 22:13
null
Webber: „Vettel kétszer kiesik, és máris más a helyzet" (Fotó: Action Images)
Címkék
A Formula–1 topcsapatainak pilótái úgy gondolják, hogy a „Vettel-éra" véget ért, a szezon hátralévő részében már egyenlő esélyekkel fognak küzdeni a győzelemért. A 2012-es esélyeket tekintve azonban megoszlik a versenyzők véleménye: Lewis Hamilton a következő szezon favoritjának is a Red Bullt tartja, míg Fernando Alonso szerint, mivel a szabályok nem változnak jelentősen a következő évadra, a Ferrari és a McLaren utolérheti fő riválisát.

 

Az időjárásnak köszönhetően folyamatos munkára nem nagyon volt lehetőségük a csapatoknak, a pénteki szabadedzéseken néha eleredt az eső, olykor szakadt, de voltak rövidebb száraz periódusok is. A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel őszintén fogalmazta meg, hogy gyakorlatilag semmire sem jutottak az időjárásnak köszönhetően.

„Körülbelül annyival lettem okosabb, mint önök, vagy legalábbis nem sokkal többel – mondta a délután csak a tizedik legjobb időig jutó Vettel a Spa-Francorchamps-ban tartózkodó újságíróknak. – Rengeteget változtak a körülmények, szinte mindig vizes volt a pálya, és mivel csak egy készlet intermediate gumit használhattunk anélkül, hogy a következő napokra kapott abroncsainkat elkoptattuk volna, nem sok lehetőség nyílt a körözésre. A hátralévő két napban is hasonló időt mondanak, de nem mindegy, mennyi gumink marad. Az autó mindenesetre jónak tűnik."

A leggyorsabbnak Mark Webber bizonyult a másik Red Bullban, aki csütörtökön arról számolt be, hogy jól haladnak a szerződéshosszabbítási tárgyalások az energiaitalos csapattal, és arról is beszélt, hogy az év első hónapjait jellemző Vettel-dominancia véget ért: „Úgy érzem, hogy többet nem fordul elő ilyen győzelmi sorozat, sokkal kiegyenlítettebb lesz a küzdelem. A megszokott arcok fognak a győzelemért harcolni, és én is közéjük szeretnék tartozni. Seb kiváló helyzetben van, de még nem dőlhet hátra. Egész más a helyzet, ha mondjuk, két versenyt nem fejez be.”

A délután negyedik legjobb időt teljesítő Lewis Hamilton egyetértett az ausztrál pilótával abban, hogy Vettel dominanciája véget ért, ugyanakkor leszögezte, hogy ettől függetlenül a Red Bull a 2012-es világbajnokság első számú esélyese: „2009 óta fejlesztik ugyanazt az autót, a kialakítása egyre jobb és jobb. Mi borzalmas autóval vágtunk neki a 2009-es szezonnak, 2010-re teljesen újat kellett építenünk, ahogyan az idei évre is. Ezt a modellt most már nem kell elhagynunk, így közelebb férkőzhetünk 2012-ben, de mivel a Red Bull valószínűleg jövőre is új fejlesztésekkel áll elő, amíg nem változnak drasztikusan a szabályok, legjobb esetben is csak csökkenteni tudjuk a hátrányunkat. Lehet, hogy tévedek, de semmi kétségem afelől, hogy nagyon erősek lesznek a következő idény kezdetén.”

A második leggyorsabb Fernando Alonso nem osztja Hamilton véleményét: „A Red Bull a 2009-es szezon közepétől kezdve uralja a Formula–1-et, és jövőre is az esélyesek közé fog tartozni. Viszont a változatlan szabályok mellett a Ferrari és a McLaren is közel lesz hozzá, remélhetőleg még előtte is. Úgy gondolom, hogy a jövő év elejétől kezdve szoros lesz a bajnokság.”

A pénteki edzéssel kapcsolatban a spanyolok kétszeres világbajnoka sem tudott sok újat mondani: „Ez már az ötödik péntek zsinórban, amikor hasonló körülményekkel kell megküzdenünk. A gumikkal kapcsolatban nem sikerült túl sok információt összegyűjtenünk, de fontos, hogy ismét érkezett néhány új alkatrész, amelyekkel sikerült megtennünk néhány kört. Úgy tűnik, az időmérő edzésre ötven százalék a csapadék esélye, viszont vasárnapra száraz időt jósolnak. A változékony időben a nagy hátrányban lévő csapatoknak jobban megéri kockáztatniuk, hiszen nincs annyi vesztenivalójuk, mint az élen állóknak. Ha maradnak ezek a körülmények, talán előnyt kovácsolhatunk abból, ha nagyobb kockázatot vállalunk.”

2009 világbajnoka, a délutáni szabadedzésen harmadik helyen végző mclarenes Jenson Button szerint száraz időben is el tudják kapni a Red Bullokat: „A legutóbbi két versenyen, igaz, hogy hűvös és változó időjárási körülmények között, de két teljesen eltérő karakterisztikájú pályán tudtunk győzni. Nem vagyunk előnyben a Red Bullokhoz képest, de a stratégiánknak köszönhetően jó esélyünk van a győzelemre. Ráadásul nekünk mindenképpen győznünk kell, a Red Bull viszont nincs rákényszerítve erre” – nyilatkozta még csütörtökön a brit pilóta.

A péntek edzésnapot követően sem változott a véleménye: „Jobban örülnék a száraz versenynek. Nagyon jó munkát végzünk az esőben, de úgy gondolom, hogy szárazon is erősek vagyunk. A Red Bullok nagyon gyorsak a középső szektorban, de mi is jó formában vagyunk. Én személy szerint sajnálom, hogy nem használhatjuk a DRS-t az Eau Rouge-ban, sokkal nagyobb élvezet lenne nyitott hátsó szárnnyal átszáguldani rajta, ugyanakkor azt kell mondanom, hogy az FIA helyes döntést hozott: olyan sok leszorító erőt veszítesz az állítható hátsó szárny aktiválásával, hogy sokkal biztonságosabb zárva tartani ebben a kanyarban.”

A bemutatkozásának huszadik évfordulóját ünneplő, a héten versenymérnököt váltó Michael Schumacher a délelőtti szabadedzést az esőnek köszönhetően megnyerte, délután a 11. lett a rangsorban: „Különleges érzés volt ma kimenni a pályára, sok minden változott ezalatt a húsz év alatt, az időjárást leszámítva. Ez persze azt is jelentette, hogy a beállításokon nem nagyon tudtunk dolgozni, úgyhogy nagyon nehéz lesz megtalálni a megfelelő konfigurációt vasárnapra.”

A lecserélését követően a Renault ellen pert indító Nick Heidfeld helyére a héten beültetett Bruno Senna a délelőtti edzésen kicsúszott, és a falnak sodródott, a délutáni gyakorláson a 17. legjobb időt autózta: „Csalódott voltam, amiért ilyen gyorsan véget ért számomra az első edzés, de annál boldogabb voltam, hogy ennyi időt a pályán tölthettem délután. Alkalmam volt száraz pályán is körözni, ami létfontosságúnak bizonyult, és sikerült gyakorolnunk a bokszkiállásokat, valamint az elindulásokat is. Már nagyon várom, hogy holnap visszaülhessek az autóba.”

BELGA NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:50.321 átlag: 228.554 km/ó 22 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:50.461 0.140 mp h. 19
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:50.770 0.449 9
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:50.838 0.517 9
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:51.218 0.897 15
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:51.242 0.921 23
7. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:51.655 1.334 21
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:51.725 1.404 18
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:51.751 1.430 9
10. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:51.790 1.469 13
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:51.922 1.601 23
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:52.750 2.429 20
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:52.780 2.459 26
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:52.911 2.590 25
15. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:53.009 2.688 25
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:53.156 2.835 17
17. Bruno Senna brazil Renault 1:53.835 3.514 21
18. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:55.051 4.730 20
19. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:55.494 5.173 23
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:56.202 5.881 15
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:56.816 6.495 21
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:57.450 7.129 19
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:57.612 7.291 24
24. Vitalij Petrov orosz Renault 2:02.234 11.913 12
A DRS-zóna az Eau Rouge és a Le  Combes közötti szakaszon  lesz a versenyen
A DRS-zóna az Eau Rouge és a Le Combes közötti szakaszon lesz a versenyen
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik