Sebastian Vettel fantasztikusan kezdte a Formula–1-es idényt, az első hat futamból ötöt, nyolcból hatot megnyert, s jókora előnyt szerzett riválisaival szemben a vb-pontversenyben. A legutóbbi három futamon azonban nem sikerült nyernie, sőt a Német Nagydíjon a dobogótól is lecsúszott.
PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés | 10.00–11.30 | |||
2. szabadedzés | 14.00–15.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Ám előnye még így is 85 pontos, azaz három győzelemnél több a második helyen álló csapattársával, Mark Webberrel szemben. A német tavaly a Belga Nagydíjon nullázott, több koccanásba is belekeveredett, s csak a 15. lett – ennek ellenére kedveli a spái versenypályát.
„A pálya az Ardennek vonulatait követi, teljesen természetes, ami mindig is lenyűgözött, ez az egyik kedvencem – mondta Vettel, aki a nyári szünetet kihasználva a vízi sportoknak szentelte szabad idejét. – Az Eau Rouge és a Blanchimont fantasztikus kanyarok, de a mai autókkal száraz pályán már nem nehéz bevenni őket. Esőben viszont óriási kihívás, a régi időket idézi. A Magyar Nagydíj a második helyezésem ellenére jól sikerült, de már ideje lenne újra futamot nyerni!"
Mark Webber egy éve második lett a Belga Nagydíjon, s bár vb-éllovas pozícióját elveszítette Lewis Hamiltonnal szemben, sokkal jobban állt, mint most.
„Egy éve fantasztikus csatát vívtunk Lewis Hamiltonnal és Robert Kubicával a győzelemért és a dobogós helyezésekért. Biztos vagyok benne, hogy a Red Bull, a Ferrari és a McLaren kiegyenlített teljesítménye miatt az idei futam is ugyanannyira nyílt lesz – mondta Webber, aki Dél-Franciaországban töltötte szabadsága nagy részét. – Nagyon jó volt a családdal és a barátokkal tölteni néhány napot, de a hosszú szünet végére már hiányozni kezdett a vezetés, jó, hogy újra autóba ülhetünk."
Az ausztrál pilóta a napokban tárgyalt Christian Horner csapatfőnökkel, és abban bízik, rövidesen bejelentik az idény végén lejáró szerződésének meghosszabbítását.
A Belga Nagydíjon a DRS-zóna az Eau Rouge-kombináció utáni egyenesben lesz, sőt az Eau Rouge-ban az edzések során is tilos lesz az alkalmazása a nyitható hátsó légterelőnek. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója azzal indokolta a döntést, hogy a DRS meghibásodásának beláthatatlan következményei lennének a meredek emelkedőben lévő hajlatban. |
A kemény gumikeveréktől az idén végleg elbúcsúzó Pirelli a közepesen kemény és a lágy gumikat szállította Spába, ahol arra számít, hogy a vizes pályára való gumijait is be kell vetnie. |
A legutóbbi négy versenyen Fernando Alonso szerezte a legtöbb pontot, s bár 2010-ben az idény második felében hatalmas hajrájának köszönhetően a vb-címre is esélye nyílt, végül nem ünnepelhetett – Belgiumban ő is pont nélkül zárt. Holott 2., 3. és 4. is volt korábban Spában, nyerni még nem tudott.
„A valenciai futam óta folyamatosan dobogós voltam, azon dolgozom, hogy folytassam ezt a remek sorozatot – mondta Alonso. – Lesz néhány új alkatrészünk az autón, talán még jobb teljesítményt tudunk nyújtani. A vb-pontversenyben nem egyszerű a helyzet, de nem adjuk fel, amíg van esélyünk, nem dobjuk be a törölközőt."
Felipe Massa 2008-ban Hamilton büntetése után tudott nyerni, s bár reménykedik benne, hogy ismételni tud, a három élcsapat (Red Bull, Ferrari, McLaren) hat pilótája közül neki van erre a legkevesebb esélye.
„Sok jó emlék köt a Belga Nagydíjhoz, a legszebb a három évvel ezelőtti, szeretném, ha megismétlődne – fogalmazott. – Több újítást is hoztunk ide, reméljük, beválnak, és a hátralévő nyolc idei versenyem sokkal jobban sikerül, mint az eddigi tizenegy."
Bruno Senna: – A Belga és az Olasz Nagydíjon versenyezhetek, de van még néhány jogi probléma, amelyet meg kell oldanunk, addig nem tudom, hogy az idény végéig versenyezhetek-e. Nagy kihívás az idény második felében csatlakozni a mezőnyhöz, de a mérnökökkel eddig is rendszeresen egyeztettem, úgyhogy a technikai kihívásokkal nem lehet probléma. A Magyar Nagydíj pénteki napja nehéz volt, és most sem lesz könnyű ráérezni, hogyan kell bánni a gumikkal az időmérőn, majd a versenyen. |
Vitalij Petrov: – Az idény első fele közel sem sikerült olyan jól, mint az idény előtt reméltük, s bár a két dobogós helyezés megtartotta a csapat motivációját, de meg kell értenünk, miért nem olyan jó az autó, mint szeretnénk. Talán ez a szünet segített ebben. |
Kobajasi Kamui: – Silverstone-ban gyorsak voltunk, s mivel ezen a pályán hasonló az átlagsebesség, jó hétvégére számítok. Kánikula biztosan nem lesz, a gumik miatt nem kell aggódnunk, de az időjárás, mint mindig, kérdéses. Ezért fontos, hogy a versenyen higgadtak maradjunk, és jó döntéseket hozzunk. |
Sergio Pérez: – A hosszú szünetben teljesen ki tudtam heverni a monacói balesetemet, kipihentem magam, jó lesz ezen a pályán versenyezni, kétszer is győztem alacsonyabb kategóriás versenyeken. |
Rubens Barrichello: – Imádom Spát, 17 éve itt szereztem meg az első pole pozíciómat. Tipikus spái időjárás volt azon a napon, hol esett, hol elállt, most is hasonlóra számítok. Új aerodinamikai csomagunk van, remélem, lesz esélyünk a pontszerzésre. |
Pastor Maldonado: – Sokszor jártam már ezen a pályán, a Formula–Renault-tól kezdve a Renault-világsorozaton át a GP2-ig több kategóriában is volt lehetőségem itt száguldani, tavaly győzni tudtam a GP2-ben. Bizonyára élvezni fogom a hétvégét, hiszen fantasztikus a pálya. |
Adrian Sutil: – Sohasem titkoltam, hogy Spa a kedvenc pályám, mindig is imádtam ezt a helyszínt. A kanyarok leírhatatlan élményt nyújtanak az F1-es autóban, biztos vagyok benne, hogy a versenyzőtársaim is széles mosollyal az arcukon érkeztek ide. A legutóbbi néhány futamunk jól sikerült, most is jó szereplést várok. |
Paul di Resta: – Bár élveztem a nyári pihenést, jó, hogy vége van a hosszú szünetnek, amely alatt kipihentem magam a családommal és a barátaimmal. Spában mindig erős volt a Force India, s a Magyar Nagydíjon elért hetedik helyezésem után most is jó eséllyel indulunk. Legutóbb hét éve versenyeztem itt, még F3-as autóval, de az F1-es élmény biztosan más lesz. |
Sébastien Buemi: – Örülök, hogy Spában folytatódik az idény, amelynek hátralévő része kulcsfontosságú lesz az F1-es jövőm szempontjából. Csak azzal hosszabbít a csapat, aki jobb eredményeket ér el, ezért minden versenyen úgy állok rajthoz, mintha az utolsó lehetőségem lenne. Óriási a nyomás, de nem csüggedek. |
Jaime Alguersuari: – nincs nyilatkozat – |
Heikki Kovalainen: – Jó volt néhány hetet otthon, Finnországban tölteni, de semmi sem fogható ahhoz, hogy Spában száguldjak. Az Eau Rouge-kanyarkombináció már nem olyan szédületes, mint évekkel ezelőtt, de még mindig érdekes hajlat. Az időjárást már nem lehet különlegesnek nevezni, egész júliusban borús, esős időben versenyeztünk, talán éppen itt lesz napos időnk. Ki tudja? |
Jarno Trulli: – Véget ért a családi nyaralás Miamiban, folytatódhat a szezon. Az autó új kormányműve a Hungaroringen csodálatosan működött, az idén először végre úgy kezdhetek el egy hétvégét, hogy teljesen megbízom az autóban. |
Jérome d’Ambrosio: – Eljött a hétvége, amelyre nagyon-nagyon régóta vártam, hogy hazám nagydíján indulhassak. Thierry Boutsen 18 évvel ezelőtt indult utoljára F1-es futamon, a honfitársaim nagyon várták, hogy megszakadjon a böjt. Felkészültem, máris beülnék a kocsiba! |
Timo Glock: – A Német és a Magyar Nagydíj után eléggé fáradt voltam, jól jött a hosszú szünet, de még jobban örülök, hogy véget ért a pihenő, és ismét versenyezhetünk. Nem is kezdődhetne jobb helyen az idény második része. |
Vitantonio Liuzzi: – Az autónknak fekszik a pálya, de nemcsak ezért várom a Belga Nagydíjat, hanem, mert ez a legcsodálatosabb versenyhelyszín, és mert éppen hét éve volt, hogy a dobogóra állhattam itt F3000-es futamon. |
Daniel Ricciardo: – Két éve itt szereztem meg a legutolsó győzelmeimet a brit F3-as sorozatban, azt hiszem, elmondhatom, hogy ismerem a pályát. A kisebb kategóriájú autókkal kifejezetten unalmas, túl hosszúak az egyenesek, de az F1-essel minden más lesz, már nagyon várom. |
Győzelmek | Pole pozíciók | Leggyorsabb körök | |
1999 | David Coulthard | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen |
2000 | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen | Rubens Barrichello |
2001 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Michael Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Michael Schumacher |
2004 | Kimi Räikkönen | Jarno Trulli | Kimi Räikkönen |
2005 | Kimi Räikkönen | Juan Pablo Montoya | Ralf Schumacher |
2007 | Kimi Räikkönen | Kimi Räikkönen | Felipe Massa |
2008 | Felipe Massa | Lewis Hamilton | Kimi Räikkönen |
2009 | Kimi Räikkönen | Giancarlo Fisichella | Sebastian Vettel |
2010 | Lewis Hamilton | Mark Webber | Lewis Hamilton |