A Spa-Francorchamps-ban a hétvégén megrendezésre kerülő Belga Nagydíj a 2011-es versenynaptár 12. futama. A pilóták kedvenc pályája, vonalvezetése és az állandóan változó időjárás miatt is különleges, a belga versenyhétvége mindig tartogat meglepetéseket a nézők számára.
A légellenállás-csökkentő rendszert a pilóták a versenyen az Eau Rouge kanyart követő Raidillon után aktiválhatják majd, vagyis a Formula–1 versenynaptárának leghosszabb teljes gázzal teljesített szakaszán használhatják a DRS-t. Az FIA vezetősége a rendszer használatát a különösen veszélyes Eau Rouge-ban az egész hétvégére megtiltotta.
A Mercedes pilótája, Michael Schumacher különleges jubileumra készül: „Ezúttal különleges jelentősége lesz a spáí futamnak, hiszen itt vehettem részt az első alkalommal Formula–1-es versenyen 20 évvel ezelőtt, nehéz elhinni, hogy olyan régen volt. Sok minden változott ezalatt a húsz év alatt, de egyvalami nem: a pálya még mindig szenzációs. Imádom a fekvését és a vonalvezetését a szintkülönbségekkel. Számomra Spa a »nappali szoba«, mivel rengeteg olyan dolog történt itt, amely meghatározta a pályafutásomat. Ezért is szeretnék ezúttal külön köszönetet mondani az összes szurkolómnak, megköszönve a hűségüket és a támogatásukat.”
Csapattársa, Nico Rosberg a pályáról áradozott: „Spa az egyik kedvenc pályám a Formula–1-es versenynaptárban, Suzuka a másik. Nemcsak az egyik legkomolyabb kihívást jelentő helyszín, de egyben igazán klassz itt F1-es autót vezetni. Elég sok a gyors szakasz, ami jól fekszik az autónknak.”
Norbert Haug, a Mercedes csapatfőnöke is különlegesnek tartja ezt a helyszínt: „Mindig szívesen látogatunk Spa-Francorchamps-ba, ez egy klasszikus pálya, egy kapocs a Formula–1 országúti versenyeinek korszakával. Kihívást jelent az autó és a motor számára a szezon leglassabb és leggyorsabb kanyarjaival, illetve a szezon leghosszabb, 23 másodperces teljes gázon futott szakaszával. Michael számára különleges lesz a hétvége, Formula–1-es bemutatkozásának 20. évfordulóját fogja ünnepelni, ami kimagasló és emlékezetes eredmény. A spái versenyek hagyományosan hozzák a meglepetéseket, amiért főleg az időjárás a felelős.”
A McLaren pilótái győztek az idei szezon két legutóbbi nagydíján (a Nürburgringen Hamilton, Magyarországon Button diadalmaskodott), így érthető az istállónál uralkodó pozitív hangulat az újabb megmérettetés előtt.
Lewis Hamilton már a szabadedzést is alig várja: „Egy hónapnyi szünet után azt hiszem, hogy már az összes sofőr nagyon várja, hogy egy olyan helyen vezethessen, mint amilyen Spa-Francorchamps, amely a világ egyik legjobb versenypályája. A spái mindig is az egyik kedvenc pályám volt, itt tényleg a határon autózunk, ami elképesztő egy F1-es autóban ülve. Már az első pénteki gyors körömet is várom, az Eau Rouge, a Pouhon és a Blanchimont fantasztikus kanyarok, annyira gyorsak. Főleg a Pouhon hihetetlen, itt a tapadás határán van az ember, nagyon finoman játszik a gázzal, és próbál minél kevesebb időt veszíteni a kormányzással. Jól bevenni fantasztikus érzés.”
Jenson Button számára nem sok babér termett a legutóbbi Belga Nagydíjakon: „Imádok Spában versenyezni, de az utóbbi időben sajnos nem állt módomban sokat tapasztalni ebből, a két legutóbbi Belga Nagydíjon ugyanis önhibámon kívül kiestem. Ezúttal valamivel szerencsésebb versenyben reménykedem. Nagyon jó volt a magyarországi győzelemmel a hátam mögött nyári szünetre menni. Azt a versenyt száraz körülmények között is megnyerhettük volna, ami figyelemreméltó, mert valószínűleg Spában is változékony lesz az időjárás."
A Pirelli a közepes és a lágy keverékű gumikat szállítja a Belga Nagydíjra, amelyek között várhatóan több mint egy másodperc lesz a különbség körönként, de Button szerint a gumiválasztás nem fogja befolyásolni a McLarenek sebességét.
„A célunk ismét az, hogy nyomást gyakoroljunk az élmenőkre – folytatta Button –, különösen a Red Bullra. Az autónk jelenleg nagyon jól vezethető, így nem hiszem, hogy a gumik összetétele túlságosan befolyásolná a teljesítményünket. A valenciai futam után rengeteg információt szereztünk a Pirelli közepes keménységű abroncsairól. Nem gondolom, hogy a DRS olyan fontos szerephez jut, mint egyes versenyeken, még nem tudom biztosan, hogy hol használhatjuk majd, de ez Eau Rouge után az emelkedőn mindig rengeteg lehetőséget rejt a szélárnyék egészen az egyenes végi Les Combes-kanyarig. Érdekes lesz látni, hogy a DRS hozzá tud-e adni még a show-hoz – remélhetőleg újabb kiemelkedő hétvégét produkál a Formula–1.”
Martin Whitmarsh csapatfőnök a Magyar Nagydíjon látottakhoz hasonló körülményekre számít: „Izgalmas, hogy a nyári szünet után Spában térhetünk vissza: ez a Formula–1 egyik legkiválóbb versenyhelyszíne, ahol mindig van esély arra, hogy bekövetkezik a váratlan. Mind tudjuk, a korábbi futamok alapján, hogy az időjárás Spában különösen ingatag, így még nagyobb hangsúlyt kap a megbízható és hatékony csapatmunka. Egy jó döntés, a megfelelő típusú gumi megválasztása a verseny kritikus pontján nagy hatással lehet a végeredményre.”