A vizes pályán kezdődő Magyar Nagydíjon a festett kerékvető kövek és a pályát szegélyező csíkok nagyon csúszósak voltak, a pilóták közül a festékre futva többek között Lewis Hamilton is megpördült, a boxutcába érkezve pedig Jérome d'Ambrosio „farolt be” a garázs elé, veszélybe sodorva a Virgin-istálló szerelőit.
„A pálya nagyon-nagyon csúszós volt az esőben, a legfőbb problémát a csíkok jelentették – mondta Felipe Massa, aki a 6. helyen ért célba. – A festék olyan volt vizesen, mint a jég, nagy kár, hogy nem használták a csúszásgátló festéket. Az FIA-t már megkerestük ez ügyben, és ígéretet kaptunk rá, hogy a jövőben jobban figyelnek erre is."
Sérülés szerencsére nem történt, a leglátványosabb baleset péntek délelőtt a GP3-asok edzésén volt, amikor Luciano Bacheta a pálya középső szakaszán a nedves kerékvetőre futva megcsúszott, és autója több bukfenc után a feje tetején állt meg.
Jenson Button az utolsó kanyart emelte ki, a futamgyőztes szerint még a száraz pályán is nagyon zavaró volt, hogy a pálya különböző pontjain eltérő típusú aszfalt volt, és variálódott a tapadás – még ha a külső szemlélők számára a hibázás lehetőségének megnövekedése miatt ettől izgalmasabb is a körözés.
„Az utolsó kanyarban nagyon furcsa volt az aszfalt, a felhevült gumikon képtelenség tapadást generálni, talán ott jobban szivárog ki az olaj a meleg aszfaltból, mint máshol, nem tudom. A pálya többi része, rendben van, de ott olyan, mintha korcsolyával mennénk" – mondta Button, hozzátéve, hogy a pálya biztonsági szempontból a legjobbak között van, és ezen a téren semmiféle hiányosságot nem talált.
„Küzdünk azért, hogy meglegyen a pálya újraaszfaltozáshoz szükséges fedezet, de állami támogatás nélkül ez megvalósíthatatlan – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója. – Alapvető lenne, hogy új aszfalt kerüljön a pályára, de a következő két évben ennél több módosítást is szeretnénk végrehajtani."