1991-ben a Goodyear és a Pirelli harcolt gumifronton, és az olasz gyár kiszállását követően tiltotta be a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) az edzésgumikat. Az egykörös gumiköpenyek újbóli bevezetésének az lenne a célja, hogy megoldja a versenyzők dilemmáját, akik a szombati időmérőn gyakran inkább úgy döntenek, hogy nem jönnek ki mért körre, csak azért, hogy a futamra tartalékolják a megmaradt friss gumikészletüket.
Paul Hembrey, a Pirelli motorsport-igazgatója az Autosportnak beszélt a problémáról: „Felvetettük a kvalifikációs gumik ötletét, most a csapatok reakciójára várunk. Tudjuk, hogy a nézők érdekét szolgálja a kvalifikációs gumik ötlete, amelyek csak egy körre használhatóak, tehát nem lehet hibázni velük, ami növeli az izgalmakat. Egyetlen lehetőség, versengés a legjobb időért egy körönként két másodperccel gyorsabb gumival.”
Több csapatnál előfordult, hogy úgy számoltak az idei szezon kvalifikációin, hogy jobban megéri megtartani egy friss szett gumit, mint beáldozni azt egy néhány hellyel jobb rajtpozícióért. Ez természetesen gyakran azt is jelentette, hogy már a Q3 elején eldőlt a pole pozíció sorsa, így gyakorlatilag kiveszett az izgalom az időmérő tréning legutolsó fázisából.
Bernie Ecclestone a gumigyártóval szembehelyezkedve más megoldást helyezett kilátásba az olasz La Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában: „A megoldás nagyon egyszerű: több garnitúrát kell a pilóták rendelkezésére bocsátani.”