Jenson Button szerint a Német és a Magyar Nagydíj rámutatott, hogy az idény elején remeklő Red Bull-istálló az augusztus végéig tartó nyári szünet után nem marad fölényben, mert a McLaren utolérte, és a versenyek mellett az időmérőkön is felveszi vele a versenyt.
„A versenyen már egy ideje a Red Bull szintjén vagyunk, jó volt látni, hogy az időmérőn is sokat fejlődtünk, és egyenlő ellenfelei vagyunk. Aggódhat a riválisunk – mondta Button, aki szerint idő kérdése, mikor törik meg a Red Bull hegemóniája az időmérőkön. – A legutóbbi öt versenyből hármat mi nyertünk meg, Belgiumban és Olaszországban hagyományosan jók vagyunk. A vébéről nem szívesen beszélek, ott nagyon nagyok a különbségek, de a versenyek nyíltak lesznek."
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke úgy érzi, a McLaren elsősorban az időjárásnak köszönhette a Magyar Nagydíjon aratott győzelmét, a hűvös időben ugyanis jobban bánt a gumikkal Jenson Button négykerekűje, mint a többi autó. A Ferrari ugyanakkor Fernando Alonsóval a volánnál az utóbbi futamokon megmutatta, hűvös és forró időben is ugyanúgy képes az élmezőnyben autózni, a versenytempójával nincs is gond. Csak az időmérővel.
Stefano Domenicali elmondta, Felipe Massa törött hátsó légterelője a csapat számításai szerint javították az autó aerodinamikai tulajdonságait, a brazil talán ennek is köszönhette, hogy a futam leggyorsabb körét futotta. „A függőleges elemről letört egy darab, és amikor rákérdeztem az aerodinamikai részlegen, az ehhez értő emberek azt mondták, elemzéseik szerint Felipe körönként egy tizedet nyert a töréssel. Azt tanácsolták, tartsuk meg ezt a légterelőt, akármennyire nevetséges is vele az autó. Mindenesetre tanulságos eset volt" – árulta el Domenicali. |
„A versenyen már egyenrangú ellenfelei vagyunk a McLarennek és a Red Bullnak, az egyetlen pont, ahol hátrányba kerülünk, és elbukjuk a győzelmet, az időmérő edzés utolsó, harmadik szakasza – mondta Domenicali. – Most sorolhatnám, milyen körülmények megváltozása esetén lehettünk volna közelebb a győzelemhez, de az időmérős teljesítményünket nem magyarázhatjuk meg, nem lehet kifogásunk."
Domenicali elismerte, hogy a Ferrarinál azt találgatják a mérnökök, mit csinálhat másképpen az időmérőn a Red Bull, amely az első két szakaszban még nem emelkedik ki a mezőnyből, a többieket az első sorokról döntő záró szakaszban verik meg.
A Red Bullnál örültek az eredménynek, de elismerték, a három élcsapat ugyanazon a szinten van, és nüanszok döntenek arról, ki nyeri meg a futamot. Christian Horner csapatfőnök szerint ha a verseny vége felé nem ered el az eső néhány percre, Vettel nagyobb nyomás alatt tarthatta volna Buttont, és a győzelemért is nagyobb csata folyt volna.
„Folyamatosan változtak a körülmények, többféleképpen alakulhatott volna a futam, de ezzel a második helyezéssel is elégedettek vagyunk. Ugyanakkor az idény hátralévő részében keményen kell harcolnunk a futamgyőzelmekért, a fejlesztéseinket pedig a legutóbbi két versenyen történtek alapján át kell gondolnunk" – mondta Horner.