A Red Bull félt a gumik miatt, a Ferrari fázott rá

Vágólapra másolva!
2011.08.28. 18:48
null
A rajt előtti ijedelem a verseny feléig jogosnak tűnt, aztán átvette az uralmat a Red Bull Spában (Fotó: Action Images)
Címkék
A Red Bull-istálló pilótái kételyekkel várták a Belga Nagydíj rajtját, az időmérő alapján ugyanis gyorsan koptak a gumik az autóikon, de Sebastian Vettel és Mark Webber is megkönnyebbült a futam során, s a német végül nyert az ausztrál előtt. A McLarennél Jenson Button időmérőjét és rajtját okolják az elszalasztott győzelem miatt, míg Lewis Hamilton szerint túl lassú volt az autó az egyenesekben, ez vezetett balesetéhez is. Fernando Alonso lassan végleg lemond arról, hogy utol lehet érni a Red Bullt, de ugyanúgy élvezte a versenyt, mint az utolsó rajtkockából az 5. pozícióba feljövő Michael Schumacher.

 

Sebastian Vettelnek a Belga Nagydíj rajtja előtt voltak kételyei a gumik miatt, a rajt után vissza is esett Nico Rosberg mögé, majd Fernando Alonsót kellett üldöznie. Ám mindkettejükön átverekedte magát, és a verseny során megnyugodott, hogy nem is olyan rossz a helyzet az abroncsaival. Az esős szabadedzések ellenére is sikerült olyan beállításokat találni a Red Bull-Renault-n, hogy nyert a száraz pályás versenyen.

„Voltak kételyeink a verseny előtt, a gumik felhólyagosodtak az időmérő után, és nem tudtuk, mennyire súlyos a helyzet – mondta Vettel. – Kockázatot vállaltunk, de az elején végrehajtott kerékcsere után egyre magabiztosabbá váltam, és éreztem, hogy nem is lesz olyan rossz a helyzet. A biztonsági autós időszak után fontos volt, hogy mielőbb Alonso elé kerüljek, és miután megelőztem, csak arra vigyáztam, hogy jó állapotban maradjanak a gumijaim."

Mark Webber kétségbe esett a rossz rajtja után, de a Red Bull-istálló jó stratégiai döntéseinek köszönhetően vissza tudott kapaszkodni, és végül csapattársa, mögött a 2. helyen ért célba, megerősítve vb-pontversenybeli 2. helyezését (tíz pont az előnye a 3. Fernando Alonsóval szemben).

„A rajtom maga volt a sokk, az autó majdnem lefulladt, roppant kellemetlen volt. Tudtam, hogy korán ki kell állnom kereket cserélni, ezért kicsit kétségbe estem – mondta Webber. – Ám a csapat uralta a helyzetet, nagyon jó döntések születtek a boxban, a legnehezebb helyzetből is sikerült jól kijönnünk. Élvezetes verseny volt, jó eredménnyel."

Jenson Button a rajtnál történt balesetét és kényszerű korai boxkiállását okolja azért, hogy elszalasztotta a győzelmet. A 13. helyről indulva így is 3. lett a két Red Bull-Renault mögött.

„Ha rosszabbul rajtolok, és maradok a tizenharmadik hely környékén, sokkal könnyebben felzárkózhattam volna a Red Bullokra, csakhogy előrejöttem, belekeveredtem az események sűrűjébe. Káosz volt, Paul di Resta hátulról jött nekem, valakinek az első légterelője eltalálta az én első vezetőszárnyamat, majd letörte a visszapillantó tükrömet. Félelmetes volt – írta le Button az első kanyarban történteket. – Most találgathatom, mi lehetett volna, ha... Ám a tizenharmadik helyről indulva a harmadik helyezés is remek eredmény."

Button főnöke, Martin Whitmarsh biztos benne, hogy Button nyert volna, ha jobban sikerül az időmérője, és nem a középmezőnybeli káosszal kell megküzdenie a rajtnál

„Jenson volt a nap embere, a 19. helyre visszaesett, mégis visszakapaszkodott a dobogóra. Ha nem rontjuk el az időmérőt, és az első sorokból rajtol, a győzelem a tét, és meg is csinálta volna, hiszen ilyen remekül tud vezetni száraz pályán is" – mondta Whitmarsh.

Lewis Hamilton, a csapat másik pilótája úgy véli, a McLaren-Mercedesének túl nagy leszorítóereje miatt könnyű célpont volt az egyenesekben, alacsony végsebessége miatt alakult ki az a szituáció is, amely a Kobajasi Kamuival történt ütközéséhez vezetett. Az angol ugyanis éppen elment a japán mellett, aki vissza tudott zárni mellé, és a Les Combes előtt ért össze a két autó.

„Nem tudom, mi történt, egyszer csak nekicsapódtam a szalagkorlátnak. Óriási erejű volt a becsapódás – mondta Hamilton. – Az egyenesekben mindenki elhúzott tőlem, a kanyargós részeken még úgy, ahogy lépést tudtam tartani a riválisaimmal. Talán túl meredekre állítottuk a légterelőket. Talán Kobajasi is emiatt jött vissza mellém, miután megelőztem, és ezért alakult ki az ütközés előtti helyzet. Kár ezért, jó helyzetben voltam, s bár még nem körvonalazódott ki, hányadik pozícióért küzdök, de a dobogó meglehetett volna. Ilyen az autóverseny, több futamon is kiestem az idén, ez is közéjük tartozik már."

Fernando Alonso, a Ferrari spanyol versenyzője fejet hajtott a Red Bull-istálló előtt, és szinte elismerte, képtelenség utolérni a címvédő istállót.

„Izgalmas, élvezetes verseny volt, nagyot csatáztam Markkal az Eau Rouge-ban, ahol mindig különleges száguldani, hát még egymás mellett! – mondta Alonso, aki a közepesen kemény abroncsokon nagyon könnyen sebezhető volt. – A Red Bull fantasztikus munkát végez, versenyről versenyre fogy az esélyünk arra, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat, most sem tehetünk mást, mint fejet hajtunk előtte."

Michael Schumacher a szombati időmérőn történt balesete miatt csak az utolsó, 24. helyről kezdhette el a Belga Nagydíjat, de az első kör végén már a 14. volt, és végül az 5. helyen ért célba. Ezzel kedvenc pályáján méltóképpen emlékezett meg 20 évvel ezelőtti első F1-es futamáról.

„Itt van a feleségem, aki azt mondta a rajt előtt, ne izguljak, tudja, hogy jó versenyem lesz, ezek után nem is történhetett volna másképpen – mondta Schumacher boldogan. – Különleges hétvége volt, különleges csatával a végén. Nicót végül annak köszönhetően tudtam megelőzni, hogy a gyorsabb lágy gumin voltam, míg ő a közepesen keményen."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK A BELGA GP UTÁN
Nico Rosberg (6.): – Csodás érzés volt az első helyen száguldani ezen a csodálatos pályán, beleborzongtam, amikor a visszapillantó tükörben a Red Bullokat, a Ferrarikat és a McLareneket láttam. Ám rá kellett döbbennem, hogy ahhoz még nem vagyunk elég jók, hogy előttük is maradjunk. A végén Michael a gyorsabb lágy gumikon támadott, semmit sem tehettem, de Monzában még jobbak lehetünk.
Adrian Sutil (7.): – Akciódús verseny volt, jól kitalált stratégiával, az eredmény a 15. rajthely után 7. helyezés lett, elégedettnek kell lennünk. Fontos volt, hogy a biztonsági időszakban azonnal kereket cseréljünk, két helyet nyertem vele, és a végén csak Michael tudott megelőzni.
Felipe Massa (8.): – Furcsa verseny volt, az elején még az élen csatáztam, aztán a gumik egyre rosszabbak lettek, az autó elveszítette a stabilitását, és bár állítottunk az első légterelőn, nem voltam elég gyors ahhoz, hogy a dobogóért küzdjek. Defektet is kaptam, s a mivel a lassú kanyarokban rossz volt a kocsi, a hosszú egyenesek előtti kigyorsításkor nem tudtam támadni.
Vitalij Petrov (9.): – Sikerült javítanunk a kocsin, ennek köszönhetően végig az első tízben voltam. Sajnos a végsebesség terén elmaradtunk a többiektől, sebezhetővé váltam. A verseny végén a fékem meghibásodott, a cél előtt az első fékek már egyáltalán nem működtek, meg is pördültem.
Pastor Maldonado (10.): – Nehéz volt a 21. rajthelyről indulva, szerencsém volt, hogy nem keveredtem bele a balesetbe. Jó volt a stratégiánk, okosan versenyeztem, ennek köszönhetem első pontomat. Visszatérve a szombati esetre, nem értem, miért csak engem büntettek meg, hiszen mindketten hibáztunk. De hagyjuk magunk mögött az esetet, és a jövőben mutassunk nagyobb tiszteletet egymás iránt!
Paul di Resta (11.): – A verseny elején Timo nekem jött, nagy lyuk keletkezett a kocsin, amely alulkormányozottá vált. A biztonsági időszakban Adrian boxkiállása volt az első, mert ő állt jobban, emiatt Maldonado mögé kerültem, és lemaradtam a pontszerzésről.
Kobajasi Kamui (12.): – Természetesen szerettem volna pontokat szerezni, és jó is volt a rajtom, de az egyenesekben nagyon lassú voltam, aminek nem tudom az okát. A Hamiltonnal történt esetnél nem akartam visszatámadni, pontosan tudtam, hogy gyorsabb nálam, csak tartottam a versenyvonalamat, amikor rám húzta a kocsiját.
Bruno Senna (13.): – Ezen a hétvégén a rajtnál mentem először az első kanyarba teletankolt autóval, és sajnos csúnyán elmértem a fékezési pontot, amiért bocsánatot kérek Jaimétől. Szerencsére az én autóm nem sérült meg, teljesíteni tudtam a versenytávot, és jól felkészültem a monzai versenyre, a két gumitípust is sikerült megismernem.
Jarno Trulli (14.): – A rajtnál megsérült a kocsi fenéklemeze, így kellett végigmennem, a 14. helyezés ennek fényében kiváló eredmény. Csodás volt a Renault ellen csatázni, meg is előztem, és tartottam a többiek tempóját. A csapat is kiváló munkát végzett, az egyik boxkiállásomnál a Hispania mögött jöttem be, és előtte mentem vissza a pályára.
Heikki Kovalainen (15.): – A rajtnál valaki nekilökött Jarnónak, szendvicsbe kerültem, de miután új első légterelőt kaptam, nem volt gondom, és Jarnóval együtt előkelő helyen értünk célba.
Rubens Barrichello (16.): – Balszerencsés voltam, de meglepett, milyen jól ment a kocsi, nem vártam ilyen jó teljesítményt. Örülök, hogy Pastor végre megszerezte első pontját.
Jérome d’Ambrosio (17.): – Remek versenyem volt, az autó egyensúlya tökéletesen be lett állítva, és sikerült távol tartanom magam a balesetektől, elégedett vagyok az első hazai futamommal.
Timo Glock (18.): – Az első kanyarban hibáztam,elfékeztem magam, és nem tudtam elkerülni a Di Restával való ütközést.Tudom, hogy elrontottam a versenyét, ezért bocsánatot kell kérnem. Megkaptam a büntetésem, mentem a boxba új első légterelőért, és a végén sikerült a HRT elé kerülni, és célba érni.
Vitantonio Liuzzi (19.): – Sejtettem, hogy nem lesz sima verseny, de a jó rajtom után megpróbáltam a riválisaim előtt maradni. Ám nem sikerült, de a következő verseny Monzában lesz, a hazámban, már nagyon várom.
Sébastien Buemi (kiesett): – Kiváló rajtom volt, öt helyet nyertem, Alonmso és Hamiklton mögött, az ő tempójukban haladtam, amikor Pérez megpróbált megelőzni, és hátulról nekem jött. A hátsó légterelőm eltörött, vissza kellett mennem a boxba, hogy feladjam a versenyt. Talán elfelejtett fékezni, ez azonban a versenyembe került.
Jaime Alguersuari (kiesett): – Nem a kenyerem más versenyzőkről csúnyán beszélni, ezért csak annyit mondok, Senna elnézte a fékezési pontot, és belökött Alonso útjába. Esélyem sem volt kivédeni az ütközést. Annak örülök, hogy a legjobb időmérőmet teljesíthettem, és képesek lehettünk volna pontot szerezni. Sajnálom a csapatot, de Monzában is hasonlóan versenyképesek lehetünk.
Sergio Pérez (kiesett): – Nagyon csalódott vagyok, pontokat kellett volna szereznem. Ám amikor Buemit előzni akartam, bevágott elém, és nekimentem, amiért még én kaptam büntetést. Megpróbáltam visszakapaszkodni, és éppen amikor megelőztem Sennát, valami tönkrement az autóban.
Daniel Ricciardo (kiesett): – Amíg apályán voltam, jól éreztem magam, de sajnos túl rövid lett ez az idő. A Lotusok és a Virginek előtt is mehettem, ami felemelő volt, de a kocsi hátuljában valami elromlott, s ezért nagy kár.

 

BELGA NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26:44.893
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 3.741 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 9.669 mp h.
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 13.022 mp h.
5. Michael Schumacher német Mercedes 47.464 mp h.
6. Nico Rosberg német Mercedes 48.674 mp h.
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 59.713 mp h.
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:06.076 p h.
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:11.917 p h.
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:17.615 p h.
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:23.994 p h.
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:31.976 p h.
13. Bruno Senna brazil Renault 1:32.985 p h.
14. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1 kör h.
15. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1 kör h.
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1 kör h.
17. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1 kör h.
18. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1 kör h.
19. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1 kör h.
FELADTÁK
Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 27 megtett kör után
Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 13
Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 12
Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 6
Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 0
Leggyorsabb kör: Webber (33. kör) 1:49.883
A VB ÁLLÁSA
GyőzelemDob.
Pontsz.
Pont
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 7 11 12 259
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 7 12 167
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 6 11 157
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 6 10 149
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2 4 10 146
6. Felipe Massa brazil Ferrari 9 74
7. Nico Rosberg német Mercedes 8 56
8. Michael Schumacher német Mercedes 7 42
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1 6 34
10. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 7 27
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 4 18
13. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 5 12
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 4 10
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 2 8
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 3 8
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 426
2. McLaren-Mercedes 295
3. Ferrari 231
4. Mercedes 98
5. Renault 68
6. Sauber-Ferrari 35
7. Force India-Mercedes 26
8. Toro Rosso-Ferrari 22
9. Williams-Cosworth 5

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik