A Red Bull-istálló a Belga Nagydíjon aratott kettős győzelem ellenére sem felejtette el a verseny előtti izgalmakat, és Christian Horner csapatfőnök elárulta, komolyan aggódott a gárda amiatt, hogy a spái pálya gyors szakaszainak valamelyikén a gumi meghibásodása miatt balesetet szenved valamelyik pilótájuk.
„Az időmérő után a gumikra nézve valódi aggodalom fogott el minket, de hinnünk kellett a specialistáknak, akik szerint bírni fogja a gumi. Elsősorban Adrian Newey került stresszes állapotba, ha valaki, ő tudja, milyen az, ha az ember által tervezett autóban balesetet szenved valaki – mondta Horner, visszautalva Ayrton Senna 1994-es tragikus balesetére. – Nagyon hiányzott a pénteki szabadedzéseken megszerezhető tapasztalat, de ez másoknál is így volt, a Ferrarikon és a McLareneken is csúnya volt a gumi, ez a pálya egyediségéből származhatott. Más erők hatnak itt a gumira, mint más pályákon."
A Pirelli szerint a Red Bull hibázott az első kerekei dőlésszögének beállításakor, és nem fogadja el, hogy az osztrák csapat őt tüntesse fel bűnbakként a kialakult helyzet miatt.
„Nem fair, hogy ilyen helyzetben tüntetnek fel minket, az egész kényelmetlen helyzetet megelőzhettük volna, ha a Red Bull követi a tanácsainkat, és megfelelő dőlésszögben állítja be a kerekeit. A probléma csak emiatt jött elő" – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.
A Ferrari is a gumik miatt aggódik, de a Scuderia problémája általános, nem megoldható a dőlésszög állításával. A vörös négykerekűk ugyanis a keményebb keverékű gumikon nem tudtak versenyben maradni a Red Bull és a McLaren autóival.
„Vettel a keményebb keveréken nagyon gyors volt, nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy megtudjuk, hogyan léphetünk előre ezen a területen – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. – Nagy kár, hogy ezen úszott el Fernando versenye, a lágy gumikon versenyben volt a győzelemért. A következő idényben nem engedhetjük meg magunknak, hogy bizonyos hőmérséklet alatt ilyen problémáink legyenek. Nem a felfüggesztés beállításával vagy a kerekek dőlésszögével van gond, hanem a hőmérséklettel. Nagyon sok dolgunk van még."
Bár a Red Bull a konstruktőrök pontversenyében 131 ponttal megelőzi a McLarent, és Vettel előnye 110 pont a jobban álló McLaren-pilótával, Jenson Buttonnal szemben, a wokingiak nem adják fel az idényt. Ha nem is abban bíznak, hogy utol lehet érni a Red Bullt, a hátralévő hét versenyen győzelmeket akarnak szerezni.
„Gőzerővel dolgozunk a 2012-es autónkon, de van egy rossz tulajdonságom, ami az egész csapatra jellemző: utálunk veszíteni – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke. – A világbajnokságról már nem reális beszélni, de meg kell tartani a mentalitásunkat, már csak azért is, mert a szurkolóink győzelmeket remélnek tőlünk. Nem hiszem, hogy jót tenne az F1-nek, ha most a McLaren és a Ferrari visszavenne a tempóból, hibás üzenet lenne a szurkolók felé."
Whitmarsh elmondta, hatféle módosítást végeztek az autón a Belga Nagydíj hétvégéjén, s ennek csak kis része vonatkozott a 2012-es idényre, inkább az Olasz GP-re készült a McLaren a tesztelt alkatrészekkel, mert Monzában a vb alakulásától függetlenül nyerni akar.