A második helyről induló Hamilton büntetés és a hibás gumiválasztás miatt végül csak 4. lett a Magyar Nagydíjon. A brit pilóta a rossz rádiós kommunikációt is okolta a hiba miatt, ugyanakkor elismerte a saját felelősségét is a büntetésben.
„Épp megbeszélésben voltunk a rádión, de csak én hallottam a mérnökömet, ő nem engem. Állandóan információt kértem tőle, de mivel nem hallott, nehézkes volt a kommunikáció. Talán volt egy olyan pont, amikor hallott tőlem egy-két mondatot, de közel sem az összes információt. Közben a fülemre mondta, hogy esni fog, el is kezdett szemerkélni, ezért úgy döntöttünk, hogy gumit cserélünk. Behívtak, végrehajtottuk a cserét, ami nem bizonyult a legjobb döntésnek, de ilyen az autósport" – mondta Hamilton a rossz stratégiai döntésről, ráadásul veszélyes manőverje miatt meg is büntették.
„Ez nem az én napom volt, saját magam is több hibát elkövettem, ráadásul büntetést kaptam. Az előbb beszéltem Paul Di Restával, aki azt mondta, bőven volt helye kikerülnie, amikor a megpördülésem után megfordultam. A saját teljesítményem miatt kicsit csalódott vagyok" – tette hozzá Hamilton, aki kiemelte, hogy egyértelműen a McLaren volt a legversenyképesebb a hétvégén, így sajnálja, hogy lehúzta a csapata összteljesítményét.
„Élvezetes verseny volt egészen addig, amíg rossz döntést nem hoztunk a gumikkal. Megtréfált minket az eső, mert eleredt, majd nagyon hamar elállt. Nem hoztunk jó döntést, az egyik kiállásunknál, de a Formula–1 ilyen, rövid idő alatt kell döntened, és ez néha nem sikerül jól." – nyilatkozta Webber.
A verseny: Button hungaroringi sikerrel ünnepelte 200. futamát | |
Button: Én is éppen olyan őrült vagyok, mint a többiek – a dobogósok nyilatkozatai |
„Ha még 3-4 percig tartott volna a heves esőzés, akkor egész máshogy alakult volna. Az én döntésem volt. Úgy határoztam, dobok a kockával, ami ha bejön, nagy győzelem is lehetett volna. Így viszont veszítettem néhány pozíciót" – tette hozzá az ausztrál pilóta, aki elmondta, már a rajtnál sem volt szerencséje, ugyanis a koszosabb és csúszósabb ívről kellett elindulnia, így pedig pozíciókat veszített a Mercedesekkel szemben.
A hatodik helyen végző Felipe Massa szerint összességében elégedett lehet a hétvége után:„Váltóhiba miatt estem ki, az esetnél semmi köze sem volt a kicsúszásomhoz, ami azért következett be, mert el akartam kerülni a Felipével való ütközést – mondta Schumi. – Nem hiszem, hogy előrébb tudtam volna jönni onnan, ahol a kiesésemkor álltam."
Nico Rosberg a 7. rajtkockából indulva 9. lett.
„A rajtunk nagyon jól sikerült, de a száraz pályás gumikon lelassultunk. Azt hittük, az érkező esővel jó döntés lesz visszamennui az intermediate-re, de akkor állt el az eső, mire a szél ide sodorta a felhőt, amelyből addig esett. Így ráfáztam, de legalább sikerült két pontot szerezni. A szünet után a gyors pályák jönnek, remélem, azok kedveznek nekünk" – mondta Rosberg.
Látványos véget ért Nick Heidfeld Magyar Nagydíja, s a lángoló Renault-jából a boxutca kijáratánál kiugró német számára, könnyen lehet, hogy véget ért a renault-s kaland, Bruno Senna ugyanis, bizonyos feltételek teljesülése esetén átveheti a helyét a csapatnál. „Kicsit tovább tartott a második boxkiállásom, mint terveztük, és túlhevült az autó – mondta Heidfeld (akinek Renault-ja oltása közben megsérült egy magyar pályabíró). – A boxból kijövet éreztem, hogy füst jön ki a kocsiból, és amikor alángokat is megláttam, azonnal leállítottam az autót. Az utóbbi két verseny nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, csalódott vagyok, de augusztus végéig összeszedem magam." A Renault-hoz közeli forrásból származó információk szerint koránt sem biztos, hogy az utóbbi időben nagyon halvány teljesítményt nyújtó Heidfeld ül az autóban a Belga Nagydíjon is, Bruno Senna ugyanis lehetőséget kapott a csapattól: ha szponzorai elő tudnak teremteni bizonyos összeget, ő versenyezhet Spa-Francorchamps-ban. Erre utal, hogy a futam előtti héten megrendezendő rotterdami utcai show-ra az eredeti tervekkel ellemntétben nem a brazilt küldi el a csapat. Ha viszont nincs meg a pénz, Heidfeld maradhat. Vitalij Petrov nem tudta megismételni tavalyi 5. helyezését, sőt pontot sem szerzett. „A változó idő nagyon nehézzé tette a versenyt, a futam közben eleredő eső miatt lehűltek a gumijaim, és vezethetetlenné vált az autó – mondta Petrov. – Intermediate-gumikra váltottam, s többekhez hasonlóan pórul jártam." MEGSÉRÜLT A PÁLYABÍRÓ AZ OLTÁS KÖZBEN |
Paul di Resta (7.): Elég változatos futam volt, esővel az elején, de feküdtek nekem a körülmények. Az utolsó kerékcserémnél visszaestem, de a leintés előtti néhány körben sikerült visszaverekednem magam a hetedik helyre. |
Sébastien Buemi (8.): Fantasztikus verseny volt, részemről az egyik legjobb. Szuper rajtot fogtam, az első körben vagy tíz autót sikerült megelőznöm. Ezt követően elkaptam a ritmust, és további helyeket sikerült nyernem a nyirkos pályán, majd ahogy száradt fel, éreztem, hogy a beállítás nem a legjobb, alulkormányozottá vált az autóm. Próbáltam nem idegesíteni magam, a csapat pedig kiváló munkát végzett, a kerékcsere közben sikerült kedvezőbb szárnyállásra módosítani, így a gumikat is tudtam kímélni, és mivel elég gyors volt a kiállás, ezzel tovább tudtam javítani a pozíciómon. Amikor megint eleredt az eső, az autóm megint nagyon jól kezdett működni, jó tempót tudtam menni, aminek köszönhetően pontszerző helyen sikerült végeznem. Volt pár izgalams pillanat, például, amikor Kobajasit előztem. Túl gyors volt az egyenesekben, így féktávon kellett elkapnom, és ehhez nagyon a határon kellett elkezdenem lassítani. |
Jaime Alguersuari (10.): Tisztában voltam vele, hogy akár hetedik is lehetek. Az egyik kerékcserémre pont akkor mentem ki, amikor esni kezdett, és a hideg gumikkal nagyon nehéz volt a pályán maradni – ki is csúsztam. Viszont folytattam a harcot, de nem volt szerencsém, hiszen újabb helyett vesztettem a Kobajasival történt ütközésem miatt. Mindazonáltal csapat szinten kiváló teljesítményt nyújtottunk, jó így vonulni pihenőre, bár már alig várom az újabb rajtot Spában. |
Kobajasi Kamui (11.): Természetesen csalódást keltő, hogy nem sikerült pontot szereznünk, annak ellenére, hogy jól rajtoltam, és a verseny elején a tempóm sem volt rossz. Az autó jól működött a nedves pályán, és miután száraz gumikra váltottunk, szintén nem volt gond. Sokáig úgy tűnt, hogy pontokat szerezhetünk, de aztán jött az eső. A csapatom kihívott, hogy átmeneti esőgumikat tegyenek fel nekem, de én azt mondtam, hogy nincs szükség rájuk, mert javulnak a körülmények, sikerült is a hetedik helyig előrelépnem. Viszont túl sokáig vártunk a kerékcserével, és a szuperlágyon sem tudtam tartani a pozíciómat, így lecsúsztam a pontszerzésről. |
Rubens Barrichello (13.): Csalódott vagyok, hiszen pontokért küzdöttünk. Gondunk volt a gumikkal, és a verseny elején elvesztettem az első légterelőm egy darabját. Az esőben komoly esélyt láttam, főleg amikor láttam Hamiltont megpördülni, de nem jött be a váltás intermedaite gumikra, mert csak néhány egy-két kör után elállt az eső. |
Adrian Sutil (14.): Nem rajtoltam jól, és a pontszerzési esélyeim már az első körben elszálltak, amikor szorosan Paul mögött haladtam, és hogy elkerüljem az ütközést, elhagytam a pályát, sok helyet veszítve ezzel. A verseny közepén, amikor elkezdett esni az eső, megriszkíroztuk az intermediate abroncsokat, de sajnos nem jött be, néhány körrel később vissza kellett váltanom száraz gumikra. Nagy kár, hogy ezt a jó rajtpozíciót nem sikerült pontokra váltanom, de örülök Paul és a csapat eredményének. |
Sergio Pérez (15.): Nagyon csalódott vagyok, a jól sikerült kvalifikáció után sokkal többre számítottam. Már az első kör rosszul indult, nem volt tapadásom, alig tudtam a pályán tartani az autót. Az egyik kanyarban kisodródtam, és rengeteg helyet veszítettem, a tizedik pozícióból a huszadikra estem vissza. Lassabb voltam a leggyengébb autóknál, remélem, megtaláljuk ennek az okát. A büntetés csak még rosszabbá tette a dolgokat – Heikki Kovalainen túl későn fékezett, így meg tudtam előzni, csak sajnos sárga zászló mellett. |
Pastor Maldonado (16.): Kemény futam volt, javítottunk pár helyet a rajtnál, de átmeneti gumikkal is nehéz volt a pályán maradni. Az első kerékcserém előtt hibáztam, nem nyomtam be a sebességkorlátozó gombot, amiért áthajtásos büntetést kaptam. A fiutam közepén aztán szerencsénk sem volt, amikor intermediate gumikra váltottunk. |
Timo Glock (17.): Érdekes futam volt, nagyon élveztem. A rajtnál pár gyorsabb autó elé kerültem, és előttük is tudtam maradni. Miután felszáradt a pálya, meg tudtak előzni, de aztán az újabb esőnél jó döntést hoztunk, és maradtunk a száraz gumikon. Nehéz volt a pályán maradni, de végül kifizetődőnek bizonyult. |
Daniel Ricciardo (18.): A legjobb helyezésem a három versenyem közül, pedig futam közben nem is igazán tudtam követni hol állok, annyira megkavartak a többiek kiállásai. A vége felé éreztem, hogy elég jó az autó egyensúlya, és jó köridőket is mentem. Néhány dologban lehettem volna ügyesebb, de érzem, hogy fejlődöm, a legjobb pedig az volt, hogy jól döntöttünk a kiállásokkal kapcsolatban – ezen az úton kell maradnunk. |
Jérome d'Ambrosio (19.): Nagyon kemények voltak a körülmények, hibáztam, amikor elkezdett esni és kimentem intermediate gumikért, pedig szárazon kellett volna maradnom. Így sok időt veszítettem a kiállásokkal, meg azzal, hogy megpördültem a bokszutcában, de szerencsére az autó nem talált el senkit. |
Vitantonio Liuzzi (20.): Nehéz verseny volt, a sikán kijáratánál valaki eltalált, amitől megpördültem, és rengeteg időt veszítettem. Az autó egyensúlya sem volt ideális, hiszen nedves körülményekre állítottuk be az autót, az edzések viszont száraz pályán zajlottak. A gumik és az első légterelő lecserélése után sem változott a helyzet, alulkormányozott volt az autó. |
Jarno Trulli (feladta): Megint megtalált a magyarországi balszerencsém. Az autó egész hétvégén kiváló volt, és a nem túl jó rajtom ellenére élveztem a vezetést. Sikerült megelőznöm Timót, az első kiállásom is jól sikerült, de aztán szivárgás miatt korán ért véget a versenyem. |
Heikki Kovalainen (feladta): Ambivalensek az érzéseim a hétvégével kapcsolatban, a szabadedzéseken nem találtam meg a megfelelő egyensúlyt, aztán az időmérőn minden rendben volt. A verseny is jól indult, tartottam a tempót Maldonadóval, Sutillal, Pérezzel és a többiekkel, a mögöttem lévőktől pedig el tudtam szakadni. A kerékcserékből nem jöttünk ki jól, majd azt az utasítást kaptam, hogy szivárgás miatt állítsam le a motort. A tempónk alapján közel voltunk a középmezőnyhöz, így összességében elégedett vagyok, sikerült előrelépnünk. |
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:46:42.337 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 3.588 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 19.819 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 48.338 mp h. |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 49.742 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:23.176 p h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 kör h. |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 2 kör h. |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 2 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 2 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 4 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 4 kör h. |
19. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 5 kör h. |
20. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 5 kör h. |
NEM ÉRT CÉLBA | ||||
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 55 | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 36 | |
Nick Heidfeld | német | Renault | 33 | |
Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 17 | |
Leggyorsabb kör: Massa (61.. kör) 1:23.425 |
győzelmek | dobogó | pontszerzés | pont | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | 10 | 11 | 234 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 6 | 11 | 149 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2 | 4 | 10 | 146 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | 6 | 10 | 145 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2 | 5 | 9 | 134 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 8 | 70 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 7 | 48 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 6 | 34 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 5 | 32 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 6 | 32 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 7 | 27 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 4 | 18 |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 5 | 12 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 10 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 2 | 8 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 3 | 8 |
17. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
1. | Red Bull-Renault | 383 |
2. | McLaren-Mercedes | 280 |
3. | Ferrari | 215 |
4. | Mercedes | 80 |
5. | Renault | 66 |
6. | Sauber-Ferrari | 35 |
7. | Force India-Mercedes | 26 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |
9. | Williams-Cosworth | 4 |
NSO Formula–1 app okostelefonra!