Webber rosszat dobott a kockával, Hamilton a rádióját okolja

Vágólapra másolva!
2011.07.31. 22:19
null
A valóságban Heidfeld nem katapultált az égő autójából (Fotó: Reuters)
Címkék
A Formula–1-es Magyar Nagydíjon negyedik helyen végzett Lewis Hamilton a rossz rádiós kommunikációt is okolta a gumiválasztási hiba miatt, ugyanakkor elismerte a saját felelősségét is a büntetésben. Az ötödik Mark Webber szerint nem jött be neki a kockadobás, míg a hatodik Felipe Massa szerint összességében elégedett lehet az eredményével. Nick Heidfeld számára könnyen lehet, hogy véget ért a renault-s kaland, Bruno Senna ugyanis, bizonyos feltételek teljesülése esetén átveheti a helyét a csapatnál.

A második helyről induló Hamilton büntetés és a hibás gumiválasztás miatt végül csak 4. lett a Magyar Nagydíjon. A brit pilóta a rossz rádiós kommunikációt is okolta a hiba miatt, ugyanakkor elismerte a saját felelősségét is a büntetésben.

A  GALÉRIA  MEGTEKINTÉSÉHEZ 
 KATTINTSON A KÉPRE!
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!

„Épp megbeszélésben voltunk a rádión, de csak én hallottam a mérnökömet, ő nem engem. Állandóan információt kértem tőle, de mivel nem hallott, nehézkes volt a kommunikáció. Talán volt egy olyan pont, amikor hallott tőlem egy-két mondatot, de közel sem az összes információt. Közben a fülemre mondta, hogy esni fog, el is kezdett szemerkélni, ezért úgy döntöttünk, hogy gumit cserélünk. Behívtak, végrehajtottuk a cserét, ami nem bizonyult a legjobb döntésnek, de ilyen az autósport" – mondta Hamilton a rossz stratégiai döntésről, ráadásul veszélyes manőverje miatt meg is büntették.

„Ez nem az én napom volt, saját magam is több hibát elkövettem, ráadásul büntetést kaptam. Az előbb beszéltem Paul Di Restával, aki azt mondta, bőven volt helye kikerülnie, amikor a megpördülésem után megfordultam. A saját teljesítményem miatt kicsit csalódott vagyok" – tette hozzá Hamilton, aki kiemelte, hogy egyértelműen a McLaren volt a legversenyképesebb a hétvégén, így sajnálja, hogy lehúzta a csapata összteljesítményét.

HAMILTON MANŐVERE


„Élvezetes verseny volt egészen addig, amíg rossz döntést nem hoztunk a gumikkal. Megtréfált minket az eső, mert eleredt, majd nagyon hamar elállt. Nem hoztunk jó döntést, az egyik kiállásunknál, de a Formula–1 ilyen, rövid idő alatt kell döntened, és ez néha nem sikerül jól." – nyilatkozta Webber.

„Ha még 3-4 percig tartott volna a heves esőzés, akkor egész máshogy alakult volna. Az én döntésem volt. Úgy határoztam, dobok a kockával, ami ha bejön, nagy győzelem is lehetett volna. Így viszont veszítettem néhány pozíciót" – tette hozzá az ausztrál pilóta, aki elmondta, már a rajtnál sem volt szerencséje, ugyanis a koszosabb és csúszósabb ívről kellett elindulnia, így pedig pozíciókat veszített a Mercedesekkel szemben.

A hatodik helyen végző Felipe Massa szerint összességében elégedett lehet a hétvége után:

„Nem volt könnyű verseny, sokszor jártam a bokszban. Az eső is eleredt, majd hirtelen elállt, összességében azonban elégedett lehetek, mert sikerült több riválisomat is megelőznöm, bár sok időt vesztettem a Mercedesek mögött. A szünetben hazamegyek Brazíliába, hogy a családommal legyek. Amikor visszatérek Európába, kezdetét veszi a vb második fele, ami remélhetőleg jobb lesz az elsőnél " – nyilatkozta Massa.

A Magyar Nagydíjat korábban négyszer, legutóbb 2004-ben megnyerő Michael Schumacher jó rajt után biztatóan állt a vasárnapi hungaroringi futamon, éppen Massával csatázott, amikor a 27. körben kiesett.

„Váltóhiba miatt estem ki, az esetnél semmi köze sem volt a kicsúszásomhoz, ami azért következett be, mert el akartam kerülni a Felipével való ütközést – mondta Schumi. – Nem hiszem, hogy előrébb tudtam volna jönni onnan, ahol a kiesésemkor álltam."

Nico Rosberg a 7. rajtkockából indulva 9. lett.

„A rajtunk nagyon jól sikerült, de a száraz pályás gumikon lelassultunk. Azt hittük, az érkező esővel jó döntés lesz visszamennui az intermediate-re, de akkor állt el az eső, mire a szél ide sodorta a felhőt, amelyből addig esett. Így ráfáztam, de legalább sikerült két pontot szerezni. A szünet után a gyors pályák jönnek, remélem, azok kedveznek nekünk" – mondta Rosberg.


HEIDFELD LÁNGOLÓ BÚCSÚJA VÉGLEGES LEHET A RENAULT-NÁL

Látványos véget ért Nick Heidfeld Magyar Nagydíja, s a lángoló Renault-jából a boxutca kijáratánál kiugró német számára, könnyen lehet, hogy véget ért a renault-s kaland, Bruno Senna ugyanis, bizonyos feltételek teljesülése esetén átveheti a helyét a csapatnál.

„Kicsit tovább tartott a második boxkiállásom, mint terveztük, és túlhevült az autó – mondta Heidfeld (akinek Renault-ja oltása közben megsérült egy magyar pályabíró). – A boxból kijövet éreztem, hogy füst jön ki a kocsiból, és amikor alángokat is megláttam, azonnal leállítottam az autót. Az utóbbi két verseny nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, csalódott vagyok, de augusztus végéig összeszedem magam."

A Renault-hoz közeli forrásból származó információk szerint koránt sem biztos, hogy az utóbbi időben nagyon halvány teljesítményt nyújtó Heidfeld ül az autóban a Belga Nagydíjon is, Bruno Senna ugyanis lehetőséget kapott a csapattól: ha szponzorai elő tudnak teremteni bizonyos összeget, ő versenyezhet Spa-Francorchamps-ban. Erre utal, hogy a futam előtti héten megrendezendő rotterdami utcai show-ra az eredeti tervekkel ellemntétben nem a brazilt küldi el a csapat. Ha viszont nincs meg a pénz, Heidfeld maradhat.

Vitalij Petrov nem tudta megismételni tavalyi 5. helyezését, sőt pontot sem szerzett.

„A változó idő nagyon nehézzé tette a versenyt, a futam közben eleredő eső miatt lehűltek a gumijaim, és vezethetetlenné vált az autó – mondta Petrov. – Intermediate-gumikra váltottam, s többekhez hasonlóan pórul jártam."

MEGSÉRÜLT A PÁLYABÍRÓ AZ OLTÁS KÖZBEN


TOVÁBBI VERSENYZŐI NYILATKOZATOK
Paul di Resta (7.): Elég változatos futam volt, esővel az elején, de feküdtek nekem a körülmények. Az utolsó kerékcserémnél visszaestem, de a leintés előtti néhány körben sikerült visszaverekednem magam a hetedik helyre.
Sébastien Buemi (8.): Fantasztikus verseny volt, részemről az egyik legjobb. Szuper rajtot fogtam, az első körben vagy tíz autót sikerült megelőznöm. Ezt követően elkaptam a ritmust, és további helyeket sikerült nyernem a nyirkos pályán, majd ahogy száradt fel, éreztem, hogy a beállítás nem a legjobb, alulkormányozottá vált az autóm. Próbáltam nem idegesíteni magam, a csapat pedig kiváló munkát végzett, a kerékcsere közben sikerült kedvezőbb szárnyállásra módosítani, így a gumikat is tudtam kímélni, és mivel elég gyors volt a kiállás, ezzel tovább tudtam javítani a pozíciómon. Amikor megint eleredt az eső, az autóm megint nagyon jól kezdett működni, jó tempót tudtam menni, aminek köszönhetően pontszerző helyen sikerült végeznem. Volt pár izgalams pillanat, például, amikor Kobajasit előztem. Túl gyors volt az egyenesekben, így féktávon kellett elkapnom, és ehhez nagyon a határon kellett elkezdenem lassítani.
Jaime Alguersuari (10.): Tisztában voltam vele, hogy akár hetedik is lehetek. Az egyik kerékcserémre pont akkor mentem ki, amikor esni kezdett, és a hideg gumikkal nagyon nehéz volt a pályán maradni – ki is csúsztam. Viszont folytattam a harcot, de nem volt szerencsém, hiszen újabb helyett vesztettem a Kobajasival történt ütközésem miatt. Mindazonáltal csapat szinten kiváló teljesítményt nyújtottunk, jó így vonulni pihenőre, bár már alig várom az újabb rajtot Spában.
Kobajasi Kamui (11.): Természetesen csalódást keltő, hogy nem sikerült pontot szereznünk, annak ellenére, hogy jól rajtoltam, és a verseny elején a tempóm sem volt rossz. Az autó jól működött a nedves pályán, és miután száraz gumikra váltottunk, szintén nem volt gond. Sokáig úgy tűnt, hogy pontokat szerezhetünk, de aztán jött az eső. A csapatom kihívott, hogy átmeneti esőgumikat tegyenek fel nekem, de én azt mondtam, hogy nincs szükség rájuk, mert javulnak a körülmények, sikerült is a hetedik helyig előrelépnem. Viszont túl sokáig vártunk a kerékcserével, és a szuperlágyon sem tudtam tartani a pozíciómat, így lecsúsztam a pontszerzésről.
Rubens Barrichello (13.): Csalódott vagyok, hiszen pontokért küzdöttünk. Gondunk volt a gumikkal, és a verseny elején elvesztettem az első légterelőm egy darabját. Az esőben komoly esélyt láttam, főleg amikor láttam Hamiltont megpördülni, de nem jött be a váltás intermedaite gumikra, mert csak néhány egy-két kör után elállt az eső.
Adrian Sutil (14.): Nem rajtoltam jól, és a pontszerzési esélyeim már az első körben elszálltak, amikor szorosan Paul mögött haladtam, és hogy elkerüljem az ütközést, elhagytam a pályát, sok helyet veszítve ezzel. A verseny közepén, amikor elkezdett esni az eső, megriszkíroztuk az intermediate abroncsokat, de sajnos nem jött be, néhány körrel később vissza kellett váltanom száraz gumikra. Nagy kár, hogy ezt a jó rajtpozíciót nem sikerült pontokra váltanom, de örülök Paul és a csapat eredményének.
Sergio Pérez (15.): Nagyon csalódott vagyok, a jól sikerült kvalifikáció után sokkal többre számítottam. Már az első kör rosszul indult, nem volt tapadásom, alig tudtam a pályán tartani az autót. Az egyik kanyarban kisodródtam, és rengeteg helyet veszítettem, a tizedik pozícióból a huszadikra estem vissza. Lassabb voltam a leggyengébb autóknál, remélem, megtaláljuk ennek az okát. A büntetés csak még rosszabbá tette a dolgokat – Heikki Kovalainen túl későn fékezett, így meg tudtam előzni, csak sajnos sárga zászló mellett.
Pastor Maldonado (16.): Kemény futam volt, javítottunk pár helyet a rajtnál, de átmeneti gumikkal is nehéz volt a pályán maradni. Az első kerékcserém előtt hibáztam, nem nyomtam be a sebességkorlátozó gombot, amiért áthajtásos büntetést kaptam. A fiutam közepén aztán szerencsénk sem volt, amikor intermediate gumikra váltottunk.
Timo Glock (17.): Érdekes futam volt, nagyon élveztem. A rajtnál pár gyorsabb autó elé kerültem, és előttük is tudtam maradni. Miután felszáradt a pálya, meg tudtak előzni, de aztán az újabb esőnél jó döntést hoztunk, és maradtunk a száraz gumikon. Nehéz volt a pályán maradni, de végül kifizetődőnek bizonyult.
Daniel Ricciardo (18.): A legjobb helyezésem a három versenyem közül, pedig futam közben nem is igazán tudtam követni hol állok, annyira megkavartak a többiek kiállásai. A vége felé éreztem, hogy elég jó az autó egyensúlya, és jó köridőket is mentem. Néhány dologban lehettem volna ügyesebb, de érzem, hogy fejlődöm, a legjobb pedig az volt, hogy jól döntöttünk a kiállásokkal kapcsolatban – ezen az úton kell maradnunk.
Jérome d'Ambrosio (19.): Nagyon kemények voltak a körülmények, hibáztam, amikor elkezdett esni és kimentem intermediate gumikért, pedig szárazon kellett volna maradnom. Így sok időt veszítettem a kiállásokkal, meg azzal, hogy megpördültem a bokszutcában, de szerencsére az autó nem talált el senkit.
Vitantonio Liuzzi (20.): Nehéz verseny volt, a sikán kijáratánál valaki eltalált, amitől megpördültem, és rengeteg időt veszítettem. Az autó egyensúlya sem volt ideális, hiszen nedves körülményekre állítottuk be az autót, az edzések viszont száraz pályán zajlottak. A gumik és az első légterelő lecserélése után sem változott a helyzet, alulkormányozott volt az autó.
Jarno Trulli (feladta): Megint megtalált a magyarországi balszerencsém. Az autó egész hétvégén kiváló volt, és a nem túl jó rajtom ellenére élveztem a vezetést. Sikerült megelőznöm Timót, az első kiállásom is jól sikerült, de aztán szivárgás miatt korán ért véget a versenyem.
Heikki Kovalainen (feladta): Ambivalensek az érzéseim a hétvégével kapcsolatban, a szabadedzéseken nem találtam meg a megfelelő egyensúlyt, aztán az időmérőn minden rendben volt. A verseny is jól indult, tartottam a tempót Maldonadóval, Sutillal, Pérezzel és a többiekkel, a mögöttem lévőktől pedig el tudtam szakadni. A kerékcserékből nem jöttünk ki jól, majd azt az utasítást kaptam, hogy szivárgás miatt állítsam le a motort. A tempónk alapján közel voltunk a középmezőnyhöz, így összességében elégedett vagyok, sikerült előrelépnünk.

A FUTAM VÉGEREDMÉNYE
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:46:42.337
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 3.588 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 19.819 mp h.
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 48.338 mp h.
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 49.742 mp h.
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:23.176 p h.
7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1 kör h.
8. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
9. Nico Rosberg német Mercedes 1 kör h.
10. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1 kör h.
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1 kör h.
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 kör h.
14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 2 kör h.
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 2 kör h.
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 2 kör h.
17. Timo Glock német Virgin-Cosworth 4 kör h.
18. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 4 kör h.
19. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 5 kör h.
20. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 5 kör h.
NEM ÉRT CÉLBA
Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 55
Michael Schumacher német Mercedes 36
Nick Heidfeld német Renault 33
Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 17
Leggyorsabb kör: Massa (61.. kör) 1:23.425
A PONTVERSENY ÁLLÁSA – PILÓTÁK
győzelmek
dobogó
pontszerzés
pont
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 6 10 11 234
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 6 11 149
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2 4 10 146
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 6 10 145
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 5 9 134
6. Felipe Massa brazil Ferrari 8 70
7. Nico Rosberg német Mercedes 7 48
8. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1 5 32
10. Michael Schumacher német Mercedes 6 32
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 7 27
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 4 18
13. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 5 12
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 4 10
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 2 8
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 3 8
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 383
2. McLaren-Mercedes 280
3. Ferrari 215
4. Mercedes 80
5. Renault 66
6. Sauber-Ferrari 35
7. Force India-Mercedes 26
8. Toro Rosso-Ferrari 22
9. Williams-Cosworth 4

NSO Formula–1 app okostelefonra!



Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik