– Mindig kellemes lehet ide visszatérni.
– Igen, sohasem fogom elfelejteni azt a napot, amikor először nyertem – annyi verseny után végre 2009-ben sikerült. Ráadásul kettős győzelmet arattunk a Red Bull-lal, és itt volt édesapám is, szóval rengeteg apró részlet tette tökéletessé azt a napot. Harminc futamból egy ütközés még belefér.
– Azóta sem jött ki olyan artikulálatlan hang a torkán, mint a verseny végén a rádión át...
– Persze, hiszen óriási megkönnyebbülést, elégtételt jelentett az a diadal. Fontos volt, hogy az első sikerem nem úgy született meg, hogy kiestek előlem a többiek – azért nyertem, mert aznap mindenki másnál gyorsabb voltam. Vannak versenyzők, akiknek a neve mellett szintén szerepel egy-két győzelem, de úgy szerezték meg őket, hogy másoknak technikai gondjuk adódott. Külön öröm, hogy a pole-ból indulva nyertem.
– Pedig előtte még áthajtásos büntetést is kapott egy agresszív megmozdulásáért, és akkortájt általában is sokan kritizálták a vezetési stílusa miatt. Jogosan?
– Igen, hiszen ha az autóid miatt az F1-es pályafutásod nagy részét a középmezőnyben töltöd, nagyobb eséllyel keveredsz incidensekbe. Ha nem tévedek, az utóbbi huszonnyolc versenyből huszonhatot pontszerző helyen fejeztem be, tehát a vezetési stílusom egy élcsapatnál küzdve egyértelműen változott. A mezőny közepén kissé máshogy kell versenyezned, mert előtted is, mögötted is folyamatos
az akció. Elismerem, a múltban sokszor talán kissé túl kemény voltam, de azért manapság sem adom fel olyan könnyen a pozíciómat.
– Akkor sem, ha a csapatfőnöke utasítja. Nem gondolja, hogy ezzel a viselkedéssel önmaga ellen dolgozik?
– Nem. Ami Silverstone-ban történt, az a körülményeket mérlegelve teljesen korrekt volt. Kemény, de fair csatában esélyem nyílt elkapni Sebastiant. Soha senkivel sem akarok összeütközni a pályán, még ha néha ez meg is történik.
A TELJES INTERJÚT – BENNE WEBBER ÉS A RED BULL SILVERSTONE-I NÉZETELTÉRÉSÉNEK RÉSZLETEIVEL ÉS AZ AUSZTRÁL PILÓTA FLAVIO BRIATORÉRÓL ALKOTOTT VÉLEMÉNYÉRŐL – A NEMZETI SPORT PÉNTEKI SZÁMÁBAN OLVASHATJÁK EL.