Christian Horner, a Formula–1-es Red Bull-istálló főnöke meglepődött Mark Webber Brit Nagydíj utáni viselkedésén, az ausztrál ugyanis a futam utolsó köreiben annak ellenére támadta 2. helyen haladó csapattársát, a vb-pontverseny élén álló Sebastian Vettelt, hogy rádión négyszer vagy ötször felszólították rá, tartsa a pozícióját, és ne kövessen el butaságot.
„Értem én, hogy féltik a konstruktőrvébében szerezhető pontjainkat, de az F1-ben sohasem szabad feladni, és a kockás zászlóig hajtani kell. Én is ezt tettem, hiszen ha Fernando valamiért kiesik az utolsó körben, a győzelem lett volna a tét. Bízhatnának bennünk annyira, hogy engedik a versenyzést, többször is bizonyítottuk, hogy nem törjük össze az autónkat” – mondta Webber.
Horner leszögezte: a felszólítások nem azt támasztották alá, hogy Vettel a csapat első számú pilótája (bár erre Webber sem utalt), hanem az ésszerűség jegyében történtek, és fordított helyzetben ugyanezt kérte volna Vetteltől.
„Mark szabadon harcolhat a futamgyőzelmekért, ezt senki sem tiltotta meg neki, és volt is lehetősége rá, hogy megnyerje a futamot, mert az első rajtkockából indult – mondta Horner. – Az első két boxkiállásánál Sebbel szemben neki kedveztünk, de így sem sikerült neki, de a jövőben is mindent megteszünk azért, hogy újra megpróbálhassa. Ám a Brit Nagydíj előtt megbeszéltük, hogy a legfontosabb a csapat eredménye, hogy itt, a főhadiszállásunkon dolgozókkal a lelátón nem vállalhatunk kockázatot. Sikerült, Sebastian előnye nőtt az egyéniben, Mark is már csak egyedül második, a csapat előnye pedig tovább nőtt. Nem dobhattunk el 33 pontot, mert akkor egyik kijelentés sem lenne igaz."
Arra a kérdésre, hogy miképpen intézi el az ügyet Webberrel, a következőt mondta: „Ez csak kettőnkre tartozik, négyszemközt kell megbeszélnünk.”
A csapatfőnök szerint ez a vita nem akadályozhatja meg Webber 2012-es idényre szóló szerződésének aláírását.
„Remélem, nem lesz gond ezzel, de el kell fogadnia, hogy a csapat a legfontosabb – mondta Horner. – Megértem, hogy néha dühös a versenyző, mert nem érzi jogosnak egy-két döntésünket, de a vb-pontok a legfontosabbak. Ott van Hamilton és Massa példája, ők össze is értek az utolsó kanyarokban, nem sokon múlt, hogy Massa a cél előtt kicsússzon, és egyetlen pontot se szerezzen.”
Arra a felvetésre, hogy Dietrich Mateschitz tulajdonos nemrégiben azt mondta, a Red Bullnál sohasem lesznek csapatutasítások, Horner azt mondta, az osztrák üzletember bizonyára nem lenne boldog, ha a két autó az utolsó körökben kiesik, és mindenki a Red Bullon nevet.
Vettel megérti Webbert, de a csapat érdekeit is, ezért igyekezett diplomatikus választ adni.
„Mindent megtettem, hogy elöl maradjak, mert Mark keményen támadott. Egymással csatáztunk, nincs ebben semmi rossz – mondta a német. – Ha kívülről nézzük, az első helyezett messze volt előttünk, a negyedik messze mögöttünk, tényleg nem lett volna értelme kockáztatni, de az autóban ülve teljesen más a helyzet, a vérünkben a versenyzés. Mark sokkal gyorsabb volt nálam, de ahogy tudtam, védekeztem, és szerencsére hamar elértük a kockás zászlót.”