„Eddig minden rendben van, Fernando és Seb rendkívül gyors, a McLarenről pedig nem tudhatjuk, hol állnak. Persze még csak saját magunkkal foglalkozunk, örülök, hogy száraz időben készülhettünk a további edzésekre és a versenyre – mondta Webber, majd visszautalt Silverstone-ban a pozícióban elrontott rajtjára. – Persze a gyorsaság nem minden, nem pénteken kell a többiek előtt végezni, hanem vasárnap. Attól, hogy voltak gyors köreim, még nem fogok jól rajtolni, de erre kell törekednem."
Vettel elismerte, eddig nem sikerült felvennie a tempót Webberrel és Alonsóval, de próbálkozik.
„Be kell látnom, hogy még javulnom kell, mert csak úgy lehetek versenyben Markkal és Fernandóval – ismerte el Vettel. – Persze nem tudhatjuk, hogyan alakul az időjárás, ha esik, minden felborulhat. Ezen nem is nagyon agyalok, csak az a feladatom, hogy javítsak a saját teljesítményemen."
A német világbajnok elárulta, nem feltétlenül tekinti rossz jelnek Alonso jó formáját.
„Örülök neki, hogy gyors a két Ferrari, ez is bizonyítja, hogy a diffúzor körüli huzavona értelmetlen volt, mert semmit sem változtat a szabály az erősorrenden – folytatta Vettel. – A McLaren megítélése sokkal nehezebb, a pénteki edzéseken rendszerint olyan formát mutat, mint ma, aztán szombatra és vasárnapra derül ki, hogy valós képet látunk-e. Azt hiszem, nem szabad leírni őket."
A Ferrari pilótái elégedetten értékelték a pénteki eseményeket.
„Átlagos péntek volt, az első benyomások az autóval kapcsolatban jók, vagyis jó irányba haladunk – mondta Fernando Alonso. – Mondtam már korábban, hogy Silverstone-ban nem történt csoda a kipufogóval kapcsolatos szabályok módosítása miatt. Az az eredmény a versenyről versenyre elvégzett fejlesztések gyümölcse volt, és most, a Valenciában érvényes szabályok mellett is a mezőny elején vagyunk. Elméletileg a hideg a Red Bulloknak kedvez, viszont az a feladatunk, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjunk a körülményekhez. Az alacsony hőmérséklet hatással lehet az időmérő edzésen alkalmazott stratégiánkra is, mivel nehéz jó időt autózni az első gyors körön. Esőben pedig még bonyolultabb lenne a szituáció. Az eset Michaellel (Schumacher)? Nem történt semmi, valószínűleg nem látta, hogy jövök, nekem pedig hirtelen fékeznem kellett. Végül is egy átlagos pénteken az emberek csak örülnek, ha történik bármi érdekes...”
„Jó nap volt, rengeteg dolgot terveztünk mára, és mindkét edzésen végre tudtuk hajtani a tervezetteket – nyilatkozta Felipe Massa. – Elégedettek lehetünk a tempónkkal, még akkor is, ha korai megmondani, hogy mire leszünk képesek. A hosszú szakaszokon gyorsak voltunk mindkét típusú gumin, de elég nagy különbség van a kettő között, amit majd észben kell tartanunk a versenystratégia összeállításakor. Az első kör még a lágy abroncsokon is küzdelmes, de ezzel a problémával szerintem mindenki szembesült. Szeretem ezt a pályát, nagy a szintkülönbség és rengeteg az irányváltoztatás, élvezetes vezetni rajta – pláne, ha gyors autód van!”
Michael Schumacher a róla elnevezett kanyarról, Nico Rosberg pedig a hazai pálya remek hangulatáról beszélt az edzések után.
„Jó irányba haladunk, elégedett vagyok a ma teljesítettekkel – összegzett Schumacher. – Folyamatosan fejlesztjük az autót, és az olyan napok, mint a mai, sokat segítenek. Egyelőre nehéz elhelyezni magunkat a többiekhez képest, ugyanis nem tudjuk, ki mennyi üzemanyaggal futott, és még a saját adatainkat is ki kell elemeznünk. Nagyon jó érzés volt Formula–1-es autóval végigmenni a nevemet viselő kanyaron, nem gondoltam, hogy erre valaha is sor kerül.”
„Bámulatos, hogy mennyien kijöttek ma a Nürburgringre, imádom a Német Nagydíj hangulatát, próbáltam is integetni a szurkolóknak, de ehhez nincs túl sok hely a kocsiban – jelezte Rosberg, hogy a Formula–1-es autók nem alkalmasak mindenre. – A mai munkát tekintve elégedett vagyok, jól működnek szárazon az új elemek, de még korai lenne azt találgatnunk, hogy pontosan hol is tartunk.”
A McLaren versenyzői közül Lewis Hamilton produktív, Jenson Button viszont frusztráló napként jellemezte a pénteket.
„Produktív nap volt, a hosszú szakaszon jobb volt a tempóm, mint Silverstone-ban, ami mindenképpen jó – mondta Hamilton. – Van néhány új fejlesztés az autón, és úgy tűnik, hogy működnek, ez szintén pozitív, de még csak péntek van, korai ahhoz, hogy bárminemű következtetést levonhassunk. A Ferrarik és a Red Bullok gyorsnak tűnnek, de a versenyen bármi történhet, ma este és holnap keményen fogunk dolgozni, hogy javítsuk az esélyeinket.”
„Egy kicsit frusztráló nap volt ez számomra, délelőtt az egyensúlyt nem találtuk meg, délutánra a KERS Hibrid rendszer romlott el, ami komoly időveszteséget jelentett fékezéskor és kigyorsításnál – így Button. – Húsz perccel leintés előtt a kísérleti kipufogóm meghibásodása jelentette számomra a nap végét – ez olykor előfordul péntekenként, amikor új dolgokat próbálunk ki. Holnap nehéz lesz legyőzni a Red Bullokat, de a mi célunk az, hogy a versenyen vegyük fel velük a küzdelmet.”
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.894 | átlag: 201.675 km/ó | 30 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:32.217 | 0.323 mp h. | 24 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.268 | 0.374 | 27 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:32.681 | 0.787 | 23 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.996 | 1.102 | 18 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.628 | 1.734 | 22 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.787 | 1.893 | 33 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:33.832 | 1.938 | 27 |
9. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes | 1:33.858 | 1.964 | 26 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:33.863 | 1.969 | 31 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:34.094 | 2.200 | 22 |
12. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.115 | 3.221 | 23 |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.371 | 3.477 | 20 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:35.389 | 3.495 | 24 |
15. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:35.444 | 3.550 | 22 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:36.371 | 4.477 | 22 |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:36.392 | 4.498 | 29 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:36.842 | 4.948 | 29 |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:36.882 | 4.988 | 27 |
20. | Narain Karthikeyan* | indiai | Hispania-Cosworth | 1:38.504 | 6.610 | 22 |
21. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 1:38.765 | 6.871 | 19 |
22. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:39.279 | 7.385 | 24 |
23. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:40.109 | 8.215 | 23 |
24. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:40.428 | 8.534 | 22 |
*Tesztpilóták, csak az első szabadedzésen vettek részt |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:31.711 | átlag: 202.078 km/ó | 34 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.879 | 0.168 mp h. | 38 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.084 | 0.373 | 28 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:32.354 | 0.643 | 36 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:32.411 | 0.700 | 31 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.557 | 0.846 | 32 |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.724 | 1.013 | 28 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:33.098 | 1.387 | 17 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:33.138 | 1.427 | 22 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:33.211 | 1.500 | 34 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.225 | 1.514 | 17 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.299 | 1.588 | 34 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:34.113 | 2.402 | 34 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:34.344 | 2.633 | 34 |
15. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.487 | 2.776 | 37 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:34.491 | 2.780 | 35 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:34.996 | 3.285 | 35 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:35.753 | 4.042 | 42 |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:36.940 | 5.229 | 32 |
20. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 1:37.248 | 5.537 | 33 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:37.313 | 5.602 | 33 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:38.145 | 6.434 | 31 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:40.737 | 9.026 | 5 |
24. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | 3 |