Webber: Attól, hogy pénteken gyors vagyok, még nem rajtolok jól

Vágólapra másolva!
2011.07.22. 21:34
null
Mark Webber (balra) és Helmut Marko, a Red Bull-istálló tanácsadója (Fotó: Reuters)
Címkék
A pénteki második szabadedzést a nap legjobb eredményével az élen záró Mark Webber elismerte, hogy remek formában kezdte el a Formula–1-es Német Nagydíj hétvégéjét, de elismerte, hogy a futamgyőzelemnél több kell, mint a nagy sebesség. A csapattársától és a ferraris Fernando Alonsótól is mindkét edzésen kikapó Sebastain Vettel is visszafogott, mint mondta, javulnia kell.


„Eddig minden rendben van, Fernando és Seb rendkívül gyors, a McLarenről pedig nem tudhatjuk, hol állnak. Persze még csak saját magunkkal foglalkozunk, örülök, hogy száraz időben készülhettünk a további edzésekre és a versenyre – mondta Webber, majd visszautalt Silverstone-ban a pozícióban elrontott rajtjára. – Persze a gyorsaság nem minden, nem pénteken kell a többiek előtt végezni, hanem vasárnap. Attól, hogy voltak gyors köreim, még nem fogok jól rajtolni, de erre kell törekednem."

Vettel elismerte, eddig nem sikerült felvennie a tempót Webberrel és Alonsóval, de próbálkozik.

„Be kell látnom, hogy még javulnom kell, mert csak úgy lehetek versenyben Markkal és Fernandóval – ismerte el Vettel. – Persze nem tudhatjuk, hogyan alakul az időjárás, ha esik, minden felborulhat. Ezen nem is nagyon agyalok, csak az a feladatom, hogy javítsak a saját teljesítményemen."

A német világbajnok elárulta, nem feltétlenül tekinti rossz jelnek Alonso jó formáját.

„Örülök neki, hogy gyors a két Ferrari, ez is bizonyítja, hogy a diffúzor körüli huzavona értelmetlen volt, mert semmit sem változtat a szabály az erősorrenden – folytatta Vettel. – A McLaren megítélése sokkal nehezebb, a pénteki edzéseken rendszerint olyan formát mutat, mint ma, aztán szombatra és vasárnapra derül ki, hogy valós képet látunk-e. Azt hiszem, nem szabad leírni őket."

A Ferrari pilótái elégedetten értékelték a pénteki eseményeket.

„Átlagos péntek volt, az első benyomások az autóval kapcsolatban jók, vagyis jó irányba haladunk – mondta Fernando Alonso. – Mondtam már korábban, hogy Silverstone-ban nem történt csoda a kipufogóval kapcsolatos szabályok módosítása miatt. Az az eredmény a versenyről versenyre elvégzett fejlesztések gyümölcse volt, és most, a Valenciában érvényes szabályok mellett is a mezőny elején vagyunk. Elméletileg a hideg a Red Bulloknak kedvez, viszont az a feladatunk, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjunk a körülményekhez. Az alacsony hőmérséklet hatással lehet az időmérő edzésen alkalmazott stratégiánkra is, mivel nehéz jó időt autózni az első gyors körön. Esőben pedig még bonyolultabb lenne a szituáció. Az eset Michaellel (Schumacher)? Nem történt semmi, valószínűleg nem látta, hogy jövök, nekem pedig hirtelen fékeznem kellett. Végül is egy átlagos pénteken az emberek csak örülnek, ha történik bármi érdekes...”

„Jó nap volt, rengeteg dolgot terveztünk mára, és mindkét edzésen végre tudtuk hajtani a tervezetteket – nyilatkozta Felipe Massa. – Elégedettek lehetünk a tempónkkal, még akkor is, ha korai megmondani, hogy mire leszünk képesek. A hosszú szakaszokon gyorsak voltunk mindkét típusú gumin, de elég nagy különbség van a kettő között, amit majd észben kell tartanunk a versenystratégia összeállításakor. Az első kör még a lágy abroncsokon is küzdelmes, de ezzel a problémával szerintem mindenki szembesült. Szeretem ezt a pályát, nagy a szintkülönbség és rengeteg az irányváltoztatás, élvezetes vezetni rajta – pláne, ha gyors autód van!”

Michael Schumacher a róla elnevezett kanyarról, Nico Rosberg pedig a hazai pálya remek hangulatáról beszélt az edzések után.

„Jó irányba haladunk, elégedett vagyok a ma teljesítettekkel – összegzett Schumacher. – Folyamatosan fejlesztjük az autót, és az olyan napok, mint a mai, sokat segítenek. Egyelőre nehéz elhelyezni magunkat a többiekhez képest, ugyanis nem tudjuk, ki mennyi üzemanyaggal futott, és még a saját adatainkat is ki kell elemeznünk. Nagyon jó érzés volt Formula–1-es autóval végigmenni a nevemet viselő kanyaron, nem gondoltam, hogy erre valaha is sor kerül.”

„Bámulatos, hogy mennyien kijöttek ma a Nürburgringre, imádom a Német Nagydíj hangulatát, próbáltam is integetni a szurkolóknak, de ehhez nincs túl sok hely a kocsiban – jelezte Rosberg, hogy a Formula–1-es autók nem alkalmasak mindenre. – A mai munkát tekintve elégedett vagyok, jól működnek szárazon az új elemek, de még korai lenne azt találgatnunk, hogy pontosan hol is tartunk.”

A McLaren versenyzői közül Lewis Hamilton produktív, Jenson Button viszont frusztráló napként jellemezte a pénteket.

„Produktív nap volt, a hosszú szakaszon jobb volt a tempóm, mint Silverstone-ban, ami mindenképpen jó – mondta Hamilton. – Van néhány új fejlesztés az autón, és úgy tűnik, hogy működnek, ez szintén pozitív, de még csak péntek van, korai ahhoz, hogy bárminemű következtetést levonhassunk. A Ferrarik és a Red Bullok gyorsnak tűnnek, de a versenyen bármi történhet, ma este és holnap keményen fogunk dolgozni, hogy javítsuk az esélyeinket.”

„Egy kicsit frusztráló nap volt ez számomra, délelőtt az egyensúlyt nem találtuk meg, délutánra a KERS Hibrid rendszer romlott el, ami komoly időveszteséget jelentett fékezéskor és kigyorsításnál – így Button. – Húsz perccel leintés előtt a kísérleti kipufogóm meghibásodása jelentette számomra a nap végét – ez olykor előfordul péntekenként, amikor új dolgokat próbálunk ki. Holnap nehéz lesz legyőzni a Red Bullokat, de a mi célunk az, hogy a versenyen vegyük fel velük a küzdelmet.”

 

NÉMET NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31.894 átlag: 201.675 km/ó 30 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.217 0.323 mp h. 24
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.268 0.374 27
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:32.681 0.787 23
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.996 1.102 18
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.628 1.734 22
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:33.787 1.893 33
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.832 1.938 27
9. Nico Hülkenberg* német Force India-Mercedes 1:33.858 1.964 26
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:33.863 1.969 31
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1:34.094 2.200 22
12. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:35.115 3.221 23
13. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:35.371 3.477 20
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:35.389 3.495 24
15. Nick Heidfeld német Renault 1:35.444 3.550 22
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.371 4.477 22
17. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:36.392 4.498 29
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:36.842 4.948 29
19. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:36.882 4.988 27
20. Narain Karthikeyan* indiai Hispania-Cosworth 1:38.504 6.610 22
21. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault 1:38.765 6.871 19
22. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:39.279 7.385 24
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:40.109 8.215 23
24. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:40.428 8.534 22
*Tesztpilóták, csak az első szabadedzésen vettek részt
NÉMET NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:31.711 átlag: 202.078 km/ó 34 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31.879 0.168 mp h. 38
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.084 0.373 28
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:32.354 0.643 36
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:32.411 0.700 31
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.557 0.846 32
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.724 1.013 28
8. Nick Heidfeld német Renault 1:33.098 1.387 17
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:33.138 1.427 22
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.211 1.500 34
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.225 1.514 17
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.299 1.588 34
13. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:34.113 2.402 34
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:34.344 2.633 34
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:34.487 2.776 37
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:34.491 2.780 35
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:34.996 3.285 35
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:35.753 4.042 42
19. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:36.940 5.229 32
20. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault 1:37.248 5.537 33
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:37.313 5.602 33
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:38.145 6.434 31
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:40.737 9.026 5
24. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari idő nélkül 3

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik