Annak ellenére, hogy a Silverstone-ban lezajlott, diffúzorra irányított kipufogó körüli huzavonából a Red Bull jött ki győztesen, ezt a helyzeti előnyét sem Angliában, sem pedig Németországban nem tudta érvényesíteni az energiaitalos istálló. Az évad első felében tapasztalt egyértelmű fölényük eltűnt, riválisaik fejlesztései pedig győzelmeket értek az elmúlt két versenyen – Angliában Fernando Alonso a Ferrarit, a Nürburgringen Lewis Hamilton a McLarent kormányozta az első helyre.
A Hungaroringen a péntek délutáni második szabadedzésen Sebastian Vettel csak az ötödik legjobb időeredményt érte el, hátránya több mint fél másodperc a leggyorsabb Hamiltonhoz képest.
„Az elején elég csúszós volt – kezdte Vettel – majd javultak a körülmények, de más a helyzet, mint tavaly volt. Nagyon szoros lesz, a McLaren és a Ferrari is gyors, össze kell kapnunk magunkat, ha elöl akarunk végezni.”
2010 világbajnoka úgy gondolja, hogy a pálya állapota miatt nem lesz egyszerű bánni a gumikkal, ráadásul a Pirelli a leglágyabb keverékeket hozta erre a futamra: „Nemrég szálltam ki az autóból, meg kell néznünk, hogy a többiek mire jutottak, meddig is tartanak a gumik. A legfontosabb, hogy jól tudjuk kezelni az abroncsokat, a legtöbbet hozzuk ki belőlük egy körön, és a hosszabb szakaszokon is egyaránt. Nehéz lesz.”
A jobb kezén viselt kötéssel kapcsolatban a következőket mondta: „Semmiség, de tudják hogy van ez, szeretjük, ha mi kerülünk a szóbeszéd központjába.” Mint kiderült, a német pilóta a napokban mountain bike-ot szerelt, és közben vágta el a kezét, de hogy miért szerelt kerékpárt a német és a magyar GP közötti napokban, arra nem derült fény…
Csapattársa, Mark Webber délután a negyedik leggyorsabb időt autózta azt követően, hogy a délelőtti gyakorláson összetörte a Red Bull Renault-t.
„A baleset az én hibámból történt – vallotta be Webber. – Ráfutottam egy kerékvetőre, ami csak néhány éve került a pályára. Még nem rögzült a pilótákban, sokszor nem figyelünk rá, csak gyorsítunk. Megcsúsztam a műfüvön, és a szalagkorlátnak csapódtam, de szerencsére csak az autó eleje sérült meg. Délután viszont nem volt gondunk, a kocsi jól ment, és elég sok kört tudtunk futni. Nagyon trükkös pályáról van szó, főleg a gumik szempontjából, rengeteg információn kell még átrágnunk magunkat.”
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.018 | átlag: 194.667 km/ó | 29 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.259 | 0.241 mp h. | 40 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.322 | 0.304 | 34 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.508 | 0.490 | 35 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.549 | 0.531 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.099 | 1.081 | 40 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.121 | 1.103 | 36 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.440 | 1.422 | 36 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.835 | 1.817 | 40 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:22.981 | 1.963 | 37 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.030 | 2.012 | 34 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:23.399 | 2.381 | 37 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:23.679 | 2.661 | 34 |
14. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:23.861 | 2.843 | 28 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:24.181 | 3.163 | 39 |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.182 | 3.164 | 26 |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:24.546 | 3.528 | 21 |
18. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.878 | 3.860 | 35 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:24.994 | 3.976 | 38 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:25.447 | 4.429 | 39 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:26.823 | 5.805 | 33 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:27.261 | 6.243 | 28 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:27.730 | 6.712 | 31 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:28.255 | 7.237 | 25 |