Vettel megtörné a hazai pálya két és fél éves átkát

Vágólapra másolva!
2011.07.21. 17:38
null
Sebastian Vettel első németországi futamgyőzelmére hajt (Fotó: Reuters)
Címkék
A hét végi Német Nagydíjjal a féltávjához érkezik a 2011-es Formula–1-es idény: ezt megelőzően kilenc futamon indultak a pilóták, és ezután is kilenc lesz hátra. Az eddigi versenyekből hatot Sebastian Vettel nyert meg, s egy-egy diadal jutott Lewis Hamiltonnak, Jenson Buttonnak, valamint Fernando Alonsónak. A világbajnoki verseny lefutottnak tűnik, de Vettel riválisai a Nürburgringen sem adják meg magukat.

 

58. NÉMET NAGYDÍJ, NÜRBURGRING
(a vb 10. futama, július 24.)
PÉNTEK
1. szabadedzés
10.00–11.30
2. szabadedzés
14.00–15.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 11.00–12.00
Időmérő edzés
14.00–15.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00
A Red Bull versenyzőinek, valamint Felipe Massa és Michael Schumacher nyilatkozatát itt tekintheti meg.
A McLaren-pilóták várakozásait ide kattintva olvashatja el.

„Jobban teszem, ha nem nézek a vb-pontverseny állására, inkább arra gondolok, hogy a nehéz idénykezdet után a legutóbbi viadalokon remek formába lendültünk, és Silverstone-ban olyan pályán is nyertünk, amely papíron nem fekszik nekünk – mondta Alonso, aki a legutóbbi Német Nagydíjon és a két héttel ezelőtti Brit GP-n is nyert. – A Nürburgringen már kétszer győztem, és van egy mondás, miszerint ami kétszer megtörténik... Inkább nem folytatom, majd a szurkolók kitalálják, hogyan foklytatódik."

Sebastian Vettel ellen szólhat, hogy hazai pályán 2008 óta nem nyert futamot Formula–1-es pilóta, legutóbb, két és fél évvel ezelőtt Felipe Massa ünnepelt honfitársai előtt – csak futamgyőzelmet, a világbajnoki címet azon a napon bukta el Lewis Hamiltonnal szemben. 2009-ben, 2010-ben és eddig az idén is körbeverések voltak, minden esetben valamelyik rivális nyert a versenyzők otthonában.

Vettel elől tavalyelőtt csapattársa, Mark Webber happolta el a diadalt, az ausztrál 132. F1-es futamán az első győzelmét könyvelte el. Tavaly a ferrarisok uralták a hockenheimi Német GP-t, Massa a fent említett Brazil GP óta (és tavalyelőtti hungaroringi életveszélyes rugós sérülése óta) először nyerhetett volna, ha a Ferrari nem alkalmazta volna hírhedtté vált csapatutasítását („Felipe, Fernando gyorsabb nálad. Erősítsd meg, hogy értetted az üzenetet" – hallatszott ország-világ előtt a csapatrádión).

A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5148 méter

A verseny: 60 kör, 308.863 km

Leggyorsabb kör: M. Schumacher (2004) 1:28.351 (átlag: 209.763 km/óra)
Teljes gázzal: 12 mp a 11-es és a 13-as kanyar között, 62% a teljes pályán. Váltások egy körben: 58

Az idén minden versenynek Vettel a fő esélyese, és ez a Nürburgringgel sincs másképp. Még úgy sem, hogy legutóbb, Silverstone-ban Alonso győzött, és hogy Webber egyre inkább megszokja a Pirelli-gumikat, és edzés-, valamint versenytempóban is felzárkózik Vettelre. A McLarennél is fogadkozik a csapat vezetősége, igaz, a pilóták visszafogottabbak, eddig ugyanis Lewis Hamiltonnak és Jenson Buttonnak sem volt szerencséje a Nürburgringen.

A Német Nagydíjon a Lotusnál Jarno Trulli helyett Karun Chandhok indul majd Heikki Kovalainen csapattársaként, az istállóban az idén eddig csak néhány pénteki szabadedzésen szereplő indiai tavalyi hispaniás szereplése után először állhat rajthoz.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK A NÉMET GP ELŐTT
Nico Rosberg: – Tudjuk, hogy nincs elég jó autónk ahhoz, hogy száraz pályán a győzelemért versenyezzünk, ha hazai pályán nyerni akarok, esőnek kell esnie. Ez sem garancia a sikerre, csak reményt ad. A Nürburgringen a dombok között pillanatok alatt meg tud változni az idő, egy délután alatt minden évszakból ízelítőt kaphatunk.
Nick Heidfeld: – Mindig különleges Németországban versenyezni a német szurkolók miatt, akik egyszerűen fantasztikusak. Ráadásul nekem sok jó emlékem is fűződik a pályához, 2005-ben itt szereztem meg pályafutásom első pole pozícióját. Az időmérőn ismét megcélozzuk a harmadik szakaszt, s jó lenne harcolni a Mercedesekkel.
Vitalij Petrov: – Új fejlesztésekkel, átalakított kipufogóval érkezünk a Nürburgringre, és meggyőződésem, hogy ennek köszönhetően a teljesítményünk is javulni fog. A legfontosabb, hogy bekerüljünk az első öt rajtsor valamelyikébe, és hogy minél több pontot szerezzünk a vasárnapi futamon.
Rubens Barrichello: – A Nürburgring különleges hely számomra, mivel sikerült már itt nyernem még a Ferrari versenyzőjeként. Mivel csak kétévente járunk ide, két futam között sokat változik a pálya karaktere, emiatt nehéz megtalálni a helyes beállításokat. Ennek ellenére remélem, jó hétvégénk lesz, és sikerül majd szerezni néhány pontot.
Pastor Maldonado: – A Nürburgringen a nagy sebességű, technikás kanyarokkal rendelkező második szektor a kedvenc részem. Remélem, feledtetni tudjuk az előző futamon mutatott teljesítményünket.
Paul di Resta: – Néhányszor már versenyeztem a Nürburgringen, de az egész pályát nem ismerem, mivel a DTM-ben (német túrautó-bajnokság) csak a pálya kisebb részét használtuk. Így is bizakodóan tekintek a verseny elé, hiszen az utóbbi futamokon remek teljesítményt nyújtott a csapat.
Adrian Sutil: – A Nürburgringen mindig különleges atmoszféra fogadja a versenyzőket – ráadásul nekem ez a hazai futamom. A pálya hihetetlenül technikás, minden szektor más beállítást igényel, éppen emiatt nehéz megtalálni a helyes megoldást.
Sébastien Buemi: – Az utóbbi időben nem volt szerencsém, remélem, a Német Nagydíj megfelelő alkalom lesz arra, hogy ezen változtassak.
Jaime Alguersuari: – Nem különösen bánnám, ha ismét lemaradnék az időmérő második szakaszáról, az előző három versenyen ez nem jelentett gondot, mindegyiken pontot szereztem. A lényeg, hogy frissen tartsuk a gumikat, ami kulcsfontosságú az idén, inkább plusz két készlet vadonatúj gumi a versenyen, mint két rajthely, csak az előbbivel lehet esélyünk a pontszerzésre.
Sergio Pérez: – Silverstone után újabb történelmi pálya következik, már várom, hogy visszatérjek Németországba, ahol korábban éltem. Ebben az évben két futamot is kihagytam, ezért nagyon fontos, hogy újra formába lendüljek a szezon vége előtt, ráadásul a nyakunkon van a nyári szünet is. Lenyűgöző a pálya, ráadásul fekszik is az autónknak, úgyhogy remek versenyhétvége elé nézünk.
Kobajasi Kamui: – Egyszer versenyeztem a Nürburgringen, még 2009-ben egy GP2-es futamon. Emlékeim szerint trükkös és nehéz a pálya, viszont tudjuk, hogy a gyors kanyarokban versenyképesek vagyunk, ezért remélhetőleg jó teljesítményt fogunk nyújtani.
Heikki Kovalainen: – Eljött az idő, hogy átértékeljük a célkitűzéseinket. Túl sokat akartunk először, be kell látnunk, hogy sokkal nehezebb feladat a felzárkózás. Nem arról van szó, hogy gyenge a csapat, csak a kezdet nehéz. Hiszek benne, hogy fejlődni fogunk, addig is dolgoznunk kell, a Német Nagydíjon is tesszük a dolgunkat.
Karun Chandhok: – Óriási lehetőséget kaptam, amelyet meg kell ragadnom, és bizonyítanom kell, hogy hosszú távon számolhatnak velem, és nem csak azért versenyezhetek, mert ázsiai vagyok. Az időjósok percről percre mást ígérnek, fontos lenne, hogy pénteken mindkét edzés száraz legyen. Fejlődnöm kell a hétvégén, Heikki legyőzése még túl nagy falat lenne.
Vitantonio Liuzzi: – Nagyon várom a Német Nagydíjat, hiszen a Nürburgring a kedvenc pályám. Itt mindig fantasztikus a versenyhétvégét körülvevő körítés, a pálya pedig egyszerűen fantasztikus, nagyon technikás, és számtalan jó emlékem van róla, egyszer még dobogóra is állhattam itt. Az elsődleges cél, hogy befejezzem a futamot, de szeretnénk újra harcolni a Virginnel.
Daniel Ricciardo: – Egy hónapja versenyeztem a Nürburgringen a Renault-világsorozatban, s bár nem nyertem meg a futamot, nagyon élveztem, mert a pálya nagyon technikás. Az időjárás gyakran változik, remélem, a versenyen azért majd jó idő lesz. Az elsődleges célom, hogy közelebb kerüljek Liuzzihoz.
Timo Glock: – Nagyon várom már a hazai futamomat, a barátaim és a családom is kilátogat a Nürburgringre. Az alsóbb kategóriákban imádtam itt versenyezni, különleges a hangulat, mindent meg kell tennem annak érdekében, hogy jó teljesítménnyel örvendeztessem meg a csapatot és a szurkolóimat.
Jérome d’Ambrosio: – A legnagyobb kihívás a megfelelő gumibeállítások megtalálása lesz, hiszen a hőmérséklet és az időjárás is gyakran változik itt. A Brit Nagydíj nagy lökést adott nekünk, ezért joggal bízhatunk abban, hogy jó hétvégénk lesz.
A LEGUTÓBBI 10 NÜRBURGRINGI FUTAM LEGJOBBJAI
Győzelem Pole pozíció Leggyorsabb kiör
1999 Johnny Herbert Heinz-Harald Frentzen Mika Häkkinen
2000 Michael Schumacher David Coulthard Michael Schumacher
2001 Michael Schumacher Michael Schumacher Juan Pablo Montoya
2002 Rubens Barrichello Juan Pablo Montoya Michael Schumacher
2003 Ralf Schumacher Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
2004 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2005 Fernando Alonso Nick Heidfeld Fernando Alonso
2006 Michael Schumacher Fernando Alonso Michael Schumacher
2007 Fernando Alonso Kimi Räikkönen Felipe Massa
2009 Mark Webber Mark Webber Fernando Alonso
A 2007-es futamig Európai Nagydíjnak hívták a viadalt.

 

Az idei lesz a 25. Német Nagydíj a Nürburgringen
Az idei lesz a 25. Német Nagydíj a Nürburgringen
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik