A Német Nagydíj pénteki edzései után sokan megkérdőjelezték, hogy Sebastian Vettel versenybe szállhat-e a rajtelsőségért a Mark Webber, Fernando Alonso duóval. A vb-éllovas is elismerte, hogy össze kell szednie magát, és a szombati szabadedzésen úgy tűnt, sikerült neki, a tréning legvégén ugyanis gyors körével – a hétvége folyamán először – mindkét riválisát maga mögé utasította.
A McLaren pilótái a pénteki gyengélkedésük után kissé feljavultak, de csoda lenne, ha száraz időben Lewis Hamilton és Jenson Button beleszólhatna az első három rajtkockáért zajló küzdelembe, ők inkább Felipe Massával és Nico Rosberggel küzdenek majd meg a 4. rajtkockáért.
A TOVÁBBI PROGRAM | ||||
SZOMBAT | ||||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Persze mindez száraz pályára vonatkozik, de nem biztos, hogy azon is tartják az időmérőt, az esőfelhők ugyanis közelednek a pályához.
Ami a további sorrendet illeti, az első hét mögött Michael Schumachernek várhatóan nem elsősorban a Renault, hanem a Force India pilótáival kell megküzdenie, Nick Heidfeldék ugyanis a kipufogójukkal való variálás miatt visszacsúsztak az indiai istálló mögé az erősorban.
A Sauber és a Williams jó lehet a meglepetésre, míg a Toro Rosso várhatóan ismét feláldozza az időmérőt a verseny érdekében.
A kiscsapatoknál a beugrók miatt már egyértelműen a pilóták határozzák meg a sorrendet, a hispaniás Liuzzinak azonban váltócsere miatt öt rajthelyes büntetéssel kell számolnia.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Az edzés 12 fokban vette kezdetét,elsőként Jérome d'Ambrosio hagyta el a boxutcát. Az első három percben a McLaren-pilótákon és Heikki Kovalainenen kívül mindenki elhagyta a boxot, hogy megtegye próbakörét.
A finn Lotusa darabokban áll a csapat garázsában, nem biztos, hogy ki tud menni a pályára az egyórás tréningen.
Amikor a riválisok visszatértek garázsukba, Lewis Hamilton és Jenson Button a pályára hajtott.
A Pirelli mérnökei szerint a lágy gumi sokkal tartósabb a vártnál, és körönként 1.5 másodperccel gyorsabb, mint a közepesen kemény. Ezért a versenyen – ha nem esik az első – várhatóan két boxkiállás lesz: egy féltávnál, egy pedig az utolsó körökben, mert a szabályok szerint közepesen keményet is használni kell.
Valaki megpróbálkozhat azzal, hogy félúton közepesen keményre vált, de ez lassabb taktikának tűnik.
D'Ambrosio törte meg a McLaren-pilóták boxba érkezése utáni ötperces csendet, a Jarno Trullit helyettesítő Chandhok követte a pályára. A belga 1:46.02-vel kezdett.
A riválisok is csatlakoztak a száguldáshoz, Pérez, aki korábban Németországban élt, 1:36.851 perces eredményével átvette a vezetést. Csapattársa, Kobajasi 1:36.531-gyel átvette a vezetést.
Az élcsapatok pilótái 19 perc elteltével is a boxban maradtak, miközben három német, Heidfeld (1:35.881), Schumacher és Rosberg ugrott az első 3 helyre. Rosberg 1:34.872-re faragta legjobbját, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren pilótái (no meg Kovalainen…) továbbra is a garázsukban maradtak.
Heidfeld egyébként a Renault korábbi, előre néző kipufogóját használja, miután a Renault mérnökei úgy döntöttek, nem kockáztatják meg a pénteken kihasznált új rendszer használatát.
A pálya hossza: 5148 méter |
A verseny: 60 kör, 308.863 km |
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (2004) 1:28.351 (átlag: 209.763 km/óra) |
Teljes gázzal: 12 mp a 11-es és a 13-as kanyar között, 62% a teljes pályán. Váltások egy körben: 58 |
Sutil negyedik németként csatlakozott az élbolyhoz, Schumi egy pillanatra átvette a vezetést, de Rosberg 1:34.240-nel válaszolt. Kovalainen a pályára hajtott. 28 perccel az edzés vége előtt Massa, Vettel, Hamilton és Button is így tett.
Hamilton első, közepesen kemény gumis körével a 4. helyre jött fel, Massa a 6., Button a 7. helyre zárkózott fel. Hamilton másodikra átvette a vezetést, Button azonban 1:33.646-tal megelőzte.
Vettel felzárkózott mögéjük, Pérez a lágy gumin átvette a vezetést, de rögtön utána Alonso 1:33.302-vel közepessel az első helyre ugrott. Webber feljött mögé, mintegy visszaállítva a pénteki rendet.
Nem sokáig, Vettel, majd Button is eléjük ugrott. A közepesen kemény gumikon körről körre gyorsultak a pilóták, a mclarenesek láthatóan feljöttek pénteki gyengélkedésük után. Alonso 1:33.099-cel állt az élre.
Rosberg a lágy gumin 1:31.911-gyel válaszolt, megerősítve a két keverék közötti különbséget. A Mercedes-pilóta tovább javított (1:31.694), miközben a pályától északnyugatra fekvő dombok felett sötét felhők jelentek meg.
Schumacher a lágy gumin 1.2 másodperccel maradt el csapattársától. A klasszikus pályán (a 23 kilométeres Nordschleife) kedden kisebb balesetet szenvedő Sutil viszont 7 tizeddel lemaradva feljött a 2. helyre.
Schumi 8 tizedre megközelítette Rosberget, hátul a tapasztalt csapatok közül a Renault és a Williams állt a három új gárda előtt. A Lotus pilótái megelőzték a Hispania és a Virgin párosát. A spanyol csapatból Liuzzinak öt rajthelyes büntetéssel kell számolnia váltócsere miatt.
Az utolsó 12 percben a nagycsapatok pilótái is kijöttek a lágy gumikon, Alonso 1:31.138 perccel az élre állt. Massa viszont elsőre Rosberg, Sutil és Schumacher mögé érkezett. Másodikra Sutilt és Schumit megelőzte, de Rosberg mögött maradt, Button a hajtűkanyarban elkövetett kisebb hibája ellenére fél másodpercre megközelítette Alonsót.
Hamilton hajszállal a csapattársa elé, a 2. helyre jött be, majd Webber zárkózott fel Alonsóra: 4 század volt a spanyol és az ausztrál között. Vettel Webber és Hamilton közé furakodott be, 3 tizedre volt Alonsótól és Webbertől.
Az utolsó két percben a Red Bull pilótái próbálkoztak: Webber 1:31.049 perces körével 89 ezreddel megverte Alonsót, Vettelnek pedig még egy köre hátravolt.
A vb-éllovas német végül 1:30.916-tal bejött az első helyre, 133 ezreddel megelőzve Webbert.
Az edzés zárásaként Chandhok megpördült a Lotusszal.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.916 | átlag: 203.845 km/ó | 15 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:31.049 | 0.133 mp h. | 16 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.138 | 0.222 | 12 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.578 | 0.662 | 13 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.623 | 0.707 | 14 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:31.694 | 0.778 | 19 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:32.144 | 1.228 | 13 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:32.391 | 1.475 | 20 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:32.523 | 1.607 | 16 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:32.751 | 1.835 | 18 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:32.777 | 1.861 | 18 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:32.813 | 1.897 | 21 |
13. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:33.072 | 2.156 | 18 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:33.179 | 2.263 | 17 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:33.531 | 2.615 | 20 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:33.671 | 2.755 | 20 |
17. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.948 | 3.032 | 21 |
18. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.125 | 3.209 | 19 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:35.385 | 4.469 | 13 |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:36.724 | 5.808 | 21 |
21. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:36.804 | 5.888 | 23 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:36.894 | 5.978 | 23 |
23. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 1:36.959 | 6.043 | 18 |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:37.554 | 6.638 | 22 |