Adrian Sutil kiválóan alkalmazta két boxkiállásos stratégiáját a háromszor kereket cserélő riválisai ellen, a Force India versenyzője 8. rajthelye és remek startja után nem három, hanem két szett lágy gumit használt, és a végén a vártnál gyorsabb közepesen kemény gumijaival könnyedén tartotta maga mögött Nico Rosberget és Michael Schumachert.
„Óriási verseny volt, már nagyon megérdemeltük ezt az eredményt – mondta Sutil. – Egész hétvégén kiváló volt az autó, minden tökéletesen működött, a gumik sokáig bírták, és mi is jó döntéseket hoztunk a stratégiával kapcsolatban, ami segített legyőzni Nicót az utolsó szakaszon. Az, hogy otthon sikerült elérnem ezt az eredményt, még különlegesebbé teszi számomra az egészet, szeretném megköszönni a szurkolók egész hétvégén nyújtott támogatását."
Nico Rosberg úgy véli,. Autója nehéz kezelhetősége miatt maradt le a 6. helyről, ami a maximum lett volna a Mercedes számára a Német GP-n.
„A jó rajt után az első körben egy helyet sikerült előrelépnem, de az autó ma nem működött olyan jól, mint az időmérő edzésen. Jót csatáztam Massával, de akármilyen keményen küzdöttem, nem tarthattam magam mögött" – fogalmazott Rosberg.
Csapattársa, Michael Schumacher a verseny 23. körében csúnyán megcsúszott, s bár autója nem sérült meg, 15 másodpercet veszített a hibája miatt, de így is 8. lett Rosberg mögött.
„Izgalmas futam volt, tele akcióval, így remélhetőleg a lelátókon is jól szórakoztak a hideg ellenére – kezdte az értékelést Schumi. – A kicsúszásom meglepetésként ért, de tudjuk, hogy milyen trükkös ez a pont nedves körülmények között, még akkor is, ha nem annyira volt nedves ma. Néhány helyet vesztettem emiatt, kér érte, és a végén nem jött az eső sem, ami pedig segíthetett volna. Annyira nem bánkódom, várjuk már a magyarországi versenyt."
Timo Glock Heikki Kovalainen mögött a másodikként ért célba a tavalyi újonc csapatok pilótái közötti külön versenyben.
„Elég nehéz futamon vagyok túl, a verseny közepétől a fékrendszer meghibásodásával küszködtem. Egyébként köszönettel tartozom a csapatnak, remek munkát végeztek a hazai futamomon. Remélem, hogy Magyarországon sikerül jó eredményt elérnem" – mondta Glock.
Nick Heidfeld volt az egyetlen német, aki nem ért célba. A rosszul rajtoló Renault-pilóta boxutcai áthajtásos büntetést kapott, mert korábban kilökte Paul di Restát, de a büntetését nem tölthette le.
A Sébastien Buemi elleni, 10. körben végrehajtott támadása során ugyanis a svájci túl keményen védekezett, és amikor az egyenes végén ráhúzta az autót, már nem tudta elkerülni a koccanást. Autója a fűre futva, leszakadó első légterelője nélkül irányíthatatlanul vágódott ki a kavicságyba.
„A rossz rajtom után elkezdtem előzgetni a többieket, s amikor utolértem Buemit, aki keményen védekezett, s ezzel eleinte nem is volt baj – mondta Heidfeld. – Aztán amikor az egyenes végén mellé kerültem, ráhózta az autóját a kocsimra, és már nem tudtam mit tenni, a csúszós fű volt mellettem, és elkerülhetetlenné vált az ütközés. Nehéz verseny volt, Paul di Restával történt koccanásom egyértelműen az én hibám volt, nekicsúsztam az egyik kanyarban."
Felipe Massa (5.): – Remek verseny volt, érdekes volt hosszú körökön át Sebastiannal csatázni, ha a rajt után nem veszítek időt Rosberg mögött, másképp alakult volna a csatánk. A végén minden adott volt ahhoz, hogy Vettel előtt maradjak, de a bal hátsó kerék anyacsavarja miatt néhány másodpercet veszítettem, és ezen elment a 4. hely. A Magyar Nagydíjon a lágy és szuperlágy gumi választása nekünk kedvez, már csak nyáriasabb időt szeretnék. |
Kobajasi Kamui (9.): – Az első néhány kanyarban tudtam előzni párat, összességében öt helyet sikerült előrejönnöm egy kör alatt, a 17.-ről a 12. pozícióba. Innen kezdve viszont nehezedett a dolgom, nem voltunk elég gyorsak, a pontszerzésünket a jó stratégiánknak köszönhetjük, a csapat kiváló munkát végzett. Mindkét Williamst meg tudtam előzni, de Michaelt képtelenség lett volna, annyira gyors volt az egyenesekben. Örülök, hogy a rosszul sikerült kvalifikáció után pontokat tudtunk szerezni, remélem, a következő versenyen még jobbak leszünk. |
Vitalij Petrov (10.): – Újabb pontot szereztünk, de meg kell vizsgálnunk, mi is történt pontosan, miért vesztettünk helyeket, és miért nem jöttünk ki korábban a boxba, hogy harcolhassunk az élbollyal. Ki kell derítenünk, hogy miért végeztünk a Sauber és a Force India autói mögött, és amilyen gyorsan csak lehet, orvosolnunk kell a problémát. |
Segio Pérez (11.): – Egyáltalán nem vagyok boldog. A rajthelyünk alapján tudtuk, hogy nem lesz egyszerű pontot szerezni, de Kamui megmutatta, hogy egyáltalán nem lehetetlen. Haragszom magamra, mert hibáztam a nyolcadik körben, kifutottam a fűre, ami miatt korábban ki kellett jönnöm a boxba – nyilván nem ez volt a stratégiánk, és így már nem is tudtunk odaérni pontszerző helyre. |
Jaime Alguersuari (12.): – Nem volt rossz verseny, és jó munkát végeztünk ahhoz képest, hogy honnan rajtoltunk, de nem volt meg az a tempónk, amit Valenciában és Silverstone-ban tudtunk, és gondom volt a fékezésekkel is. Minden esetre az egyik Force Indiát meg tudtuk előzni, de Budapestről már remélem, hogy pontokkal távozhatunk. |
Paul di Resta (13.): – Ismét nagyon frusztráló így befejezni a versenyt, hiszen megint volt esélyem a pontszerzésre. A rajt után tartottam a pozíciómat, Michaellel küzdöttem az első kanyarban, amikor valaki eltalált hátulról, valószínűleg Nick, és ez tönkre is tette a versenyemet. Kér érte, mert kiváló csomaggal érkeztünk, és a versenystratégiánk is jó volt. |
Pastor Maldonado (14.): – Kemény futam volt, a második szakaszban a lágy gumikon gyorsak voltunk, de az utolsó etapon a keményebb keveréken lassabbak voltunk, és helyeket vesztettünk. |
Sébastien Buemi (15.): – Sajnos esős beállításokkal rajtoltam, az eső pedig nem jött. A rajtnál több autót megelőztem, de utána Heidfeld nekem jött a sikán előtt, és jobb hátsó defektem lett, így ki kellett mennem kereket cserélni, ami alapvetően borította a stratégiánkat. Csalódást keltő hétvégén vagyunk túl, de szerencsére hamar jön a Magyar GP. |
Heikki Kovalainen (16.): – Úgy gondolom, jó futamom volt. A kocsi remekül működött, bár kicsit magányosan körözgettem, mert nem voltunk elég erősek, hogy felvegyük a harcot a középmezőnnyel. |
Jérome d’Ambrosio (18.): – Boldog vagyok, ugyanis úgy érzem, visszatértem a helyes útra, és tudom, még jobb teljesítményre is képes vagyok, főleg az időmérőkön. Szeretném átmenteni a formát Magyarországra, és közelebb kerülni Timóhoz. |
Daniel Ricciardo (19.): – Jó volt befejezni a futamot, és úgy érzem, tettünk egy lépést előre, igaz, még mindig hosszú út áll előttünk. Ha tudom tartani ezt a formát, akkor nemsokára szemmel látható lesz ez a fejlődés, remélhetőleg már Magyarországon. |
Karun Chandhok (20.): – Teljesítettem a teljes versenytávot, de még rengeteg tanulásra van szükségem, főleg ahhoz kell még idő, hogy hozzászokjak ezekhez az abroncsokhoz. Annak viszont örültem, hogy megkaptam a lehetőséget a bizonyításra, és a legjobbamat tudtam nyújtani. |
Vitantonio Liuzzi (kiesett): – Csalódott vagyok, hiszen a büntetés ellenére, jól kezdtük a versenyt, és sikerült is néhány autót megelőznöm. Később a fékekkel akadt kis gondom, az első kerékcsere után pedig az elektronika meghibásodása miatt kellett feladnom a versenyt. |
Rubens Barrichello (kiesett): – Jól sikerült a rajt, és utána is jól mentünk, de a csapat olajszivárgás miatt behívott. Én tovább akartam menni, de azt mondták, hogy nem lehetséges, és igazuk volt. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37:30.334 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 3.980 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 9.788 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 47.921 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 52.252 mp h. |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:26.208 p h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 kör h. |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1 kör h. |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 2 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 3 kör h. |
18. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 3 kör h. |
19. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 3 kör h. |
20. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 4 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 41 megtett kör után | |
Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 35 | |
Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 16 | |
Nick Heidfeld | német | Renault | 9 | |
Leggyorsabb kör: Hamilton (59. kör) 1:34.302 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | 9 | 10 | 216 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 6 | 10 | 139 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2 | 4 | 9 | 134 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | 5 | 9 | 130 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 4 | 8 | 109 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 7 | 62 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 6 | 46 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 6 | 34 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 5 | 32 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 6 | 32 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 7 | 27 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 4 | 18 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 3 | 9 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 2 | 8 |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 8 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 2 |