Összeállításunkat kezdjük Michael Schumacher első Magyar Nagydíján történt balesetével: a Benetton-Ford hátsó légterelője korábban egy koccanásnál megsérült, és a lehető legrosszabb helyen, a célegyenes végén vált le az autóról, vad csúszásba bocsátva a német autóját. A jelenet éveken át visszaköszönt a Telesport főcímében.
Több kisebb-nagyobb baleset történt a Magyar Nagydíjon, de 2003-ig egyik sem járt sérüléssel. A nyolc évvel ezelőtti verseny szombat délelőtti szabadedzésén azonban Ralph Firman hátsó légterelője ugyanúgy vált le a Jordan-Fordról, mint Schumié 11 évvel korábban, s az ír pilóta az emelkedőben csúnya balesetet szenvedett.
Sérülése miatt vissza kellett lépnie a versenyzéstől, ami azt jelentette, hogy a csapat tesztpilótája, Baumgartner Zsolt elindulhatott élete első F1-es futamán.
Tavaly Mark Webber és Sebastian Vettel az 1., illetve a 3. helyen zárta a Magyar Nagydíjat, s az idén is a világbajnok gárda pilótái a favoritok. 2005-ben, a csapat első Magyar GP-jén azonban még rémesen szerepelt a csapat, Christian Klien a rajt után Jacques Villeneuve „áldozatává vált”, míg David Coulthard az első kör háromnegyedénél esett ki felfüggesztésének törése miatt.
A 2006-os Magyar Nagydíj volt az első, esős Formula–1-es verseny a Hungaroringen, és borítékolható volt, hogy történni fog legalább egy nagy kicsúszás vagy karambol. Talán Kimi Räikkönen és a lekörözés előtt álló Vitantonio Liuzzi ütközése volt a legmaradandóbb emlék.
Az eddigi legsúlyosabb balesetet Felipe Massa szenvedte el a 2009-es Magyar Nagydíj hivatalos időmérő edzésén. A Ferrari pilótája Rubens Barrichello mögött haladt, amikor a Brawn-Mercedesből kiszakadt egy rugó, és éppen fejen találta honfitársát.
Massa bukósisakja megsérült, a ferraris életveszélyes sérüléseket szenvedett, helikopterrel szállították kórházba, az Állami Egészségügyi Központban életmentő műtétet hajtottak végre rajta. Massa teljesen felépült, 2010-ben vissza is tért a versenypályára, és azóta is a Ferrarinál versenyez – bár sokak szerint nem azon a szinten, mint balesete előtt.
A tavalyi versenyen a pályán szerencsére nem történt nagy bukás, a legveszélyesebb jelenetsor a boxutcában játszódott le, ahol a Renault-istállótól a lehető legrosszabb ütemben engedték ki Robert Kubicát kerékcseréje után, és a lengyelnek nekiment a Force Indiához érkező Adrian Sutil.
Szerencsére senki sem sérült meg, de az eset miatt is szigorították a pilóták kerékcsere utáni elengedésére vonatkozó szabályt (ha valaki 15 méteren belülre kerül, tilos elengedni).
Végül íme a legviccesebb baleset a Magyar Nagydíj történetéből, a füstölgő autóját oltani igyekvő Inoue Takit az egyik pályabíró ütötte el – természetesen csak annak tudatában használjuk a vicces jelzőt, hogy a japán versenyző sérülések nélkül megúszta az esetet.
Végül néhány eset a Magyar Nagydíj betétfutamaiból.
A Porsche-szuperkupa tavalyi futamán a rajt után az emelkedő tetején többen karamboloztak, a gumifal is elrepült.
Látványosabb baleset volt 2007-ben Luca Filippi célegyenesben történt bukása, az olasz szerencsére sérülés nélkül megúszta a főlelátó előtti pörgését.