Mark Webbernek minden összejött: a Red Bull pilótája egyre jobban ráérez, hogyan kell bánni a Pirelli-gumikkal, aminek köszönhetően közel kerül a csúcsformájához. Lökést ad a felzárkózásának, hogy egyik kedvenc pályája a helyszín, és a pole pozíció lélektanilag is sokat jelent számára.
„Egyre jobb formába lendülök, és azt sem bánom, hogy ezen a ringen versenyzünk, mert nagyon fekszik nekem, korábban is jó eredményeket értem el itt. Azt hiszem, aki az enyémnél jobb kört ment volna, fejet hajtok előtte, hiszen a határon autóztam, és úgy érzem, semmit sem rontottam el – mondta Webber. – A srácok a csapatnál nagyon jó munkát végeztek; az elmúlt néhány napban éjszakázniuk kellett, de nem hiába."
Csapattársa, a Lewis Hamiltonnal szemben is alulmaradó Sebastian Vettel nem volt csalódott azért, mert 14 verseny után véget ért az első rajtsoros sorozata.
„Jobb lenne előrébbről indulni, de nem panaszkodhatok, nagyon nehéz időmérő volt – mondta Vettel. – Az autót pénteken nem sikerült tökéletesen beállítani, az egyensúlyával gondjaim voltak, és bár délelőtt valamelyest javult a helyzet, még mindig nem tökéletes. Persze ettől még lehettem volna gyorsabb."
Hamilton a fantasztikus körének köszönhetően az idén először legyőzte Vettelt egy időmérőn, és vasárnap a 2. rajtkockából kezdheti meg a nürburgringi futamot.
„A Brit Nagydíj után a csapat változtatott a motor beállításain, és a módosítások rengeteget segítettek az autó gyorsabbá tételében – mondta Hamilton. – Nem hittem benne, hogy jók leszünk az időmérőn, alábecsültem, mennyit javul az autó, ha kiszedjük belőle az üzemanyagot. Karrierem egyik legnagyszerűbb, legvidámabb köre volt a mostani, csodálatosan éreztem magam. Nem vagyunk messze a Red Bulltól, nagyon elégedett vagyok."
Fernando Alonso jól leplezte csalódottságát – a szabadedzéseket követően még méltán bízhatott benne, hogy megszerzi a Ferrari idei első pole pozícióját.
„A pénteki tréningek után azt mondtam, kettő-négy tizeddel a Red Bull mögött vagyunk, és igazam is lett. Hamilton viszont a semmiből jött előre; az első napon talán valamit tesztelt a McLaren, ezért nem volt elöl az időlistán – elmélkedett a spanyol. – Összességében nincs min meglepődnünk, tudjuk, hogy a riválisaink sem tévézéssel töltik el a két verseny közötti napokat, mindenki keményen dolgozik. A negyedik rajthely nem rossz, mi sem vagyunk gyengébbek, mint az előző futamon, sőt a fejlesztéseink tökéletesen beváltak."
Alonso hozzátette, hogy csapata esőre számít, ami nyílttá teheti a harcot a győzelemért. A vizes pályán 11-12 fokban nehéz lesz felmelegíteni a gumikat, ezért nem könnyű megjósolni, kinek kedvez a csapadék.
Felipe Massa is meglepődött Hamilton sebességén.
„Nem is értem, hogyan került előre, nagy meglepetés volt. Ha tíz fokkal melegebb lenne az idő, nem aggódnék, ám így nagyon nehéz futamunk lesz – mondta Massa. – Az autó esőben jó lehet a beállításaink miatt, de azt sem bánnám, ha száraz pályán versenyeznénk.
Nico Rosberg tökéletesen elégedett azzal, hogy meg tudta verni Jenson Buttont a Német GP időmérőjén és elcsípte a 6. rajtkockát. A Mercedes pilótája azt reméli, a versenyen néhány helyet még javítani tud majd.
„A hatodik rajtkocka remek, innen esőben és száraz pályán is jó eséllyel kezdhetem meg a futamot – mondta Rosberg. – Az autó új alkatrészei jól működnek, és a beállításokat is sikerült eltalálnunk. Érdekes verseny lesz, a német közönség előtt szeretnénk két-három pozícióval előrébb kerülni."
Jenson Button teljesen letörten beszélt az időmérőről.
„Az utolsó körömet be sem fejeztem, nem láttam értelmét, annyira kis tapadása volt a gépemnek – mondta Button. – Délelőtt még minden rendben volt a kocsival, de az időmérő elején túl nagy lett az elején a leszorítóerő. Állítottunk a légterelőn, aztán meg alulkormányozottá vált az autó. Meglep, hogy Lewis kocsija jól működött, az 1.1 másodperces különbség azt súgja, hogy valami nincs rendben. Hová tűnt a délelőtti egyensúly?"
Michael Schumacher nem érti, miért lett csak 10., egy másodperccel rosszabb idővel, mint Rosberg.
„A délelőtti edzés elejére elveszett az autó pénteki egyensúlya és tapadása, össze-vissza csúszkált. A KERS nem működött rendesen, azt hittem, csak emiatt vagyok annyira lemaradva Nicótól. Ám délután, már jól működő KERS-szel is egy másodpercet kaptam tőle, aminek az okát még elemeznünk kell, mert egyáltalán nem értem – mondta Schumacher. – A hátrányomat vakmerőséggel próbáltam ellensúlyozni, ám hiba lett a vége az utolsó sikánban, és talán a nyolcadik rajtkocát buktam el ott."
Adrian Sutil (8.): – Csodás érzés a nyolcadik rajtkockát megszerezni a hazai futamomra. Sajnos a záró szakaszban lassabb voltam, mint a középsőben, de az a pár tized nem változtatott volna a rajtpozíciómon. Az autó egyensúlya remek, a köreim tökéletesek voltak. Nagyon várom a versenyt, izgalmas lesz. |
Vitalij Petrov (9.): – Az első tízbe szerettünk volna kerülni, s ez sikerült is, úgyhogy örülhetünk az eredménynek. Ám cseppet sem jó, hogy ezért a célért a határon kell autóznunk, azaz még dolgoznunk kell. Az időjárás nem lehet akadály a versenyen, bármilyenek is lesznek a körülmények, pontokat kell szereznünk. |
Nick Heidfeld (11.): – Három századdal maradtam le a harmadik szakaszba kerülésről, nem kérdés, hogy borzasztó időmérőm volt. Nem örülnék esőnek a versenyen, száraz pályán jobbak vagyunk a hosszú menetekben. Jó úton járunk, Silverstone-hoz képest egyértelműen javultunk. |
Paul di Resta (12.): – Nem tudtam felmelegíteni a gumikat, az első és a második szakaszban is súlyos gondom volt emiatt. Adrian megszökött előlem, elemeznem kell, mit rontottam el. Esőre készülök, a versenyen erősebb lehetek vizes pályán és sikerülhet megelőznöm a körülöttem rajtolókat. |
Pastor Maldonado (13.): – Nehéz időmérő volt, hiába akartunk versenyképesebbek lenni, sajnos nem sikerült. Talán a versenytempónk jobb lesz. |
Rubens Barrichello (14.): – Tudtuk, hogy az időmérőn botladozni fogunk, az autómban nem működött a KERS, az egyensúly sem megfelelő, ami itt nagyon nagy hátrány. Ha sikerül megtalálnunk a gyengélkedés okait, a versenyre javíthatunk valamit az autón. |
Segio Pérez (15.): – Kihoztuk a maximumot a kocsiból, de sajnos csak erre volt elég. A Nürburgring nem fekszik az autónknak, amibe sajnos bele kell törődnünk. Azért a pontszerzésről még nem mondtam le. |
Sébastien Buemi (16.): – A pénteki kicsúszásom miatt alig ültem az autóban, ezt figyelembe véve elégedett lehetek. Az autót esőre állítottuk be, sokat nyerhetünk ezzel, ha a versenyen elered az eső és vizes lesz az aszfalt. Jaime száraz pályás autóval indul, tehát az egyikünk jól fog járni. |
Jaime Alguersuari (17.): – Ezt tudjuk az időmérőn. A második szakaszban friss készlet gumit használtam, aminek akkor lehet értelme, ha esni fog a versenyen. |
Kobajasi Kamui (18.): – Sajnálom, hogy az első szakaszban kiestem, tudtam előre, hogy nehéz lesz a hétvégénk. A köröm sem volt tökéletes. Ami ilyenkor pozitív lehet, hogy maradt néhány készlet friss gumim. Össze kell szednem magam, és kihozni a versenyből a maximumot. |
Heikki Kovalainen (19.): – Több volt az autóban annál, amit elértem, a második menetemben talán ezért is nyomtam túlságosan a gázt és csúsztam ki. Tudom viszont, hogy a versenyen jobb leszek. |
Timo Glock (20.): – Nem volt könnyű az úton tartani az autót, Silverstone-ban a nagy szélben ugyanez volt a gond a kocsival. Valamit tennünk kell ez ügyben, mert így túl könnyű hibákat elkövetni, és simán nyerhetnénk fél másodpercet. Így is sikerült az egyik Lotus elé kerülni, a versenyen ugyanez lesz a célom. |
Karun Chandhok (21.): – Nem is sejtettem, milyen új világba csöppenek a korábbi pénteki tesztjeimhez képest. Először mentem slick gumikon, először használtam DRS-t, és még van mit tanulnom. A csapat vezetői azt mondták, ha egy másodpercen belülre kerülök Heikkihez képest, már büszke lehetek magamra. Ez egyszeri lehetőség, tudom, hogy Jarno borzasztóan érzi magát, de a szurkolói megnyugodhatnak, a Magyar Nagydíjon ismét ő versenyez. |
Jérome d’Ambrosio (22.): – Nem tudtam kihozni az autóból a maximumot, mert esős pályára állítottuk be. Elégedett vagyok az időmérővel, az autó kiegyensúlyozott, remélem, a versenyen is ilyen lesz. |
Daniel Ricciardo (23.): – Nem vagyok felhőtlenül boldog, de legalább érzem, hogy előreléptem a Brit Nagydíj óta. A mérnökömmel egyre jobban összeszokunk, és már egyre hatékonyabban tudunk változtatni az autón. |
Vitantonio Liuzzi (24. – büntetés után): – Azt hittem, legyőzhetjük a Virgin pilótáit az időmérőn, ám a pálya állapota megváltozott, és az autó másképpen viselkedett. A váltócsere miatt úgyis az utolsó helyről indultam volna. A verseny hosszú, de érdekes lesz. |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.079 | átlag: 205.739 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.134 | 0.055 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.216 | 0.137 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.442 | 0.363 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:30.910 | 0.831 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:31.263 | 1.184 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.288 | 1.209 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:32.010 | 1.931 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:32.187 | 2.108 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:32.482 | 2.403 |
11. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:32.215 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:32.560 | |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:32.635 | |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:33.043 | |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:33.176 | |
16. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.546 | |
17. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.698 | |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:33.786 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:35.599 | |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:36.400 | |
21. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 1:36.422 | |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:36.641 | |
23. | Vitantonio Liuzzi* | olasz | Hispania-Cosworth | 1:37.011 | |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:37.036 | |
*Liuzzi váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott, ezért az utolsó helyről indul. |