A Brit GP-n az új szabályok szerint versenyeznek a csapatok, de a Renault feloldást kért a korlátozás alól, mondván, a fojtószelepet 50 százalékra nyitva kellene tartania ahhoz, hogy ne hevüljön túl az erőforrása. Bár pénteken még az FIA elfogadta az indoklását, és a 2. szabadedzésen engedélyezte a fojtószelep nyitva tartását, a McLaren reklamációja után újból életbe lépett a tiltás.
A Red Bull és az ő révén a Renault viszont azt kifogásolta, hogy a Mercedesnek ugyanakkor megengedték, hogy a nyolc hengeréből négy akkor is működjön, amikor a pilóta nem nyomja a gázt. A stuttgartiak azért kaptak engedményt, mert bizonyítani tudták, hogy ezt a megoldást még a befújt diffúzorok megjelenése előtt alkalmazták.
Ennek ellenére a McLaren sokkal többet veszített versenyképességéből, mint a Red Bull vagy a Ferrari.
A két csapat abban egyetértett, hogy az idény végére kellene halasztani a korlátozást, de az FIA azt mondta, csak akkor megy bele az újbóli változtatásnak, ha minden csapat egyetért az ötlettel. Bár a Ferrari szombaton még támogatta a csapatok tervezetét, vasárnap délelőtt a Sauber mellett a Scuderia szavazott ellen a szabály visszaváltoztatásának.
A szombaton még hezitáló Williams és Hispania viszont támogatta a McLaren és a Red Bull javaslatát. A szavazás után várhatóan a Német és a Magyar Nagydíjon korlátozzák a kipufogók trükkjét, ahhoz, hogy másként történjen, újabb tárgyalásokra van szükség.