Felipe Massa 16 verseny után először Fernando Alonso előtt végzett az időmérő edzésen, pedig csütörtökön éppen a Hungaroringen adott nyilatkozatában ismerte el, hogy nehéz Alonso ellen, de igyekszik javítani teljesítményén. A 4. rajtkocka bizakodásra ad okot számára, hogy pályafutása során először dobogóra állhat a Hungaroringen.
„Jó végre Fernando előtt lenni, de addig nem nyugodhatok meg, míg meg nem szerzem valahol a pole-t. A riválisaink általában az időmérőkön szedik össze magukat, de mi a versenyekre összpontosítunk – mondta Massa. – Remélem, ez az íratlan szabály a Hungaroringen is érvényes lesz, és harcba szállhatunk a dobogóért. Érdekes, hogy itt elég egy kis módosítás az első légterelőn, és sokkal jobbá tud válni az autó. A 4. rajthely tökéletes, talán az bánt egy kicsit, hogy a koszos oldalról indulok."
Ezt a Hungaroring célegyenesében szó szerint kell érteni, a pálya az ideális íven kívül tényleg tele van apró gumicafatokkal, a célegyenes bal oldalán, ahol az autók haladnak, viszont tükörsima. Massa szerint a rajt mellett az első boxkiállások határozhatják meg a futam alakulását.
„Nem tudom megjósolni, hány boxkiállás lesz, három vagy négy, sokban függ a stratégia attól, ki mikor megy ki először a boxba, és hogy a többiek követik-e, vagy a pályán maradnak" – folytatta Massa.
Alonso nem különösebben volt csalódott az 5. rajtkocka miatt.
„A múlt hétvégén is hasonlóan álltunk fel a rajtrácson, úgyhogy nem lehetünk sem csalódottak, sem elégedettek – mondta Alonso. – A harmadik rajtkockát megszerezhettem volna, ha nem hibázok az utolsó körömben, remek lett volna onnan rajtolni. Így is jó az eredmény, főleg a csapat szempontjából."
Alonso hozzátette, nem bánja, hogy alulmaradt Massával szemben, hiszen így a tiszta oldalról indulhat. A Red Bullról elmondta, „van egy bűvös gombjuk, amit megnyomva felgyorsulnak az időmérőn. Szerencse, hogy ez a gomb a versenyen nem működik!"
„Nem hiszem, hogy a DRS megkönnyíti az előzést, egy erősebb széllökés nagyobb segítség lehet. A jó eredményhez tökéletes kerékcserék is kellenek" – fejezte be Alonso.
Mark Webber nem érti, miért kapott ki hat tizeddel Vetteltől az időmérő harmadik szakaszában.
„Elképesztő időt ment Seb, kizárt, hogy ezt én is meg tudtam volna csinálni. Az előző néhány verseny után ez egyáltalán nem volt benne a pakliban – hitetlenkedett Webber. – Volt egy kis gondom a KERS-szel, de a végére rendbe jött, de hogy 1:20 alá menjek? El sem tudom képzelni. De legalább Fernandónak sem volt jó napja, neki is gondjai voltak a gumikkal."
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:19.815 | átlag: 197.601 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.978 | 0.163 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.024 | 0.209 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:20.350 | 0.535 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:20.365 | 0.550 |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:20.474 | 0.659 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.098 | 1.283 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:21.445 | 1.630 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:21.907 | 2.092 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.256 | |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:22.284 | |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:22.435 | |
14. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:22.470 | |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:22.684 | |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.979 | |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | idő nélkül | |
18. | Sebastien Buemi* | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.070 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:24.362 | |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:24.534 | |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:26.294 | |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:26.323 | |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:26.479 | |
24. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:26.510 | |
*Buemi veszélyes vezetés miatt öt rajthelyes büntetést kapott, ezért a 23. pozícióból indul. |